De soevereine mens

Kunnen we hier met ons allen wat mee als Nederlandse Burgers ??

http://ommekeer-nederland.nl/aangifte-tegen-de-staat/

 
Beste Panda, ik weet niet beter dan dat je nogal ziek was en radeloos een tijdje terug en -begrijpelijk- gericht op de problemen die je toen had met in elk geval je lichaam.

Hoe is het daar nu mee?

Mocht je daar ons nog iets over willen vertellen: dan zou je voorsteltopic daarvoor misschien geschikter kunnen zijn dan dit topic.

Verder: aangaande het bericht waarnaar je linkt: ik zie daar een logo van de verenigde naties.

Wat hebben de verenigde naties met dat initiatief waarnaar je linkt te maken?

Weet jij dat misschien?

 
Dan nog dit: een staat ter verantwoording roepen of aangifte ertegen doen heeft denk ik weinig zin.

Een staat is geen persoon met een eventueel aanwezig geweten waarop men een beroep kan doen.

 
Interessant Panda.

Dit is er ook gaande in de wereld:

: Otpor: wat daarvan te denken?

Ik ben ook totaal geen fan van de maffia die onze publieke instituties bevolkt: maar in hoeverre zou onze overheid niet nog een bescherming kunnen zijn tegen iets waar we ook weer niet per se op zitten te wachten?

Dit omdat je in een vorig bericht reclame maakte voor de Verenigde Naties.

 
Zijn de koningshuizen niet altijd soeverein?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_Europese_soevereine_huizen

Is toch wel zeer interessant. Ik loop al een tijdje met het idee rond, maar weet niet of dat negatieve gevolgen heeft in sollicitatieprocedures.
 
Ja, is dat zo? Ik dacht hieruit te kunnen begrijpen dat koningshuizen allemaal 'vrije mensen' zijn, dat ze niet zoals ons al die belastingen moeten betalen, dat ze geen nr. zijn etc.

Ik begreep dat wij niet dezelfde rechten hebben als hun en dat daarom mensen 'vrije mens' willen worden zodat ze (ook) dezelfde rechten hebben als de soevereine (lees vrije) koningshuizen.
Heb ik me dan hier zo in vergist...dan heb ik waarschijnlijk niet helemaal begrepen wat een vrij mens inhoud.
Dan ga ik me er nog eens meer in verdiepen.
Maar om er toch even op terug te komen: Kan er gevaar aan kleven om vrij mens te zijn als je ergens solliciteert?
 
Vanaf het moment dat onze ouders onze geboorte aangeven op het gemeentehuis gaan we een contract aan onder Maritieme Wetgeving dat wij een product zijn van de onderneming die Nederland heet. Je kunt je hieraan onttrekken door de Koning te laten weten dat je soeverein bent (afstand doen van de status 'natuurlijk persoon').

Klinkt allemaal heel leuk, maar je moet wel alsnog gebruik maken van hetzelfde systeem om je soevereiniteit op te eisen. Nu is het nog een relatief kleine groep die dit daadwerkelijk doet en dus maakt de elite zich niet zoveel zorgen. Mocht de groep te groot worden, dan veranderen ze simpelweg de wet en maken ze dit strafbaar, maak je daarover geen enkele illusie!

Een land dat zoveel wetten nodig heeft is per definitie niet vrij. Uiteindelijk hoef je alleen maar rekenschap af te leggen naar je eigen goddelijkheid. Werkelijke vrijheid is vrijheid van bewustzijn. De elite knijpt hem pas echt als we ons geboorterecht van vrijheid van bewustzijn opeisen. Geen wetten, geen parlement voor nodig, gewoon een beslissing in je hoofd in je hart. Je bent allang soeverein, altijd al geweest. Dat is het enige wat echt is, de rest zijn kunstmatige constructies om je vast te houden in de illusie dat je geen vrijheid van bewustzijn hebt.

Mike
 
Hier kun je lezen hoe het systeem je hoe dan ook naait, misschien nog wel meer als je 'soeverein' bent:

http://urubin.com/het-luchtkasteel-van-de-soevereine-mens-deel-2/

Mike
 
Een land dat zoveel wetten nodig heeft is per definitie niet vrij. Uiteindelijk hoef je alleen maar rekenschap af te leggen naar je eigen goddelijkheid. Werkelijke vrijheid is vrijheid van bewustzijn. De elite knijpt hem pas echt als we ons geboorterecht van vrijheid van bewustzijn opeisen. Geen wetten, geen parlement voor nodig, gewoon een beslissing in je hoofd in je hart. Je bent allang soeverein, altijd al geweest. Dat is het enige wat echt is, de rest zijn kunstmatige constructies om je vast te houden in de illusie dat je geen vrijheid van bewustzijn hebt.

Helemaal mee eens !
 
Dank je Mike.
Ik zie dat er inderdaad gevaren aan kleven en dat zijn nu net de gevaren waar ik bang voor ben. In geval van werkeloosheid of het vinden van een andere baan. Ik dacht dat het een geweldige oplossing zou zijn, maar is het dus niet.
 
hoi Mijnlijf, over jouw concept ¨vrijheid van bewustzijn¨: volgens mij is het zo dat maar drie procent (maar stel het is iets meer, dan nog) van ons totale zijn (doen, laten, beleven) bewust geleefd wordt. Hoe gaan we daarmee om? Er zijn partijen die van dit gegeven dankbaar gebruik maken door ons via ons onbewuste te bespelen. Je kunt zeggen: dat laat ik niet gebeuren, maar dat is vrijwel onmogelijk.
 
Dat was het concept van Mike !
Waar ik het helemaal mee eens ben .
Trouwens alles is mogelijk maar je moet het de tijd en de kans geven om te groeien .
 
Er zijn partijen die van dit gegeven dankbaar gebruik maken door ons via ons onbewuste te bespelen. Je kunt zeggen: dat laat ik niet gebeuren, maar dat is vrijwel onmogelijk.

En hiermee geef je aan geen vrijheid van bewustzijn te hebben. Maar dat wist ik al, want je hebt een obsessie voor niet-bestaande kleine beestjes, een teken aan de wand dat ze al lang en breed een gedachtenvirus in je kop hebben weten te planten.

Mike
 
hoi Mijnlijf, als jij een concept introduceert van hoe jouw realiteit eruit ziet, dan is het toch ook jouw persoonlijke voorstelling van zaken?

Mike, we zijn het eens: ik heb -zo is mijn ervaring- inderdaad geen vrijheid van bewustzijn. Verder wens ik ook jou een fijne dag toe.
 
Brenninkmeijer, de voormalige nationale ombudsman, vertelt iets over onze grondwet.

Zie:
http://www.mr-online.nl/juridisch-n...utm_medium=twitter&utm_source=twitterfeed

“Door de uitvoerende macht worden bijvoorbeeld regelmatig rechtsstatelijke waarden geschonden. In de meeste gevallen wordt dit tijdig gerepareerd door de rechter, of de Nationale Ombudsman, maar niet altijd. Neem de gaswinning in Groningen. De politiek heeft hier vanaf het begin met haar neus bovenop gestaan en toch bleek het mogelijk dat er uiteindelijk een zeer gevaarlijke situatie ontstond, die nog lang zal voortduren. Er was zelfs een Onderzoeksraad voor nodig om vast te stellen dat er fouten zijn gemaakt.”

Nederland wordt in Europa een buitenbeentje genoemd, vanwege het ontbreken van een constitutioneel toetsingsrecht – het mogen toetsen van wetten aan de Grondwet. Begin 2015 werd een initiatief-wetsvoorstel hiertoe nog afgeschoten. Brenninkmeijer kan hier weinig waardering voor vinden. “Als je wetten niet aan de Grondwet mag toetsen, en je ziet daarnaast dat er maar zelden een rechtszaak over de Grondwet zelf gaat, dan is onze Grondwet dus zo dood als een pier.”

Dan hebben Shell en Exxon het beter voor elkaar: hun wil is wet.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.782
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan