de resultaten

G

Guest

Guest
Hallo,

Ik ben nu sinds juni lid van dit forum. Vanaf die tijd ben ik gaan eten zoals velen hier op dit forum. Geen noten meer en meer dierlijke vetten: eieren, vlees, zuivel (rauwe yoghurt) maar ook kwark, slagroom en roomboter. Mijn klachten waren niet regelmatig ongesteld, darmen (stoelgang) en acne. Na het stoppen van de vele noten eten ging het na een weekje ofzo een stuk beter met mijn acne. Ik nam vanaf toen ook rauwe yoghurt en het ging best goed. Eigenlijk beter dan eerst toen ik nog meer noten nam.

Ik was 15 juni voor het laatst ongesteld geweest en nu begin sept. pas weer. Ik weet dat het natuurlijk tijd nodig heeft voordat alles weer goed is. In de maand augustus vooral de laatste weken had ik steeds enorme eetbuien. Kon zo een beker griekse yoghurt op of een bak slagroom en de dag voordat ik ongesteld werd had ik enorme hoofdpijn en weer enorme trek. De volgende dag werd ik ongesteld.

Ik vind dat het de laatste tijd weer een beetje slechter met mijn acne gaat...regelmatig weer wat puistjes erbij. Nu dit gebeurt twijfel ik weer over het eten van zuivel misschien vooral de kwark ofzo? dat komt omdat mij zo verteld is dat acne en zuivel een relatie met elkaar hebben. Dus denk ik er ook zo bij na wat ik eet en ben ik bang dat ik weer heel erg acne krijg. Of is het misschien een ontgiftingsreactie van al dat verzadigd vet? Stoelgang is ene dag goed andere dag weer minder. Ben een beetje moe.

Wel moet ik erbij zeggen dat ik een weekje geleden ook niet zo lekker in mijn vel zat(hormonen waarschijnlijk) en nu ook een beetje stress i.v.m. ontslag van mij en mijn vriend. Ik heb vooral puistjes op mijn voorhoofd, soms tussen de wenkbrauwen en naast mijn neus en kin. De plek van de acne heeft weer te maken met de organen heb ik wel eens gelezen.

Het enige waar ik wel eens mee zondig is: een stukje 85% chocolade, speltkiembrood met flink wat roomboter en beetje palmsuiker of boekweitcrackers met flink roomboter of soms wat gedroogde abrikozen.

Ik vind het soms zo moeilijk omdat ik zo ontzettend mijn best doe om zo goed mogelijk te eten maar toch heb ik nog steeds last (na al die jaren) van acne en andere van mijn leeftijd eten alles en hebben geen acne...wat kan ik beter doen en wat kan ik misschien nog meer doen?

Heeft het misschien ook te maken met de balans koolhydraten en vetten? dat ik misschien nu nog teveel vet neem? Tips en adviezen zijn weer van harte welkom want daar sta ik helemaal voor open.

Alvast bedankt!!

Petra

 
Ik zou in ieder geval eens het boek gaan lezen: menopauze, alles wat de dokter je niet verteld.

Alleen het het voedingsadvies zou ik niet helemaal serieus nemen, verder is het boek echt een aanrader.

Ik ben sinds kort begonnen met de progesteroncreme, misschien dat dit ook wat voor jou kan doen.

Als koolhydraten kun je per dag tot 100 gr drooggewicht nemen, maar neem dan de komende tijd alleen boekweit,amaranth,gierst,quinoa of witte rijst. Dus zonder gluten.

Gebruik je H202? Dit kun je naast drinken ook met plantenspuit op je acne spuiten bijv, wel even ogen beschermen of deppen. maar doe dit wel enkele weken minimaal.

denk ook aan magnesium, olie bijvoorbeeld (www.zechsal.eu)

 
Bedankt Dirtsa!

Hoe duur is het boek? ik moet namelijk wat op de kleintjes letten....

Ik gebruik geen H202 omdat ik niet echt weet waarom ik dat zou nemen en nog niet in verdiept en magnesium olie waar is dat goed voor? ook voor de acne?

Ik vind het altijd zo moeilijk om een keuze te maken uit de adviezen. Ik wil nooit te hard van stapel lopen omdat ik goede dingen wil doen en nu weet ik dan niet waar ik mee moet beginnen. en daarbij ik moet mn geld verstandig uitgeven.

Maar heeft ook iemand een verklaring voor de probleempjes die ik hierboven beschreef?

 
Het boek kost rond de 24 euro, bij succesboeken. Het is een dik boek met echt veel informatie.

H202 is ontgiftend, een natuurlijk anti-bioticum, en zowel inwendig als uitwendig te gebruiken.

En je krijgt hiermee zuurstof in je lichaam, ziekte is vaak een gevolg van zuurstoftekort.

Uitwendig is het erg goed oa bij ontstekingen, wondjes. Je druppelt wat 3% verdunning op wondjes en je ziet het bruisen en herstel gaat echt sneller. Je kunt er ook je tanden mee poetsen, als neusspray gebruiken.

Magnesiumtekort schijnt vrijwel bij iedereen tegenwoordig voor te komen, en magnesium is nodig bij zeer veel lichaamsfunkties.

 
Petrah,

Poekie kan je alles vertellen over wat je probleem is. Je lever is beschadigd en is niet in staat al dat vet op te nemen. Hierdoor krijg je huidklachten, omdat het vet niet via de onderkant (de lever hoort vetoplosbare stoffen om te zetten in ontlasting) geloosd kan worden. Vandaar ook de regelmatige verstopping en vandaar ook je gebrek aan energie.

Het is dus inderdaad verstandig te minderen met je vetinname tot een niveau dat voor jou op dit moment acceptabel is. Verder inderdaad 100 gr droog gewicht aan glutenvrije koolhydraten aanhouden. En, heel belangrijk, lever- en galreinigingen gaan doen, de boel ontstoppen!

Nogmaals, Poekie kent jouw ervaring en kan mijn advies evt. aanvullen of specificeren.

Mike

 
Oke ik snap het al beter. En inderdaad het klopt wel dat ik nu te veel vet eet want ik ben dan zo iemand ik heb dat dan gelezen op dit forum dat ik dierlijk vet moet nemen enz. en geen koolhydraten en dan doe ik het misschien wat te overdreven.

Ineens teveel vet.

Dus vraag ik aan Poekie: moet ik sowieso elke dag 100gram droog gewicht koolhydraten nemen (bijv. wat witte rijst groente en vlees of een beetje zoete aardappel of is soms speltkiembrood ook goed?) en dat aanvullen met vet? Hoe kan ik het nu het beste aanpakken en hoe weet ik dat dat wat ik doe goed voor me is? en kun je dan op een gegeven moment overstappen op niet meer dagelijks koolhydraten?

Er zijn vast verschillende manieren om lever en gal reinigingen te doen maar wat is de makkelijkste? (zal ook alvast even op de site kijken)

Alvast bedankt voor je hulp. Ik ben 100% klaar om je advies goed op te volgen daar heb ik de discipline wel voor!

 
Hoi Petra,

Wij aten inderdaad teveel vet en daarnaast ook nog te weinig koolhydaten.

Daardoor ging onze energie terug (koolhydraten) en we raakten verstopt (vetvertering was nog niet voldoende).

We zijn in vet terug gegaan en doen elke maand trouw de grote gal-leverreiniging van Andreas Moritz.

We zien elke keer geen stenen in de pot maar onze ontlasting gaat wel elke keer een beetje beter.

Bij mijn man, Co, gaat de ontlasting best wel goed maar bij mij is het van de week weer knudde.

Vlak na de gal-leverreiniging gaat het prima maar dan loop ik toch weer 'vast'. Zullen misschien stenen zijn die dan weer indalen.

Wij eten per dag ieder een appel in onze smoothie en honing, dat zijn onze koolhydraten. 1 appel weegt 100 gram drooggewicht.

Als je boven de 100 gram komt zul je nooit in een vetverbranding komen.

je kunt het op een gegeven moment afbouwen naar 50 gram drooggewicht per dag maar dat moet je zelf aanvoelen. Blijf luisteren naar je lichaam. Wordt je energie te laag dan ga je weer terug omhoog naar meer koolhydraten.

Wij doen 1x per 4 weken de grote gal-leverreiniging van Andreas Moritz. Hij heeft een boek geschreven: de ongelooflijke lever- en galblaasreiniging. Hierin staat precies hoe je het moet doen en waarom je zou reinigen.

Er is ook een milde reiniging.

Wij eten zelf geen brood meer maar elke dag de soep/bouillon van beestenbotten.

Mocht je meer vragen hebben dan hoor ik het wel.

Lia

 
Quote:
Wij eten per dag ieder een appel in onze smoothie en honing, dat zijn onze koolhydraten. 1 appel weegt 100 gram drooggewicht.


Als een appel 100 gram weegt, dan betekent het nog niet dat je dan ook gelijk 100 gram koolhydraten eet. Een appel bestaat niet uit puur suiker, maar vooral veel uit water. Waarschijnlijk eet je nog een zure appel ook. Als de appel echt de enige koolhydraten zijn die je eet, dan zit je op deze manier misschien op max 15-20 gram koolhydraten per dag.

Grote kans dat dit dus nog je probleem is.

 
Al een aantal keer heb ik gemerkt dat ik, wanneer ik gezonder ga eten, last krijg van verstopping, en wanneer ik terugval in ongezonde eetgewoonten (lees: koolhydraten eten), gaat de verstopping weg. Nu ga ik om de 2 à 3 dagen, wat natuurlijk veel te weinig is. Ik wil zeker uitproberen of het beter gaat met minder vet. Maar met welk voedsel vervang ik het vet dan? Want het lijkt me dat ik de calorieën wel nodig heb voor de energie.

 
Evan,

Mike heeft een keertje aangegeven dat een 1/2 appel per dag al genoeg zou zijn voor de koolhydraten inname.

Mike de meningen zijn verdeeld, zou je het toe kunnen lichten waarom een 1/2 appel genoeg is?

Anders krijgen we inderdaad te weinig koolhydaten binnen.

Lia

 
Als ik het goed begrijp dan moet ik max. 100 gram koolhydraten nemen. Daar neem ik een weegschaal voor en eerst wat minder vet nemen en ik ga me maar eens aan de reiniging wagen.

 
Lia,

Hier zit Mike toch echt mis. Een halve zure appel is als je heel veel geluk hebt max 10 gram koolhydraten. Misschien moet je toch maar eens gaan kijken wat er gebeurt als je langzaam wat witte rijst of glutenvrije granen toevoegt aan je dieet.

@Petrah,

Inderdaad, ga uit van max 100 gram koolhydraten per dag. Let erop dat je niet TE laag gaat ineens, zeker nu je ook omlaag gaat met vetten. Het is namelijk ook niet de bedoeling dat je jezelf gaat uithongeren. Dus ook de vetten niet ineens TEveel mee minderen als ik jou was. Gewoon een beetje experimenteren en kijken wat goed voelt.

 
Vooral als je bijnieruitputting hebt, volgens mij, is het belangrijk wat koolhydraten ernaast te nemen. Velen crashen op een kh arm dieet. Volegens mij beginnen met max 100 gr drooggewicht per dag, eventueel afbouwend naar 50 gr.

Wat verstopping betreft kun je overwegen,om tijdelijk, iedere dag wat bitterzout te nemen. Half uur voor ontbijt en lunch, begin met theelepel in glas water en kijk wat je nodig hebt.

Ik ben uitgekomen op 2 x halve eetlepel. Dit bevalt erg goed.

 
Bedankt voor de vele adviezen. Hier kan ik echt weer even verder mee! Ik heb inderdaad teveel vet en te weinig koolhydraten genomen. Zoveel vet kan mijn lever nog niet verwerken. Dus zaak om balans te zoeken en te luisteren naar mijn lichaam en die tip van dat bitterzout vind ik ook een goede want ik kijk een beetje tegen de reiniging op dus begin ik eerst met bitterzout en daarna de reiniging.

Dirsta: heb je misschien een goed adres waar ik het kan bestellen?

 
Over de 'appelkwestie' het volgende:

Evan zou wel eens gelijk kunnen hebben en dan betekent dit dat je inderdaad te weinig kh eet, Lia. Dat van die appel heb ik uit het boek van Atkins. Maar we weten dat Atkins heel erg rigoreus omgaat met koolhydraatinname, voor velen te rigoreus. Je hebt veel meer controle over de hoeveelheid kh die je per dag eet als je deze uit glutenvrije granen haalt en deze weegt. Dus: aan de rijst, quinoa, gierst, boekweit of amaranth!

Mike

 
Dank Mike, we gaan vandaag weer beginnen met rijst. We gaan niet direct op 100 gram zitten, eerst minder zo rond de 50 à 60 gram droog gewicht per persoon, dan kijken we hoe dat gaat.

Lia

 
Vraagje over witte rijst: verstopt dat niet teveel omdat het wit is? ik weet dat vanwege de fytinezuur het weer beter is om witte rijst te nemen en hoe zit het met de bloedsuikerspiegel wanneer je witte rijst neemt?

Hebben jullie wel eens gehoord van saponinen? dit zit in soja en die saponinen zouden ook in quinoa zitten. Dat heb ik van erik alexander richter.

 
Andere beschermende stoffen in planten die schadelijk voor de mens kunnen zijn, zijn saponinen. Zij breken de celwand af van micro-organismen. Vooral de saponinen in onrijpe tomaten, aardappelen, soja, quinoa, amaranth en alfalfa. Vooral in de schil van de aardappel en in de vroege aardappel zitten veel schadelijke saponinen. Maar bijvoorbeeld in ui, asperges en spinazie zitten voor de mens gezonde saponinen!

 
Alleen als je over een slechte eiwitvertering beschikt (te weinig maagzuur) is dit een probleem. Ik kan in ieder geval quinoa probleemloos verteren. Het is, naast witte basmatirijst, mijn favoriete glutenvrije graan. Als je je inname van witte rijst beperkt tot max. 100 g per dag zul je er niet verstopt van raken. Jouw probleem is momenteel dat juist vetten je verstoppen, vanwege je gebrekkige leverfunctie.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.745
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan