Diabeet en pre-diabeet

Zo zie je maar, zelfs op zulke leeftijden, in een verzorgingshuis, kan men terug naar gezondheid! Ik hoop dat dit een opsteker is voor andere mensen van 70+ want zij hebben nog betere start meegekregen als de jongere generaties. Hun lichaam kan erg snel reageren zoals je ziet bij de moeder van Djeena. Ontzettend fijn dat je moeder hiervoor open staat en daadwerkelijk de stappen neemt naar gezondheid en zich niet neerlegt bij haar eigen degeneratie!

 
Quote:
Je krijgt dan meteen een chemische d met calcium voorgeschreven maar ik zei; ga maar kaas eten (Remeker)



Waarom calcium dan? Niet dat het verkeerd is om remeker te eten, en het is ook nog lekker, maar ik zou in dit geval extra magnesium nemen.

Hoge bloeddruk heeft vaak te maken met een tekort aan magnesium.

 
Quote:
Dank Kaaskanlekker zijn. Ik wist niet dat er zuurdesem witbrood bestaat. Ik dacht er eigenlijk aan om haar brood van Menno te laten eten, als zij dan toch brood wil eten. Zij eet het al minder nu, zij eet nu kaas en eieren. Maar brood helemaal weglaten is voor haar geen optie meer. Snap ik wel, gezien haar leeftijd. Ik vind het toch al top van haar dat zij al zo'n ommezwaai heeft gemaakt, maar haar lagere bloedsuikerwaarde heeft haar overtuigd.


Dat was in Tsjechië dat ze wit zuurdesem brood hebben. Ik weet niet of ze het hier ook hebben, hier wordt het nu weer verkocht omdat mensen daarom mee gezonder proberen te eten en daar hoort als eerste gedachte bij mensen ook bruinbrood bij. Ik weet dus niet of ze het hier ook verkopen maar als ze dat wel doen zou ik dat kopen. Het brood van Menno is nog veel beter en hij heeft ook desem brood. En ik had het er gedeeltelijk ook neer gezet zodat je weet dat ze oorspronkelijk "wit brood" aten en niet bruin. Maar dat het er wel bruin uit zag.

Ik vind ook dat jouw moeder al een hele ommezwaai heeft gemaakt. En als ze met brood ook een hele goede kwaliteit van leven krijgt en houdt zie ik er geen probleem in dat ze brood blijft eten. Ze moet ook op andere tijdstippen op de dag ergens koolhydraten vandaan halen en ze kan dan niet koken, rijst en quinoa en pompoen zijn dus geen optie (alleen melk leverde mij in het begin niet genoeg op).

Ik merk ook dat het voor mensen van de leeftijd van jouw moeder ook heel belangrijk is om in beweging te blijven, mijn oma heeft tot vlak voor haar dood elke dag drie kwartier gewandeld en als ze het bejaardentehuis niet uit mocht omdat er sneeuw lag dan liep ze in de gang op en neer. En toen mijn opa niet meer wilde lopen is het snel bergafwaarts gegaan.

 
Dank allemaal! Ik heb zojuist mijn moeder aan de telefoon gehad. Haar bloeddruk is vanmiddag weer opgemeten en ook deze is gedaald naar 142. Ik vind het super dit.

Ik zei tegen mijn moeder, stel dat je zo was door blijven eten, dan had je pillen gekregen voor hoge bloeddruk, suiker en chemische tabletten voor vitamine D.

@kaaskanlekkerzijn; mijn moeder beweegt veel gelukkig, zij is geen zit type. Sporten heeft zij nooit gedaan, wel wandelen.

@Pike; ik dacht het zo omdat er calcium in de pillen zat. Ik zal naar de magnesium kijken.

Groet Djeena

 
Het is ook goed mogelijk dat er nu minder insuline vrijkomt en daardoor de bloeddruk verlaagt is.heeft ook te maken met sodium retentie.

Prima resultaat en een slimme moeder.Is weer eens iets anders!!

ad

 
O, zit dat zo. Vanmiddag was mijn moeder op verjaardagsvisite en daar was volop te snoepen. Vooral gebak natuurlijk. Ze heeft het niet genomen omdat ze vindt dat ze nu gezond bezig is.

Geweldig gewoon.

Bedankt allemaal voor het meedenken.

 
Geweldig die houding van je moeder! En zo zie je, ondanks haar jarenlange verslaving aan de suikers stapt ze er gewoon overheen! Echt super!

 
http://naturafoundation.nl/?objectID=9345
Quote:
Gember verbetert insulinegevoeligheid

De afgelopen jaren zijn er diverse onderzoeken verschenen waaruit blijkt dat gember (Zingiber officinale) bijdraagt aan een betere insulinegevoeligheid. Het nieuwste bewijs is recent gepubliceerd in het vaktijdschrift Complementary Therapies in Medicine. Toediening van 3 gram gemberpoeder per dag leidde bij patiënten met diabetes type 2 tot een significante verbetering op de QUICKI-index voor insulinegevoeligheid. Daarmee heeft het interessante toepassingen bij diabetes type 2.


 
Tegenwoordig gebruiken diabeten genetisch gemodicifeerde insuline. Deze zou wel eens diabetes kunnen VEROORZAKEN:

http://naturalsociety.com/genetically-engineered-insulin-can-cause-diabetes-type-1-type-2-diabetics/

Mike

 
Zo erg zeg!gGmo insuline pffff

Mijn oudste broer is dus op 40 jarige leeftjd diabeet geworden type LADA noemen ze het, hij spuit ook insuline sinds paar maanden.

Heb al zovaak gezegd dat ie op zijn voeding moest letten, dat echt omkeerbaar is,maar je praat tegen dovemansoren. :roll:

Stuur heb dikwijls artikelen door ook wat ik heb gevonden op dit forum maar dan krijg je als opmerking: ja dag,zoveel om te lezen,geen zin in hoor!!

 
Quote:
De primaire bronnen van ontregelingen zijn twee lichaamsvreemde stoffen: methanol en benzeen. De eerste bevindt zich in bijvoorbeeld rode wijn en is een van de meest gebruikte grondstoffen in de chemische industrie. Benzeen is een bekend carcinogene stof die voorkomt in uitlaatgassen en is een ‘normaal’ onderdeel van vele huishoudelijke hulpmiddelen.

Beide stoffen blokkeren de functie van de alvleesklier.

Verwijder de stoffen uit het lichaam en de alvleesklier gaat door met het regelen van de verhouding van suikers en insuline.

Die verwijdering is te bereiken door zink en vitamine B2.

Zink verbindt zich met methanol, vitamine B2 met benzeen. De verkregen verbindingen zijn dan, met enige ondersteuning van de lever en eventueel de nieren, uit het lichaam te krijgen.

http://davidshealthcheck.com/suikerziekte

 
Etherische olie van koriander tegen bloedsuikerschommelingen:



Quote:
How to Use Essential Oils for Blood Sugar Balancing

Uploaded on Feb 6, 2011

Hypoglycemia and diabetes can be supported by simply applying essential oils along with dietary and exercise improvements.


 
Ik had toevallig nog etherische olie van koriander staan: zij het niet de biologische variant.

Ik heb moeten constateren dat het bloedsuikerschommelingregulerende effect bij mij vandaag echt gewerkt heeft: tussen 11:15 uur en 18 uur heb ik niets hoeven eten.

Voor mij ongekend.

Niet dat het me erom ging om deze lange pauze te hanteren.

Het kwam jammer genoeg even zo uit.

Ik zal kijken of dit effect beklijft: het zal mensen misschien kunnen helpen met instabiele suikerspiegels zoals ik.

Drupje etherische olie van koriander (biologisch is wel het best) in linker en rechterhals en dan in linker en rechterelleboog.

Ik heb het ongeveer 3 keer herhaald door de dag heen.

 
hoi Tanja, het heeft zeker effect, maar ik kan nog niet zo goed zeggen of het echt heel blijvend was/is. Gisteren en de dagen ervoor was ik te druk om door de dag heen uberhaupt te denken aan de korianderolie jammer genoeg. Ik kom erop terug. In mijn voorsteltopic staan wel meer verhalen van mensen over de geneugten van korianderolie die in dezelfde richting wijzen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
500.004
Leden
8.631
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan