Feminisme

Dat is een kwestie die ik al eerder heb besproken n.a.v. soortgelijke opmerkingen van jou. Jouw visie is m.i. naief, een (kleine) overheid is een noodzakelijk kwaad. De Franse Revolutie heeft ons geleerd dat 'mob rule' een zelfverwoestende vorm van anarchie is. Toen er geen adel meer was om onder de guillotine te duwen begonnen ze elkaar aan te wijzen!

Mike
 
Hey Mike,

Ik heb nog een vraag, in een ander topic (ik weet niet meer welke) scheef je over hoe jij je alcohol verslaving aanpakt. Dat klonk heel interessant maar dat was via de AA toch?

Ik worstel met een internet verslaving en wil die aanpakken en dat programma of die methode die de AA gebruikt is vast ook ergens anders te vinden?

Klonk wel als best heftig dat wat je doet.

Complotdenker
 
Hoi Complotdenker, verslavingsgedrag heeft te maken met een slechte inpulscontrole, waardoor mensen obsessief en mateloos gedrag gaan vertonen. De soorten verslavingen zijn eindeloos in variatie: werk, seks, gokken, blowen, alcohol, harddrugs, gamen, sporten, noem maar op.

Alleen door zelfreflectie en overgave aan een Hogere Macht zoals jij deze begrijpt is dit m.i. op te lossen. De AA biedt een zeer effectief 12-stappenprogramma dat ik enigszins heb aangepast, aangezien ik reeds in de eerste twee stappen tot het besef kwam dat de werkelijke, achterliggende verslaving een onverzadigbaar ego is en niet zozeer verslaving aan middelen.

Wat is dat ego dan precies? Het is een vervormd en beschadigd zelfbewustzijn. De oorzaak ligt zo goed als altijd in je jonge jaren. Het is een vorm van traumatisering die heus niet altijd het gevolg is van misbruik of mishandeling. Ikzelf heb een 'goede jeugd' gehad, in de zin dat ik niets tekort ben gekomen in materiele zin. Onze ouders geven echter onbewust ook hun beschadigingen door aan hun kinderen.

Ik houd het algemeen, want wat ik heb ontdekt over mijn eigen achtergrond is prive, ik ben al openhartig genoeg geweest.  Een algemeen voorbeeld is bijv. dat je ouders zelf armoede hebben gekend en zich drie slagen in de rondte hebben gewerkt om ervoor te zorgen dat het hun kinderen aan niets ontbrak en hun ego vervolgens dankbaarheid en respect opeist, terwijl dit juist vrijelijk gegeven dient te worden en niet gevorderd. Dit kan een onevenredige druk op de schouders van een kind leggen, waardoor het een volwassen last moet dragen en niet meer 100% kind kan zijn en niet meer toekomt aan zijn eigen ontwikkelingsproces. Hoevelen van ons worden niet geleefd door anderen? Waar denk je dat dat massale gebrek aan zelfdenkendheid vandaan komt? Ook verwendheid kan traumatiserend uitwerken!

Deze verwonding uit zich in een ego, dat zich manifesteert als een karikatuur van wie je werkelijk bent en hoort te zijn. Dit beschadigde zelfbewustzijn gedraagt zich altijd kinderlijk, omdat het ook in die tijd is ontstaan. Het is een natuurlijke reactie op onnatuurlijke gebeurtenissen, waardoor je instinct tot zelfbehoud en overleving wordt aangesproken.

Hoe langer je rondloopt met dit ego, hoe meer je gaat geloven dat jij dit bent. Je verdedigt jezelf dan met 'zo ben ik nu eenmaal'. Velen van ons gaan de kist of de oven in zonder ooit te hebben ontdekt wie ze werkelijk zijn zonder al die lagen bullshit die ze rondom zichzelf hebben gevormd. Dat is de ware ont-wikkeling, je moet meer afleren dan aanleren!

Wat ik maar wil zeggen is dat verslavingsgedrag slechts een symptoom is van een innerlijke onrust en leegte die ver terug gaat in je leven. Dit stappenprogramma leert je om hier neutraal en objectief naar te leren kijken, zodat je je eigen egopatronen en -valkuilen leert herkennen en doorzien zonder emoties als spijt, schaamte, schuldgevoel, verdriet en pijn daarbij te voelen. Het is een soort 'wetenschappelijke studie' van het Zelf.

Momenteel bevind ik me in stap 4 en ik ben nu al een compleet ander mens! Ik ervaar meer innerlijke vrijheid, omdat ik de lasten die ik mijn hele leven al met me meedraag nu eindelijk mag overgeven aan mijn Hogere Macht!

Mike



 
Mooie reactie en omschrijving Mike.
Zo zie ik het ook na jaren psychologisch en zelfonderzoek.
Verwonde zielen zijn we allemaal.
 
Txz26o2m09mlccukqrwz4382apaab9sua.jpg


Mike
 
Dankjewel, vrouwen, voor het in het zadel stemmen van deze minkukels:



Een beter argument om vrouwen geen kiesrecht te verlenen is er bijna niet.

Mike
 
En weer een 'vrouwenmanifestatie'. Maar gelukkig zijn mannen ook welkom. :roll: Ooit zal dit gif ook uit de samenleving verdwijnen - en dan mogen vrouwen blij zijn als ze welkom zijn!

Ts51c3fsh3d5fagmeju6upeuhgin7mfpc.jpg
 


Let op de kleur van het haar, de bril en de verwijzing naar katten in haar accountnaam. En zoiets heeft stemrecht...

Mike
 
Ik heb het vaker geschreven: als vrouwen hun zorginstinct boven hun volginstinct stellen komen ze evolutionair pas verder. Dat is echter sinds de tijd van Eva NOG NOOIT gebeurd! Hier een krachtig voorbeeld:



Zouden vrouwen niet kinderen moeten BESCHERMEN?

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
500.001
Leden
8.631
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan