Facebook, Twitter, YouTube en andere social media

Hoe Facebook 1 biljoen posts gebruikt om data te verzamelen die ons in kaart brengt:

http://techcrunch.com/2014/12/28/mining-the-hive-mind/

Mike

 
Wat voel ik mij vrij zonder Facebook. Iedereen zit constant op zijn mobile te kijken en voelt zich gedwongen om alles mee te krijgen. Ik hoef NIETS

 
Quote:
Gevalletje censuur


Ja, dat wel, maar er zijn zat hoaxen die al jaren rondwaren op FaceBook. Die zijn te herkennen aan een signatuur van het bericht en van mij mogen die broodje aap verhalen inderdaad van social media af.

 
Mwaoh, Facebook heeft voor mij best nut, ik ben geabonneerd op verschillende groepen waardoor ik elke keer nuttige informatie oppik. Zo lees ik dus vaker over voeding en nieuws via alternatieve media.Neemt natuurlijk niet weg dat deze leerzame info mij ook op een andere manier kan bereiken.

 
Zo gebruik ik Facebook ook. Ik post niets persoonlijks, maar help anderen in hun zoektochten. Dat zal best een patroon achterlaten, daar ben ik me wel bewust van, maar ik heb er meer baat bij voorlopig.

 
Quote:
Ja, dat wel, maar er zijn zat hoaxen die al jaren rondwaren op FaceBook. Die zijn te herkennen aan een signatuur van het bericht en van mij mogen die broodje aap verhalen inderdaad van social media af.


Dit kan echter ook een manier zijn om informatie over bijvoorbeeld false flags uit het zicht te bannen, want dat zou dan een hoax zijn volgens velen...

 
Ik heb niets met social media, en ben ook niet van plan er iets mee te doen. Ik vraag me wel af of social media op zich slecht of.....geeft het een perfect platform voor reeds sociaal gestoorde mensen??

ad

 
Lievergezond,

Hoe zo kan men er niet meer uit?

Alle gegevens blijven op het net bedoel je of zo?

 
Ik heb het dan vooral over de inhoudelijkheid van de berichten en de terugwerking daarvan naar het 'echte leven'.

Ik merk steeds meer dat men bv. niet eens meer de naam zegt wanneer er gebeld wordt.....Ja hallo, even een vraagje, kun je even nakijken of... etc. Dat wil ik wel maar wie ben je dan. Pff.....

 
Hoi Maarten, geen idee of je destijds net als ik maar aannam dat je je ook ¨gewoon" kon uitschrijven uit facebook na eenmaal ingeschreven te zijn, maar die voorziening biedt of in elk geval bood facebook aanvankelijk uit zichzelf dus niet als ik het goed begrepen heb. Er is wel iemand geweest die die voorziening buiten facebook om aangeboden heeft aan mensen, maar tegen diegene is nota bene door Facebook zelf een rechtszaak aangespannen om dit vervolgens maar weer onmogelijk te maken voor de gemiddelde facebooker! Hoe het afgelopen is weet ik niet (de uitspraak van die rechtzaak bedoel ik) maar sindsdien heb ik snel gebruik gemaakt van die voorziening van degene tegen wie een rechtzaak is aangespannen om snel uit facebook te geraken. Dit is al wel een tijdje terug dat dit bij mij speelde.

 
Je kan je account opheffen, je kunt Facebook gebruiken zoals jij wilt en als je het in een aparte browser gebruikt kijkt Facebook ook niet al te zeer mee wat je allemaal interesseert. Het is heel handig om aan informatie te komen. Het blijft een netwerk met een hoog 'big brother' gehalte, maar dat is zo met het hele internet met alle cookies en andere software die aan browsers hangen. Het vergt veel moeite om een beetje privacy te houden. Wil je privacy dan is de beste optie van het internet te gaan en nooit meer terug te komen. Maar gebruik dan ook geen enkele pas want we leggen met z'n allen een heel spoor.

 
Dit schrijft iemand over accountverwijdering op facebook:
Quote:
kampeerder | 21-08-14 | 16:55

Zeker,

Goed zoeken, en je vind via google een link die je account opheft. Je moet wel eerst alle data handmatig verwijderen voordat je dit doet. Alle data blijft eigendom van facebook. Dat was een hele klus. Veel data komt, nadat je het verwijderd hebt, gewoon weer terug. Na een halve miidag deleten was ik zat. Alles wat er dan nog op staat mogen ze hebben. Nooit meer facebook.

http://www.powned.tv/nieuws/tech/2014/08/rechtszaak_tegen_facebook_afge.html

Quote:
Verwijderen

Facebook is er vooral bij gebaat om zoveel mogelijk van jouw gedrag en gewoontes te gebruiken in het verkoopverhaal aan adverteerders. De primaire inkomstenbron van het bedrijf is en blijft reclame en toegespitste advertenties zijn in de regel veel waardevoller.

Zolang je gratis gebruik kan blijven maken van Facebook, zal Facebook logischerwijs gratis gebruik blijven maken van zijn gebruikers. Het is daarom niet opvallend dat er bij de privacyinstellingen één belangrijke optie ontbreekt: het definitief verwijderen van je account. Die mogelijkheid is diep verstopt binnen de hulppagina van Facebook. Het bedrijf verdient namelijk op jouw gegevens, privé of niet. En dat wil het ongetwijfeld graag zo houden.

http://www.nu.nl/internet/3855628/facebook-privacy-laatste-jaren-weer-verbeterde.html

 
Ik heb me in augustus uitgeschreven van Facebook. Dat lukte prima. De data heb ik verder niet bij stilgestaan, maar die houden ze dan maar. Inderdaad: nooit meer Zuckerbook.

 
Ik gebruik Facebook alleen zakelijk, en dan nog niet veel eigenlijk.

Ik heb er ooit ook met een persoonlijke pagina heel kort opgezeten na aandringen van wat vrienden. Ik vond het niets en toen ik me uit had geschreven, merkte ik later pas dat je dan niet ECHT bent uitgeschreven (Hotel California!), maar dat ik dat via een speciale link moest doen die ik na een tip van iemand vond.

Toen begin vorig jaar Whatsapp werd overgenomen door Facebook, was ik daar ook klaar mee. Ze hebben nu aangekondigd dat er waarschijnlijk ook reclame komt op Whatsapp.

 
Inderdaad is alle informatie en zijn alle bestanden (dus ook foto's) van Facebook zodra je die daar plaatst. Het is aan de gebruiker de keuze of hij dat wil. Wil je dat niet, dan plaats je het niet. Als je dit soort media bewust gebruikt is er weinig aan de hand (gezien het huidige over-de-schouder-meekijk-gehalte).

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.767
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan