Degeneratie door straling

Ik heb een vraag betreffende DECT telefoon. Ik lees dat je het beste een draadloze telefoon kunt hebben (die heeft mijn vriend nog wel ergens in zijn bureaukamer - hij bewaart altijd alles).

Nu lees ik dit:
Het allerbeste is natuurlijk om de DECT telefoon te vervangen door ouderwetse bedrade telefoons die helemaal niet stralen, ook niet als je er mee belt. Die telefoon dient dan wel direct aangesloten te worden op de van buiten binnenkomende telefoonlijn, dus niet via een (evt. stralend) modem ertussen.
zie:
http://www.stopumts.nl/doc.php/Veel gestelde vragen/99/redir
Mijn vraag is: Op dat modem is toch alles aangesloten. Als ik de telefoon om zou leiden, wat ik niet weet of dat überhaupt gaat, dan blijft toch dat modem met de andere kanalen zoals internet en tv etc. Ik heb nu eenmaal dat modem. Dat is toch wat men WIFI noemt, klopt dat? Moet ik dan dat modem de deur uitdoen en alles anders aansluiten of contact opnemen met Telfort dat ik dat niet meer via een modem wil hebben en geen WIFI meer?
Misschien domme en overbodige vragen, misschien staat het antwoord al in dit draadje maar snap ik het niet helemaal.
Hoe zit het? Graag in heel eenvoudige taal!
 
Hoi Medusa,
bedankt.
Maar dan blijf je dus wel met dat stralingsmodem zitten.
In dat artikel wat ik geplaatst had staat:

Basisstations:
DECT: straalt 100% 24/7
ECO DECT: straalt 100% 24/7, alleen verbruikt deze minder elektriciteit.
ECO Mode: dempt 80% 24/7
ECO MODE PLUS: dempt 100% (en straalt dus niet indien er niet gebeld wordt)

Alleen ECO MODE PLUS DECTs zijn dus stralingsvrij, maar echter alleen indien er niet mee gebeld wordt, en die zijn dus via bovenstaande links te koop.

Jam misschien weet iemand anders of het mogelijk is op vandaag zonder modem te bellen/internetten/t.v te kijken.
 
http://www.stopumts.nl/doc.php/Veel...bij_de_buren__(upd._met_aanvulling)?printen=1

Maar hoe dat allemaal omzetbaar is, blijft mij een vraagteken. Als ik het modem uitzou zetten 's nachts, dan gaat dus ook de telefoon uit. Ik wil echter wel dat mijn ouders mij zouden kunnen bellen, voor als er iets zou zijn. Hoe kan men telefonisch wel bereikbaar zijn en het modem uithebben? Ja, met handy misschien, maar dan moet die ook ergens liggen dat hij te horen is.
 
hoi Godsgeschenk: Er zijn modems op de markt die alleen stralen als ze gebruikt worden http://tinyurl.com/noeyg2l
Wat ik persoonlijk nu nog doe is een systeem van modem via het stopcontact op aanraden van een bouwbioloog Richard Bruijne (je kunt hem benaderen voor een gratis consult van een half uur: http://tinyurl.com/zrtgjyn ): deze heb ik twee jaar geleden of zo bij Conrad gekocht: Devolo dLAN 500 AVplus Powerline starterset
Dat scheelt ook een hoop straling.
En ik zet de wifi voor het slapengaan uit: dat kan iedereen volgens mij doen: dat die ik via een website van mijn router: dan schakel ik de interface uit: moet ik op de website van de modem een vinkje weghalen achter het woord "interface uitgeschakeld".
Dit is vooral belangrijk als mensen dan nog gebruik maken van de wifi in huis (soms ook ondanks dat je analoog internet hebt via het stopcontact: ik had gelijk meer uitgangen moeten nemen voor internet via het stopcontact maar niet gedaan).
Maar het handigst is nog zo'n ecomodem dat alleen aangaat als je er gebruik van maakt en anders gaat die automatisch weer op de uitstand.
Mijn angst is dat ik die niet aangesloten krijg, anders had ik hem al gekocht al ben ik van plan dat alsnog te doen.
 
Hoi Lievergezond. je bedoelt dus dat Stralingsarme DECT telefoon met ECO mode Plus, waar Medusa het over had?
 
hoi Godsgeschenk, nee ik bedoel een stralingsarme modem. Dat is weer wat anders dan een stralingsarme telefoon. De modem die vangt alle signalen op in huis via het kabel- of telefoonnet. De telefoon sluit je dan weer op de modem aan en die is ook weer verkrijgbaar in kabel- (de ouderwetse variant) of stralingsvarianten kopen (ook stralingsarm dus: die heb ik ook en daarmee kun je wel door je huis heen lopen zonder kabel).
 
Hoi Dorien, Bedankt!
Ik krijg net info binnen dat er 16-12-2015 hier in Maastricht en GVL is met het thema: Straling en E-smog. Nou, ik denk dat ik daar dan maar eens heen ga en ga luisteren wat die te zeggen hebben.
 
Deze mensen verzorgen de lezing
http://www.kalynda.nl/
Ik weet niet of ik er goed aan doe om te gaan. Waarschijnlijk ben ik achteraf zo door de war en weet niet meer wat ik allemaal moet gaan doen. Zulke mensen maken iemand dan zo bang omdat ze natuurlijk aan je willen verdienen (sorry, maar dat is natuurlijk normaal) en dan wordt er zoveel verteld dat ik helemaal niet meer weet waar ik moet gaan beginnen.
 
Ik heb een Fritz!box 7340 die DECTen WiFi aan boord heeft. Daarnaast zijn er 2 bedrade telefoonaansluitingen en 2 bedrade netwerkaansluitingen. In huis 2 telefoons en 2 computers, alles via bedraading aangesloten. WiFI en DECT in het menu van het modem uitgeschakeld en, misschien overbodig, maar toch maar gedaan, inwendig beide antennes van de print los gemaakt.
Heb je een bedrade toesenbord en muis? Dan kan ook Bluetooth op je PC uit.
 
ga nieuwe mobiel kopen ik weet dat er veel over straling is geschreven maar er zijn zoveel posts...

hebben jullie hier iets bij de mobiel om de straling te beperken of gebruiken jullie hem gewoon zo?
 
Hoi Dorien,
Ik zie je vraag nu pas. Nee, het is pas de 16e, maar ik denk dat ik na zo een lezing de bomen door het bos helemaal niet meer zie. Die mensen zullen wel op heel veel thema's ingaan en mezelf kennende, wil ik dat dan allemaal om gaan zetten. Dat zal wel veel gaan kosten. Dus, ik houd het even rustig en denk over een stralingsvrij modem na, dat wat je aangeraden hebt.
Dorothé
 
Nog wat tips om straling te beperken, voor zover al niet genoemd:

- als je bij Ziggo/UPC zit, zet Hotspot functie uit in het modem, anders heb je 2 wifi signalen die uitgezonden worden (volgens mij staat het standaard uit).
- wifi op een smartphone/tablet/computer alleen aanzetten als je wifi gebruikt.
- schakelklok op modem zetten zodat 's nachts de modem uitgeschakeld wordt.

Toen ik jaren geleden hoorde dat DECT telefoons continu signaal uitzenden, heb ik die dingen meteen weggedaan. Nu heb je, zoals al geschreven, ook DECT telefoons die alleen signaal uitzenden van en naar het basisstation als er gebeld wordt.

Mark
 
Op een modem van telfort zit aan de zijkant een knopje waarmee je de wifi uit kan zetten (naast het en en uit knopje) de modem doet het dan nog gewoon als je een draad voor het internet gebruikt.
 
Ik zit een beetje met een dilemma,

Ik weiger wel de foto's van tandarts, maar moet binnenkort wel weer een DEXA en MRI, over straling gesproken.

MRI werkt met magnetisme, maar DEXA is röntgen. Wat te doen, wat te doen.
 
hoi Muis, waarvoor moet je de MRI laten uitvoeren?
MRI werkt o.a. slecht in op mensen met metalen in / aan hun lichaam.
Zie http://wetenschap.infonu.nl/onderzoek/10872-de-gevaren-van-mri.html
Wat dan te denken van amalgaamvullingen of de gemiddelde zware metalenvergiftiging van een lichaam van de westerse mens (ook al zijn de amalgaamvullingen verwijderd: amalgaam is allang naar vetweefsel o.a. in de hersenen gaan lekken en via de gebruikelijke vaccinaties is ook al het nodige aan zware metalen het lichaam binnengekomen)?
Die botscan van je laatste link werkt enkel met geluidsgolven: dat zou ik wel aandurven.
Ik heb volgens mij wel de botscan van je laatste link laten uitvoeren: daarbij krijg je een overzicht van hoezeer je in de gevarenzone zit qua osteoperose in het nu met als het zich doorzet een lijn naar de toekomst: bij mij zouden evt problemen dan al vanaf mijn 60ste gaan optreden! -Volgens die meting.
Dus tijd voor het roer om: en ik kreeg ook gelijk orthomoleculaire adviezen van wat ik het beste kon doen: o.a. probioticagebruik: de rest ben ik vergeten omdat ik dat toen al deed.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.819
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan