Demonstraties

Tja... hoeveel waren het er in totaal? Ik heb geen flauw idee, maar toen ik daar op de Dam stond duurde het héél lang voordat we überhaupt de eerste straat in konden lopen met z'n allen. De hele mensenmassa ging stap-voor-stap heel traag als een soort trechter langs het paleis, en pas daarna kwam er enigszins wat vaart in.

Ik kan alleen zeggen dat het EXTREEM druk was! En vooral het moment dat Thierry z'n woordje deed was kippenvel!!
 
Ik bespeur de nodige vrouwelijke emotie bij jou Julian. Zo lijd je aan het 'so you're saying...'-syndroom, waarbij vrouwen de woorden van een man compleet verkeerd weergeven en precies zoals het hen goed uitkomt. Zo ben ik geen MV-volger en dat weet je heel goed, maar kennelijk probeer je me nu te framen als een complottheorist. Niet alleen dat, maar net als MV beticht ik kennelijk de eerste de beste van 'controlled opp'. Dat heb ik nooit gezegd, alleen maar dat ze niet kunnen tellen.

Maar misschien is Flavio wel het probleem en niemand anders, want die vertrouw ik idd niet. Ik zal je precies vertellen wat mijn probleem is met Blckbx, Cafe Weltschmertz, en Trueman Show: ze modelleren zichzelf allemaal naar de mainstream. Dit soort initiatieven zijn voor mensen die met 1 been in de reguliere realiteit staan en met 1 been in de alterbatieve realiteit. Ik kijk liever naar Willem Engel en Jeroen Pols met een krakkemikkerige Zoom-verbinding dan naar die gelikte studio-settings met perfect licht en zo.

Ze willen teveel zijn als de MSM. Waarom mocht laatst een 'viroloog' zijn leugens spuien bij Flavio? Mijn vriendin zat thuis naar de verslaggeving van Flavio te kijken, omdat ze een gebroken pols heeft. Zij vertelde mij dat Flavio helemaal geen gelikte indruk maakte, maar juist een uiterst nerveuze. Dit viel ook een aantal mensen op in de comments van de live uitzending. Het was alsof Flavio... onder druk gezet was. Door de politie soms? Hij was het zelf die tweette dat de politie moeilijk deed over die heli, maar nu ineens brengt hij dat lulverhaal dat de heli niet kon opstijgen door het slechte weer. Zou het kunnen dat de heli de gigantische mensenmassa niet MOCHT filmen? Wist je dat de heli ook maar een half uurtje de lucht in mocht? Er waren dus overduidelijk restricties vanuit de autoriteiten en Flavio stond zichtbaar obder druk. Zou het kunnen dat hij onder zulke zware druk dat hij dit getal moest noemen i.p.v. het ware, beduidend hogere getal?

Volgens mijn vriendin heeft Sietske Bergsma de uitzending gered, want zij bleef tenminste rustig. Maar ook Sietske vertrouw ik niet en om dezelfde reden, ook zij wil heel graag 'scoren'. Dit soort 'alternatieve' verslaggevers ruiken een kans, op termijn kunnen zij wel eens de nieuwe media worden. En dus kleuren ze nu al alsmaar keuriger binnen de lijntjes, geen ruimte voor 'radicale' boodschappen.

Niet alles is met je intellect te beredeneren, Julian, er bestaat ook nog zoiets als een 'gut feeling'. Mijn onderbuik zegt mij dat dit uiterst verdacht is, het door Flavio genoemde getal komt nog niet eens in de buurt van de werkelijke opkomst!

Mike
 
Laatst bewerkt:
Ik heb trouwens ook niet het idee dat de mensenmassa allemaal tegelijk op de dam stond... Maar dat de straten vóór en achter de dam ook gevuld waren. Kan dat kloppen?
 
Tja... hoeveel waren het er in totaal? Ik heb geen flauw idee, maar toen ik daar op de Dam stond duurde het héél lang voordat we überhaupt de eerste straat in konden lopen met z'n allen. De hele mensenmassa ging stap-voor-stap heel traag als een soort trechter langs het paleis, en pas daarna kwam er enigszins wat vaart in.

Ik kan alleen zeggen dat het EXTREEM druk was! En vooral het moment dat Thierry z'n woordje deed was kippenvel!!
Op 5 september was er een kwart miljoen. We moesten toen ong. 25 minuten wachten voordat we door dat eerste te nauwe straatje konden richting de Kalverstraat. Deze keer duurde het dubbel zo lang, 50 minuten. Conclusie: er waren minimaal dubbel zoveel mensen, een half miljoen dus. Toen ik later regelmatig voor en achter me keek naar de gigantische mensenstoet besefte ik me dat dit veel groter was dan in september, misschien wel driekwart miljoen tot een miljoen. Regelmatig ontstond er een spontane geluidswave van achter naar voren. Dit was in september ook het geval, maar dit klonk groter, veel groter, niet in verhouding met de laatste keer.

Hoe goed ben ik in het inschatten van nensenmassa's? Het goede is dat ik bij de voorlaatste WWD in het Westerpark was samen met Foolproof. Hij kan dus bevestigen dat ik bij die bewuste WWD zei dat er minimaal 20.000 man was. Later werd officieel bekendgemaakt dat het er tussen de 20.000 en 30.000 waren. Andere keren schatte ik de opkomst op het Malieveld van enkele demo's op 3.000-4.000, wat later ook.door politiehelicopters werd bevestigd. Laten we dus zeggen dat ik hier best goed in ben. Nog een laatste voorbeeld: ik was op 30 augustus vorig jaar in Berlijn, waar ik ook Godsgeschenk en Spal zag en sprak, dus ook zij kunnen dit bevestigen. Ik schatte de daar aanwezige mensenmassa tussen de 1 en 2 miljoen, wat eveneens later werd bevestigd.

Maar wie liever Flavio-die-niet-telde-maar-op'zijn -tellen-moest-passen wil geloven staat dat vrij. Ik zeg dat hij poep praat, want 25.000 is een absoluut lachertje en iedereen die er vandaag was weet dit.

Mike
 
Laatst bewerkt:

Hee, Thierry noemt al VIER KEER ZOVEEL mensen als Flavio. En bedenk dat Thierry op het Vrijheidscafe stond, een net nieuw aangeschafte truck, en uitzicht had vanaf het Haarlemmerplein op 100+ k mensen die daar stil bleven staan. Hij had geen zicht op de vele tienduizenden die langs dat plein doorliepen naar de Dam. Toen de heli van Flavio aan het filmen was waren velen al een drankje aan het pakken op een terras of een hapje aan het eten. Flavio praat poep, hij is zwaar onder druk gezet!

Mike
 
Laatst bewerkt:
Ik heb trouwens ook niet het idee dat de mensenmassa allemaal tegelijk op de dam stond... Maar dat de straten vóór en achter de dam ook gevuld waren. Kan dat kloppen?
Ik stond ook heeel lang te wachten voor we vertrokken.
 
Ik vind het moeilijk schatten hoeveel mensen er waren. We zijn de stoet van achter tot helemaal naar voren voorbij gelopen en liepen het laatste stukje voorop en dus als 1e vlak voor de Dam de stoet weer aan ons voorbij laten trekken. Toen ik daar stond zag ik voor het eerst de heli.
 
Ik heb wat stukjes gekeken van die blckbox uitzending... 25.000 mensen??? Serieus?? Nou echt niet hoor! 😂

Het waren er veeeeel meer. Ik was er vorige keer op 5 sep niet bij, dus ik kan het niet met elkaar vergelijken, maar ik denk echt wel dat het op z'n minst evenveel is als op 5 sep. En dan bedoel ik OP Z'N MINST...
 
Op 5 september was er een kwart miljoen. We moesten toen ong. 25 minuten wachten voordat we door dat eerste te nauwe straatje konden richting de Kalverstraat. Deze keer duurde het dubbel zo lang, 50 minuten. Conclusie: er waren minimaal dubbel zoveel mensen, een half miljoen dus. Toen ik later regelmatig voor en achter me keek naar de gigantische mensenstoet besefte ik me dat dit veel groter was dan in september, misschien wel driekwart miljoen tot een miljoen. Regelmatig ontstond er een spontane geluidswave van achter naar voren. Dit was in september ook het geval, maar dit klonk groter, veel groter, niet in verhouding met de laatste keer.

Hoe goed ben ik in het inschatten van nensenmassa's? Het goede is dat ik bij de voorlaatste WWD in het Westerpark was samen met Foolproof. Hij kan dus bevestigen dat ik bij die bewuste WWD zei dat er minimaal 20.000 man was. Later werd officieel bekendgemaakt dat het er tussen de 20.000 en 30.000 waren. Andere keren schatte ik de opkomst op het Malieveld van enkele demo's op 3.000-4.000, wat later ook.door politiehelicopters werd bevestigd. Laten we dus zeggen dat ik hier best goed in ben. Nog een laatste voorbeeld: ik was op 30 augustus vorig jaar in Berlijn, waar ik ook Godsgeschenk en Spal zag en sprak, dus ook zij kunnen dit bevestigen. Ik schatte de daar aanwezige mensenmassa tussen de 1 en 2 miljoen, wat eveneens later werd bevestigd.

Maar wie liever Flavio-die-niet-telde-maar-op'zijn -tellen-moest-passen wil geloven staat dat vrij. Ik zeg dat hij poep praat, want 25.000 is een absoluut lachertje en iedereen die er vandaag was weet dit.

Mike
25k is sowieso onzin!!
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.761
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan