Dirtsa stelt zich hier ook voor

Wat ik me dan afvraag... Dat CNS + bloedvaten e.d. geldt voor alle gewervelde zoogdieren, lijkt me. Hoe staat dit in verhouding tot beesten die op hun zij of zelfs met gekromde rug (richting foetushouding) liggen? Mijn kat slaapt nooit op haar rug, mijn paard ligt ook niet op z'n rug, een hond ook niet, een schaap gaat zelfs dood als het op zijn rug ligt. Wat maakt het zo anders voor ons mensen?

Om dan nog even op het zuurstof-/ademverhaal terug te komen: katten stoppen hun neus vaak zelfs in hun lijf. Waar halen zij dan hun zuurstof (in verhouding) evenveel zuurstof vandaan als wij mensen?

 
Als ik ga slapen dan begin ik mijn slaapsessie meestal schuin op mijn zij. Beetje op mijn zij, beetje op mijn buik. Op de één of andere manier kan ik me dan beter ontspannen als ik mijn buik tegen een deken of een matras aan druk. Soms lig ik ook met een gestrekt arm boven mijn hoofd. Soms knel ik dan ook de bloedstroom in mijn arm af, dus dat probeer ik af te leren. Als ik dan begin te doezelen dan ga ik op mijn rug liggen.

Nog een goede reden om op je rug te slapen is dat slapen op je zij funest is voor je huid. Die leuke neus-mond-plooien en fronslijnen tussen je wenkbrauwen worden erger/gestimuleerd als je de hele nacht op je zij slaapt.

Ik heb overigens altijd moeite gehad om met een gesloten mond te slapen, maar het is wel erger geworden de laatste tijd. Er zijn bepaalde mondoefeningen die je kan doen; misschien moet ik die maar weer eens opduikelen.

 
Quote:
Pinklady, viervoeters met tweebenigen vergelijken is als appels met peren.


Ben ik wel heel benieuwd waarom dat in deze context ook zo is. Als ik aanneem dat het gaat om de zenuwen, bloedvaten, e.d. in het CNS (dus hersenen + wervelkolom) is er voor zover ik weet weinig anders aan tweebenigen en viervoetigen, behalve dat het hoofd van tweebenigen iets anders gekanteld is.

Hoe slapen mensapen dan trouwens? Ook languit op hun rug?

 
Dirtsa, ik vond het ook erg leuk om te lezen hoe je nu je dag indeelt met voeding.

Erg inspirerend.

Ik denk dat ik nog vaak terug ga kijken naar hoe je dat doet met die groenten.

Dat is momenteel nog een beetje mijn bottleneck, omdat het vrij veel bereidingstijd kost in mijn ogen.

Ik ben ff gestopt met de gedroogde boerenkool: ik kan het niet meer zien.

Maar de gekookte des te meer trouwens.

 
Ik ben 3 x per dag ongeveer half uur kwijt aan bereiding/snijden/bakken en dan nog in alle rust opeten.

Gedroogde boerenkool gebruik ik enkele dagen per week samen met de andere groente, voor de smaak en voor de gezondheid.

Afwisseling is volgens mij erg belangrijk om van alles wat binnen te krijgen en om het leuk te houden.

 
@Dirtsa, Mercola heeft weer nieuw artikel over GAPS, dit keer ook over GAPS en MS. Moest ff aan jou denken, dus post ik het hier bij jouw verhaal :)

Quote:
GAPS and Multiple Sclerosis

Interestingly, when your body is unable to clear a particular toxin on its own, it will invite and employ microbes from the environment to help clear these toxins.

“The microbes in the environment are not our enemies at all. They’re actually our allies. They’re our helpers. Your body employs them when it needs them,” Dr. McBride explains.

“If you have accumulated certain amount of mercury in your brain and in your nerves... your body might employ a virus... If you got a cold, that virus (many viruses target your nervous system) will go directly to those toxic patches in your brain and your nervous system and attack them. It will start gobbling it up... Of course, your immune system then joins in, trying to attack the virus. It joins in with inflammation, and you [begin to experience] symptoms of multiple sclerosis. You will get tingling. You will get numbness in your face or in your extremities. You might start wetting your bed, or you might get peripheral loss of vision for a while... That’s one of the first symptoms in multiple sclerosis.

In this situation, if you would just feed your immune system properly and leave the work for the immune system to complete, then these symptoms would last for a month or two, and then they would disappear, because... the virus will gobble up the [toxins] and your immune system will clear out the virus. Your nerves will recover naturally.”

Unfortunately, this is not what happens nowadays. Typically, as soon as people get tingling, numbness, and other symptoms, they rush to the doctor, who will immediately put them on some form of medication, which will typically have a dampening effect on the immune system. As a result, the viruses spread and become even more established, and the disease becomes chronic and permanent.


 
Gerrit, allereerst heel erg bedankt hiervoor.

Ik begrijp niet alles, maar wel ongeveer. Ik heb echter nooit medicatie gebruikt, vanaf dat ik wist dat ik MS had, ben ik met voeding bezig geweest. Nu al meer dan 4 jaar, dus niet van mijn problemen af na 2 a 3 maand. Was dat maar waar.

Dat wil niet zeggen dat er helemaal niets is gebeurd, best wel, nauwelijks nog tintelingen/geen krampen/nauwelijks nog paarse voet en niet meer dik/niet meer verslikken/hoef niet meer te zoeken naar woorden/geen druk meer in achterhoofd/ogen alleen bij vermoeidheid nog wat wazig, maar veel minder dan jaren geleden/lang niet meer zo koud/ etc.

'

Maar nog steeds zeer weinig energie en spierkracht, daardoor is het dagelijks leven nog steeds heel erg moeilijk/lastig.

Ik denk ook dat MS gerelateerd is aan foute voeding/darmproblemen/leverproblemen, maar op het moment dat de symptomen die duiden op MS zich openbaren denk ik dat het al jaren niet goed gaat. En het is nog niet zo gemakkelijk hoor om erachter te komen wat je hoe kunt herstellen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.822
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan