Diarree stoppen

Hoi allemaal,

Sinds zondagnacht heb ik erge diarree die maar niet wilt stoppen.

Vanaf vorige week vrijdag zijn mijn darmen geïrriteerd. Waarschijnlijk veroorzaakt doordat ik weer was begonnen met H202 en te snel te veel wilde. Ik weet het, stom! Om de boel tot rust te laten komen, ben ik toen weer gestopt met de H202. De volgende keer nog rustiger aandoen dus! Ik heb eerder een periode H202 gebruikt, en toen was de begindosis zonder problemen hetzelfde. Geen diaree trouwens tot zondagnacht. Zaterdag naar een nieuwe biologische boerderij geweest waar ik rauwe melk en schapenkaas heb gekocht. De kaas gemaakt met vegetarisch stremsel. Zondag wat rauwe melk gehad, terwijl ik normaal geen melk drink( maak er kefir van). En ook nog stukjes kaas gegeten, gemaakt met dat vegetarisch stremsel dus...

Sindsdien is het dus helemaal mis met mijn darmen, ik ben er ziek van. Ik denk dat het een combinatie is geweest van factoren. Wat ik heb geprobeerd tegen de diarree is:

- norrit tabletten

- bananen

- biologische gelatine (had geen soep klaar)

- zoete aardappel

- zwarte thee

- probiotica tabletten

Verder drink ik thee met veel zout en billington's sugar/honing. Ik wil dit niet te lang meer aankijken, want zulke heftige diarree is niet gezond. Je kan natuurlijk synthetische pillen krijgen, maar ja...

Hebben jullie nog andere ideeën? Ik ga trouwens vandaag bottenbouillon maken.

Alvast bedankt!

Louise

 
Louise,

Allereerst moet je beseffen dat het lichaam d.m.v. diarree zichzelf wil bevrijden van iets wat er niet in thuis hoort. Als je nu wekenlang onophoudelijke diarree meerdere keren per dag had, maar 3 dagen diarree lijkt me nog geen reden voor zorg, eerlijk gezegd.

Ten tweede is het maar de vraag of de H2O2 dit heeft veroorzaakt. In je post lijkt het alsof je zelf ook al de fout zoekt bij het vegetarische stremsel in de kaas. Dit is een bacteriencultuur die in een laboratorium is gekweekt. Mijn vriendin reageert er ook slecht op, hoewel ze er geen diarree van krijgt.

Wat je nu al doet is prima, dus ik zou het zijn natuurlijke verloop laten hebben en zeker niet onderdrukken. Wees blij dat je lichaam het er op zo'n overtuigende wijze snel weer uitgooit!

Mike

 
@Louise,

Volgens mij krijg je van bananen eerder meer dan minder diarree.

Ik zou de zwarte thee vervangen door groene thee.

De probiotica zou goed moeten helpen. Dat doet het bij mij in zo`n geval in ieder geval wel. Misschien een beter merk probiotica proberen of de dosis wat opvoeren?

 
Dank je wel Mike voor je reactie! Het voelt ook wel reinigend, op de een of andere gekke manier. Fijn dat je zegt dat ik me nog geen zorgen hoef te maken.

@ Ufo, dank je voor de tips. Ik heb de probiotica opgevoerd, want ik heb helaas niet het beste merk in huis nu. Ik wist niet dat bananen meer diaree kunnen veroorzaken...heb ze speciaal in huis gehaald tegen de diaree. Nu ben ik in de war over de bananen.

Zwarte thee werd ook ergens aangeraden, zal ook weer groene thee gaan drinken. Sowieso altijd goed.

 
@Louise,

Ja, ik weet dat veel mensen denken dat bananen tegen diarree helpen. Persoonlijk kan ik dat maar moeilijk geloven. Het is me in een grijs verleden zelfs meermalen overkomen dat ik diarree kreeg, juist na het eten van een paar bananen!

Er bestaan ook beweringen dat alleen onrijpe bananen werkzaam zijn tegen diarree. Of die bewering klopt, weet ik niet.

Probeer zo min mogelijk fructose binnen te krijgen!

 
@ Ufo, zou het mogelijk kunnen zijn dat je intolerant bent voor bananen? Ik eet normaal gesproken geen bananen, maar ik kan me herinneren dat toen ik lang geleden voedselvergiftiging had in het buitenland, bananen wel hielpen. Ik ga toch maar af op mijn eerdere ervaring. Maar bedankt voor het meedenken. :)

 
@Louise,

Onze expert, Mike, zegt hierboven dat je zo weinig mogelijk zetmeel moet binnenkrijgen.

Wat zit er bomvol met zetmeel? Juist, bananen!!

Maar natuurlijk is er niks mis mee om te luisteren naar je eigen lichaam.

Ik dronk ook wel eens cola tegen buikpijn. Gezond? Nee, maar het hielp wel!

 
Ja, ik begrijp wat er mis is met bananen. Maar in dit geval denk ik dat het wel ok is, ik moet toch iets eten. Ik neem trouwens ook kokosolie, dat zou ook moeten helpen.

 
Louise, ik las over waterkefir: 24 uur laten staan is goed bij obstipatie, 48 uur werkt juist goed bij diarree. Misschien is dit een optie voor jou?

 
Goed dat je me eraan herinnert Dirtsa, waterkefir zou inderdaad geweldig zijn, maar ik heb het niet in huis. Vorige week werd het nog aangeboden hier... Zoals ik het nu zie, is het zeker de moeite waard waterkefir te nemen.

 
Volgens mij heeft Sandra genoeg om ook jou te voorzien hoor, haar email staat nog op dit forum, anders wil ik haar wel mailtje sturen hoor. Laat maar weten.

 
Het schijnt dat als je kefir kort laat fermenteren, dat het dan laxerend werkt en als je het langer laat fermenteren, dat het dan stoppend werkt. Dus misschien lang gefermenteerde kefir proberen?

 
Lang gefermenteerde melkkefir bedoel je boselfje?

Heeft iemand een idee of witte (basmati) rijst zou kunnen werken? Of anders rijstwater (vocht overgebleven na rijst koken)? Rijstwater herinner ik me van vroeger. Mijn diarree is nu zo waterig dat ik net een 'ongelukje' heb gehad. Echt smerig en niet leuk.

Edit: ik ga rijstwater proberen, geen rijst.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.759
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan