(financiële) toestand in de wereld

Waarom denken jullie dat ik een vogel ben? Misschien klopt mijn profielfoto niet met hoe ik er echt uitzie.
 
Nu we het toch over kampvuren hebben. Ik ga met een bijl naar Binnenhof. Ik ben het nou zat...:eek:

ridderzaal-6.jpg
Nee joh ... geen terrorist :ninja:
Het stikt daar van het eeuwenoud en droog hout 🪵
Om in de fik te steken 🔥
Nee joh ... geen pryomaan! Dat is zonde.
Het brandt beter in mijn kachel ... om energierekening laag te houden.
 

Minister Yesilgöz van Justitie wil de boetes voor veelvoorkomende verkeersovertredingen volgend jaar met ongeveer 8,6 procent verhogen. Het is gebruikelijk dat bekeuringen meestijgen met de inflatie. Yesilgöz ziet geen reden om daar deze keer vanaf te zien, ook al is de geldontwaarding nu ongekend hoog.

In het ontwerpbesluit dat ze vandaag naar de Tweede Kamer heeft gestuurd staat dat een prent voor het met de auto door rood rijden van 250 naar 280 euro gaat. Bellen achter het stuur gaat 380 euro kosten (was 350) en wie appt op de fiets riskeert volgend jaar een boete van 150 euro, waar dat nu nog 140 euro is.

 
Goeie zaak! Wie is trouwens die idioot die overal van die rode stoplichten neerzet? :p
Of een bordje 'groene golf' en dan allemaal rood...?

Bellen achter stuur mag wel een '0' achter ... 3800 euro per geval. Appen op de fiets... 1500 euro.
In de eerste 30 jaar van mijn rijbewijs heb ik 1x iemand die niet oplette het leven gered door goed op te letten wat er om mij heen gebeurt. In de laatste 5 jaar kan ik het tellen niet meer bijhouden.

Verplichte wetswijziging erbij: ... bellen en (bijna) doodgereden worden door de 'sterkere verkeersdeelnemer' (nu schuldig, niet aansprakelijk mits je dat kan bewijzen) mag geen excuus zijn de "dader" (b.v. automobilist) automatisch schuldig te verklaren vanwege het feit dat hij 'in blik' zit en veiliger is.

Loop je 'aan je mobiel klooiend' onder de tram = eigen schuld. Als je je leven niets waard vindt zoek hulp of kies een methode waarmee je anderen niet (psychisch) opzadelt. Al mobielend plaats je je leven in handen van anderen (of die toevallig opletten) i.p.v. zelf omgevingsbewust te zijn. Ik zal niemand moedwillig platrijden (okay m.u.v. Klaus Anal Swab, Youval Ha-rare-rari ... oh wacht toch wel lange lijst...) maar je overlevingskansen zijn groter als je je leven belangrijker vindt dan je Fakebook-status... gewoon lekker Fatsen van achter een bureau...

phoneacc2.jpg phoneacc.jpg
 
Laatst bewerkt:
Niemand heeft een glazen bol, maar wat denken jullie wat er gaat gebeuren met de huizenprijzen binnen nu en 2/3 jaar?
 
Niemand heeft een glazen bol, maar wat denken jullie wat er gaat gebeuren met de huizenprijzen binnen nu en 2/3 jaar?
In euro's niet te koop
In echt geld onbetaalbaar

Onbereikbaar voor de meeste mensen :-(

Kortom, ik denk sip.

Ik denk wel dat het instort, maar puur wegens geldgebrek, niet vanwege schaarste
 
Niemand heeft een glazen bol, maar wat denken jullie wat er gaat gebeuren met de huizenprijzen binnen nu en 2/3 jaar?


Die mensen wonen straks onder de brug, weer een huis vrij.....
 
Als black hats winnen:
Dat is het eenvoudig: nog maar met 1 partij onderhandelen: WEF. Niet over de prijs, maar of men zijn huis mag behouden en wat men daarvoor moet doen. Behouden = unhappy (100k-150k milieuinvestering en dus weer lenen). Niet behouden (meteen of via langere weg = vorige optie): UBI en CBDC en naar hun zeggen 'happy'. Maar ook: veel aanbod (uitzetting) wegens geldgebrek en Blackrock dweilt de huizen op voor een prikkie.

Als white hats winnen: hoe goed systeem en plan ze ook hebben er is voor jaren schade aangericht aan voedselproductie, voedselketens, economie. Als economische wetten van vraag en aanbod nog gelden en niemand zich kan veroorloven iets te kopen (zoals Zathras ook zegt ... geldgebrek) ... veel aanbod > prijs keldert. Onbekend wat voor geldsysteem white hats komen en wat voor 'waardering' alles zal (huizen, pensioenen .. as dat nog bestaat, etc.) krijgen.

Hopelijk is er nog plaats onder de bruggen ... wordt druk. Denk dat ik mijn slaapzak er alvast neerleg om een plekkie te reserveren. Ook handig voor de jaarlijkse vrijmarkt.
 
Als black hats winnen:
Dat is het eenvoudig: nog maar met 1 partij onderhandelen: WEF. Niet over de prijs, maar of men zijn huis mag behouden en wat men daarvoor moet doen. Behouden = unhappy (100k-150k milieuinvestering en dus weer lenen). Niet behouden (meteen of via langere weg = vorige optie): UBI en CBDC en naar hun zeggen 'happy'. Maar ook: veel aanbod (uitzetting) wegens geldgebrek en Blackrock dweilt de huizen op voor een prikkie.

Als white hats winnen: hoe goed systeem en plan ze ook hebben er is voor jaren schade aangericht aan voedselproductie, voedselketens, economie. Als economische wetten van vraag en aanbod nog gelden en niemand zich kan veroorloven iets te kopen (zoals Zathras ook zegt ... geldgebrek) ... veel aanbod > prijs keldert. Onbekend wat voor geldsysteem white hats komen en wat voor 'waardering' alles zal (huizen, pensioenen .. as dat nog bestaat, etc.) krijgen.

Hopelijk is er nog plaats onder de bruggen ... wordt druk. Denk dat ik mijn slaapzak er alvast neerleg om een plekkie te reserveren. Ook handig voor de jaarlijkse vrijmarkt.
Helemaal mee eens!!

Als de goeie winnen is er ook voor jaren schade :-(
 
Laatst bewerkt:

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.578
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan