Feminisme

maar waar haal je vandaan dat mannen aantoonbaar intelligenter zijn ???
dat is een idee uit de 19e eeuw en is niet gebaseerd op deugdelijke feiten

Daar is wel genoeg onderzoek naar gedaan. Zie ook de filmpjes op de vorige pagina(s). Mannen hebben een meetbaar grotere hersencapaciteit. Maar zoals gezegd, hangt het er dus vanaf wat je met die intelligentie doet.

En lang niet alle mannen zijn intelligent te noemen door degeneratie, blootstelling aan gifstoffen, slechte voeding, etc.

Mark
 
Qua intelligentie is er geen verschil tussen mannen en vrouwen.

Onderzoeken laten wat anders zien:
http://personal.lse.ac.uk/kanazawa/pdfs/PAID2011.pdf

Mark
 
Een charismatische man met veel hersencapaciteit die streeft naar machtsoverheersing moet niet aan de macht komen.



With great power comes great responsibility. Zoals met alle natuurkrachten is ook dit in potentie neutraal en objectief en kan het zowel positief als negatief worden ingezet.

De mannen die dit soort snode plannen bedenken gebruiken hun intelligentie op een negatieve manier. Metafysisch gezien beroepen ze zich overigens op de negatieve expressie van VROUWELIJKE energie. Manipulatie achter de schermen, complotten smeden, dat hoort bij de geniepigheid van vrouwen. Ze werken graag met de vrouwelijke energie, omdat deze minder eendimensionaal is (en dus doorzichtig) dan mannelijke energie. Daarom leven we ook in een MATRIARCHIE, uitgevoerd door mannen.

Mike
 
Qua intelligentie is er geen verschil tussen mannen en vrouwen.

Dus 10% verschil in hersencapaciteit maakt niets uit? Wat een politiek correct gewauwel! Don't let facts get in the way of a good story...

Mike
 
Ik zeg, iedereen die dom genoeg is om te wíllen stemmen, moet mogen stemmen ?

Jullie hebben in Belgie niet eens een keus, daar MOET iedereen bij wet stemmen. Een land dat voor alles een wet nodig heeft is niet vrij.

Mike
 
heb je mij horen zeggen dat belgie een vrij land is?
Wij gaan niet stemmen, ik heb hier geen stemplicht, mijn man wel, en die gaat ook niet.
 
Serieus? Mannen hebben een stemplicht, maar vrouwen niet? In Belgie is er dus een aanmoedingsbeleid voor mannen om te stemmen en een ontmoedingsbeleid voor vrouwen?

Mike
 
ErXgknO.jpg


Mike
 
Er zijn vele soorten intelligentie en iedereen komt het best tot zijn of haar recht als ze in zijn of haar kracht mag staan.
Het is jammer dat we door hersenspoeling zijn gaan geloven dat de ene intelligentie of kracht beter is dan de andere en anders beloont dient te worden.
Het is ook de bedoeling dat we elkaar aanvullen en versterken en niet een wedstrijdje doen wie de grootste ballen heeft
 
Dat is een typisch vrouwelijke manier van je onder logica en feiten uit proberen te lullen. Wat onderscheidt mensen van dieren? Dieren hebben geen groot ontwikkelde neocortex. Zij laten zich dus hoofdzzakelijk leiden door instinct (hersenstam) en emotie (limbisch systeem). Wat mensen uniek menselijk maakt is het vermogen om te redeneren, om logische verbanden te trekken, ote filosoferen. Ooit een dier een filosofische verhandeling zien of horen doen?

Is er geen verschil tussen mannen en vrouwen als het gaat om deze unieke menselijke vaardigheid? Nou, ik dacht het wel! Als we intelligentie definieren als het vermogen om middels ratio de instinctieve en emotionele impulsen te beheersen (eerst denken, dan doen), dan is de man gewoon verreweg superieur, zo simpel is het. Let wel: dit is een POTENTIEEL. Maken alle mannen dit waar? Zeker niet. Maken alle vrouwen dit niet waar? Ook niet. Maar statistisch gezien zijn mannen hier beduidend beter in, dus de uitzondering bevestigt de regel.

Mike
 
Hier sluit ik me bij aan Naief!

Ik hoorde van de week wat een anesthesist verdient gemiddeld, 15 tot 25000 per maand schijnt heel normaal te zijn. (vader van een vriendje van mijn zoon is anesthesist)
Ze mogen best wat verdienen maar hoeft toch niet 8 tot 10 x zoveel te zijn als gemiddeld het klootjesvolk krijgt?

En dan doen ze er ook nog niets nuttigs mee. Net gescheiden, wonen apart en hadden nog volledige hypotheek van ruim 10 jaar geleden. Ik weet wel wat ik met al dat geld had gedaan..
 
Als ik echter die mensen zie die naar een online store bellen, dan denk ik dat er heel veel dus niet intelligent zijn.

Zie ik mijn kater, dan zie ik dat hij soms echt kijkt hoe hij iets voor elkaar kan gaan krijgen.

Mijn kater is dus intelligenter dan heel veel mensen.

Dit is natuurlijk niet serieus, maar ik wil alleen maar aangeven dat heel veel mensen die intelligentie niet gebruiken.

Dorothé
 
Vooral de info dat vrouwen minder hersencapaciteit hebben roept reacties op, merk ik. Lastig he, dat vrouwen nu eens als minder capabel worden neergezet? Vrouwen worden van jongs af aan zo op handen gedragen dat ze niet gewend zijn om goed met kritiek om te gaan. De 'ontsnappingsclausule' als je ze vastzet middels argumentatie is steevast dat het verschil er dan plotsklaps niet meer toe doet.

Ik moet denken aan een filmpje dat ik ooit zag uit de talkshow van Phil Donahue, een dominee. Daarin was een zwarte activist feitelijk aantoonbaar aan het maken dat alle vroege afbeeldingen van Jezus en andere bijbelfiguren zwart waren en dat deze later blank waren gemaakt. De reactie van blanke christenen op deze ongemakkelijke waarheid was dat het ook allemaal niet uitmaakte of Jezus nu blank of zwart was, want we geloven toch allemaal in dezelfde Jezus. Oh, dus eerst maak je hem blank en dan doet het er dus wel toe, want anders had je hem gewoon zwart kunnen laten, en als iemand je klemzet met argumenten doet het er ineens niet meer toe?

Idem met vrouwen. Als er aantoonbaar een verschil is van 10% hersencapaciteit tussen mannen en vrouwen, is het 'tegenargument' ineens dat we 'vroeger' dachten dat dat nogal wat verschil uitmaakte maar nu niet meer, nu is het achterhaald. Hoezo dan? Die 10% verschil was er vroeger en is er nu nog steeds. Alleen maar omdat we nu een politiek correcte, door VROUWEN beinvloede modern academische 'wetenschap' hebben die dit BIOLOGISCHE FEIT volledig ontkent en wegwuift als zijnde 'achterhaald' wil nog niet zeggen dat dit geen zelfbedrog is, alleen maar omdat de feiten je niet aan staan.

En dus komen er allerlei andere kul'argumenten' als 'we hechten te veel waarde aan IQ'. Als jullie echter met een of andere fopstudie kunnen 'aantonen' dat vrouwen intelligenter zouden zijn dan mannen, dan zwaaien jullie daar triomfantelijk mee, dan doet het er ineens heel veel toe. Vrouwen willen op z'n minst gelijk aan mannen zijn en het liefst superieur. Aantoonbare feiten die wijzen op BIOLOGISCHE inferioriteit zetten ze simpelweg aan de kant, dat is nou vrouwen'logica'.

En ineens wordt er ook het inkomen bij gehaald. Als iemand een bepaald beroep heeft waarin hij onevenredig veel geld verdient is dat een complete andere discussie. Natuurlijk bestaat er onevenredige inkomensongelijkheid, daar is iedereen het over eens, man en vrouw. Dit komt voort uit een elitair academisch systeem dat mensen met bepaalde academische kwalificaties topposities bezorgt met topsalarissen. Dat academische systeem heeft bitter weinig met intelligentie te maken, maar juist met het VROUWELIJKE leermodel van eindeloos herkauwen van aangeleerde 'kennis' (communisme). Het is een spiegels-en-kralenmodel dat de meest slaafse volgers (vrouwelijke energie) het hoogst beloont.

De werkelijke vraag zou dan moeten zijn of er verschil bestaat in inkomen tussen mannen en vrouwen, ongeacht hun werk of hun salaris. Dergelijke inkomensongelijkheid tussen mannen en vrouwen is al jaren bij wet verboden, dus die hele 'wage gap' is een fictief argument dat feministen d.m.v. statistisch gegoochel de wereld in hebben geholpen om vrouwen als 'slachtoffers van het patriarchaat' neer te zetten.

Interessant genoeg hoor ik nooit vrouwen klagen als het vrouwen in topposities betreft die exorbitante bedragen verdienen, dus wederom zien we hoe selectief vrouwen 'redeneren'. Ze nemen het altijd op voor hun eigen 'soort' en weten het altijd zo te draaien dat wat mannen doen of laten op de een of andere manier 'oneerlijk' uitpakt voor vrouwen. Nu zijn jullie eens een keer het mikpunt van kritiek, dan voel je eens een keer hoe dat voelt!

Mike
 
ik had er nog bij kunnen zetten, mijn man werkt misschien nog wel harder als die kennis maar verdient enorm veel minder. Het ging niet over mij.
Ik had het niet over verschil mannen of vrouwen, dat is dan niet goed overgekomen.
Zelf vind ik het fijn dat mijn man de kost verdient en ik het huishouden en alles daaromheen regel.
Vanaf school heb ik 10 jaar gewerkt en daarna wilde ik graag thuis zijn voor mijn kinderen. Voor de 1e geboren was, was ik al 2 jaar thuis. (ik werk overigens wel mee in de zaak 1 dagje in de week - administratie - maar dat is eigen en wordt ook niet apart beloond en is ook niet nodig)
Dit is dus idd een andere discussie en ik heb niets met feminisme. We zijn niet gelijk, wij vullen elkaar aan thuis.
 
Ach, ik vind het niet zo heel erg. (Was wel leuker geweest als het andersom beoordeeld zou worden. Hier komt even mijn vroeger feminisme naar boven :) )
Ik kan me er best in vinden dat mannen logischer denken dan vrouwen. Het kan zijn dat dat door die 10% meer hersencapaciteit veroorzaakt wordt.
Daarom is een man geen 'beter' mens.
Ik vermoed dan ook dat vrouwen dus op de schaal van empathie hoger scoren.
Nou, dat is weer een puntje voor de vrouwen. En zo heeft ieder wel iets.
Ik ben allang tevreden met mijn eigen intelligentie.
Nog blijer ben ik dat ik uiteindelijk me in logisch denken ben gaan verdiepen en dat ik daadwerkelijk moet toegeven dat je daarmee en stuk verder komt dan met emotioneel denken.
Ik heb dan wel een eigen bureau opgezet met allemaal zelf ontwikkelde trainingen, lezingen en coachingsmodules, maar mijzelf ontbreekt het vaak aan logica. Ik weet het, maar kan het vaak niet voorkomen. Als ik dan met mezelf in gesprek ga, kan ik me kalmeren.
Desondanks dit gegeven, zou ik niet anders willen zijn dan ik ben.
Dus vrouwen, bekijk het eens logisch: Waarom vindt je het erg dat mannen intelligenter zijn dan vrouwen?
Is het daadwerkelijk erg?
Shit happens...
Wat men niet kan veranderen...moet men accepteren...dus...maak er het beste van.
Dorothé
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.475
Berichten
503.286
Leden
8.636
Nieuwste lid
Jerosteo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan