Dirtsa stelt zich hier ook voor

Ik heb het boek besteld, volgende week vrijdag is het aanwezig. ik zal nog laten weten wat ik ervan vind.

 
Dirtsa,

Er valt me iets positiefs op aan jou en ik moet het even kwijt:

Jij bent momenteel mijn meest enthousiaste (en wijze) 'leerling'! Ik geloof niet dat je beseft hoezeer jij in korte tijd vooral mentaal veranderd bent. Ik kan me nog posts van jou herinneren in deze thread van slechts een maand geleden waarin je aangeeft niet te weten hoe je jezelf moet vergeven voor de dood van en het verdriet over Bjarne. Deze voeding heeft je mentaal sterker en stressbestendiger gemaakt in slechts een maand tijd!

Je gaf laatst aan fysiek slechts lichte verbeteringen te ervaren op de WAPF-voeding, kleine stapjes vooruit. Maar mentaal heb je zevenmijlslaarzen aangetrokken! Zo zie je maar weer waar goed doorvoede hersenen (en bijnieren) toe in staat zijn! Lang leve WAPF!

8)

Mike

 
:oops: je zou er haast verlegen van worden...maar je hebt helemaal gelijk, zeker als ik mijn eigen bijdrages teruglees. Jeetje, schrik er haast van.

Ik voel mij echt wel beter dan ik hier terug lees. Vreemd is dat toch, dat het haast normaal voelt zoals ik mij nu voel. Alsof dit altijd zo is geweest.

wat niet is veranderd, is de overtuiging dat voeding de oorzaak is van mijn problemen.

Het heeft alleen jaren geduurd voor ik wist wat gezonde voeding was. Altijd had ik wel twijfels, vragen, geen goed gevoel binnen in mij. Ook al kreeg ik nog zoveel advies, ergens voelde ik dat het niet goed zat. Maar verklaar maar eens waarom je dat voelt.

Nu denk ik: Mike kan exact verwoorden wat ik voel :D

 
:oops: je zou er haast verlegen van worden...maar je hebt helemaal gelijk, zeker als ik mijn eigen bijdrages teruglees. Jeetje, schrik er haast van.

Ik voel mij echt wel beter dan ik hier terug lees. Vreemd is dat toch, dat het haast normaal voelt zoals ik mij nu voel. Alsof dit altijd zo is geweest.

wat niet is veranderd, is de overtuiging dat voeding de oorzaak is van mijn problemen.

Het heeft alleen jaren geduurd voor ik wist wat gezonde voeding was. Altijd had ik wel twijfels, vragen, geen goed gevoel binnen in mij. Ook al kreeg ik nog zoveel advies, ergens voelde ik dat het niet goed zat. Maar verklaar maar eens waarom je dat voelt.

Nu denk ik: Mike kan exact verwoorden wat ik voel :D

 
Hoi Astrid,

Ik zat, voordat ik onder aan de pagina kwam, nog even jouw voorstel verhaal te lezen en terwijl ik dat las dacht ik ook; die is wel veranderd zeg. Het is altijd prettig om jouw 'commentaren' te lezen. Getuigd van inzicht en inleving.

Je draagt, net als Mike, een zeer prettig steentje bij aan het forum.

Grappig is dat he, dat als er een verbetering is dat dat zo vertrouwd is dat je de voorgaande situatie inderdaad snel vergeten bent.

Nu nog wat meer stapjes op het gebied van je fysieke gezondheid. Dat hoop ik ten zeerste voor jou en je gezin.

Want iedereen heeft er baat bij.

Fijn he, dat je ontdekt hebt je dat je door je gezond te voeden zoveel positiviteit kunt en gaat ervaren.

 
Ja,leuk is dat. Trouwens , ik had het er straks nog over met Mike, dit is gewoon een erg leuk forum hoor. Goeie,intelligente bijdrages, humor, discussies en vooral veel respect voor elkaar.

En ik heb verschillende forums meegemaakt, en de meesten waren niet bepaad positief.

Dus de voeding doet hier voor meer mensen blijkbaar erg goed :)

Als ik nu al zo vooruit ga, dan zal de fysiek ongetwijfeld wel volgen. Ik laat het weten als ik mijn been weer kan heffen, want dan kan ik weer lopen en weer auto rijden 8)

 
Quote:
Ik laat het weten als ik mijn been weer kan heffen, want dan kan ik weer lopen en weer auto rijden 8)


Joho, daar gaan we voor en voor NOG MEER!

 
Dirtsa, Ik heb in een aantal topics gelezen dat je veel groenten van 3 groepen heb toegevoegd aan je dieet. Ik heb begrepen dat het positief bevalt en ben benieuwd naar de specifieke veranderingen dat je merkt. Graag een update :)

 
Ik ben eigenlijk nog maar paar weken hiermee bezig, positief: ik ben er lekker druk mee :wink: Ik hoef absoluut niet meer na te denken: wat zal ik toch eten?

Ik heb totaal geen neiging tot snaaien, ben goed verzadigd en geniet van het eten.

Ik heb minder/geen last van mijn lever/darmen. Nog geen spontane ontlasting, maar de klysma's gaan erg goed.

Ik kan langer staan, en heb langer energie op een dag, ook 's avonds. Minder, veel minder lastige MS benen (Femke weet vast wat ik bedoel) hierdoor zit ik stuk rustiger en slaap veel beter. kan prima weer op de buik slapen, en mijzelf gemakkelijker bewegen in bed en uit bed.

 
Hey!

Ja ik weet het! Poeh, nou en of.. die benen. Die verbeteren nog niet zo bij mij maar daar ben ik ook te kort voor bezig.

Ik slaap al wel beter en heb al wat meer energie, vooral in mijn hoofd, meer zin om dingen te doen. Ik voel me blijer en niet zo vreselijk lusteloos en moe meer.

Dirtsa, je schrijft dat je weer op je buik kunt slapen, ik kan dat al heel lang niet meer. Want als ik op mijn buik lig krijg een erge soort stuwing in mijn hoofd.

Probeer werkelijk iedere avond of het misschien toch wel kan.

Ik was een echte buikslaper.

Weet jij of het te maken heeft met ccsvi behandeling? dat vraag ik me nou al een poosje af

Jij bent toch behandeld?? Of zeg ik nu iets heel doms... :mrgreen:

 
Lees dit maar eens:

http://www.westonaprice.org/notes-from-yesteryear/100-years-before-weston-price

Quote:
Catlin notes: “The Savage Mother, instead of embracing her infant in her sleeping hours, in the heated exhalation of her body, places it at arm’s length from her, [in the cradleboard] and compels it to breathe the fresh air, the coldness of which generally prompts it to shut the mouth . . . The results of this habit are, that Indian adults invariably walk erect and straight, have healthy spines, and sleep upon their backs, with Robes wrapped around them, with the head supported by some rest, which inclines it forward. . . and their sleep is therefore always unattended with the nightmare or snoring.”


We horen op onze rug te slapen met onze mond dicht, niet op onze zij en al helemaal niet op onze buik!

Mike

 
Op mijn buik is de enige positie die bij mij echt werkt om te slapen.

Bij elke andere positie is de pijn onder mijn linkerribbenboog te storend.

Plus zo blijft mijn lichaam het warmst.

 
In de foetus houding slapen mike, funest?

Gezien het aantal uren dat je slaapt kan je aan de manier waarop je slaapt ook

winst boeken uiteraard.

Misschien verstandig om mezelf aan te leren op me rug te slapen.

Had weleens wat gehoord dat op je rug slapen nachtmerrie bevorderend zou zijn.

Ik overweeg om het te gaan proberen, denk dat het me niet gaat lukken echter.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.787
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan