Essentiële olie

foto staat er, alleen nog teveel tekst, dus weet nog niet precies wat ik wel en niet goed deed. Er zijn mensen met goede ervaringen met deze detox. Het is wel een kwestie van trial en error, meeste officiele aromatherapeuten zullen inname afwijzen. Ik ben er niet zo bang voor, wel met gezond verstand aanpakken, dus niet opeens al die olie innemen. Eerst essentiële olie leren kennen, ruiken, smeren, beetje met lemon detoxen en dan zo'n protocol opbouwen.
 
Young Living Foundation ondersteunt ook allerlei activiteiten om human trafficking te eindigen in deze wereld, Ben Cooley sprak op de Conventie in Utah, een van de redenen waarom ik zo trots en blij ben met dit bedrijf:
Young Living Foundation
16 juni 2017 ·
Hope for Justice CEO Ben Cooley told a brief story from stage this morning at #YLConvention that touched everyone's heart. He talked about how Hope for Justice recently rescued a 7-year-old girl from sex trafficking and was brought to their Lighthouse center in Phnom Penh, Cambodia. When she arrived, she was asked to draw a picture of her experience. She ended up drawing a picture of herself behind bars.
After Hope for Justice worked with her for some, she was asked to draw a picture of her future. Ben said, "She drew an incredible image of an amazing and glorious future! You, the Young Living members, are a part of that. You are part of rescuing, rehabilitating, and providing new life to children who have been exploited and sold into slavery. You are helping us break the chains to put an end to modern-day slavery!"
Thank you for being part of this quest to put an end to human trafficking throughout the world!
#YoungLivingFoundation
#HopeforJustice
#EndSlavery

 
https://www.itovi.com/explaining-itovi-non-oilers/ uitleg over itovi,
en nog wat Nederlandse uitleg.
WAT IS DE iTOVi SCANNER?
Het lichaam is zoals een energetisch veld, het bevat energie en het communiceert continue met zichzelf. Dit noemen we vibratie of de bioresonantie. De iTOVi is ontworpen om op niveau van deze bioresonantie metingen uit te voeren en alzo de gezondheid van jou in kaart te brengen.

Als je de scanner in je hand neemt worden er elektronische impulsen naar het lichaam gestuurd die overeenkomen met individuele producten. De software registreert een positieve of negatieve reactie. De scanner maakt dan een rapport dat laat zien aan welk product het lichaam de voorkeur geeft.

Deze informatie helpt om betere keuzes te maken aangaande welke essentiële oliën of voedingssupplementen je kunt aanschaffen en hoe je ze best kunt gebruiken. Het helpt je om keuzes te maken die beter bij jouw lichaam passen.
Door de supplementen te gebruiken die de iTOVi scan aanraadt loop je minder het risico dat je geld uitgeeft aan supplementen die je misschien niet nodig hebt en het is waarschijnlijker dat je de voordelen voor je gezondheid vindt waar je naar op zoek bent.

De iTOVi is 100% veilig. Het kan worden ingezet bij baby’s, zwangeren, mensen met pacemakers, protheses , dieren etc.
De iTOVi is geen medisch instrument of behandeling en het stelt geen diagnose. Door middel van de energetische interactie kan het programma product suggesties maken.
Vaak bevestigt het wat je inmiddels al weet over jezelf en over supplementen of producten die je op het moment gebruikt .
Met slechts een simpele scan, zal dit zakformaat hulpmiddel je helpen te begrijpen welke producten je lichaam wil/nodig heeft.

Met behulp van bewezen wetenschappelijke technologie en een gepatenteerd algoritme, haalt iTOVi de etherische oliën en supplementen die je lichaam nodig heeft eruit.
Dus als je naar je eigen lichaam wil luisteren en anderen wil helpen hun behoeften te begrijpen, is de iTOVi scanner het perfecte hulpmiddel.

 
nog een leuk ervaringsverhaal, helemaal volgens werking van de iTOVi:

iTOVi en ik zijn heel goede vriendjes. Ik vertel jullie een verhaal over een geliefde naaste en mijn iTOVi.
Ik heb in augustus 2017 dit vernuftige apparaatje aangeschaft. Onze dochter, zoals meesten van jullie wel weten, is verstandelijk beperkt, spreekt niet en alles moeten we altijd aan haar aflezen, als het ware, dus leek me handig als iets als dit apparaat een stukje zou kunnen meehelpen.
Afijn, om dit te testen, heb ik veel geöefend met de iTOVi met allemaal "slachtoffers" die zich ter beschikking stelden voor de testen, inclusief mijzelf natuurlijk ?
Mijn naaste, was hier voor een bak koffie en introduceerde hem mijn nieuwe GADGET, de iTOVi. Zou jij eens gescand willen worden, uhm ok, zei hij, en wil je de producten eens proberen die uit de test komen, ok, zei hij. Dus zo gezegd en zo gedaan. Hij heeft een maand gesmeerd en is weer bij me. En hoe gaat het, merk je er wat van: uhm nee, was het antwoord. Ok, zei ik, zou je het opnieuw willen proberen? Ok was weer zijn antwoord, dus het hele riedeltje weer opnieuw. Weer olietje meegegeven en smeer een maand lang, 2x per dag op je polsen, achter je oren en op je hart.
Dus hij weer aan de slag, heel skeptisch maar wel heel erg smeertrouw.
Dus na 2e maand trof ik mijn naaste weer en stelde dus weer de vraag, hoe gaat het met je en merk je iets van de oliën... Nu is mijn naaste een zeer nuchter kalf en ook dit keer was het antwoord weer: Nee, ik merk niks.
Ok, zei ik dat kan, wil je nog een poging wagen?
Zijn antwoord was ja en dus weer een "meting" en oliën mee en hij weer aan de slag.
Nu was het dus zo, dat mijn man en ik merkten dat hij wat opener en vrolijker weer was. Hij had al lange tijd moeilijke periode achter de rug en erg gesloten.
Ok, na 3 maanden zaten we samen aan de koffie, mijn naaste en ik en stelde hem weer de vraag, hoe gaat het en merk je wat van de olietjes.
Je kan het antwoord al raden, dat was weer Nee, ik merk niks. Ik zit hem zo eens aan te kijken en zeg tegen hem, ik vind je er eigenlijk best goed uitzien.
Ja, zegt hij langs zijn neus weg, ik ben de afgelopen maanden een kilo of 6 aangekomen.
Nu moet je dus weten dat mijn naaste al jaren aan het tobben is om zijn gewicht te behouden, extra veel eten, extra vette dingen eten en toch wilde zijn gewicht maar niet stijgen, sterker nog het daalde elk jaar en hij woog nog 62 kilo op zijn magerst bij ruim 1,80 lang!
Nu had ik al geruime tijd het idee dat hij een darmaandoening heeft dat lijkt op Ceuliaki. Hij gooit via ontlasting veel afval uit en slecht van samenstelling, meer als dat hij voedsel opneemt. Al een paar keer had ik geopperd om een beetje anders te gaan eten om te kijken of dat zou kunnen veranderen, hij verteert zijn voedsel niet goed en neemt dus niet voldoende op uit zijn darmen, die voeren te veel af.
De oliën hebben hem dus geholpen om veel beter te verteren en daardoor kon hij in gewicht aankomen. 6 kilo in 3 maanden!!! Wauw, dat is bijzonder toch als je weet dat hij maar bleef afvallen.
Nu is het niet alleen dat hij aangekomen is in gewicht maar er is nog meer gebeurd. Zijn kinderen roepen, pap wat ben je toch vrolijk de laatste tijd... En zijn collega's zeggen dat, hij sprankelt weer, zijn werk stroomt weer, neemt mooie opdrachten aan in zijn werk, hij was nogal soort van ingedut, en nu zit er weer vuur in zijn body en soul ❤️?
Maar... Nee hoor, ik merk niets van de olietjes zegt hij ???
 
Binc, ik doe nog een poging, je hoeft het ook niet via mij te doen maar ga naar Oily Animal, vraag een iTOVi scan en kijk wat je nodig hebt, er is echt iets te doen aan deze emotie's.
Jij woont toch in de buurt van Heiloo? Jammer dat je niet wat dichterbij zit, dan had ik het gratis voor je gedaan. Er zijn echt goede ervaringen juist op het emotionele vlak ook.
Kijk eens naar de olie Release:

Release
Helpt je loslaten bij wat je ook maar tegenhoudt!
Release essentiële olie is een zeer effectieve mix voor het vrijgeven van negatieve of traumatische herinneringen die zijn opgeslagen op een cellulair niveau. Deze olie is ook zeer nuttig in het vrijgeven van woede en andere negatieve emoties die worden opgeslagen in de lever.
Je kunt Release combineren met andere essentiële oliën om het loslaten te vergemakkelijken. Bijvoorbeeld, gebruik eerst Inner Child of SARA om een emotie op te roepen; daarna kun je doorgaan met Clarity, zodat de redenen duidelijk worden van de achterliggende dingen waar we aan werken. Daarna kun je met Release de herinneringen reinigen uit het lichaam.
Release doet altijd zijn werk. Toch kan het fijn zijn om deze olie te combineren met andere oliën om helderheid te verschaffen aan welke emotioneel stuk je aan het werk bent.
Brain Power, Clarity of Peppermint essentiële oliën werken allemaal voor dat onderdeel!
Release is een blend en bestaat uit:
• Blue Tansy (Tanacetum annuum) heeft een licht zoet en kruidig aroma. Bleu tansy (boerenwormkruid planten) hebben verschillende soorten. Deze wordt ook wel de Moroccan Chamomile of Annual Tansy genoemd. Het is ontstekingsremmend en helpt bij het reinigen van de lever en het lymfestelsel. Emotioneel, het bestrijdt woede en negatieve emoties.
• Ylang Ylang (Cananga odorata) heeft een lange geschiedenis in huid- en haarverzorgingsproducten, met name in Azië, waar het wordt gebruikt voor het bevorderen van een gezonde weelderige haarbos. Het verhoogt ontspanning; Het herstelt ook het vertrouwen en evenwicht.
• Geranium (Pelargonium graveolens) Helpt je te ontspannen en hersteld je huid. Traditioneel wordt het gebruikt om de bloedsomloop en het zenuwstelsel te ondersteunen. Een groot deel van zijn kracht ligt in het vermogen om lichaamsweefsels te revitaliseren. Heeft anti-inflammatoire, anti-oxidant, anti-depressivum, en kalmerende eigenschappen. Zijn aroma verlicht de geest bij negatieve emoties.
• Sandelhout etherische olie (Santalum album) is kalmerend en brengt je emotioneel in evenwicht. Het wordt ook gebruikt om stress te verlichten en te ontspannen. Het heeft een anti-depressivum, samentrekkende, afrodisiacum en kalmerende eigenschappen.
• Lavandin (Lavandula x hybride) heeft antiseptische, antibacteriële en anti-schimmel eigenschappen. Het is een sterk weefsel regenerator. Het heeft een hogere ester en kamfer niveau dan lavendel, maar heeft dezelfde kalmerende effecten.
Draagolie: Olijfolie
De gedocumenteerde toepassingen van Release zijn?
Misbruik, woede, angst, argumentatieve lasten, AIDS (emotionele) lasten, kanker (emotionele), emotionele zuivering, moed, deodorant, depressie, deprogrammeren, galblaas, verdriet, haat, hoofdpijn, hepatitis, krankzinnigheid, nieren, lever, het laten overwinnen van moeilijke kwesties, pijn (chronische), vrede, pijnappelklier (opent en zuurstofhoudende), huiduitslag, wrok, rustgevend, verdriet, suïcidale gevoelens, overgangen, trauma en gewichtsverlies (emotioneel).
Welke lichaamssystemen worden beïnvloed? Zenuwstelsel
Wat is de Aromatische Invloed op de geest? Kalmerend en balanceren.
Wat is de geestelijke/spirituele invloed? Wanneer we in staat zijn om de emoties die verbonden zijn met herinneringen die ons niet langer dienen los te laten, kunnen we verder gaan in ons leven. Ook worden we gezonder en sterker fysiek en emotioneel.
Wat je ooit terughield om los te laten, daarbij kan Release je ondersteunen om het los te mogen laten!
Welk Chakra wordt beïnvloed? Opent de wortel, solar plexus chakra.
 
Hoi Marijan,

Sorry, maar ik zie nu je bericht pas. Ik zal dit later even goed lezen wanneer ik meer tijd heb. Dankjewel voor je meedenken alvast.
 
Hoi Marijan,

Dankjewel voor je input.

Ik woon niet in de buurt van Heiloo maar Hilversum.
Volgens mij heb ik de release idd nog niet gehad.
Wellicht de moeite waard om te proberen.
Moet er wel bij zeggen dat traumatische herinneringen er niet volledig zijn.
Ik herinner mezelf ook nog maar een aantal dingen van die gebeurd zijn tussen mij en me ex. De rest is echt aan het vervagen. Alleen een aantal heftige dingen die ik zelf deed blijven op de voorgrond.
Daarnaast is het nu vooral heel druk in me hoofd. Sinds het contact met de andere kant van mijn familie zie ik alleen maar spiegels. Het lijkt wel een doolhof van spiegels. De ene spiegel is nog niet gebroken of de volgende hangt er alweer om het zo maar uit te drukken en het bevalt me niks naast dat het me voortdurend bezig omdat ik niks los kan laten.
Voorlopig is het een onverklaarbare boosheid die ik ervaar en kan er ook weinig bij hebben momenteel omdat er zoveel dingen zijn die me naar me strot grijpen.
Dingen die hun gedaan hebben die ik zelf ook gedaan heb.
Dat met die auto, mijn tante deed precies hetzelfde bij haar ex en verbouwde zijn camper.
Bij mij heersen er voortdurend vragen of dit alleen gedrag is of dat het met onze bovenkamers te maken heeft en wat het beste ermee te doen. Of essentiele olie hierbij gaat helpen? Jij mag het zeggen als je ervaring mee hebt.

 
alle herinneringen worden opgeslagen op celniveau, of je het nu wel herinnert of niet, dat maakt niet uit. En er hoeft maar iets te gebeuren waardoor bepaalde herinneringen opeens naar de oppervlakte komen. Iedereen heeft weleens die ervaring, van he.... dat was ik vergeten, heb daar ook nooit meer aan gedacht. Fijn als het goede herinneringen zijn. Maar vaak juist komen de nare naar boven omdat we in een soort heksenketel zitten en we constant worden gebombardeerd met info die ons belast en vooral als het over naasten gaat waar het niet zo lekker loopt. Er zijn mensen die zoiets doen in familieopstellingen, heb het zelf nooit gedaan, maar wie weet ooit een keer meemaken, schijnt wel bijzonder te zijn.

Er zijn dus essentiële oliën die behulpzaam zijn bij dit soort herinneringen om het te verwijderen ahw zodat het geen obstakels of belasting meer vormt.
https://kimsaeed.com/2016/03/21/the-top-8-essential-oils-for-emotional-healing/
ik heb deze evt. ook vertaald voor je maar Engels is geen probleem voor je dacht ik.

Ik heb ook mensen horen zeggen, he... ik kan gewoon mijn ding doen en zeggen zonder dat de emotionele belasting er nog op zit.

en misschien dat deze nog wat licht op jouw verhaal werpt: https://draxe.com/limbic-system/
(die heb ik ook vertaald, leest gewoon wat makkelijker, laat maar horen als je die erbij wilt)

En wat betreft afstand? zou het iets zijn om elkaar onderweg te ontmoeten, ik kom elke week op dinsdag in Bosch en Duin bij mijn dochter, dan ben ik halverwege jouw Hilversum. Is dat wat om een keer af te spreken? Ik moet om kwart over 12 bij mijn dochter zijn om te gaan paardrijden en meestal rond 15.00 rijd ik daar weer weg. Dus zou voor of na kunnen. En nogmaals, je hoeft niks he, je bepaalt zelf.
 
ik lees heel veel mensen hier met spijsverteringsproblematiek. Ook daar kunnen de producten waar ik mee werk helpen. Digize is wel de allerbekendste blend hiervoor, maar er zijn veel meer oliën en supplementen, die ook ondersteund worden door essentiële oliën voor veel betere opname. Pepermunt essentiële olie werkt voor veel mensen al als enorme rustbrenger op maag/darmproblemen.

beschrijving van de blend:

Di-Gize™ essentiële olie
De olie is een mix van enkelvoudige oliën die het spijsverteringstelsel ondersteunen. Het kan ook worden gebruikt als een voedingssupplement dat een waardevol hulpmiddel kan zijn voor allerlei spijsverteringproblemen en bij de ondersteuning van een gezonde spijsvertering. Ook is het gunstig bevonden in het verteren van giftig materiaal. Het is gebleken dat de olie, bij mens en dier parasieten verwijderd, wanneer de olie onder de voeten word aangebracht. Er is ook gerapporteerd dat deze mix helpt, om ongemak te verlichten van parasieten door massage en een kompres te gebruiken over de gehele maagstreek.
Ik heb deze olie al meerdere malen voor verschillende buikproblemen gebruikt, (lees mijn goede ervaringen bij de Belevenissen). Ook neem ik de olie in, omdat ik nog wel eens last heb van het eten waar zoveel mee gerommeld word, en mijn lichaam geeft gelijk aan of ik iets binnen heb gekregen wat niet “normaal” eten is. Sinds ik Di-Gize gebruik in een capsule heb ik daar geen last meer van. Gary Young vertelde tijdens de raindrop training event in Kroatië (2015), dat de olie Di- Gize heel goed werkt tegen metaalallergieën en straling. Omdat wij iedere dag gebombardeerd worden door allerlei zware metalen en stralingen, heb ik besloten nadat ik dit hem hoorde zeggen, mijn dagelijkse capsule ook te vullen met een paar druppels Di-Gize.
Ingrediënten
Er zijn 8 verschillende essentiële oliën in deze blend. Een korte beschrijving van elke olie.
• Peppermint essentiële olie (Mentha piperita), pepermunt.
heeft ontstekingsremmende, krampstillende en pijnstillende eigenschappen en versterkt de effecten van andere oliën. Het is rustgevend, kalmeert pijnlijke gewrichten en gewrichtsbanden, het blokkeert pijn, koelt de huid en kan helpen met het verwijden van de luchtwegen. Het is 1 van de meest gewaardeerde kruiden voor hulp bij de spijsvertering, bijv. kalmeert maagklachten. Ook te gebruiken om de spanning en ongemak van nek en hoofd te verlichten bijv. hoofdpijn. Helpt o.a. bij voedselvergiftiging, braken, diarree, verstopping, winderigheid, slechte adem, darmkrampen, misselijkheid, reisziekte en remt eetlust. Het is ook een belangrijke olie in de Raindrop Technique. Jean Valnet MD bestudeerde het ondersteuningseffect van pepermunt op de lever en het luchtwegenstelsel en Alan Hirsch MD bestudeerde het vermogen van pepermunt op het directe effect van het verzadigingscentra van de hersenen, dat het gevoel van vol aangeeft na de maaltijd.
• Lemongrass essentiële olie (Cymbopogon flexuosus), citroengras.
heeft pijnstillende, vaatverwijdende, infectie werende, ontstekingsremmende, anti-parasitaire en antibacteriële, schimmelwerende en kalmerende eigenschappen. Verbetert de bloedcirculatie, schud het lymfestelsel wakker, verhoogt de flow van zuurstof. Mentaal werkt het verheffend en zuiverend. Bekend om het bindweefsel te herstellen en vooral goed voor gewrichtsbanden en pezen.
• Juniper essentiële olie (Juniperus osteosperma en J. scopulorum), jeneverbes.
heeft ontsmettende, reinigende, ontgiftende, krampstillende eigenschappen. Het kan helpen met de verbetering van de circulatie door de nieren. Het roept gevoelens op van gezondheid, liefde en vrede en verbeterd het spirituele in je.
• Patchouli essentiële olie (Pogostemon cablin), patchoeli.
heeft ontsmettende, ontgiftende en anti-besmettelijke, rustgevende, kalmerende en ontspannende eigenschappen. Het zorgt voor gisting van giftige stoffen in het lichaam. Zeer hoge sesquiterpenen dat het limbisch centrum van de hersenen stimuleren. Het herstelt mentale en emotionele evenwicht en geeft energie en kracht aan de geest. Verheldert gedachten, waardoor de geest kan ontspannen en los te laten. Zorgt voor een sterke aarding en centreren en voor angst vermindering.
• Ginger essentiële olie (Zingiber officinale), gember.
heeft laxerende, verdovende en ontstekingsremmende eigenschappen. Omdat het een kalmerende invloed heeft op de spijsvertering, kan het helpen bij bijv. misselijkheid en reisziekte. Mentaal; verwarmend, verheffend en krachtig en kan helpen bij het beïnvloeden van lichamelijke energie, liefde en moed. Het is zacht en stimulerend voor de geest.
• Fennel essentiële olie (Foeniculum vulgare), venkel.
heeft een anti-parasieten, ontsmettende, krampstillende, ontgiftende en pijnstillende eigenschappen. Kan helpen bij het verbeteren van de spijsverteringsfunctie door het helpen van de lever. Ook kan het helpen bij de hormonale balans.
• Tarragon essentiële olie (Artemisia dracunculus), dragon.
Het is geweldig voor alle darm stoornissen en kan helpen om anorexia, dyspepsie, winderigheid, darmkrampen, snelle en trage spijsvertering, genitale of urineweginfecties te verminderen.
• Anise essentiële olie (Pimpinella anisum), anijs.
het kalmeert en versterkt het spijsvertering stelsel en heeft pijnstillende, vocht afdrijvende en krampstillende eigenschappen.
Gedocumenteerd gebruik
Alkalose, antioxidant, darmparasieten, eetlust (terugdringen), giftig materiaal (verteren van), misselijkheid, maagkrampen, maagklachten, maagzuur (brandend), maag-virus, maagpijn, maagontsteking (chronisch), lymfedrainage, oprispingen, opgeblazen gevoel, ontlasting (verstopt), poliepen, prikkelbare darm syndroom, reisziekte, spijsverteringsproblemen, voedselvergiftiging, vermoeidheid (chronisch), virus of bacterie in de buikstreek, en wormen.
Invloed lichaam stelsel spijsvertering
Aromatische invloed stimulerend en opwekkend
Mentale spirituele invloed
Het kan helpen bij die degenen die gedesillusioneerd zijn, of een gebrek aan medeleven of hoop hebben. Di-Gize helpt bij het vrijgeven van overtuigingen van het verleden die worden vastgehouden in de maag, dikke darm en dunne darm meridianen. Dit wordt geassocieerd met ons “onderbuik gevoel”.
Invloed Chakra wortel, heiligbeen en zonnevlecht chakra
 
Hoi Marijan,

Dat is idd wel een goed idee.
Dankjewel. Ik zal moeten checken welke dinsdag dat kan. Wellicht handig als we hierover onderling kunnen mailen als je dat geen probleem vind? Mike, wil jij onze mailadressen dan uitwisselen aks marijan daarmee akkoord is?
 
Ik wil even een bijzondere ervaring met mijn oliën delen.
Ooit, 30 jaar geleden had ik trombose in mijn knieholte. Mijn been is daarna altijd iets dikker gebleven. Soms onderaan mijn been voel ik pijn, net boven de enkel, binnenkant been. Voelt als een obstructie. Meestal gaat vanzelf weer over. Maar nu had ik dat aan mijn andere been. Precies dezelfde plaats, boven enkel binnenkant been. Al paar dagen pijn en als je op drukt voelt het als een fikse blauwe plek maar niets te zien. Eergisteravond bedacht ik opeens om er eens essentiële olie op te smeren. Moest iets zijn voor circulatie. Er zijn meerdere die zo'n functie hebben, ik had Lemongrass en Cypress bedacht. 2 druppels van ieder, met wat draagolie en op mijn been gesmeerd. Ongelooflijk maar 5 min. later was de pijn weg. Ik blijf maar even paar daagjes smeren voor de zekerheid :))

Ik zal hier binnen nu en een paar dagen ook een ervaring delen van een vriendin met gebruik van ess.oliën, die nu van al haar medicatie af is en alleen nog ess.olie smeert en sommigen zelfs niet meer nodig. Ze gebruikte een aantal medicijnen waaronder bloeddrukverlagers. Alles is weg. Maar wordt vervolgd.
 
ik had nog weer een ervaringsverhaal beloofd:

ik deel hier weer een ervaring van een lieve vriendin (met haar toestemming) die ik heb leren kennen als zaterdag begeleidster voor onze dochter toen ze nog thuis woonde. Ik kon dan boodschappen gaan doen en naar tennis- en voetbalwedstrijden van de jongens en dan was zij er voor onze Marieke. Onze dochter woont inmiddels 7 jaar niet meer thuis en dus verloor ik Maryjane ook een beetje uit het oog. Oh ja, ze kwam nog een keer om mijn sappan te lenen voor sap te maken?
Ik denk begin vorig jaar of zo kregen we weer contact. Kort daarna heb ik haar ook in contact gebracht met de essentiële oliën. Ik vertelde natuurlijk enthousiast over de olietjes en eerst vroeg ze om iets voor de hooikoorts/allergie problemen van haar oudste zoon en die riep al rap, het flesje is leeg, heb je nog wat van dat spul. (en eerst wilde hij het niet eens proberen hahahaha) Toen zei Maryjane, oh, zouden die olietjes ook kunnen helpen voor snurken? Ik, ja dat denk ik wel. Afijn ze schafte een diffuser aan met een paar oliën met name Valor tegen het snurken en haar zware apneu. Leuke bijkomstigheid - zeg maar bijwerking ?- van de olie, haar man stopte binnen een week met snurken. Maryjane raakte enthousiast en zou dat ook voor onze Jeroen wat kunnen doen. Jeroen haar zoon heeft net als onze Marieke autisme en heeft ook allerlei ongemakjes van zich boos voelen, onrustig, en meer en Maryjane "dompelt" Jeroen onder in de olietjes en die vraagt er nu zelfs om, hij weet gewoon dat hij er veel meer balans door krijgt, niet zo gauw meer boos wordt, kortom veel blijer. En gelukkige kinderen willen we allemaal wel nietwaar.

Het verhaal gaat nog verder want Maryjane heeft ook de nodige ongemakjes en gebruikt daar diverse medicatie en hulpmiddelen voor, zoals diverse puffertjes voor de longen (benauwdheid) ademapparaat van het ziekenhuis en een beugel ook voor haar slaapapneu. Ook nog medicatie voor hoge bloeddruk. Intussen kocht ze al snel de hele startkit, want ik wil al die andere geurtjes ook hebben en van alles mee doen. Ze is dus vanaf vorig jaar mei met zich zelf aan de slag gegaan en afgelopen week spreken we elkaar en hoor ik dat ze geen puffertjes meer gebruikt, geen ademapparaat, geen beugel meer, geen bloeddrukverlagers, ze smeert al enige tijd Ylang Ylang zei ze zelf om die bloeddruk in balans te krijgen. Wauw dat zijn toch veranderingen, waar doktoren je vertellen dat als je eenmaal dit of dat hebt, dan is dat voor het leven, daar kom je niet of moeilijk meer vanaf. NOT dus ? zij is er vanaf?

En er is nog wat, zij heeft paar maanden geleden een operatie gehad vanwege wildgroei van weefsel in haar maag als gevolg van bepaalde tabletten die zij gebruikt had en is er een behoorlijk stuk van haar dunne darm verwijderd wat dus verkleefd was met haar maag en daarna de poppen aan het dansen want alleen nog maar diarree. En veel afgevallen wat eigenlijk niet meer de bedoeling is. Maryjane denkt laat ik eens de Life 9 (probiotica van Young Living) gaan gebruiken misschien helpt dat wel. Het potje is half leeg, dus 2 weken gebruikt nu en sinds een week meen ik, heeft ze weer normale ontlasting. Dus doorrrrr. Dit zijn toch bijzondere ondersteuningen aan het lichaam door essentiële oliën. Allemaal wauw ervaringen. En als ze even niet weet wat te doen, vraagt ze mij om hulp en wijs ik haar weer op weg.

Ik blijf het wonderpotjes noemen.

Dan vertelt ze ook nog tussen neus en lippen door van een client die een vervelende blaasontsteking heeft en maar niet weg wilde gaan ondanks antibiotica en zij geeft de man een flesje olie en het probleem lost zich op (zij werkt in de zorg en verzorgt vaak mensen die vanwege allerlei problemen niet meer lichamelijk uit de voeten kunnen)
dwarslaesie enz. , ook een dame van 74 die is gevallen door haar dementie en helemaal zwart zag van de blauwe plekken. Maryjane maakte een blend voor haar klaar, lavendel, geranium en frankincense en meer en de blauwe plekken en de kneuzingen zag je heel snel per dag minder worden. Voor deze vrouw ook olie blend gemaakt voor haar dementie met lavendel en geranium erin en nog wat, zou ik even moeten zoeken zei ze, heb niet direct bij de hand wat er meer in zat, maar deze mevrouw is er een stuk rustiger door geworden, buiten de zorg en haar werk om helpt ze nog veel meer mensen met een olietje hier en daar, waar maar nodig.

Ook een hond geholpen met angsten, die bleef alleen maar in de keuken liggen en durfde de woonkamer niet meer in. Ze heeft deze hond zelf laten ruiken en het flesje met mandarijn en sandelhout draaide doggie de kop niet bij weg. Ze hebben op watjes overal door het huis, woonkamer-keuken-gang, met de betreffende olie neergelegd en hond ingesmeerd met wat nog aan de handen zat.
Soms heeft die een terugval en dan worden de watjes en olie weer op gezocht.
Maryjane en haar familie zijn dus superblij met de olietjes en kan zichzelf, haar gezin en iedereen om haar heen lekker in de olie dompelen en helpen om veel meer welzijn te ervaren. De oliën zijn zo veelzijdig, eigenlijk (bijna) oneindig ❤️
 
Hoi Marijan,

Terugkomend op jou aanbod voor wat betreft de meting. Er lopen een aantal bloedonderzoeken via de endicrinoloog. Ik wil dit eerst gaan uitzoeken en met haar bespreken.
Omdat kruiden sterk kunnen werken laat ik het nu toch even voor wat het is. Voor nu vind ik het even niet verstandig omdat ik even mijn aandacht hierop moet focussen.

Als ik eruit ben hoe of wat dan kunnen we verder kijken en kom ik er bij je op terug. Toch bedankt dat je het aangeboden hebt.
 
Top! Dankjewel!

Voorlopig moet ik het toch in voeding zoeken aangezien ik toch niet voldoende voedingsstoffen op neem. Ik heb hier en daar wat aanpassingen gedaan. Eten bleef voornamelijk echt in me slokdarm hangen evenals alles wat ik drink. Daarom wil ik niet drinken en had ik denk ik profijt van vocht afdrijvende supplementen. Voor mij zeer zacht en niet prikkelend voedsel geeft al een enorme verbetering binnen een paar dagen. Liefst zou ik weer even alleen op melk leven maar dat trek ik even niet. Veel slagroom momenteel waarbij ik dan een avocado mee mix in de nutribullet en in combinatie met enzymen gaat het beter. Langzaam komt de energie terug.
Die emoties zijn voor nu verder al een heel stuk naar de achtergrond verhuist.
Die hormonale dingen moet ik verder nog uitzoeken en nog niet alles is binnen maar ik kan mezelf voorstellen dat dit niet goed gaat als er toch iets met de spijsvertering loos is. Vandaar dat ik de kruiden even laat voor wat het is. Voor nu ben ik hoopvol gestemd!

 
Binc, je zou deze post #253544 op blad 6 nog eens moeten lezen. Dat is nu juist wat met essentiële oliën kan, je hebt het nog steeds niet door. Essentiële oliën helpen je lichaam beter functioneren op elk niveau. Je hebt er ook niet veel van nodig. 1 druppel Pepermunt olie is gelijk aan 27 kopjes munt thee. Het is de essentie van de plant, geen vezeltjes of dergelijken, pure frequentie.
https://aromawealth.com/raise-your-energy-frequency-with-essential-oils/?fbclid=IwAR0gFNcfSeQJ5qM7WZOFOewRHRTVYKUsmPxCuUYbreUBkwqSckts8WR0JPc
 
Hoi Marijan,

Het is mij bekend dat deze olieen van toegevoegde waarde kunnen zijn. Echter, voor mij momenteel niet. Ik heb meer baat bij adaptogenen eventueel in combi met kruiden. Lavendel en valeriaan zijn ook goed voor de spijsvertering. Ik heb even een combinatie gebruikt die ik hier neer had gezet waar ik nu mee gestopt ben. Overigens een product van goeie kwaliteit ook. Pepermunt is voor mij nu echt de oplossing niet. Deze heb ik wel in huis alleen merk ik dat het geen goed doet. Dit is veel te prikkelend en krijg er maagzuur van. Voorlopig hou ik het nu even bij versterken van maagzuur en alvleesklier.
 
Pepermunt haalde ik aan om te tonen hoeveel kopjes thee je moet drinken om gelijk te staan aan 1 druppel pepermunt olie. Als voorbeeld om duidelijk te maken hoe geconcentreerd ze zijn. Niet als specifiek advies aan jou.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.907
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan