Diarree stoppen

Ja, ik heb dat gelezen op internet en toen ik begon met kefir merkte ik wel dat het wat stopte, ook de 24-uurs. Ik heb er toen een tijdje lijnzaad doorheen gedaan. Nu heb ik er ook geen last meer van, als ik tenminste genoeg groente eet.

Het maakt ook uit hoeveel korrels je erin hebt. Die van mij staat altijd 12 uur, maar ik heb er wel veel korrels in en hij is dan echt zuur en de wei is onderin al helemaal zichtbaar.

 
Heb de melkproducten en de wei totaal links laten liggen sinds het begin van deze buikgriep. Ik heb het idee dat de melkproducten het voor een deel veroorzaakt hebben.

Ik noem deze heftige diarree maar buikgriep, want ik ben er super ziek van geweest. Vandaag is de eerste dag dat het wat beter gaat, maar ik heb nog steeds diarree. Gisteren voor de zekerheid de huisarts gebeld, omdat ik me steeds slechter begon te voelen. Na een aantal dagen zoveel diarree, voelde ik me heel zwak. Moeilijk om genoeg vocht en zouten te blijven houden. De huisarts adviseert om zo gewoon mogelijk te eten, dus geen aangepast dieet. Aangezien niets wat ik deed hielp, heb ik het advies opgevolgd. Ik heb vlees gegeten en (niet schrikken mensen) hele zoute salmiak drop. Het laatste jaar eigenlijk nooit meer drop gegeten, maar had er gisteren opeens trek in. Ligt natuurlijk aan het zout.

Maar wel interessant dat vlees zo goed valt. Vroeger dacht ik dat vlees moeilijk te verteren was voor mensen, maar als terug kijk heb ik sinds ik weer vlees eet, hier nooit last van gehad. Dus kom maar op met het (zoute) vlees.

 
Even ter aanvulling: de drop was een noodgreep natuurlijk en geeft aan dat ik te weinig zout heb genomen de laatste dagen. Ik neem nu nog meer zout in mijn drinken en eten. Kan denk ik bijna niet overdoseren nu.

 
Tja, advies van een dokter. Ik begrijp hier eerlijk gezegd niets van. Maar je doet wat je gevoel je ingeeft.

Als melkprodukten niet goed gaan, zou ik waterkefir proberen, 48 uur fermenteren werkt stoppend. Pro biotisch en gezond.

 
De neiging naar drop kan ook betekenen dat je neigt naar zoethout. Dit kalmeert de maag en is goed voor de bijnieren.

Mike

 
Wat is er gebeurd op het gebied van diarree? Het advies van dokters hoe met diarree om te gaan is compleet veranderd. Vroeger adviseerde men norrit tabletten, ORS, zeer voorzichtig eten en uitzieken. Nu adviseert men zo gewoon mogelijk te eten, ORS en Loperamide (tenzij er koorts is, dit wordt ook wel Imodium genoemd). Loperamide staat zelfs in mijn lokale buurtsupermarkt in het schap.

Wikipedia zegt over Loperamide:
Quote:
Dit opiaatderivaat bezet de opiaatreceptor in de darm waardoor onder meer de peristaltische bewegingen van de darm verminderen. Loperamide verhoogt ook de spiertonus van de dunne darm en de colon waardoor (zeer dunne) ontlasting makkelijker opgehouden kan worden. Omdat de peristaltiek vermindert stopt niet alleen de diarree, maar ook de verdere spijsvertering. Loperamide geneest de oorzaak voor de diarree niet. In het algemeen is er geen behandeling van diarree nodig; het middel moet daarom alleen worden gebruikt als er een noodzaak voor is. Diarree als gevolg van bepaalde vergiftigingen of invasieve organismen zijn belangrijke contra-indicaties.


Ik ben voorlopig niet van plan het te nemen, hoewel mijn huisarts het heeft aanbevolen. Ik heb wel zoethout thee gekocht, bedankt Mike voor het idee.

 
Artsen weten gewoon veel te weinig van de invloed van voeding en oorzaak van ongemak. Vandaar dat regelmatig de adviezen veranderen. Krijgen ze weer een artikel hoe nu diarree aan te pakken, en ws over een paar jaar weer wat anders.

Er zit behoorlijk leeftijdsverschil tussen mijn kinderen, en de adviezen van het consultatieburo veranderen ook jaarlijks. Ik neem ze niet meer echt serieus.

 
Goed dat je het zegt Dirtsa. Dit geeft wederom aan dat je het beste zelf op onderzoek kan uitgaan en je verdiepen in de belangrijke onderwerpen.

 
Mijn vriend heeft ook al 3 dagen diaree en daarbij flinke krampen in zijn buik.

Hij lust geen kefir. Wat is een goede probiotica die ik hem kan geven?

 
Als je de kefir uitlekt in een theedoek, dan hou je wei over. Lust hij dat ook niet, evt met wat honing? Is veel waterig dus veel makkelijker zo weg te drinken.

Rauwe zuurkool (sap) is ook goed.

 
Kefir is veruit de beste probiotica die er is en het is een voedingsmiddel! Hier kan geen probioticasupplement tegenop! De diarree en buikkrampen die hierop soms kunnen volgen hebben te maken met de krachtigve ontgiftende werking van de kefit, die helaas niet door de darmen en de lever goed genoeg kan worden verwerkt, waardoor de 'afvoer' geblokkeerd is. Ik zou voor directe verlichting vab de klachten bitterzout adviseren.

Mike

 
Ik maak geen zuurkool en ik keek net naar mijn kefir en die gaat niet zo snel, hij is nog heel melkachtig.

Mike hij heeft geen diaree van de kefir.

Hij heeft voor zijn werk een 3 dagen durend festival gehad en daar zijn ze afhankelijk van een catering. Hij kwam thuis met diaree, geen idee waarvan.

Is bitterzout niet wat heftig? Daarvan krijg je toch ook flinke diaree? Ik heb dat trouwens ook niet in huis. Geen idee waar ik dat in de buurt kan halen maar als je zegt dat het kan helpen kan ik t even uitzoeken.

 
Bitterzout kun je bij iedere drogist wel bestellen, of via internet(magnesiumsulfaat) Ik heb wel dunne ontlasting van de bitterzout, maar voelt absoluut niet als diarree(geen krampen) en je kunt ook de waterkefir maken, misschien lust hij dit wel, ook pro-biotisch en bij 24 uur fermentatie werkt dit laxerend , bij 48 uur fermentatie juist stoppend. Dus kun je alle kanten mee uit.

 
Ik heb het kunnen kopen bij onze DA drogist.

Maar ik begrijp nog steeds niet goed waarom dit zou kunnen helpen bij diaree?? Hij heeft al 3 dagen dus dan ben je toch zo onderhand wel leeg?

Nu heb ik het in ieder geval in huis voor als ik de leverreiniging wil gaan doen.

Hoi Dirtsa, Bedankt mnaar het is natuurlijk acuut en voordat ik waterkefir in huis heb maar wel een idee om dit aan te schaffen voor onze huisapotheek.

Hij heeft een vriend van ons naar een drogist laten rijden voor probiotica van solgar.

Het is jamer dat mijn kefir niet klaar was want dit was beter en een stuk goedkoper geweest.

 
Bij mij is de diarree na 4 dagen afgenomen en na 5 1/2 dag is het verdwenen. Mijn belangrijkste lessen zijn:

- volg je gevoel over wat je wilt eten ( bv, bij mij was vlees geen probleem)

- uitzieken is het beste

- het ORS recept dat online staat goed opvolgen om uitdroging te voorkomen!

- pro-biotica (tabletten) en norit nemen

Succes met je vriend Debsy! Laat hem lekker uitzieken, geef veel zelfgemaakte ORS en ondersteun de darmflora.

 
Dank je wel Louise!

Wat is ORS? Heb het gezocht? Ik had ook nog wat van de apotheek tegen uitdroging maar daar zitten heel wat chemsiche middeltjes in volgens mij.

Ik heb ORS net gezocht maar zag oa 8!! suikerklontjes.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
501.201
Leden
8.632
Nieuwste lid
Pinjo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan