de resultaten

oke dan ga ik me vanaf vandaag eerst maar eens aan 100 gram koolhydraten per dag houden en wat minder vet. Ga morgen een weegschaal kopen. Nu nog een goed adres voor het bitterzout.

 
Trouwens, Evan ook bedankt voor je vastberadenheid wat betreft de koolhydraten in appels.

Komen we weer een stapje verder. Moet wel zeggen dat het wel goed beviel zo, zoals we aten.

Lia

 
Petra, het staat ergens op het forum, een adresje voor bitterzout. Je kunt ook googlen: Weston price en bitterzout. Dan krijg je vast wel een aantal hits.

Lia

 
@Mike,

Ik merk dat meerdere mensen opzoek zijn naar goedkoop bitterzout (ook mensen die alleen meelezen op dit forum).

Net ook alweer de zoveelste vraag over gietijzeren pannen.

Misschien is het een idee om het bitterzout http://drogisterijmartine.nl/product.php?id=622693 en de goedkopen gietijzeren pannen http://w1llem.nl/ onder de "handige adressen" te zetten?

 
Dank!! Ik ga het gelijk bestellen. Is ook helemaal niet zo duur. Het klinkt alleen zo chemisch: magnesiumsulfaat. Zit volgens mij ook wel eens in eten en genoemd als een e nummer.

 
het verschilt nogal eens waar dit het goedkoopst is, als je googled op magnesiumsulfaat van tendo's, dan krijg je allerlei aanbiedingen en dus bestellen wij dan de goedkoopste.

Zo doen wij dit ook met natriumbicarbonaat.

 
Ik zie op internet dat er in bijenpollen 30% koolhydraten zitten. Die tellen dus ook mee.

Valt me trouwens op dat als je rijst koopt dat je dan behoorlijk lager komt in koolhydraten.

Bij 100gram droge witte rijst heb je 78gram koolhydraten. Als je deze rijst vervolgens kookt hou je 20gram koolhydraten over.

Vandaar dat je dus 100gram drooggewicht moet nemen.

Lia

 
Nou als je dus 100 gram droog gewicht witte rijst gaat koken en dan 20 gram koolhydraten over houdt, dan kun je bijvoorbeeld als je een liter rauwe melk per dag drinkt wat uitkomt op 47 gram koolhydraten, (groenten en vlees en eieren tel ik niet mee, roomboter of ander vet ook niet) dus wel 300 gram droog gewicht witte rijst verdeelt over een dag eten want dat is dan 60 gram koolhydraten.

Tel die 60 gram koolhydraten op bij de 47 gram koolhydraten van de rauwe melk, dan kom je op 107 gram koolhydraten per dag. Dus nog steeds goed voor om in de vetverbranding te komen of te zijn bij genoeg calorieen uit vet.

Als je niks anders eet dan 1 liter rauwe melk, groenten en vlees met eieren en roomboter en ander vet, en 300 gram droog gewicht witte rijst wat na het koken 60 gram koolhydraten wordt, kom je uit op 107 gram koolhydraten.

Al zal ik zo niet eten, maar als voorbeeld dat het koolhydraatniveau verschilt per voedingsmiddel. Dus kijk niet alleen naar het droge gewicht.

 
Vandaag heb ik bijvoorbeeld dit gegeten:

S' morgens: 3 rauwe eigelen

0,5 liter rauwe buffelmelk

lepel zelf gemaakte gelatine erbij

S' middags: 5 gebakken ei eiwitten met 2 eidooiers erin met 30 gram roomboter

0,5 liter rauwe buffelmelk

lepel zelf gemaakte gelatine erbij

S' avonds: Ossenstaart soep 120 gram vlees over van broth bereiding zit veel vet in ook

60 gram witte rijst

een ui

0,5 liter rauwe buffelmelk

lepel zelf gemaakte gelatine erbij

Stel dat ik nu echt wil weten wat ik aan calorieen, eiwitten, koolhydraten, en vet gegeten heb!

Dan heb ik nu op deze dag met deze voedingsmiddelen ongeveer 3000 calorieen gegeten, waarvan 1860 calorieen uit vet (62%) 420 calorieen uit koolhydraten (14%) en 720 calorieen uit eiwitten (24%) Oftewel 206 gram vet, 105 gram koolhydraten en 180 gram eiwitten.

 
Het droge gewicht zegt niks over het totale gehalte aan stoffen in een voedingsmiddel. Bijvoorbeeld het koolhydraatniveau verschilt per voedingsmiddel, etc..

 
Ik denk dat het meer een richtlijn is, om niet te hoog te komen in koolhydraten. Ik vraag mij af of je alles moet nawegen, uitrekenen etc.

Ik eet met alle kennis die ik heb opgedaan, toch meer op gevoel. Niet teveel boekweitvlokken, rijst wat ik lekker vind bij het vlees en de groente en wat ik opkan. Dat is niet zoveel hoor.

Maar ik zou mij niet prettig voelen bij het wegen en rekenen. Alsof je bezig bent met het puntendieet van libelle van vroeger of kalorieen rekenen.

 
Gelijk heb je Dirtsa, maar wou alleen laten zien wat je kunt controleren.

En heb alles nog even laten bezinken over het gehalte aan koolhydraten in 100 gram droge witte rijst, en 300 gram droge witte rijst:

Ik zie het nu, als je 100 gram droge rijst gaat koken zet het uit het volume wordt groter, dus de 100 gram droge rijst die 78 gram koolhydraten bevat, is na het koken uitgezet en in volume toegenomen, dus 100 gram dan gepakt van die gekookte rijst bevat dan 20 gram koolhydraten. Maar het totale volume van de gekookte rijst in de pan bevat nog steeds rond de 78 gram koolhydraten.

Het zelfde dan bij de 300 gram droge witte rijst, als je 300 gram droge rijst gaat koken zet het uit het volume wordt groter, dus de 300 gram droge rijst die 234 gram koolhydraten bevat, is na het koken uitgezet en in volume toegenomen, dus 300 gram dan gepakt van die gekookte rijst bevat dan 60 gram koolhydraten. Maar het totale volume van de gekookte rijst in de pan bevat nog steeds rond de 234 gram koolhydraten.

 
Ja maar het gaat in principe om 100 gram droog gewicht. Daar moet je vanuit gaan dus.

Dirtsa, ik hou ook niet zo van wegen hoor maar als wij op gevoel zouden eten zouden we helemaal geen koolhydraten meer eten, omdat vet zo lekker is.

Ik ga het in het begin dus wel afwegen want ik wil dus beslist niet boven die 100gram droog gewicht uitkomen.

Lia

 
Ik kook ook 100 gr rijst, maar doe er dan 3 dagen mee. Dan kom ik niet boven de 100 gr. maar ik eet ook 's avonds nog wat boekweitvlokken of amaranth.

 
Ja nu weet ik echt dat ik in vet moet minderen en koolhydraten wat hoger: heb namelijk vannochtend aardig wat slagroom gehad en nu ben ik een beetje moe....

Super trouwens dat mijn lichaam het gelijk aan geeft dan weet ik gelijk wat ik moet doen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.779
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan