eczeem bij zoontje

giel mosch

New member
Hallo,

Graag zou ik wat advies van jullie ontvangen over ons zoontje van 2 jaar.

Hij heeft als ruim 1 jaar last van eczeem in z'n knieholtes, aan de binnenkant van z'n polsen en op 1 duim. We hebben al verschillende dingen geprobeerd. We dachten eerst dat het een koemelk allergie was. We zijn toen overgestapt op geitenmelk, maar enig verschil in eczeem konden we niet constateren. We hebben toen nog een tijdje sojamelk geprobeerd ( we wisten toen nog niet dat soja "rommel" was) maar dit bracht ook geen resultaat. Inmiddels drinken we nu geruime tijd rauwe koemelk maar nog steeds geen verbetering.

Hij begint de dag altijd met een fles opgewarmde rauwe koemelk met sole en levertraan. Daarna eten we samen rauwmelkse kwark met kaneel, slagroom, honing, crème fraiche en een theelepeltje lijnzaadolie en wat bijenpollen.

Onder de middag eet hij speltdesem brood met rauwmelke kaas. 's Avonds, soms een beetje warm eten met vlees en daarna de rest van de kwark die hij 's ochtends niet helemaal op had. Tussendoor soms wat aardbeien, rozijnen en af en toe een groente sapje of fruitsapje uit de slowjuicer. Volgens ons toch redelijk gezond.

We zitten zelf nu te denken aan vaccinatie schade of zo iets maar weten niet zo goed hoe hier mee om te gaan.

Wij zijn benieuwd naar jullie inzichten. Naar de dokter gaan voor hormoonzalfje zien we niet zo zitten.

Giel en Suus

 
Wow wat een goed dieet voor zo'n kleintje al zeg, goede start! Misschien kun je het speltbrood achterwege laten, hier zitten toch gluten in. bijvoorbeeld iets van boekweit pap of brood proberen, of gierst, of quinoa?

Vaccinatieschade kun je bijvoorbeeld bij een kinesiolgisch werkend iemand uit laten testen. Of een homeopaat kan vaak ook al wel veel doen.

Kan het zijn dat er uitwendig ook iets stoort? Dus wasmiddel, badspul oid?

MIsschien iets van kefir ofzo proberen, vol met goede probiotica.

En nog een vraagje, waar halen jullie rauwe kwark?

 
Bedankt voor je snelle reactie boselfje

We gebruiken een of ander goedkoop wasmiddel van de action. Ultra wash, en we badderen hem in keltisch zeezout. Heb je misschien een aanbeveling voor een goed wasmiddel?

We halen de rauwe kwark en rauwe melk bij de fam blokker in midwoud. Is overigens kefirwark. 1 Juli hebben ze informatiedag, waar Mike ook gaat spreken. Mocht je enigszins in de buurt wonen wellicht de moeite waard.

 
Quote:
We zitten zelf nu te denken aan vaccinatie schade of zo iets maar weten niet zo goed hoe hier mee om te gaan.


Vaccinatieschade is denk ik het effectiefst te verhelpen met energetische therapieen.

Homeopathie (een homeopaath uit de traditie tinus smits is er bekend mee) of een andere energetische therapie: resonantietherapie.

 
Nee, wasmiddel heb ik geen goede aanbeveling voor. Ik heb ecover maar die wast niet goed schoon, dus ik gebruik ariel (heb veel last van transpiratie en die wast de geur er wel uit). Bovendien krijg ik van de meeste andere luchtjes hoofdpijn, van ariel vreemd genoeg niet. Dus ik houd me aanbevolen voor een wasmiddeltip van iemand anders:)

Midwoud is enigszins uit de richting, zeg maar een km of 200 denk ik.. Heb al eerder voor dagen gekeken waar Mike spreekt maar is tot nu toe niet gelukt.

Heb wel al rauwe kwark gemaakt. Tenminste, ik heb kefir uitgelekt en dat bestempeld als rauwe kwark:D

 
Hoi Giel en Suus,

Welkom op het forum. Lees hier eens over eczeem: www.voedingisgezondheid.nl/Huid_hoofd.html

Jullie zijn al hartstikke goed bezig, jullie zoontje kan jullie straks alleen maar dankbaar zijn voor zo'n goede start.

Bij groentesapjes en fruitsapjes heb ik zo mijn bedenkingen.

Het is wat niet compleet is, je mist zo-wie-zo de vezels.

Maar kijk uit met fruit, dat zijn suikers. En suikers zijn niet goed.

Je kunt hem beter de rauwe melk geven. of je maakt een lekkere smoothie met wat (zuur) fruit erin.

Over wasmiddelen: wij wassen met zilversoda. Gewoon te koop bij de supermarkt.

Is helemaal neutraal. Dus ook geen lekker luchtje maar het gaat erom dat het niet chemisch is.

Jullie wonen dichtbij ons in de buurt.

Samen met mijn man organiseren wij de kennismiddag op 1 juli in Midwoud.

Ik zie dat je je net met je vrouw hebt aangemeld. Zend je zo een bevestiging.

Leuk dat jullie komen. Je zult er veel aan hebben.

Lia

 
Dit is naar alle waarschijnlijkheid vaccinatieschade, heel veel kinderen hebben er last van. Via de site van Tinus Smit kunt u vast wel iemand vinden die kan ontstoren. Verder zou ik de huid zo veel mogelijk sparen.

Wasmiddel kunt u zelf maken met blokken sunlight zeep(recept op internet.

Wasverzachter kunt u vervangen met een dopje azijn(hier ruik je niks van, wordt zacht, ontkalkt en spaart je sensoren in de was en droogmachine)

Zeep en shampoo onmiddelijk mee stoppen en als je niet zonder kunt of wilt van weleda aanschaffen of andere merken die alleen maar natuurlijke ingredienten gebruiken(zie www.heelnatuurlijk.nl)

en vooral geen smeerseltjes gebruiken van de dokter of drogist maar pure koudgeperste kokosolie.

(ik maak tegenwoordig mijn eigen zeep met amandelolie en nog een paar vetjes maar ben volledig van mijn eczeem af!Verder gebruik ik al tijden geen shamppo meer maar poets/strijk mijn haren als het ware schoon met een washand en na 10 dagen had ik de zelfregulerende werking van mijn hoofdhuis terug)

 
Wat bij mij de klachten van (sebborhoïsch) eczeem verlicht is dry skin brushing voor het douchen en onder de douche (zachtjes) scrubben met natriumbicarbonaat. Als crème gebruik ik kokosolie. Op deze manier heb ik 'de fik' eruit gekregen. Ik hoor ook goede verhalen over deppen met appelazijn, heb dit zelf nog niet gedaan. Compressen met (manuka)honing is misschien ook nog een optie, of 3% h2o2.

Hilda

Oh, en compressen met rauwe melk.. zie ander topic over het ontstoken oog van Evan.

 
Jullie hebben al veel tips gekregen, voor kleintjes zou ik ook denken aan waterkefir, schijnen ze vaak ook lekker te vinden. Verder voor tegengaan van jeuk: actimaris van www.gezondeshop.nl

Dit is een soort zuurstoftherapie in een gel. Mijn jongste heeft ook eczeem, ellebogen en rond de ogen. En hij heeft hier baat bij. Ik had een zeer ahrdnekkige eczeemplek, met vervelende jeuk, op linkerarm, Kwam er maar niet van af.

Ik heb nu 3 weken de creme gebruikt en ben er zo goed als af.

De eerst keren was het eerste half uur wel een soort branderig gevoel, daarna trok dit weg en bleef de jeuk de hele nacht verder weg.

Geen goedkope creme trouwens.

Wij hebben mazzel dat de shop in Enschede zit, en Erik deze daar kon ophalen, dat scheelde verzendkosten.

Boselfje: waar woon jij?

 
Ik durf het bijna niet te zeggen Dirtsa, maar:

Het is een gel die 3% (of 1,2% voor een gevoelige huid) zeezout bevat en zuurstof.

Zou je hetzelfde resultaat kunnen bereiken met een compres van sole en h2o2? Hoewel in de folder staat dat door de samenstelling de zuurstof diep kan doordringen..

http://www.actimaris.nl/files/actimarisfolderneda4.pdf

 
Doordat het een gel is blijft deze veel beter zitten en werkt echt langer door, is mijn ervaring hoor. Ik had 3% H202 uiteraard al vaak geprobeerd, en ook kokosolie. Bij mijn zoontje zit het eczeem rond de ogen, en dan is de gel echt veel prettiger te gebruiken.

 
Dirtsa,

Wat een geweldige vondst, dit product! Sinds wanneer weet je hiervan en hoe ben je dit te weten gekomen?

Mike

 
Gerrit had dit product volgens mij gevonden en heeft het een tijdje geleden ook al hier op het forum gezet.

Een mooi product met zuurstof, gek dat jij daar overheen gelezen hebt, Mike :wink:

 
De tip kwam inderdaad van Gerrit, en de mazzel voor mij is dat het te koop is om de hoek. En het werkt echt, dat is toch altijd even afwachten en uitproberen. Niet dat het binnen 1 dag verdwijnt, maar ik merkte wel meteen dat het wat deed, mijn zoontje smeert het nu iedere avond rond zijn ogen en hij merkt meteen verschil.

Bij de ellebogen heeft het wat meer tijd nodig.

Ik vind de creme wel duur. Het zijn kleine tubes, maar je hebt ook weinig nodig.

 
Bedankt voor al jullie reacties en tips. Wij hebben al wel geprobeerd het eczeem met 3% waterstofperoxide te deppen. Dit vind ons zoontje echter helemaal niet prettig. Mee gestopt dus.

De wondgel vind ik een mooie optie. Die ga ik in elk geval bestellen. Ook gaan we bekijken wat we kunnen doen aan het ontstoren van de vaccinatieschade door een homeopaat.

In ieder geval bedankt allemaal!

Giel en Suus

 
Ik had zelf ook een beetje last van eczeem en niet hielp, zelfs niet WP dieet. Nu ik dit gebruik ben ik er 100% vanaf:

[URL]http://www.eczema.com.au/shop/calendulis-plus-cream/[/URL]

[URL]http://www.eczema.com.au/shop/grahams-bath-oil/[/URL]

Is ontwikkeld door een vader van een kind met ernstige eczeem. Niets hielp en de man besloot toen zelf opzoek te gaan. De formule is geheel natuurlijk en er zijn ook speciale varianten voor kinderen. Is te koop bij veel drogisten hier in Nederland.

Zeker het proberen waard!

 
Juglen,

De eerste link staat een naam bij de ingrediënten die niet zo kosher is: phenoxyethanol
Quote:
Helaas zijn van dit middel ook negatieve bijwerkingen bekend. Zo irriteert phenoxyethanol de huid en heeft het een ontvettende werking waardoor het de huid kan uitdrogen en plaatselijke roodheid kan veroorzaken.

Bij inademing kan phenoxyethanol de luchtwegen irriteren en lijden tot hoofdpijn. Bij langdurige blootstelling kan deze stof zelfs effecten hebben op het centraal zenuwstelsel, met als gevolg een gestoorde werking.

Het gaat hier echter om hoge concentraties phenoxyethanol die gevaarlijk zijn, terwijl cosmetica producten slechts hele kleine hoeveelheden bevatten; concentraties van maximaal 1 procent die veilig zijn bevonden voor gebruik in cosmetica.

Hoewel het ideaal zou zijn om geen phenoxyethanol te gebruiken, zijn dergelijke bewaarmiddelen nu eenmaal van belang om producten te conserveren. Gezien deze stof in lage concentraties veilig is bevonden en toch effectief tegen een breed scala aan bacteriën, is het vooralsnog niet nodig om deze stof strikt te vermijden.



Zou het zelf niet vertrouwen en zeker niet smeren. Het irriteert de huid.

De tekst komt van deze site.

Heb het er nooit zo op als men zegt 'dat 1 procent' veilig bevonden wordt.

Als er in iets minder dan 1% transvet in zit hoeven ze het niet te vermelden. Snap je, we worden gewoon voor de gek gehouden.

Lia

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.906
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan