eieren

In een toxische wereld moet je roeien met de riemen die je hebt. Lucht, water, bodem, alles is vervuild. Als je niet aan ongevaccineerde kippen kan komen, dan zul je het moeten doen met ingeente kippen, het is niet anders. Vanaf dat moment heb je wel invloed op wat de dieren gevoerd krijgen. De positie van de WAPF is dat suboptimaal dierlijk voedsel nog altijd beter is dan geen dierlijk voedsel. Bij de WAPF gaan ze zelfs zo ver om te stellen dat eieren uit intensieve kippenhouderij nog geoorloofd zijn als er geen alternatief is. Zorg voor een goed werkende lever/gal-functie bij jouzelf en je naasten voor optimale ontgifting. En, heel belangrijk, maak van je eten geen stressbron en accepteer datgene wat binnen je mogelijkheden ligt maar ook datgene wat niet binnen je mogelijkheden ligt.

Mike

Ei-eiwit rauw valt me niet goed, ei-eiwit staat bekend als niet-gezond, en gekookt/gebakken vind ik het niet lekker en slecht verteerbaar.
Dat is persoonlijk en voor jou kan dat natuurlijk anders zijn.
Ei-eiwit ging bij mij heel lang goed. Vaak rauw ei door smoothie en daarnaast meestal 4 à 5 gebakken eieren per dag.

Toch had ik de laatste tijd het gevoel dat iets niet lekker viel.
Na eten hoop gerommel in maag, opboeren en opgeblazen gevoel.

De haaranalyse die @Lievergezond benoemde laten doen en jawel daar kwam als hoofd boosdoener ei-eiwit uit. Daarnaast ook milde intolerantie voor spek en sodium.

Balen, want juist gebakken eieren met spek + KZZ maken een groot onderdeel uit van mijn voer.

Kan het zijn dat mijn lichaam protesteert omdat ik het juist zoveel at?

Ik ga de eiwitten nu een tijdje mijden en hoop dat ik ze t.z.t weer kan introduceren.

Uiteraard blijf ik wel de dooiers eten. Ga morgen eens kijken of een omelet met alleen dooiers ook lekker is. Iemand hier ervaring mee?

Ei-eiwit ging bij mij heel lang goed. Vaak rauw ei door smoothie en daarnaast meestal 4 à 5 gebakken eieren per dag.

Toch had ik de laatste tijd het gevoel dat iets niet lekker viel.
Na eten hoop gerommel in maag, opboeren en opgeblazen gevoel.

De haaranalyse die @Lievergezond benoemde laten doen en jawel daar kwam als hoofd boosdoener ei-eiwit uit. Daarnaast ook milde intolerantie voor spek en sodium.

Balen, want juist gebakken eieren met spek + KZZ maken een groot onderdeel uit van mijn voer.

Kan het zijn dat mijn lichaam protesteert omdat ik het juist zoveel at?

Ik ga de eiwitten nu een tijdje mijden en hoop dat ik ze t.z.t weer kan introduceren.

Uiteraard blijf ik wel de dooiers eten. Ga morgen eens kijken of een omelet met alleen dooiers ook lekker is. Iemand hier ervaring mee?

Medusa, goed dat je die haaranalyse hebt laten uitvoeren (denk ik dan gezien de vooruitgang die het mij destijds gaf n.a.v. de aanpassingen in mijn ''dieet'' aan de hand ervan).

Over nu even niet eten en later mogelijk weer wel:
Ik geloof dat bijv. granen er bij mij niet als problematisch uitkwamen 3 jaar geleden toen ik de haaranalyse deed, maar dat komt denk ik ook omdat ik ze al tijden niet niet meer at.
Eerder bij bloedanalyses en acupunctuuranalyses o.i.d. kwamen o.a. gluten, melkprodukten, soja en tarwe (en noten en wat al niet meer) wel als problematisch voor mij uit de bus overigens.

Zou ik ze gegeten hebben vlak voor de analyse: wie weet kwam het er dan wel uit:
ik zag een arts ook zeggen dat je als je je op gluten wil laten testen dat je dan juist veel gluten van tevoren moet eten liefst in combinatie met suiker om het goed te kunnen testen (in je bloed) -trouwens ook in combinatie met een hete douche van tevoren bijv.:
als je het niet eet vlak voor de test en je laat het testen:
dan weet je niet of je er wel of niet intolerant of allergisch voor bent, zo begreep ik het.

Nu eet ik soms helaas weer wel dingen waarvan men eerder beweerde dat ik dat voor altijd moet laten staan, uit gemak o.i.d. eet ik het soms of omdat ik ze lekker vind.
Dan heb ik niet veel last overigens, maar vertrouwen doe ik het persoonlijk in mijn geval niet.
Kan het moeilijk geloven dat het ooit helemaal weggaat dat ik er niet tegen kan al heb ik er een boek over dat je de associatie die je wezen heeft met bepaalde voedingsmiddelen toch via iets kan weghalen:
het is een boek van een vlaamse arts (verlost van je allergie/ dr. Johan Denis) die in de trant van de germaanse geneeskunde redeneert.

Heb nu niet veel last van gluten, zelfde ook met melkprodukten (waar ik eerder ook niet tegen kon):
al eet ik het nu uit voorzichtigheid niet veel.
Als ik het meer eet gaan mijn oren ook alweer meer dichtzitten, maar minimaler dan vroeger.

@Medusa hou me op de hoogte als je merkt dat je vertering beter wordt.
Waren er ook micronutrienten die je miste en gaat toevoegen?

Laatst bewerkt:
Medusa, goed dat je die haaranalyse hebt laten uitvoeren (denk ik dan gezien de vooruitgang die het mij destijds gaf n.a.v. de aanpassingen in mijn ''dieet'' aan de hand ervan).

Over nu even niet eten en later mogelijk weer wel:
Ik geloof dat bijv. granen er bij mij niet als problematisch uitkwamen 3 jaar geleden toen ik de haaranalyse deed, maar dat komt denk ik ook omdat ik ze al tijden niet niet meer at.
Eerder bij bloedanalyses en acupunctuuranalyses o.i.d. kwamen o.a. gluten, melkprodukten, soja en tarwe (en noten en wat al niet meer) wel als problematisch voor mij uit de bus overigens.

Zou ik ze gegeten hebben vlak voor de analyse: wie weet kwam het er dan wel uit:
ik zag een arts ook zeggen dat je als je je op gluten wil laten testen dat je dan juist veel gluten van tevoren moet eten liefst in combinatie met suiker om het goed te kunnen testen (in je bloed) -trouwens ook in combinatie met een hete douche van tevoren bijv.:
als je het niet eet vlak voor de test en je laat het testen:
dan weet je niet of je er wel of niet intolerant of allergisch voor bent, zo begreep ik het.

Nu eet ik soms helaas weer wel dingen waarvan men eerder beweerde dat ik dat voor altijd moet laten staan, uit gemak o.i.d. eet ik het soms of omdat ik ze lekker vind.
Dan heb ik niet veel last overigens, maar vertrouwen doe ik het persoonlijk in mijn geval niet.
Kan het moeilijk geloven dat het ooit helemaal weggaat dat ik er niet tegen kan al heb ik er een boek over dat je de associatie die je wezen heeft met bepaalde voedingsmiddelen toch via iets kan weghalen:
het is een boek van een vlaamse arts (verlost van je allergie/ dr. Johan Denis) die in de trant van de germaanse geneeskunde redeneert.

Heb nu niet veel last van gluten, zelfde ook met melkprodukten (waar ik eerder ook niet tegen kon):
al eet ik het nu uit voorzichtigheid niet veel.
Als ik het meer eet gaan mijn oren ook alweer meer dichtzitten, maar minimaler dan vroeger.

@Medusa hou me op de hoogte als je merkt dat je vertering beter wordt.

Nee, dat was allemaal in dik orde gelukkig!

Ik verbaasde me er ook een beetje over dat mijn intolerantie voor gluten, koemelkproducten en suiker er niet uitkwamen. Maar die heb ik inderdaad al zo'n 20 jaar niet meer gegeten.

Ruim een half jaar geleden ook eens een haaranalyse gedaan bij Hayo Bol. Met die uitslag kon ik werkelijk niks.

Volgens deze analyse een giga tekort aan allerlei vitamines en mineralen en nog opzienbarender waren deze dingen:
arscenicum (rijst)
Ftalaten (microplastics)
Ethyleenoxide (pcr tests)
Toen ik dat las was het vertrouwen weg. Heb al zo'n 5 jaar geen rijst meer gegeten, nooit een PCR-test gehad en ben altijd erg alert op microplastics.

De hele uitslag kwam niet overeen met mijn eigen bevindingen.....volgens mij had hij haren verwisseld of zo. 🙈

Forum statistieken

Onderwerpen
4.641
Leden
8.695
Nieuwste lid
FAGAgueda5
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan