@Johnny
De spreker Jael Rauter in de podcast waarnaar je verwijst hierboven, weet volgens mij zelf niet helemaal waar hij mee bezig is of in elk geval is hij niet vertrouwenwekkend.
Kantelpunt voor mij dat ik afhaakte:
Rauter zegt dat hij denkt dat bitcoin dezelfde ontwikkelaar heeft als de CBDC (rond/vanaf 29 minuten in de video).
Als hij dit denkt: waarom verkoopt hij dan allerlei produkten of diensten in relatie tot bitcoin?
Wat voor Hans Worst ben je dan als je zo over bitcoin denkt EN dat je daarmee nog wil werken.
En waarom zou je in dat geval met Jael Rauter in zee willen gaan i.v.m. bitcoin?
Jael zelf zegt ook dat bitcoin self custody (bitcoinzelfbeheer) belangrijk is, wat het zeker is:
maar goed als mensen het daar bij zouden houden, dan had Jael geen werk i.r.t. bitcoin.
Maar ja, de mens is gemakzuchtig helaas en geeft liever de macht aan financieel adviseurs en banken (Jael werkt bij een bank).
Self custody (zelfbeheer) van bitcoin is ook niet simpel of zo, maar ja, welke keus hebben wij:
eigenlijk geen, tenminste als wij hechten aan het principe van (financiele) soevereiniteit van de mens en het vrije marktprincipe.
Dan is ook in financieel opzicht op je rug blijven liggen ineens geen optie meer:
daarom deze post met handreikingen voor bitcoinzelfbeheer:
https://www.fatsforum.nl/threads/zin-en-onzin-van-cryptovaluta.4146/page-134#post-614874
Ik zag deze ochtend een video van het videokanaal Bitcoin Straight up
https://www.fatsforum.nl/threads/zin-en-onzin-van-cryptovaluta.4146/page-134#post-616678:
(scroll naar beneden in dat bericht ) en die spreker van Straight Up waarschuwt ook voor dit soort financiele diensten als waar Jael het over heeft en die hij w.s. aanbiedt :
w.s. werkt Jael bij zo'n bank (Montflo) die mensen in relatie tot bitcoin zand in de ogen strooit:
''Eerst negeren ze je, dan lachen ze je uit, dan vechten ze tegen je, en dan win je.
Maar er is een fase vijf waar niemand over praat:
dan sluiten ze zich bij je aan van binnenuit en nemen ze de controle over.''