Essentiële olie

Hey Mike,
Zou je me het emailaddres van Marijan kunnen bezorgen aub ?

Prettige feestdagen voor iedereen
 
Dag marijan,

Ik lees hier even mee en de toepassing van E.O klinkt erg veelbelovend! Ik heb wat verschillende merken olie in huis van o.a prananorm, biover en 3 oliën van farfalla.

Alleen heb echt geen idee hoe ik deze het beste kan gebruiken?ook de hoeveelheden echt geen idee?
Ik zou ze ook met name bij mijn kids willen inzetten.
Zou jij mij daarover advies geven? Jij heb het vooral over YL olie. De olie die ik heb is echt een stuk goedkoper is het daarmee dan ook meteen slechtere kwaliteit?
 
dag Sampjes, dank voor je belangstelling.
ik praat inderdaad alleen voor mezelf voor YL oliën. Je zal van mij niet horen dat de andere producten die jij noemt slecht zijn, of slechter ruiken e.d. Maar de ervaringen die ik heb is met YL oliën. Het enige bedrijf ter wereld wat een Seed-to-Seal belofte heeft, eigen boerderijen, met hun eigen specifieke grondwensen-groeiwijze-distilleereisen-onderzoeken. Het bestaat dit jaar 26 jaar en heeft jarenlange ervaring en zeg maar een bibliotheek opgebouwd van onderzoek waarin heel veel informatie is verzameld en geevalueerd hoe je de allerbeste olie wat maar mogelijk is, kan produceren. Dit bedrijf werkt voor purpose en niet voor profit. Meeste geld wat verdiend wordt gaat weer naar hun leden. En onderzoek. Eigenaren hebben geen luxe wensen, wel gezondheid en voorspoed voor ieder mens en individu op aarde. Ze hebben olie van therapeutische kwaliteit die altijd consistent is. Soms anders van geur omdat weersomstandigheden en dergelijke deze factoren beinvloeden. Ze doen nooit consessies aan kwaliteit. Elke batch wordt minimaal 14x onderzocht en bestudeerd en zit er niet elke stof in die in een plant hoort te zitten, gaat deze niet voor de verkoop. Het wordt ook niet weggegooid, de stof die bv te kort komt, zit er een volgende keer wel in en dan wordt het samengevoegd. Pranarom ken ik niet, Farfalle wel eens wat flesjes van gehad. Diverse mensen die bij mij stonden te ruiken aan mijn flesjes en niet van merk wisten hoe of wat vonden altijd de YL olien fijner en zachter. Ik heb weleens prijzen vergeleken van YL en Farfalle, een aantal oliën zijn idd beduidend duurder, maar veel van de oliën die ik heel regelmatig gebruik zitten beetje op zelfde bedrag heb ik gezien. Daarbij is het ook nog dat je van YL olie heel weinig nodig hebt om het werk te laten doen. Ook al lijken de oliën duur, als je het "systeem" zou kennen, begrijp je dat dat nog heel erg meevalt. De oliën zijn puur en zuiver en dat geldt maar voor 5% van alle producenten van etherische olie. Ze hebben niet het predicaat biologisch en dat is bewust omdat er met biologisch ook van alles gerommeld mag worden. Grond moet bv 3 jaar "schoon" zijn om op te kweken voor biologisch. Eisen van YL liggen veel hoger en is minimaal 40 jaar dat grond braak moet liggen. Er gaan zaadjes in de grond en geen stekjes omdat zaadjes een eigen individuele plant creëert en stekjes zijn klonen. Dus elke plant is exact het zelfde. Bij een zaadje heb je meer diversiteit en meer plantinhoudsstoffen, dus een bredere werking. Je mag al puur en zuiver op een etiket zetten als er maar 5% etherische olie in een flesje zit.
En wat ook een kwaliteit is van YL, het is een marketingsysteem waarin men de olie leert kennen vooral via mond tot mond reclame, waarin jij weer wordt geholpen en geleerd hoe de olie te gebruiken en toe te passen. Dat is dus wat ik ook doe. Ik houd heel erg van helpen van anderen en hen in hun kracht te zetten. Dat kan met deze oliën, ze zijn echt werkelijk bijzonder.
Ik heb een jaar geleden een FB groep opgericht waarin ik veel informatie deel over YL oliën, van alles, veilig gebruik, hoeveel, hoe bij kinderen, interessante info, ik vertaal veel - zijn diverse leden die geen engels spreken), er zitten veel documenten in, recepten voor rollers, ook hoe je allerlei verzorgingsproducten kunt maken, schoonmaak, voor allerlei klachten en kwalen, maar ook als lekkere geuren, filmpjes, ook kan je je vragen stellen en kan je me ook persoonlijk benaderen via app, mail, bellen enz. We helpen elkaar in de groep. Ik kan je nog aan andere groepen toevoegen als je interesse zou hebben in YL olie (ja alleen voor leden) en je zou eens kunnen kijken bij Jen O'Sullivan, Amerikaanse aromatherapeut die ook vele goede merken heeft onderzocht maar ook alleen YL wilt gebruiken. groep heet The Human Body and Essential Oils en kan je zo lid van worden. Als je nog wat wil weten, stel gerust je vragen.
Groet Marijan
 
beste mensen,
dit weekeinde is Young Living Day, is paar keer op een jaar, dan komen er nieuwe producten bij, nu een dierenlijn essentiele olie erbij (honden,katten, paarden), nieuwe diffuser met 1 olie erbij en een extra mogelijkheid in keus van een startkitdiffuser met extra product gratis en nog een gratis "startpakketje" van mij erbij. Wie interesse heeft kan meelezen in mijn facebookgroep. Gewoon vrijblijvend om te kijken en rond te neuzen, zonder verplichtingen. Laat maar weten als je dat wil en ik voeg je toe.
groet Marijan
 
What would a king keep in their cabinet? If we look back in ancient days to see what King Solomon, King David, King Tut, Queen Esther or Cleopatra would have put in their cabinet, what do you think you would have found? Well, according to ancient documentation, you would have found essential oils. Essential oils were used by kings and queens as part of their daily health regimen and were often more costly than gold and silver. The purpose of this guide is to empower and train you to take control of your health with essential oils. This guide combines both science and ancient wisdom to give you the best recommendations for do-it-yourself home remedies with essential oils. Today, our cupboards and cabinets are full of synthetic chemicals and pills that not only often ineffective, but usually come with side effects. Why continue to rely exclusively on these substances when God has provided us with plant-based essential oils that are even more powerful? Just adding some of the most common essential oils like lavender.
Lees verder in de link:
https://draxe.com/wp-content/uploads/2018/04/Dr-Axe-The-Kings-Medicine-Cabinet.pdf
 
Graag wil ik nog verslag doen van een mooie ervaring afgelopen week, (zijn natuurlijk veel meer ervaringen maar deze stond ik zeer dichtbij) over DIGIZE essentiële olie blend voor spijsvertering:

Dit is vanochtend weer een wonderolietje gebleken.
Ons Driekje, mijn schoonmama, is maandagochtend geopereerd en heeft nieuwe heup gekregen. Voorafgaand aan de operatie kreeg ze diverse medicatie waaronder een "...zepammetje" die bekend is om obstipatie. Zondag was ze voor het laatst naar toilet geweest voor de grote boodschap. Ampul gehaald bij de huisarts vanochtend vroeg al. Gezet door thuiszorg maar kwam er zo weer uit. Zetpil gedaan die ze nog in huis had, geen resultaat. Huisarts gebeld ten einde raad of hij klisma wilde zetten. Ze zat te zweten en warm en koud en rillerig. Ging hoog ademen en raakte in paniek van de krampen die ze had.
Ik zeg heb jij ook Digize? Dat wist ze niet. In kastje had ze idd de Digize staan en gebruikt um niet ?. Haar hele onderbuik en onderrug met zo'n 10 druppels Digize en met draagolie ingesmeerd. Ik had er zelf nog niet echt vertrouwen in. Want het was echt heftig. En wachtend op de huisarts.
15 minuten later ontlastte ze !!!!!
Wauw, bizar bijzonder weer ??
en de huisarts.... die hebben we maar weer afgebeld.
 
Hoi Marijan,

Weet jij toevallig een goede littekenolie?
Ik heb een bolletje op mijn neus laten verwijderen (Tja ik zit in een huidkliniek, dus bij de bron). Nu zal ik wel littekencrème moeten gaan gebruiken, maar ik wil het graag natuurlijk houden, zonder siliconen etc. Als je een goede olie weet, hoor ik het graag.

Bedankt alvast,
Dorothé
 
Even nog ter aanvulling: Ik neem ook collageenpoeder (Gelatine (grasgevoerd) - Collageen Hydrolysaat van Great Lakes)en levertraan, dus dat is al heel goed. Ik ben trouwens benieuwd hoe mijn huid onder de pleister uit zal komen. Door de collageenpoeder moet het toch best meevallen, denk ik.

Dorothé
 
hey Dorothé,
het eerste wat in me opkomt is Frankincense en Lavendel met een beetje draagolie. En ik spreek alleen voor de olie waar ik mee werk.
 
Dank je Elkedageenei.

Ik denk dat ik daar dan vanaf volgende week, als de hechtingen eruit zijn, mee ga beginnen. Want de olie die Marijan aanraadt Frankincense lijkt me wel geweldig, maar de kleine verpakking is op het moment niet verkrijgbaar en de grote is best wel duur.
Ze zullen op het werk wel aankomen met littekencreme met siliconen, maar daar ga ik niet mee beginnen.

Dorothé
 
hey Dorothé, ik heb een 5 ml flesje op voorraad. Is het wat om op te sturen naar je? komen wel verzendkosten bij. En ik bereken zelfde prijs voor olie als dat ik zelf betaal.
 
Hoi Marijan,

Dat is heel lief. Ik heb echter nu net calendula zalf gekocht. Mocht ik niet tevreden zijn met de consistentie, dan meldt ik me graag bij je en maak van je aanbod gebruik.
Bedankt voor je aanbod in ieder geval.

Dorothé
 
Succes met de calendula Dorothé! Heb je wel een ander merk als Weleda gekocht want die blijkt tegenwoordig zeer toxisch, vanwege gebruik van schapen die met giftige stoffen behandeld worden.
 
hey Sampjes, hier vindt je de prijzen, en je betaalt aan mij laagste prijs, zelfde als wat ik betaal voor 5 ml, komt alleen nog verzendkosten bij, https://www.youngliving.com/nl_NL/products/frankincense
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.820
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan