Demonstraties

Ik ben het grotendeels met je eens Mike, de hang naar autoriteiten. Hoewel Jorn ook bijvoorbeeld een vrouw heeft geïnterviewd die off grid woont/leeft en haar kids unschooled. Vond ik persoonlijk een van de betere en interessante (met name het unschoolen). Totaal onbekend figuur.
Dat had te maken met zijn eigen obsessie met off-the-grid leven. Hij koestert nog de illusie dat je weg kan vluchten naar een 'hutje op de hei'. Al die parallelle samenlevingsinitatieven gaan hem ook niet worden en zullen aan onderlinge egostrijd tenonder gaan. Alleen een MASSALE SOCIALE OMWENTING d.m.v. een GROTE SCHOK zal de veranderingen teweegbrengen. Die omwenteling komt niet door op safe te spelen!

Mike
 
Dat had te maken met zijn eigen obsessie met off-the-grid leven. Hij koestert nog de illusie dat je weg kan vluchten naar een 'hutje op de hei'. Al die parallelle samenlevingsinitatieven gaan hem ook niet worden en zullen aan onderlinge egostrijd tenonder gaan. Alleen een MASSALE SOCIALE OMWENTING d.m.v. een GROTE SCHOK zal de veranderingen teweegbrengen. Die omwenteling komt niet door op safe te spelen!

Mike
Ook bij mij. Het is gewoon een stille droom en in zulke verhalen zweef ik een beetje mee op het vrijheidsgevoel van deze mensen. Het zal voor mij wel nooit waarheid worden. Ik zou het niet eens kunnen, maar het voelt fijn.
Ik volg nog steeds Shawn James in My Self Reliance

Dorothé
 
Dank voor jullie inbreng, Dorothe en Thijs. Het gaat allemaal veel dieper, het begint allemaal met de beweegredenen om dergelijke 'alternatieve' platforms op te richten in hun huidige vorm. Deze komen voort uit het bewustzijn van de personen zelf, dit is waar ze zelf zitten en op deze golflengte zit hun publiek ook.

Wat hebben Blckbx, Cafe Weltschmertz en Trueman Show met elkaar gemeen? Ze nodigen allemaal 'gerenommeerde' gasten uit, mensen met een titel of vanuit een bepaalde denkstroming, auteurs van boeken etc. Er is dus een hang naar 'autoriteit', niet alleen vanuit hun publiek maar ook van de oprichters zelf. Hiermee verlenen ze zichzelf plaatsvervangend autoriteit. Julian bewijst dat er nog veel mensen rondlopen, ook in de alternatieve wereld, die 'experts' hoog hebben zitten. Ik heb dat in het verleden ook wel 'stoffige professorensyndroom' genoemd, een variant op het 'wittejassensyndroom' dat ik jaren geleden al zag in de voedingswereld.

Ik bespeur bij types als Flavio twee grote drijfveren, angst en ambitie. Dat Flavio bereid is om compromissen te treffen blijkt wel uit het feit dat zijn vrouw hem vorig jaar heeft verbannen naar zijn werkkamer, omdat hij teveel met 'complotten' bezig was. Wie weet is dat inmiddels zijn vaste woon/werkruimte geworden, want hij heeft in een later stadium losgelaten dat zij er nog steeds zo in staat. Flavio kan het fort thuis dus maar nauwelijks bij elkaar houden en hieruit speelt angst om alles te verliezen. Reken maar dat hij dit meeneemt in zijn werk, deze man is niet nietsontziend, geen olifant door de porceleinkast.

Maar er is ook ambitie om tot de 'groten' in de alternatieve wereld te behoren, de nieuwe mainstream als het stof straks is opgetrokken. En daarvoor moet je heulen met de vijand, anders delf je het onderspit. Voor mij is het zonneklaar dat Flavio dat getal van 25.000 heeft genoemd onder zware druk van de autoriteiten en dat de heli om die reden pas ook zo laat mocht opstijgen. Als hij echt ballen had gaf hij dat toe, maar hij wil te hard het 'maken'. Idem met Weltschmertz, Jorn en al die lui, ze zijn allemaal bereid om knievallen te doen om te komen waar ze willen zijn.

Het heeft dus alles te maken met de mentaliteit van de makers zelf en kennelijk sluit dit aan bij een groot publiek, dat wars is van 'extreme' meningen en feiten. Deze 'veilige' weg zal hen uiteindelijk nekken, want wij 'wappies' prikken hier dwars door heen. Alleen de naakte waarheid zal zegevieren, dit soort slappe hap zeker niet!

Mike
Dat wist ik niet dat hij door z'n vrouw verbannen is naar zijn werkkamer... Wat een flapdrol! Zoiets zou ik nooit accepteren van m'n partner!

En het klopt dat die heli pas veel later kwam. Want ik hoorde hem pas voor het eerst toen we al een tijdje aan het lopen waren.
 
Ook bij mij. Het is gewoon een stille droom en in zulke verhalen zweef ik een beetje mee op het vrijheidsgevoel van deze mensen. Het zal voor mij wel nooit waarheid worden. Ik zou het niet eens kunnen, maar het voelt fijn.

Dorothé
Stop met dromen en WORD WAKKER. Daarom voel je je ook veilig bij zo'n Sietske, je staat zelf ook nog met 1 been in de oude wereld. En dat is ook mijn punt, zowel de makers als hun publiek zitten op eenzelfde golflengte.

Mike
 
Dat wist ik niet dat hij door z'n vrouw verbannen is naar zijn werkkamer... Wat een flapdrol! Zoiets zou ik nooit accepteren van m'n partner!

En het klopt dat die heli pas veel later kwam. Want ik hoorde hem pas voor het eerst toen we al een tijdje aan het lopen waren.
Alles wat ik zei klopte, over die heli, de opkomst, alles. Maar Julian kijkt liever veilig vanachter zijn computer naar wat de 'experts' te vertellen hebben. Wees geen Julian.

Mike
 
Ik wil je sowieso wel interview met Brecht Arnaert aanraden, bij Jorn. Een goed onderbouwd verhaal waarom virussen niet bestaan (laatste uur, maar eerste uur is ook steengoed). Zulke personen zou Flavio inderdaad niet aandurven - angst om mensen te verliezen - , Jorn nodigt ze gewoon uit en laat ze lekker praten.
 
Ik wil je sowieso wel interview met Brecht Arnaert aanraden, bij Jorn. Een goed onderbouwd verhaal waarom virussen niet bestaan (laatste uur, maar eerste uur is ook steengoed). Zulke personen zou Flavio inderdaad niet aandurven - angst om mensen te verliezen - , Jorn nodigt ze gewoon uit en laat ze lekker praten.
Moet ik nog bekijken en hulde aan Jorn dat hij deze man een podium heeft gegeven. Toch vertrouw ik die Jorn niet, teveel jeugdige onbezonnenheid en te vol van zichzelf.

Mike
 
Die verschillen kunnen we later uitvechten (voor zover je het iemand kwalijk kunt nemen minder ver te zijn in hun ontwaken?). Voor nu, iedereen die bezig is met ons gezamenlijke doel: vrijheid, is er 1.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Mijn ergernis over Flavio betrof niet zozeer zijn normale uitzendingen, hij doet maar. Maar als je disinfo gaat verspreiden over de giga opkomst van gisteren heb je een gevaarlijk dichte stap richting het establishment gezet!

Mike
 
Jij vindt W. Engel dus wel te vertrouwen. Gelukkig maar, dan volg ik de juiste.
En wat denk je van R. Fuellmich? Mij lijkt die ook zuiver op de graat.
CodeMonkeyZ?
Ja, nu kunnen we ze wel allemaal door gaan :eek:

Dorothé
 
Daar ben ik het helemaal mee eens. Mijn ergernis over Flavio betrof niet zozeer zijn normale uitzendingen, hij doet maar. Maar als je disinfo gaat verspreiden over de giga opkomst van gisteren heb je een gevaarlijk dichte stap richting het establishment gezet!

Mike
Flavio had van Tellingen vantevoren aangekondigd. Die komt met dat aantal. Is hij klem gezet door Van Tellingen?
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.473
Berichten
501.836
Leden
8.633
Nieuwste lid
Tarabya
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan