Feminisme

Andrew Wilson is hier uitmuntend. Hij is overduidelijk nuchter en blijft voortdurend kalm en geduldig, ook op momenten waarop zijn kalmte en geduld op de proef worden gesteld. Eens te meer wordt duidelijk hoe onzinnig het is voor ons mannen om met vrouwen te discussieren. Ze hanteren uitsluitend emotionele argumenten, verdraaien je woorden of leggen je woorden in de mond. Andrew toont aan hoe vervreemd vrouwen zijn van de realiteit en welke mentale gymnastiek ze toepassen om recht te praten wat krom is.

Een beproefde vrouwelijke tactiek die Andrew hier blootlegt is de 'straw man', oftewel een karilkatuur (strooien pop) maken van je tegenstander en deze aanvallen, in de hoop dat de tegenstander emotioneel reageert op deze oneigenlijke voorstelling van zaken. Andrew benoemt de straw man meermaals en laat zich niet afleiden.

Zijn belangrijkste argument is dat mannen gevreesd moeten worden omdat zij het monopolie op kracht hebben. Er gebeurt niets wat mannen niet toestaan, omdat zij d.m.v. kracht per direct een eind kunnen maken aan bepaalde praktijken. Andrew betoogt dat het de goedaardigheid is van het patriarchaat dat ze vrouwen grotendeels ongedeerd en ongemoeid laten, ondanks het feit dat ze de kracht hebben om vrouwen te verwonden, vermoorden of te degraderen tot tweederangs burgers.

In de begindagen van dit forumr verzette ik mij tijdens een theologische discussie tegen de gedachte dat een God gevreesd moet worden. Nu begrijp ik dat een God die kan beschikken over leven of dood en deze kracht en macht desondanks niet uitoefent de ware aard van liefde vertegenwoordigt. Alleen maar omdat je het kan wil nog niet zeggen dat je het doet. Selectieve toepassing van deze kracht voor het welzijn van anderen is wat we 'bescherming' noemen. Alleen mannen zijn hiertoe in staat.

Mike

Laatst bewerkt:
Emotie (vrouwelijk) is mooi - en belangrijk - maar een storende factor bij schattingen. Als het een half miljoen mensen zouden zijn, dan zou je de Dam 25 keer met mensen kunnen vullen, ervan uitgaande dat de opkomst 20.000 personen is bij de nationale dodenherdenking. Dit zou betekenen dat 24x het aantal mensen wat op de Dam stond, in de zijstraten stond. Er zou dan een GIGANTISCH verkeersinfarct zijn ontstaan, zoals nog nooit vertoond in de geschiedenis.
Jij was er niet bij, Julian. Ik wel. Groot verschil. Van achter een toetsenbord kan je alles kloppend maken. De Dam stond idd ramvol en als jij uit gaat van 20.000 = volle Dam word ik bevestigd dat de telling gebaseerd moet zijn geweest op de aanwezigheid op.De Dam, zoals gefilmd op het laatst door de heli, en niet de daadwerkelijke mars zelf.

Mike

Is dit ook een voorbeeld van een stroman redenatie? Of noem je zoiets anders? Het is een emotionele reactie op een - in mijn ogen - vrij redelijke, rationele bewering.

De reactie heeft namelijk niets van doen met de oorspronkelijke stelling. Misschien was ik ook niet duidelijk genoeg. Stel dat er 20.000 mensen daadwerkelijk op de Dam stonden (de max. toegestane capaciteit dodenherdenking). Dat betekent dat er ca. 480.000 mensen (24x de capaciteit van de Dam) verspreid waren over de omliggende straten zoals Damrak, Rokin etc. etc.
Voor wie dit moeilijk vind om dit voor je te zien, hier een manier om het te visualiseren: print de kaart van de binnenstad van Amsterdam 25x uit op een A4-tje. 1 A4 dient als ondergrond, alleen de Dam zelf is hier gevuld met mensen. Van de overige 24 A4-tjes knip je de Dam in smalle reepjes, zo breed als een straat. Vervolgens plak je één voor één al die smalle strookjes op de straten eromheen, waarbij je de straten van de route zelf niet mag gebruiken. De straten zelf kun je nog in kleinere blokjes opknippen. Voor pleintjes kun je meerdere strookjes aan elkaar plakken of bredere stroken gebruiken. Uiteraard heb je hier een theoretisch optimale vlakverdeling van mensen. In de praktijk sluiten mensen niet zo netjes aan bij een demo, laat staan in nauwe straten. Voor wie dit echt gaat doen een tip: print in zwart/wit en kleur 25x de Dam in met een kleurtje voor je gaat knippen.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.600
Leden
8.686
Nieuwste lid
Normandië
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan