De nieuwe media

In deze aflevering wordt het begrip 'nieuwe media' onder de loep genomen. Maar wat houdt nieuwe media eigenlijk precies in, en op welk moment kun je jezelf beschouwen als deel van deze categorie? Ook wordt er in deze aflevering gesproken over 'controlled opposition', een term die alle drie de mannen niet vreemd is en vaak naar hun hoofd geslingerd wordt. Ze waren het niet altijd met elkaar eens en dit zorgde soms voor verhitte discussies. Zo kwamen er onderwerpen zoals virussen en stemmen aan bod, waarbij ieder een eigen perspectief inbracht. Toch is het mooie van zo'n gesprek dat het einddoel altijd hetzelfde is: Samen werken aan de opbouw van een nieuwe wereld, met elkaar.
 
Welkom bij Overlast. Een Podcast experiment. Even zonder toeters en bellen of edits, waarvan ik me afvraag of die wel nodig zijn.

In Overlast 1, zet ik mijn eerste schuchtere soloschreden in de wereld van bewegend beeld. Ik zal mij voornamelijk concentreren op het voordragen van eigen werk. Omdat me dat het eenvoudigst lijkt.

Wellicht ga ik er later meer mee doen zoals gasten ontvangen en zo. Ook komen er, nog leaders en spannende introplaatjes. Maar dat is van later zorg. Je moet ergens beginnen en dat is hier. Met de column over de smerigste politieke rat van Nederland. U raadt het al. Frenske Timmermans.
 

NieuweTijd Podcast - Drie keer verkocht in een vreemd land (Verborgen geschiedenis)​

In de NieuweTijd Studio sprak ik met Leendert J. Joosse, hij promoveerde aan de Rijksuniversiteit Groningen op de geschiedenis van Nederlanders overzee. Ook was hij in Nederland en Australië werkzaam als predikant.

Dit jaar kwam zijn boek uit 'Drie keer verkocht in een vreemd land' over de vele Nederlanders die tot slaaf zijn gemaakt in de periode van 1600 tot 1800. Het is bij de meeste mensen onbekend en daarom spreek ik ook van een stukje verborgen vaderlandse geschiedenis.
In zijn archiefonderzoek maakte Leendert gebruik van verschillende archieven zoals Hoorn en Vlissingen,
destijds belangrijke handelssteden.

 
Onderzoeksjournalist Daan de Wit keert terug naar de tafel van V for Valentine om te praten over zijn rood licht project, wonen in een gezond huis en de staat van de media. Daan begon als wakkere journalist bij mainstream media kanalen van o.a. de publieke omroep. Na corona was hij daar niet meer zo heel erg welkom. Met Boris praat hij over die reis, over het probleem van de de desinteresse van de massa en wat we hier, als journalisten, precies mee moeten doen.
 
De meeste mensen willen niet zozeer een goed mens zijn, maar vooral een goed mens gevonden worden, en doen daarom maar wat de meeste mensen doen, ook al is het moreel verwerpelijk.

Eindejaarsoverdenkingen
Pieter Stuurman
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.473
Berichten
502.047
Leden
8.633
Nieuwste lid
Tarabya
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan