Feminisme

Ts2eryia4sda8ucvisevxmabwxsnwk2kc.jpg


Mike
 
Wat een boel mooie teksten, ik dacht dat alleen ik daarmee strooide 🤭

De gele is helaas niet compleet, maar ik heb je gelezen en snap dat het er nu zo staat. De onderste had ik nog niet op dergelijke wijze gelezen, dus weer wat geleerd 🙏
 
Sio, wat is jouw mening over de teksten zoals vermeldt in Mike's afbeelding?
Zie jij de vrouw en de rol van de vrouw op die manier ook?
 
@ Anna

Voel het aan vanuit het geestelijke ipv het proberen te begrijpen via het hoofd (aards vrouwelijke psyche).

In Het Boek van de Mens van Bo Yin Ra heb ik context gevonden over hoe deze phrasen uitgelegd kunnen worden. Dan kan je ook begrijpen waarom een vrouw zich nooit in de rol van spiritueel leider kan bevinden en waarom zij dienend zal zijn aan de man.

Hieronder heb ik geprobeerd een samenvatting te geven van het hoofdstuk Het Mysterie 'man' en 'vrouw'.



De zuivere geest (Hogere Macht) schept en baart zichzelf voortdurend. Deze zuivere geest is zowel man als vrouw.  Twee tegengestelde krachten die in hun vereniging het leven veroorzaken.

Positief en negatief, actief en passief, verwekkend en barend, gevend en ontvangend, uitstotend en aantrekkend, bewegend en bewogen worden….

Uiteindelijk aangekomen als geestesmens vlak voor de stoffelijke ervaring als aardse verschijning.

De passieve vrouwelijke pool is als eerste voor de aantrekkingskracht van de stoffelijke wereld gevallen. En is ook door vrees (de krachten niet meer te kunnen beheersen) in de ‘oerschuld’ gevallen.

De ‘oerschuld’ van de mannelijke pool is het opgeven van de actieve weerstand in het tweepolaire gemeenschappelijke leven toen  de vrouwelijke pool door vrees en aantrekkingskracht werd bedreigd.

Hierdoor verwisselen beide polen hun rol: een geestelijke perversie waarin de vrouwelijke pool een actieve, de mannelijke een passieve houding aanneemt hetgeen de val in de stoffelijke verschijningswereld onafwendbaar maakt.

Toekomstige hereniging van beide aards-gescheiden polen in het gebied van de geest kan alleen volgens een geestelijke wet die zich enkel van de man op deze aarde kan bedienen.

De man op aarde, als incarnatie van een mannelijk-geestelijke pool heeft zijn actieve geestelijke kracht in het aards lichaam altijd behouden.

De man die de ‘weg’  betreedt zal sneller tot zijn doel komen door zijn actieve houding, steeds grijpend naar het doel dat hij wil bereiken.

De vrouw dient een houding van gelovig verlangen aan te nemen, een houding die naar het doel streeft maar die niet grijpend is. Ze dient zich passief daarheen te laten leiden via de man (de actieve mannelijke pool).

Al het geestelijke dat voor de man bereikbaar is (vanwege zijn actieve mannelijke pool) wordt via de man weer bereikbaar voor de vrouw.

Dan trekt de mannelijke pool van de geestelijke mens de vrouwelijke pool mee omhoog zoals vroeger de vrouwelijke pool de mannelijke heeft meegetrokken in het leven van de stoffelijk-zintuigelijke aanschouwingwijze.

De weg van de vrouw is een indirecte en die van de man een directe.





 
Mike ik wordt blij van je reactie!!



Wellicht goed om te weten is dat Het Boek van de Mens deel uitmaakt van een trilogie.

1. Het Boek van de Levende God

2. Het Boek van de Mens

3. Het Boek van Gene zijde
 
Spal, je zegt:
Voel het aan vanuit het geestelijke ipv het proberen te begrijpen via het hoofd (aards vrouwelijke psyche).
Ik denk dat ik allerhande niveau's van willen en kunnen begrijpen wel doorlopen heb.
Daarvoor ben ik te oud namelijk.
Teveel levensfases doorlopen om iets te moeten aannemen van jouw indicatie.
Deze is misschien zeker waar; echter er zijn velen waar.
Ik heb me voorgenomen om jouw link Het Boek van de Mens van Bo Yin Ra op te zoeken en te bestuderen.
Neem me niet kwalijk als ik daar een tijd voor uit moet trekken want er gebeurd teveel waar ik ook van op de hoogte wil blijven :)
 
Naar mijn idee mannen en vrouwen gemaakt om elkaar aan te vullen waar nodig.
Men moet elkaar repecteren, niet domineren. Van domineren komt ellende, zie de heerschappij van Rutte.

Verder vind ik het een misvatting dat er een noodzaak aan autoriteit op aarde (politiek of religieus) is.
Dit beperkt mijns inziens vrijheid en gelijkheid en bovendien zullen er altijd mensen zijn die zich er tegen verzetten en is het daarmee polariserend.

Dus alle waarden van de Franse Revolutie worden met voeten getreden door gezag door anderen over ons leven toe te staan.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.476
Berichten
503.984
Leden
8.636
Nieuwste lid
Jerosteo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan