Facebook, Twitter, YouTube en andere social media

Bij Facebook heb je tenminste zelf nog enigszins onder controle wat je weggeeft aan data.

O.a. Android en Chrome doen op veel grotere schaal aan datamining.

 
Vergeet Google niet. Daar weten ze meer over ons dan wij van onszelf weten.

Als je echt om je privacy geeft gooi je telefoon dan ook maar weg. Telefoonmaatschappijen houden precies bij wie met wie belt en sms't. En je positie is via een smartphone ook altijd bekend.

 
Android en Chrome zijn beide van google.

Maar ik zit nu via Mozilla Firefox op deze website en Chostery (aan aanrader) blokkeert op dit moment Google Analytics.

 
Ik heb een FB-pagina, maar ben daar niet actief. Het is handig als mensen mij via die weg weten te vinden en daar gebruik ik het voor.

Mike

 
en je zit er geeneens op.

Tegelijk met Mike gepost zie ik.

Zie je wel dat er ook positieve kanten aan Fb zijn.

 
Quote:
Ja, dat wel, maar er zijn zat hoaxen die al jaren rondwaren op FaceBook. Die zijn te herkennen aan een signatuur van het bericht en van mij mogen die broodje aap verhalen inderdaad van social media af.


Hoe kun je dat nou zeggen? Jij die zo kritisch bent op alles en iedereen! Dit is een ernstige aanval op de vrijheid van meningsuiting, iets wat jij (en iedereen) als allerhoogste goed zou moeten zien! Bekijk anders dit filmpje eens, misschien dat je dan weer snapt wat hier werkelijk aan de hand is:

https://www.youtube.com/watch?x-yt-ts=1421914688&v=tPGFzJzbKq8&x-yt-cl=84503534

Mike

 
Ik zeg niet dat ik het goedkeur, ik zeg alleen dat ik die hoaxen die alsmaar terug blijven komen kan missen als kiespijn. Je moet alsmaar die mensen er op wijzen dat ze eerst iets controleren voordat ze het delen en andere mensen angst of verwarring aanjagen wat helemaal niet nodig is.

Maar nee, ik keur het zeker niet goed om dit soort ingrepen te doen alleen maar om van die hoaxen af te komen.

En ik heb het niet over de hoaxen zoals de terreur en de perceptiemanagement van de media.

 
Stukje over facebook gemist, maar zowaar een goed stukje over geldcreatie.

Volgens mij hadden ze niet verwacht wat één van de gasten ging zeggen. :p

 
Sinds Facebook van Google is komt iedereen die hier gebruik van maakt in zijn/haar eigen 'bubble'. je internetgedrag wordt in de gaten gehouden en er wordt een profiel van je opgesteld, op basis waarvan je gericht advertenties op je afgevuurd krijgt. Zo krijgt FB het voor elkaar om kankerpatienten advertenties te sturen van begrafenisondernemers:

http://libertyblitzkrieg.com/2015/03/12/facebook-does-it-again-company-sends-funeral-home-advertisements-to-cancer-sufferer/



I don’t know what it’s going to take to get people to stop using Facebook. I really don’t.

Mike
 
Ik hink met facebook op 2 gedachtes.
Ik zie persoonlijk hoeveel aandacht het vraagt
Ik zie ook dat er net als hier hele leuke info voorbij komt
Aan de ene kant wordt je er oppervlakkiger in je contacten door, want je belt elkaar niet, maar leest wat oppervlakkige berichtjes en je liked hier en daar wat en vv.
Aan de andere kant ben ik nu van een aantal mensen veel beter op de hoogte van wat er in hun leven speelt en dat waardeer ik zeer. Soms krijg je zo ook last minut nieuws, anders had ik afgelopen week toch een begrafenis gemist.
Facebook is een zegen en een vloek tegelijk!

Of ik nu wel of geen facebook gebruik, ik weet zeker dat ik nav mijn surfgedrag ergens op een oranje of rode lijst sta. Daar hebben ze facebook niet voor nodig. Wel tag ik bewust geen foto's. Al hoe wel ik laatst dacht dat we dat nu juist wel op grote schaal moeten gaan doen, maar dan met verkeerde namen.
 
Houd de censuurpraktijken van FB kritisch in de gaten:

http://libertyblitzkrieg.com/2015/03/24/facebook-reveals-its-master-plan-control-all-news-flow/

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.972
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan