droge huid

het mooie van het thuiskomen is: weer heerlijk alles in de was, lekker schoon. En dan inderdaad weer rauwe melk halen, zelf kefir en yoghurt maken (gaan we proberen met slagroom erin bij het fermenteren) en weer bottenbouillon maken.

Lia

 
Ik heb al jaren af en aan last van een soort eczeem in mijn wenkbrauwen en moest altijd smeren met een zalf van de dokter om het weer weg te krijgen.

Nu de laatste keer dat ik er weer last van had, heb ik er niks aan gedaan, behalve zo af en toe de schilfertjes weg halen.

Eerst werd het erger en tot mijn grote verbazing is het uit zichzelf weggegaan!

Ik ben benieuwd nu ik gezonder eet, of het nog terug komt.

 
Al een jaar flink bezig met de verzadigde vetten incl levertraan maar helaas nog steeds droge handen en onderbenen. Ik ga nu ook naareen guasha ttherapeut want door de erge kou de eerste maanden van dit jaar heb ikhet zwaar te verduren gehad. Ze zei ook dat mijn bloed niet helaal zuiver was (teveel afvalstoffen) en aan alles kan je aan mij zien dat mijn bloedsomloop niet krachtig genoeg is. En mijn hartzakje is zwak.

Ik denk dus alle goede vetten ten spijt dat ik ze gewoon niet goed opneem. Ik ben vandaag begonnen met een rauwe melkkuur en hoop dat dat soelaas gaat bieden. Ik mik op 2 weken endaarna 2 dagen voorbereiden op de leverreiniging. Deze laatste dan iedere maand herhalen.

Ik heb deze twee ook nog nooit gedaan.

 
Dit is een schildklierprobleem, geen twijfel over mogelijk. Vooral omdat je schrijft dat de koude wintermaanden je parten hebben gespeeld. De schildklier regelt veel dingen, maar de 3 belangrijkste zijn de lichaamstemperatuur, de hartslag en het tempo van de spijsvertering. Precies bij die 3 dingen gaat het bij jou mis!

Mike

 
Gaia, die schilfers in je wenkbrauwen lijken mij seborroïsch eczeem te zijn geweest. Ik heb er zelf ook jaren mee rond gelopen. Het zat ook op mijn neusvleugels en op mijn hoofdhuid. Ik geloof dat deze vorm van eczeem samenhangt met candida in de darmen. Sinds WAPF zijn de schilfers bij mij ook verdwenen! Het wil nog wel eens terug komen wanneer ik iets hoog in koolhydraten heb gegeten, met name granen en suiker. Overigens is appelazijn ook een erg goede remedie tegen de jeuk en de schilfers. Mocht je er weer eens last van hebben, dan is het zeker een aanrader de plekken in te smeren met verdunde appelazijn!

 
Hoi Mike,

Mijn spijsvertering heb ik naar mijn idee niet zo veel problemen mee. (of je doelt op het opnemen, dat is wat ikzelf concludeer omdat mijn huid op mijn schenen droog is nog steeds) Ik ga iedere dag netjes naar het toilet.

De eerste maanden waren erg koud en ik had het gewoon veel koud, vooral mijn handen die echt geen koude lucht kunnen verdragen. Maar daar hoorde ik wel veel mensen over klagen vooral vrouwen.

Hoe kom ik erachter of het echt mijn schildklier is en hoe kan ik dit dan oplossen?

 
Gisteren de eerste dag rauwe melk achter de rug. Vanmorgen H2O2 druppels genomen.

Ik had net gele ontlasting en ben strontmisselijk..

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.313
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan