droge huid

Dirtsa

New member
Wat een hele poos is weggeweest is weer even hard terug gekomen, een ontzettend droge huid!

Vooral op mijn buik kan ik de witte velletjes zien als ik mijn shirt uittrek. Na het badderen smeer ik me altijd in met olie, maar dit lijkt nu niet te werken...

Waarschijnlijk zal de remedie zijn: meer vetten.. maar de laatste dagen vallen deze helemaal niet lekker! Olijfolie gaat prima, kokosolie en vette bouillions ook, maar als ik ook maar een beetje Ghee neem heb ik daar de hele dag last van.

Het lijkt wel alsof deze niet goed valt.

Wat kan ik van binnenuit doen aan de droge huid? ik drink voldoende, ook sole .. wat nog?

 
Valt levertraan goed? Een droge huid komt o.a. door een gebrek aan vetoplosbare vit. A en die zit in levertraan. Het kan ook met een trage schildklier te maken hebben. Je onvermogen om vetten goed te verteren duidt op een zwakke lever- en galfunctie.

Mike

 
Mike,

De levertraan gaat prima, misschien wat ophogen? Ik neem de caps, nu 2 per dag..

Het gekke is dat ik de afgelopen dagen ook enorme honger heb en (zoals vandaag) wel heel goed naar de wc kan, gemiddels 3 keer ;)

Het lijkt alsof even alles heel snel door mijn lichaampje gaat!

 
Ik kan me herinneren dat een droge huid / huiduitslag eens plotseling verdween na het eten van een rauwe haring. Ik had toen opgezocht dat omega-3 vetzuren helpen bij de verbetering van de huid. Toch heeft dit bij mij niet altijd geholpen, waardoor ik er minder zeker van ben geworden of het wel die haring was geweest. Voor mijn gevoel blijft het nog een vaag samenspel van omstandigheden die verstoringen in de huid geven.

 
Je moet 10 capsules per dag nemen om aan 1 theelepel vloeibare levertraan te komen, dus je zit maar op 1/5e theelepel. Je metabolisme is aan het versnellen, dat is positief!

Mike

 
10 caps!

Jeetje, dat wist ik echt niet! Ik dacht dat dit niet zoveel verschil zou maken.. flink ophogen dan maar en de volgende keer toch de vloeibare nemen!

Hoop dat mijn stofwisseling idd blijvend versneld.. maar misschien ook een plotselinge actie ;)

 
10 capsules van blue ice levertraan is toch gelijk aan 1 eetlepel? Dat staat tenminste elders op dit forum.

 
Uit Cure Tooth Decay van Ramiel Nagel:

Quote:
2,5 capsules van de levertraan van Green PastureTM staat voor ongeveer een kwart theelepel.


10 capsules zijn dus 1 THEElepel.

Mike

 
nog steeds geen verbetering aan mijn buik. Ik voel het trekken en zie dan dat mijn buik helemaal onder de bultjes staat (rood) en vooral witte velletjes (droog). Ik heb me na het badderen ingesmeerd met kokosolie, maar dit begint enorm te jeuken! Kan ik hier dan niet tegen?

Net thuis geweest en mam gaf me nertsolie mee en uiercreme, maar vraag me af of dit oke is? ben voorzichtig met wat ik op mijn huid smeer!

 
van uiercreme weet ik dat dit vroeger vaak werd gebruikt, mar jaren terug werd er juist voor gewaarschuwd. het zou, volgens mij, de huidporie-en afsluiten.(en ws ook iets met toevoegingen) De reden weet ik dus niet meer precies, wel dat ik vanf toen ooit meer gebruikt heb.

Het andere ken ik niet. Calendula emulsie misschien? Is homeopathisch, en ook erg goed bij zonnebrand of verbranden(strijkijzer of zo)

 
Quote:
Ik heb me na het badderen ingesmeerd met kokosolie, maar dit begint enorm te jeuken! Kan ik hier dan niet tegen?


Grootmoeders wijsheid: als het begint je jeuken, vindt er genezing plaats. Vergeet niet dat de droge huid geirriteerd is geraakt. Nu wordt deze gehydrateerd door de kokosolie en meteen vindt er heling plaats. Kun je je niet herinneren van vroeger dat je nooit aan jeukende korstjes op wonden mocht krabben. Een jeukende korst was immers een teken van heling!

Mike

 
dat klopt Mike, maar na het insmeren met kokosolie wordt mijn huid rood en vol kleine bultjes..

Waarmee kan ik me nog meer insmeren? wat hydrateert echt? olijfolie? sesamolie?

ik badder me eigenlijk nooit met echte zeep, maar misschien moet ik niet elke dag in bad gaan? mijn huid wat meer rust geven even>?

Badderen jullie ook elke dag en wat gebruiken jullie?

 
heb je eraan gedacht dat de droogheid door de verwarming komt? misschien gewoon doorgaan met insmeren met kokosolie of andere olieen en slikken van levertraan. maar ook een raampje open of kopjes water op de verwarming om meer vochtigheid in de lucht te brengen?

 
Je zal zeker nooit elke dag moeten badderen, regelrechte uitdroging van je huid. Ik kreeg vroeger altijd jeuk van Sanex (ook die zonder parabenen e.d.) Een natuurlijk stukje zeep mag niet ontbreken, moet wel iets ruiken....

 
Ik heb geen normale verwarming, maar vloerverwarming.. Luchtvochtigheid is denk ik goed, want ik heb regelmatig aangeslagen ramen :)

War betreft het badderen, vind dat lastig.. heb echt een beetje smetvrees, dus alles elke dag helemaal schoon :D

maar heb me nu voorgenomen even om de dag in bad te gaan, de andere dag gewoon wassen en insmeren met olie.

 
Ik vraag me af hoeveel leden van ons forum te maken hebben met huidproblemen. Zou dit een kwaaltje zijn van het WAPF-dieet of de overschakeling daarop?

 
@Dennis,

Ik heb al jaren last van netelroos. Dit komt dus niet door WAPF, want gezond eten doe ik pas een jaar of 3. Verder ziet mijn huid er altijd mooi uit. Gisteren voor het eerst sinds tijden weer eens een puistje op mijn gezicht. Geen idee waar dit dan ineens weer vandaan komt..

 
Ik heb geen huidproblemen, wel lang last gehad van droge huid, gezicht en de handen, zelfs kloven en vel wat los liet. maar sinds het eliminatiedieet van bijna 4 jaar terug is dit helemaal over. En ook niet terug gekomen toen ik weer alles ben gaan eten, en ook niet nu ik WAPF eet.

 
Quote:
War betreft het badderen, vind dat lastig.. heb echt een beetje smetvrees, dus alles elke dag helemaal schoon


Dit zie je vaker terugkomen bij anorexia. Pinklady heeft ook een probleem met de minder prettige uitscheidingen van lichaamsvloeistoffen, zoals urine, ontlasting, slijm, zweet e.d. Ik had gedacht dat je inmiddels wel had begrepen dat bacterien niet de vijand zijn, maar je vrienden. Als eencellige bacterien niet lang geleden hadden besloten om samen te werken waren complexe organismes zoals jij en ik er helemaal niet geweest! Zolang dit nog onderdeel blijft uitmaken van je denkpatroon ben je in oorlog met de basis van het leven zelf en zal dit je heling voortdurend vertragen of zelfs verhinderen.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.780
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan