Diarree stoppen

Mike kun je me nog vertellen waarom bitterzout goed zou zijn? Daarmee ledig je toch juist en met diaree gebeurd dat toch al continue?

 
In eerste instantie wekte je bij mij de indruk dat zijn buikpijn te wijten was aan rommel die er niet of nauwelijks uitkwam. Met bitterzout wek je juist diarree op, het is inderdaad niet handig als je al diarree hebt (tenzij je het proces wil bespoedigen en meer kracht wil bijzetten).

Mike

 
Maar is het idee zo raar? Haast homeopathisch. je bestrijd iets(in dit geval diarree) met iets(bitterzout) wat normaal gesproken diarree opwekt.

Ik vind het idee niet zo vreemd eigenlijk.

Vroeger werd bij brandwonden gezegd: lang laten stromen onder koud water. Mijn broer zei destijds al, helemaal fout, je moet juist warm water erover laten stromen.

het heeft vele jaren geduurd, maar tegenwoordig is het advies inderdaad: lauw tot warm water te gebruiken.

 
ORS is een oplossing van suikers en zouten die je nodig hebt als je waterdunne diarree hebt (en/of veel braken) om het mineraal gehalte in je lichaam op peil te houden en uitdroging te voorkomen. Enkel Keltisch zeezout gebruiken is niet zo effectief tegen uitdroging. Als er ook suikers in het mengsel zitten wordt het water (en de mineralen) beter opgenomen door het lichaam. De ORS uit de apotheek bevat allerlei E-nummers enzo. Ik zou kiezen voor een zelfgemaakte versie.

Hier een recept voor zelfgemaakte ORS, maar pas het recept aan naar je eigen levensstijl. Natuurlijk geen gewone suiker en zout gebruiken, maar dit spreekt voor zich lijkt mij.

Over de werking van Norit:
Quote:
Actieve kool heeft een intern oppervlak van 500 tot 1500 m2/g. Dat betekent dat de oppervlakte van 3 gram actieve kool vergelijkbaar is met dat van een voetbalveld. Dit stelt actieve kool in staat om over een groot darmoppervlak veroorzakers van diarree te binden en vervolgens via de ontlasting af te voeren uit het lichaam.


Norit wordt gewonnen uit turf en kokosschalen. Als Norit uit glucose bestaat (lijkt mij niet een groot deel..), kan dat me eigenlijk weinig schelen. Wanneer je diarree hebt, is dit van minder belang als het normaal zou zijn. Je lichaam krijgt sowieso te weinig voedingsstoffen binnen. Wat ik goed vind aan Norit, is dat het een natuurlijk product is dat zonder bijwerkingen helpt de afvalstoffen in de darmen te lozen. Ook is het niet zwaar voor de darmen om Norit te verwerken. Bitterzout had ik niet aangedurfd vorige week.

 
Quote:
Keltisch zeezout gebruiken is niet zo effectief tegen uitdroging. Als er ook suikers in het mengsel zitten wordt het water (en de mineralen) beter opgenomen door het lichaam.


Alleen als je een suikerverbrander bent. Het zijn vetten die mineraalopname mogelijk maken, suikers VERHINDEREN juist mineraalopname.

Mike

 
Toevallig een receptje gevonden met carob poeder dat goed schijnt te werken tegen diarree:



 
Haha, wat een schatig filmpje Lekkerromig! Jammer dat ik dit vorige week niet wist, dan had ik carob poeder uitgeprobeerd. Ik eet het sowieso wel eens in yoghurt, erg lekker! In het begin vond ik het niet lekker, maar na een aantal keren proeven ben ik de smaak gaan waarderen.

Je hebt natuurlijk gelijk Mike, het gaat alleen op als je een suikerverbrander bent.

 
Nou na 5 dagen!! diaree knapte hij pas op. Hij dacht aan salmonella, want hij had wat dingen opgezocht.

We zijn nu een week verder en nu heeft hij weer flinke diaree met ontzettend veel overgeven. Verschil met vorige week is dat hij geen hoofdpijn en koorts heeft.

Wat kan dit zijn?

Hij gaat de laatste tijd steeds meer mee met mijn dieet. DWZ hij dronk eerst geen rauwe melk en nu 2 dagen per dag hij neemt levertraan en bouillons.Maar goed hij eet ook nog met regelmaat pizza`s en witbrood.

 
En het zijn de pizza en het witbrood die er nu uitkomen. De goede stoffen duwen de slechte eruit. Het blijft natuurlijk wel een beetje dweilen met de kraan open. De goede voeding komt neer op niet veel meer dan schadebeperking. Het wordt tijd dat hij eens echt goed voor zichzelf gaat zorgen!

Mike

 
de diaree en overgeven zijn wel een signaal natuurlijk, zijn maag en darmen protesteren letterlijk heel erg.

Nu moet hij nog leren te luisteren naar zijn buik, en niet naar zijn hersens. Die kunnen wel aangeven dat pizza/witbrood zo lekker en gemakkelijk zijn....maar zijn buik zegt echt wat anders.

Dus hoogste tijd om alles te schrappen waar hij zo op reageert.

Begin eerst eens een paar dagen met alleen bouillon (kippe of rund) en dan langzaam iedere dag wat toevoegen. Hij merkt dan zelf wel wat goed valt.

(en dan bedoelik niet die pizza's hoor) ik zou de granen zeker schrappen.

Denk dan meer aan yoghurt/kefir/eierdooiers etc.

 
Ik heb hem deze berichten doorgegeven.

Mijn idee was ook al hoe gezonder je gaat eten des te gevoeliger je wordt voor eten wat niet goed voor je is.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.687
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan