eczeem bij zoontje

Bedankt voor jullie reacties!

Ik ga me zeker even verdiepen in het maken van waterkefir.

Over het feit dat hij geen sole zou mogen drinken, ben ik zelf ook behoorlijk sceptisch. Maar goed, dat zou ik weer een beetje in zijn geitenmelk kunnen doen.

Groeten!

 
O, nog even een vraagje: wat kan ik eigenlijk nog meer doen aan 'te weinig maagzuur' en 'te weinig spijsverteringsenzymen' behalve sole en vruchten die rijk zijn aan enzymen? Is er ook iets vergelijkbaars voor zoals adrenanorm voor bijnieruitputting?

 
vlak voor het eten: water met appelazijn, met een lepetje honing voor de smaak, ik denk dat het dan goed te doen is voor een kind. Laten drinken met een rietje ivm glazuur van de tanden.

 
Er bestaat een supplement, betaine HCL, waardoor je rechtstreeks maagzuur (HCL = hydrochloride = maagzuur) kunt innemen. Er zijn ook varianten met toegevoegde enzymen.

Mike

 
Giel, ik zag jouw naam staan staan bij een ander topic en ik was benieuwd hoe het nu is met jullie zoontje?

 
Hoi Boselfje,

Leuk dat je het vraagt. We zijn dus een aantal keer naar een homeopate geweest. Zij gaf echter elke afspraak meer producten aan die Ko dan niet meer mocht hebben. Het voelde niet goed om telkens meer producten te vermijden, waarvan wij denken dat het juist iets bijdraagt aan zijn gezondheid. We hebben dus besloten niet meer naar haar toe te gaan. Het eczeem is nog niet weg, maar wel heel veel minder, dus het heeft wel iets gedaan. Wij denken alleen dat het goed is om nu langzaam alles (vooral de rauwe melk en boter) weer in zijn eetpatroon toe te voegen. We geven hem nu elke dag een flesje water (330ml) waarin we een theelepel sole en 5 druppels 3% H2O2 in oplossen. Nu heeft hij dit weekend prompt weer last gehad van kortademigheid. Zijn longen en neus zitten helemaal vol. Wel balen, maar misschien komt het juist door het water dat hij drinkt en is hij rommel aan het opruimen...

's Ochtends het gebruik van Adrenanorm iets opgevoerd. Een halve capsule per dag nu.

De kokosolie vindt hij heerlijk.

Appelazijn in een beetje water voor het eten drinkt hij niet op. Hij vindt het niet lekker. We hopen dat de sole zijn werk doet voor het maagzuur.

In zijn melk doen we nu een eigeel van onze eigen kippetjes die elke dag lekker in de tuin (vol met gras en bosjes) scharrelen.

We hopen dat het zo langzaamaan beter zal blijven gaan.

Ko heeft ook al zijn leven lang (2,5 jaar) berg op zijn hoofdje. We doen er eigenlijk niets aan van buitenaf. We hopen dat zijn darmflora door wat we nu doen steeds meer zal verbeteren en dat de berg langzaam weg zal gaan.

Nou, dat was het wel zo'n beetje. Leuk dat je zo geïnteresseerd bent!

Groetjes, Giel

 
Hallo Giel,

Ik denk dat je de juiste weg bewandelt. Het lichaam ontgift o.a. via de huid, dus moet er waarschijnlijk e.e.a. uit. Dat kan best wel een tijdje duren misschien.

De laatste tijd ben ik me aan het verdiepen in de leer van Toxemia (erg interessant!) die zegt dat iedere vorm van ziekte een ontgiftingscrisis is van het lichaam. Het onderdruken van deze crisis (de symptomen dus) met medicijnen of wat dan ook, zal alleen maar leiden tot uiteindelijk een chronische ziekte. Veel slaap en matig eten zijn dan de twee belangrijkste ondersteuningsmiddelen. Eigenlijk gaat het over verminderen van stress. Zoals we hier al vaker hebben gehoord, is alle stress voor het lichaam hetzelfde. Of dat nou verkeerde of teveel voeding is, of te weinig rust, noem maar op. Zelf heb ik vanaf kind ook altijd last gehad van exceem, wat met de leeftijd wel wat vermminderde, maar pas sinds ik mijn voeding radicaal heb veranderd kan ik zeggen dat ik helemaal nergens last meer van heb.

 
Zo lastig zeg, een lange weg zijn jullie al gegaan. Knap hoor, dat je zo achter je eigen visie kunt blijven staan.

Waar ik soms een beetje tegenaan loop, is dat ook alternatief genezers, waar ik helemaal achter sta, niet dezelfde definitie van gezonde voeding hebben als ik. Waardoor hun adviezen soms niet de juiste voor mij zijn. Terwijl ik zeker wel denk dat het van toegevoegde waarde kan zijn om behalve de voeding ook breder te kijken zoals inderdaad naar homeopathie, osteopathie of naar methodes die meer het emotionele stuk aan pakken, zoals bijvoorbeeld bloesemtherapie, omdat we gewoon ook meer zijn dan alleen maar lijf en fysieke voeding.

 
Er zou eigenlijk een WP homeopaat of osteopaat moeten zijn, iemand die op de hoogte is van de WP voedingsrichtlijnen.

Wij willen op zich ook wel naar een homeopaat maar hebben nog niet iemand gevonden die volgens WP denkt.

Lia

 
Alternatieve artsen en therapeuten zitten helaas nog hopeloos vast in het zuur-base-dogma. Ik moet steevast uitleggen dat de zuur-base-theorie uitkomt op exact hetzelfde semi-vegetarische voedingspatroon dat de reguliere hoek via hun verzadigd vet-cholesterol-hart-theorie voorstaat, nl. hoofdzakelijk plantaardige voeding en zo weinig mogelijk dierlijke voeding. Als er uit twee ogenschijnlijk tegenovergestelde richtingen dezelfde oplossing wordt aangedragen, dan zit daar een gemeenschappelijke agenda achter. Niet voor niets zijn communisme ('links') en fascisme ('rechts') essentieel hetzelfde, dus beide komen uit dezelfde koker.

Mike

 
Hallo Giel,

Mijn zoontje had ook berg op zijn hoofdje. Verder niet erg, maar na 20 maanden vond ik het mooi geweest en heb ik 's avonds olijfolie erop gesmeerd en 's ochtends weer en die ochtend nog een half uurtje in laten trekken en daarna met een tandenborstel lichtjes eraf gekrabd. Het werd een heel klein beetje rood, maar de schilfers zijn weg. Je kunt ze ook laten zitten, maar ik vond dit een milde manier om het te verwijderen.

Mijn zoontje heeft ook lichte eczeem en naast een gezond voedingspatroon, gaat hij ook iedere dag in een badje met vier handjes dode zeezout (ik haal altijd grote zakken bij de Tuinen). Dat helpt ook goed. Ik heb ook gelezen dat magnesiumolie helpt, maar mijn zoontje ging ontzettend schreewen toen ik dat erop spoot, dus dat bijt heel erg.

Succes!

 
Ik zie uitsluitend uitwendige behandelingen, waar op zich niets mis mee is, maar je bestrijdt wel het symptoom en pakt de oorzaak niet aan. Als het lichaam rommel uitstoot via de huid en zich daar schimmels vormen (berg) betekent dit dat de ontgifting via de 'onderkant' (ontlasting-lever, urine-nieren) onvoldoende werkt. Vaak heeft het ook te maken met verstoorde darmflora en evt. een lekke darm en te weinig maagzuur. De spijsvertering verloopt dus allesbehalve soepel.

Mike

 
Ben ik het helemaal mee eens Mike, maar eczeem jeukt heel erg dus erg vervelend voor een kind, vandaar dat een uitwendige behandeling gewoon verzachtend werkt. Daarnaast natuurlijk de darmflora aanpakken. Bij mijn zoontje hielp de kefir van Paul en Ilse Blokker erg goed. Ik zou hem weer eens moeten gaan halen, maar is meer dan een uur rijden voor mij. Ik zat er nu aan te denken toch zo'n probiotica-capsules voor kinderen te nemen. Die berg is trouwens echt iets voor baby's volgens mij en als je dat niet 'wegpoetst' dan blijft het gewoon heel lang zitten. Bij mijn zoontje is het niet meer terug gekomen hoor.

 
Kun je niet zelf kefir maken Lay? Het is supersimpel.

Ik had eerder altijd schilfers op mijn hoofdhuid en sinds ik niet meer met shampoo was is dat over. Laatst gebruikte ik weer een keer shampoo, een hele milde natuurlijke zonder rotzooi en toen had ik er meteen weer last van.

 
Heb ik een tijdje gedaan! Ik had een kefir-plantje van Mw'tje gekregen, maar op een gegeven moment ben ik ermee gestopt. Is toch niks voor mij om zo'n plantje levend te houden, teveel gedoe. Erg ben ik, I know. Ik koop het liever.

Waarmee was jij dan je haar? Ik dacht erover om eens eigeel te proberen, maar was toch maar gewoon met shampoo. Niet eens echt natuurlijke, want van natuurlijke shampoo wordt mijn haar alleen maar vetter. Een tijdje olijfoliezeep geprobeerd, maar dat werkte echt niet voor mij. En natuurlijke merken als 'Weleda' o.i.d. werken ook niet (voor mij dan he).

 
Ik was het ook met eigeel. Wekelijks. 2 eigelen met wat water schuimig kloppen en dan kun je het als een soort mousse door je haar verdelen. Dat laat ik een half uurtje zitten en de laatste paar minuten doe ik ook nog wat homemade appelmoes op mijn kruin anders blijft het daar waxy aanvoelen. (jaja je moet er iets voor over hebben:s)

Ik heb het een periode met baking soda en azijn geprobeerd maar dat vond ik niks.

Het is wat meer werk dan met shampoo, maar ach. 1x per week is nog te overzien toch.

 
Lay,

Jij moet een uur rijden om kefir te halen in Midwoud. Ik weet niet waar je woont maar je hebt bijvoorbeeld de Beemsterbezorgservice in, hoe kan het anders, de Beemster. Die bezorgen best wel in een weids gebied om hun heen. Ik zou als ik jou was even een mailtje er aan wagen en vragen of ze ook bij jou bezorgen.

In Schagen is ook een 'distributiepunt' voor o.a. kefir en in Grootebroek.

Wie weet zit er iets voor je bij.

Lia

 
Boselfje, inderdaad, je moet er iets voor over hebben! Goed hoor van jou!

Poekie, leuk idee die Beemsterbezorgservice. Ik kan er eens een mailtje op wagen, maar zie Leiden er vooralsnog niet bij staan. Toch bedankt voor deze link!

 
@Lay,

Dacht dat je meer in de buurt woonde daar je kefir van Paul en Ilse Blokker opnoemde. Vandaar de link naar de Beemster bezorgservice.

Maar Leiden is inderdaad te ver weg, daar bezorgen ze niet.

Lia

 
Nee, ik had de kefir gekocht op een kennismiddag die jij had georganiseerd Poekie. Ik heb jou toen ook gezien, maar het was erg druk dus jij mij waarschijnlijk niet ;). Volgende keer zal ik me even voorstellen :).

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.925
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan