De nieuwe media

Hoeveel verhalen ken jij van honden die schapen dood hebben gebeten? Wat is dit voor non-discussie?

Mike
 
Hoeveel verhalen ken jij van honden die schapen dood hebben gebeten? Wat is dit voor non-discussie?

Mike

Genoeg helaas inmiddels. De hoeveelheid schapen die door honden gebeten worden ligt ver boven de schade die door wolven wordt aangericht. Voor jou is dit misschien een non-discussie, maar jij bezit dan ook geen kudde schapen denk ik zover ik weet. https://www.destentor.nl/veluwe/doden-honden-echt-veel-meer-schapen-dan-wolven-zoals-ecologen-beweren-gegoochel-met-statistieken~ad54bc43/?referrer=https://www.google.com/

Je zou beter kunnen zeggen in jouw geval tegen mij Lievergezond: dat het echte probleem de honden zijn en niet de wolven. Maar ik denk eerder dat dat zo is omdat er meer honden dan wolven zijn.
 
Als de wolf is uitgezet, dan is dat ook menselijk ingrijpen geweest.

In NL is alle ''natuur'' (aanleg van natuurparken) gestuurd. Er is geen puur natuur in NL. Cultuurlandschap heeft echter ook veel mooie kanten.
 

Gesluierde jaren – Peter Toonen en Shohreh Feshtali​

Peter Tonen gaat in gesprek met Shohreh Feshtali, auteur van het boek “Gesluierde jaren, verloren vrijheid – verborgen liefde”. Sinds twee maanden is Shohreh één van de vaste gezichten van Café Weltschmerz. Daarnaast heeft ze haar eigen programma “The Z talk”, waar ze met haar gasten in gesprek gaat over het vergeten belang van een stabiele maatschappij en de verloren kracht van een gezonde burger.
Shohreh vluchtte in 1993 naar Nederland vanwege doodsbedreigingen aan het adres van haar man. Na ruim tien jaar bij de belastingdienst te hebben gewerkt en succesvol te zijn geïntegreerd, voelde zij zich volledig thuis in Nederland. Maar sinds maart 2020 zag ze ons land veranderen in een land van controle en onderdrukking met steeds minder vrijheden. Volgens Shohreh zijn de parallellen met de machtsovername van Iran in de jaren ’70 treffend. Hoe was het mogelijk dat een vrij en modern land als Iran zich in twee jaar tijd liet transformeren tot een dictatuur? Shohreh vertelt erover en ziet dat zich nu weer hetzelfde voltrekt, waarbij er ook nog sprake is van een inbreuk op onze lichamelijke integriteit door de indirect verplichte vaccinaties. Ze volgt de situatie in Iran op de voet. Het regime maakt zich nog altijd schuldig aan mensenrechtenschendingen zoals mishandeling, foltering, verdwijningen, veroordelingen na oneerlijke processen en executies. De persvrijheid en vrijheid van meningsuiting worden vergaand beperkt.
“Gesluierde jaren” is haar debuutroman en verscheen in 2021 op de Internationale Vrouwendag, dat elk jaar op 8 maart gevierd wordt. Het is een autobiografisch verhaal waarin Shohreh je meeneemt naar het Iran van de jaren ’70 en ’80. Ze beleeft een zorgeloze en fijne kindertijd in het Perzië van sjah Mohammad Reza Pahlavi. Als echter in 1979 de Islamitische Republiek Iran wordt uitgeroepen, verandert het land in een streng religieus-fundamentalistische staat waarin razzia’s en openbare executies aan de orde van de dag zijn. Ondanks dat het voor meisjes streng verboden is om met jongens contact te hebben, leert Shohreh in het geheim de knappe Tiam kennen die al snel haar hart verovert. Om elkaar te kunnen zien, moeten zij voortdurend nieuwe listen verzinnen en levensgevaarlijke obstakels overbruggen. Als zij twee vrienden, die in dezelfde situatie verkeren, proberen te helpen om het land uit te vluchten, slaat het noodlot toe. In “Gesluierde jaren” schetst Shohreh een schokkend beeld van de angst en de machteloosheid die het leven van een zeventienjarige moslima beheersen.
Een fragment: “Die dag liep Aribi, de schooldirectrice, weer op het schoolplein rond met een schaar in haar handen. Als er ook maar een lokje haar of een stukje van een pony te zien was, ging ze naar die persoon toe en knipte ze het af. Ik hoor nog hoe meisjes haar huilend van angst smeekten om hun haar niet af te knippen. Zij lachte dan gemeen en knipte met elke traan een nog groter stuk haar af. Als ze klaar was, moest dat meisje Aribi op haar knieën bedanken dat zij haar had geholpen om niet in de hel terecht te komen.”
 

Gedwongen uw huis uit? | Juridisch Coronajournaal​

Dat zal ik NOOIT en NOOIT acsepteren.
Mike schrijf even...DAT GAAT NOOIT GEBEUREN:giggle:
 
Dat het gebeurt ontken ik niet.

De Schepper/GodNatuur heeft geen belang bij zinloos doden, vandaar dat ik het niet kan rijmen dat ‘pure wilde’ dieren dat doen.
Ook als de schapen opgesloten zijn en ze niet kunnen vluchten.
Waarom eerst een aantal schapen doden en dan pas beginnen om je buikje te vullen? De kans dat je gestoord wordt of verjaagd is zeker aanwezig en dan mis je je maaltje.
De wolf in kwestie droeg overigens een zender en was 💉 om de zender om te hangen.

En zijn de wolven die in Nederland rondlopen wel zuiver wild? Ik heb mijn twijfels.

Dick
Misschien was het een weerwolf, no kidding. Wie weet wat er allemaal rondloopt.

In de occulte kringen accepteren ze al het bestaan van vampiers. Zie het boek Psychic attack van de heks Dion Fortune, geschreven in de jaren 20 van de 20e eeuw.

Vampirism komt volgens haar uit Oost Europa en werd uitgeoefend door Oost Europese soldaten toegevoegd bij de geallieerden ( wereldoorlog 1) die bloed dronken om de dood te ontlopen. Ze beweert dat er veel verhalen zijn ( meldingen, rapporten etc) over gewonde soldaten die melding maakten dat ze werden aangevallen door hun oost Europese collega's. De leiding deed er alles aan om het niet naar buiten te brengen.

Interessant om te lezen en daarna weer weg te gooien. Dit wil je niet echt in je huis hebben maar dient ter kennis
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.782
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan