Fantastische lezing van Nora Gedgaudas!

@cham, dat is jammer zeg. Ik lees steeds meer Engelstalige boeken omdat er zoveel meer info is in het Engels. Wanneer je de kans krijgt om het eigen te maken is het zeker een toevoeging.

Zelf heb ik het geluk gehad dat ik als kind automatisch Engels geleerd heb door TV en dergelijke en daardoor behoorlijk Engels spreek, lees en versta.

 
@Micave,

Volgende maand ga ik het boek gewoon bestellen.

Ga ik het in alle rust :mrgreen: (proberen te) lezen

 
@Cham, als je wilt lukt alles. Gaat helemaal goed komen hoor. Trouwens hij is ook als ebook te krijgen op de iPad. Wellicht is dat handig zodat je af en toe kan switchen met Google translate

 
@Micava,

Ja je hebt gelijk

Over een maandje is vast mijn ongeduld wat minder, handiger bij het lezen :mrgreen:

 
Taming the carb craving monster

Misschien kennen jullie deze al maar het is een mooi concreet verhaal.

Nora gaat soms wel wat snel.

Het zijn 13 delen van 15 min. Deel 1 t/m 5 is de presentatie van Nora Gedgaudas gebaseerd op haar boek Primal body, Primal mind. Vanaf deel 5 neemt Sally Fallon van WAPF de presentatie over en volgt het verhaal van Weston Price.

Het boek van Nora lijkt me echt een "must have".

Gezien haar achtergrond lijkt het mij dat de rode draad in het boek de relatie tussen voeding en psyche is, klopt dat?

 
De rode draad in het boek van Gedgaudas is de relatie tussen voeding en het mentale functioneren. De psyche hoort hier zeker bij, maar Nora trekt (terecht) de lijn verder naar, ook naar bijv. neurologische aandoeningen en spierziekten. Ik vind Nora Gedgaudas super, maar heb maar 2 puntjes van kritiek: ze is me te fel anti-koolhydraten en eveneens te fel anti-eiwitten (vanwege de gedachte dat eiwitten ook in suikers kunnen worden omgezet). Bastiaan heeft me geattendeerd op het boek van Gedgaudas en ik beschouw dit als een zeer mooie aanvulling op het gedachtengoed van Weston Price!

Mike

 
Dat idee kreeg ik ook toen ik de presentatie zag.

Als het boek van Weston Price op nummer 1 staat om te hebben lijkt mij voor het boek van Nora wel een 2e plaats weggelegd. Bedankt voor je aanvullingen Mike.

Misschien kun je toch nog eens een balletje opgooien om het te vertalen :)

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.875
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan