Demonstraties

Ik kom er net achter dat 1 van de plekken waar de tellers van Hans van Tellingen stonden het Haarlemmerplein was. Dat is precies de plek waar de groep wandelaars zich opsplitste in een groep die bleef staan bij het Vrijheidscafe van FvD en een andere groep die doorliep terug naar de Dam! Dit verklaart dus wel het een en ander. Geloof mij maar, er was minimaal het dubbele aantal van september, dus een HALF MILJOEN!

Mike
Een half miljoen mensen extra in Amsterdam, hoe dan? Allemaal met de benenwagen, fiets, trein of auto? Ik woon in Amsterdam. In het centrum. Er waren NO WAY een half miljoen mensen op de been extra. NO WAY.
 
Ik bespeur de nodige vrouwelijke emotie bij jou Julian. Zo lijd je aan het 'so you're saying...'-syndroom, waarbij vrouwen de woorden van een man compleet verkeerd weergeven en precies zoals het hen goed uitkomt. Zo ben ik geen MV-volger en dat weet je heel goed, maar kennelijk probeer je me nu te framen als een complottheorist. Niet alleen dat, maar net als MV beticht ik kennelijk de eerste de beste van 'controlled opp'. Dat heb ik nooit gezegd, alleen maar dat ze niet kunnen tellen.

Maar misschien is Flavio wel het probleem en niemand anders, want die vertrouw ik idd niet. Ik zal je precies vertellen wat mijn probleem is met Blckbx, Cafe Weltschmertz, en Trueman Show: ze modelleren zichzelf allemaal naar de mainstream. Dit soort initiatieven zijn voor mensen die met 1 been in de reguliere realiteit staan en met 1 been in de alterbatieve realiteit. Ik kijk liever naar Willem Engel en Jeroen Pols met een krakkemikkerige Zoom-verbinding dan naar die gelikte studio-settings met perfect licht en zo.

Ze willen teveel zijn als de MSM. Waarom mocht laatst een 'viroloog' zijn leugens spuien bij Flavio? Mijn vriendin zat thuis naar de verslaggeving van Flavio te kijken, omdat ze een gebroken pold heeft. Zij vertelde mij dat Flavio helemaal geen gelikte indruk maakte, maar juist een uiterst nerveuze. Dit viel ook een aantal mensen op in de comments van de live uitzending. Het was alsof Flavio... onder druk gezet was. Door de politie soms? Hij was het zelf die tweette dat de politie moeilijk deed over die heli, maar nu ineens brengt hij dat lulverhaal dat de heli niet kon opstijgen door het slechte weer. Zou het kunnen dat de heli de gigantische mensenmassa niet MOCHT filmen? Wist je dat de heli ook maar een half uurtje de lucht in mocht? Er waren dus overduidelijk restricties vanuit de autoriteiten en Flavio stond zichtbaar obder druk. Zou het kunnen dat hij onder zulke zware druk dat hij dit getal moest noemen i.p.v. het ware, beduidend hogere getal?

Volgens mijn vriendin heeft Sietske Bergsma de uitzending gered, want zij bleef tenminste rustig. Maar ook Sietske vertrouw ik niet en om dezelfde reden, ook zij wil heel graag 'scoren'. Dit soort 'alternatieve' verslaggevers ruiken een kans, op termijn kunnen zij wel eens de nieuwe media worden. En dus kleuren ze nu al alsmaar keuriger binnen de lijntjes, geen ruimte voor 'radicale' boodschappen.

Niet alles is met je intellect te beredeneren, Julian, er bestaat ook nog zoiets als een 'gut feeling'. Mijn onderbuik zegt mij dat dit uiterst verdacht is, het door Flavio genoemde getal komt nog niet eens in de buurt van de werkelijke opkomst!

Mike
Ik zal je precies vertellen wat mijn probleem is met Blckbx, Cafe Weltschmertz, en Trueman Show: ze modelleren zichzelf allemaal naar de mainstream.

Ik heb daar veel over na zitten denken. Dit omdat ik die kanalen allemaal gevolgd heb en alleen uit tijdsgebrek daarmee gestopt ben. Ik vond ze allemaal hele goede info brengen. Ieder op zijn manier bracht mij weer een stukje dichter bij de waarheid.
Maar, zit er waarheid in jouw opmerking Mike? Ik weet het niet en zeg geen ja of nee.
Wat ik wel zeg, is het volgende:
Ik denk dat alleen Viruswaarheid, Bart Maes, Reiner Fuellmich en politieke partijen zoals FvD zich 100% durven en kunnen uit spreken, want zij zijn sowieso bezig met de staat aan te klagen of zaken naar buiten te brengen. Er kan hun dus geen extra rechtszaak op hun nek komen. Zulke zaken zijn duur, tijdsintensief en je moet maar de juiste kennis hebben van de rechtspraak of iemand weten die je vertegenwoordigt. Kortom, ik denk dat niemand van die alternatieve nieuwskanalen hierop zit te wachten. Dat is, volgens mij, de reden dat ze toch altijd een slag om de arm houden en niet 100% het achterste van hun tong laten zien. De prijs van verlies is te hoog voor hun. Daarom lijkt het misschien alsof ze toch niet eerlijk zijn. Ik persoonlijk denk dus dat ze alleen maar voorzichtig zijn en dat zeggen wat er voor hun op het moment mogelijk is. En het kan natuurlijk ook zijn dat de kennis er niet 100% is. Iedereen ontwaakt op zijn manier en op zijn eigen tempo en niet iedereen zit dus op het zelfde niveau. Ik wantrouw ze dus niet. Maar,...misschien zie ik het uiteindelijk verkeerd. De tijd zal het leren.

Dorothé
 
Laatst bewerkt:
@Godsgeschenk , goed punt. Ik merkte het inderdaad ook bij Flavio in de livestream; hij wil bewust niet vijf stappen te ver zetten, ook met het idee dat je dan mensen kunt verliezen. Maar dan nog : hij zei in de livestream wel een paar opmerkelijke heel politiek-correcte dingen, zoals dat er een pandemie is, en dat men enkel kritiek heeft op de manier waarop de overheid hiermee omgaat. Of dat niemand betwist dat er een virus bestaat. Nou lekker is dat , zegt Mike dan terecht. Met zulke alternatieve media hebben we geen MSM meer nodig. Klopt, toch valt er iets voor te zeggen dat hij extreem voorzichtig is. Inderdaad rechtzaken, en de kans dat mensen vingers in hun oren doen waarna er niks meer binnenkomt. Hij heeft dat weleens gezegd in een interview met Jorn; als je niet kleine stapjes zet dan komt er niks meer binnen. Dat is een keuze. Ze willen echt af van de term 'wappie', zeiden ze aan het einde, omdat er zoveel medici, artsen en onderzoekers zijn die zich uitspreken, en dat weet het doorsnee publiek vaak niet.
 
Laatst bewerkt:
Ze willen echt af van de term 'wappie', zeiden ze aan het einde, omdat er zoveel medici, artsen en onderzoekers zijn die zich uitspreken, en dat weet het doorsnee publiek vaak niet.
Verspilde moeite, zo'n term krijg je er echt niet meer uit. Ik zie het als een geuzennaam en noem mezelf gewoon een wappie. :cool:
 
Dank voor jullie inbreng, Dorothe en Thijs. Het gaat allemaal veel dieper, het begint allemaal met de beweegredenen om dergelijke 'alternatieve' platforms op te richten in hun huidige vorm. Deze komen voort uit het bewustzijn van de personen zelf, dit is waar ze zelf zitten en op deze golflengte zit hun publiek ook.

Wat hebben Blckbx, Cafe Weltschmertz en Trueman Show met elkaar gemeen? Ze nodigen allemaal 'gerenommeerde' gasten uit, mensen met een titel of vanuit een bepaalde denkstroming, auteurs van boeken etc. Er is dus een hang naar 'autoriteit', niet alleen vanuit hun publiek maar ook van de oprichters zelf. Hiermee verlenen ze zichzelf plaatsvervangend autoriteit. Julian bewijst dat er nog veel mensen rondlopen, ook in de alternatieve wereld, die 'experts' hoog hebben zitten. Ik heb dat in het verleden ook wel 'stoffige professorensyndroom' genoemd, een variant op het 'wittejassensyndroom' dat ik jaren geleden al zag in de voedingswereld.

Ik bespeur bij types als Flavio twee grote drijfveren, angst en ambitie. Dat Flavio bereid is om compromissen te treffen blijkt wel uit het feit dat zijn vrouw hem vorig jaar heeft verbannen naar zijn werkkamer, omdat hij teveel met 'complotten' bezig was. Wie weet is dat inmiddels zijn vaste woon/werkruimte geworden, want hij heeft in een later stadium losgelaten dat zij er nog steeds zo in staat. Flavio kan het fort thuis dus maar nauwelijks bij elkaar houden en hieruit speelt angst om alles te verliezen. Reken maar dat hij dit meeneemt in zijn werk, deze man is niet nietsontziend, geen olifant door de porceleinkast.

Maar er is ook ambitie om tot de 'groten' in de alternatieve wereld te behoren, de nieuwe mainstream als het stof straks is opgetrokken. En daarvoor moet je heulen met de vijand, anders delf je het onderspit. Voor mij is het zonneklaar dat Flavio dat getal van 25.000 heeft genoemd onder zware druk van de autoriteiten en dat de heli om die reden pas ook zo laat mocht opstijgen. Als hij echt ballen had gaf hij dat toe, maar hij wil te hard het 'maken'. Idem met Weltschmertz, Jorn en al die lui, ze zijn allemaal bereid om knievallen te doen om te komen waar ze willen zijn.

Het heeft dus alles te maken met de mentaliteit van de makers zelf en kennelijk sluit dit aan bij een groot publiek, dat wars is van 'extreme' meningen en feiten. Deze 'veilige' weg zal hen uiteindelijk nekken, want wij 'wappies' prikken hier dwars door heen. Alleen de naakte waarheid zal zegevieren, dit soort slappe hap zeker niet!

Mike
 
Dank voor jullie inbreng, Dorothe en Thijs. Het gaat allemaal veel dieper, het begint allemaal met de beweegredenen om dergelijke 'alternatieve' platforms op te richten in hun huidige vorm. Deze komen voort uit het bewustzijn van de personen zelf, dit is waar ze zelf zitten en op deze golflengte zit hun publiek ook.

Wat hebben Blckbx, Cafe Weltschmertz en Trueman Show met elkaar gemeen? Ze nodigen allemaal 'gerenommeerde' gasten uit, mensen met een titel of vanuit een bepaalde denkstroming, auteurs van boeken etc. Er is dus een hang naar 'autoriteit', niet alleen vanuit hun publiek maar ook van de oprichters zelf. Hiermee verlenen ze zichzelf plaatsvervangend autoriteit. Julian bewijst dat er nog veel mensen rondlopen, ook in de alternatieve wereld, die 'experts' hoog hebben zitten. Ik heb dat in het verleden ook wel 'stoffige professorensyndroom' genoemd, een variant op het 'wittejassensyndroom' dat ik jaren geleden al zag in de voedingswereld.

Ik bespeur bij types als Flavio twee grote drijfveren, angst en ambitie. Dat Flavio bereid is om compromissen te treffen blijkt wel uit het feit dat zijn vrouw hem vorig jaar heeft verbannen naar zijn werkkamer, omdat hij teveel met 'complotten' bezig was. Wie weet is dat inmiddels zijn vaste woon/werkruimte geworden, want hij heeft in een later stadium losgelaten dat zij er nog steeds zo in staat. Flavio kan het fort thuis dus maar nauwelijks bij elkaar houden en hieruit speelt angst om alles te verliezen. Reken maar dat hij dit meeneemt in zijn werk, deze man is niet nietsontziend, geen olifant door de porceleinkast.

Maar er is ook ambitie om tot de 'groten' in de alternatieve wereld te behoren, de nieuwe mainstream als het stof straks is opgetrokken. En daarvoor moet je heulen met de vijand, anders delf je het onderspit. Voor mij is het zonneklaar dat Flavio dat getal van 25.000 heeft genoemd onder zware druk van de autoriteiten en dat de heli om die reden pas ook zo laat mocht opstijgen. Als hij echt ballen had gaf hij dat toe, maar hij wil te hard het 'maken'. Idem met Weltschmertz, Jorn en al die lui, ze zijn allemaal bereid om knievallen te doen om te komen waar ze willen zijn.

Het heeft dus alles te maken met de mentaliteit van de makers zelf en kennelijk sluit dit aan bij een groot publiek, dat wars is van 'extreme' meningen en feiten. Deze 'veilige' weg zal hen uiteindelijk nekken, want wij 'wappies' prikken hier dwars door heen. Alleen de naakte waarheid zal zegevieren, dit soort slappe hap zeker niet!

Mike
Dank je. Zoals je dat uitlegt, kan ik er geen speld tussen krijgen.
Van de andere kant wil ik nogmaals zeggen dat ze voor mij veel goeds gebracht hebben. Natuurlijk haal ik mijn info hier van het forum. Daarom was er geen nieuwe info op die platforms, maar wel goede onderbouwing. Sietske geeft veel filosofische uitleg aan de hand van boeken. Dit is weer een geheel andere insteek, maar ik vind hem zeer goed.
Tja, ik merk dat er bij alle kanalen schakeltjes missen. Zo had Jorn een uitzending met Flavio en vond ik dat Flavio de volwassenrol had en Jorn meer kinderlijk enthousiasme.
Ze durven allemaal er niet voor uit te komen dat het virus niet bestaat. Dat is een feit.
Dan zeg je dat ze allemaal experts uitnodigen.
Viruswaarheid heeft ook mensen in zijn zoom en Reiner Fuellmich eveneens. Ook Willem E zegt niet dat het virus in de natuur niet bestaat en alleen uit een lab kan komen.
Wie zegt de waarheid voor de vuist weg?
Ik wil ze toch niet als opzettelijk verkeerd nieuwsbrengers neerzetten of om ons op het verkeerde spoor te zetten.
Sowieso Willem E/Jeroen en Reiner Fuellmich heb ik heel hoog zitten. Er zou bij mij ook wel een stuk aarde onder mijn voeten wegvallen als ik deze mensen niet zou kunnen vertrouwen.

Dorothé
 
Ik ben het grotendeels met je eens Mike, de hang naar autoriteiten. Hoewel Jorn ook bijvoorbeeld een vrouw heeft geïnterviewd die off grid woont/leeft en haar kids unschooled. Vond ik persoonlijk een van de betere en interessante (met name het unschoolen). Totaal onbekend figuur.
 
Ik ga het verst van iedereen in mijn lezingen en op dit forum. Maar bij Willem Engel voel ik aan mijn water dat hij meer weet dan hij op dit moment naar buiten kan brengen. Bij Flavio, Jorn en al die andere 'veilige' lui voel ik dat dit gewoon de frequentie is waar zij op zitten, meer zit er niet in. Dat wordt uiteindelijk hun ondergang.

Mike
 
Laatst bewerkt:
Ik ben het grotendeels met je eens Mike, de hang naar autoriteiten. Hoewel Jorn ook bijvoorbeeld een vrouw heeft geïnterviewd die off grid woont/leeft en haar kids unschooled. Vond ik persoonlijk een van de betere en interessante (met name het unschoolen). Totaal onbekend figuur.
Klinkt interessant. Welke uitzending was dat?

Dorothé
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.474
Berichten
503.123
Leden
8.635
Nieuwste lid
halfedelsteen
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan