De logica achter anthelmintica

Enzymen helpen wel degelijk bij uitgezaaide kanker. Een oplossing? Nee natuurlijk niet. Maar autofagie, waar ik telkens over schrijf, heeft een zeer sterk effect op de overlevingskans van een kankerpatiënt. Dit is ook de reden dat anthelmintica worden ingezet. Het is waarschijnlijk het belangrijkste werkingsprincipe van deze middelen.

Enzymen zijn bij autofagie de sleutel om een cel gecontroleerd en tot bruikbare stukjes af te breken. Te weinig hiervan zorgt ervoor dat je lichaam met onopgeruimde eiwitten blijft zitten. Het helpt daarom wel degelijk om extra enzymrijke voeding te eten. Het effect hiervan is tevens indirect: het lichaam hoeft minder energie te besteden aan het verwerken van de reguliere eiwitten (door enzymproductie) uit bijvoorbeeld voeding. Gegeten voeding wordt beter benut, wat weer de overlevingskansen verbeterd.

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat als ik niet eet (vastenperiode) ik soms baat heb bij suppletie van spijsverteringsenzymen. Ik word helderder in mijn hoofd en het lichaam voelt meer ontspannen.

Het is een misvatting dat enzymen uitsluitend in het spijsverteringskanaal voorkomen. Het zijn heel bijzondere eiwitten die overal in het lichaam (letterlijk) sleutelfuncties vervullen. Zo heb je bijvoorbeeld enzymen die uitsluitend in de bloedbaan voorkomen.

Ik durf geen uitspraak te doen over s-eiwitten en of enzymen hier wel of geen rol bij ZOUDEN KUNNEN spelen... Mijns inziens is er te veel onbekend. Daarnaast is er meer dan alleen s-eiwitten. Ik heb eerder geschreven over prionen en kom hier zsm op terug. Prionen zijn ook weer een vorm van onbruikbare eiwitten die in verband worden gebracht met neurodegeneratieve ziektebeelden.

Enfin, enzymen en hun essentiële rol in het lichaam is een (zeer interessant) onderwerp op zichzelf. Dus ik zou zeggen: niet afschieten, dit is een belangrijke speler. Sowieso, maar zeker ook in de context van dit topic.
 
Het is niet mijn bedoeling om enzymen 'af te schieten', maar om aan te geven dat enzymen geen s-eiwitten opruimen, net zo min als ze kankercellen opruimen. Enne... prionen zijn s-eiwitten.

Mike
 
Over de prionen en s-eiwitten: die ben ik nog aan het (her)kauwen. Daar kom ik op terug 🙃

Nu ik het toch over herkauwen heb: deze studie uit 2001, gedaan met herten en wilde schapen, stelt dat er een stimulerend effect van Ivermectine is op de enzymgroep cytochroom P450. Een eerdere studie, gedaan met ratten, legde ook al het verband tussen het stimuleren van deze enzymgroep (door Ivermectine) en het verminderen van tumorgroei.

Cytochroom P450 is nogal bijzonder. Ik kende het ook niet hoor, ben slechts een geïnteresseerde speurder...
Gaan we weer, van wiki:
Het enzymsysteem cytochroom P450 (ook wel afgekort als CYP, P450 of CYP450) is een verzameling enzymen die organische stoffen oxideren. De meeste van deze enzymen zijn belangrijk voor de afbraak van potentiële schadelijk stoffen en/of verschillende lichaamsvreemde (xenobiotische) stoffen (zoals medicijnen en toxinen).[1]
Andere cytochroom P450-enzymen zijn betrokken bij de biosynthese van steroïden, prostaglandinen en retinoïden. Cytochroom P450 komt praktisch in alle levende cellen voor.

Daar dient zich een belangrijk spoor aan:

Een familie van enzymen die toxische rommel opruimt, hormonen balanceert, ogen verbetert en o.a. spiergroei stimuleert. Door het gebruik van IverMikeTine. Als je dit interessant vind raad ik je aan om deze enzymgroep eens zelf onder het spreekwoordelijke vergrootglas te leggen.

Ik vermoed dat dit ook voor mensen geldt.
Aanvullingen/kritiek/correcties? Graag!
 
Laatst bewerkt:
Prionziektes die worden opgepikt d.m.v. aerosolen bij muizen:


Dit gaat dus over de mogelijkheid tot infectie, niet over shedding (het aanmaken en verspreiden door de dieren). In dit experiment zijn machinaal gemaakte aerosolen gebruikt.
 
Het bevestigd wel jouw vermoeden dat 'ze' dit mogelijk door de lucht in omloop (kunnen) brengen
 

Peptiden zijn leuke lieden

Aminozuren zijn de bouwblokjes voor peptiden.
Peptiden zijn op hun beurt weer de bouwstenen voor de grotere (en zwaardere) eiwitten.

Avermectines stimuleren volgens dit artikel de aanmaak van kortere Bèta-amyloïd peptiden (Aβ). In verhouding komen er minder langere van dergelijke peptiden voor, die worden beschouwd als meer toxisch voor het lichaam. Hierin is ook de waarschijnlijke link met (het genezen/voorkomen) van Alzheimer.

Ik ben superbenieuwd welke peptide-processen nog meer beïnvloed worden door de avermectines. Dit is vast pas het topje van de ijsberg.

Het vormen van bruikbare peptiden en het tegengaan van schadelijke (onbruikbare) peptiden is op zijn minst een interessant spoor. Zeker ook omdat deze peptiden niet alleen de bouwstenen vormen voor eiwitten, maar ze hebben ook een belangrijke rol in gen-activatie. Hier een artikel wat wat mij betreft een aardig overzicht geeft. De Russen hebben een jarenlange historie naar onderzoek en inzet van peptiden.


Peptiden zouden een plausibele verklaring vormen wat mij betreft m.b.t. verbeterde ogen, haargroei, huid etc. naast het eerder genoemde autofagie.

Bekijk bijlage 1695
Dus, velen hebben hier al positieve zaken verteld over Ivermectine en een verbeterd zicht, maw als je dan die Ivermectine zou combineren met een van die peptiden pillen ( https://www.antiaging-systems.com/products/retina-peptide-visoluten-60-pack/ ) die hier in dit artikel vernoemd worden (en het zicht blijkbaar zeer duidelijk verbeteren) zou dit nog versterkt worden dan ?
 
Dus, velen hebben hier al positieve zaken verteld over Ivermectine en een verbeterd zicht, maw als je dan die Ivermectine zou combineren met een van die peptiden pillen ( https://www.antiaging-systems.com/products/retina-peptide-visoluten-60-pack/ ) die hier in dit artikel vernoemd worden (en het zicht blijkbaar zeer duidelijk verbeteren) zou dit nog versterkt worden dan ?

Ja, nou mijn opmerking was eigenlijk los van suppletie met peptiden. Maar dat Ivermectine de natuurlijke peptiden stimuleert. Korte eiwitketentjes zijn breder inzetbaar dan lange.

Maar om iets over je vraag te zeggen, ja dit wordt denk ik versterkt. Peptiden zoals het supplement dat je noemt zijn unieke aminozuur verbindingen die uitsluitend in het betreffende orgaan voorkomen. Het zijn als puzzelstukjes die enkel op die specifieke plek in het lichaam gebruikt kunnen worden.

Heb geen ervaring met hetgeen je noemt. Toevallig wel net (van hetzelfde merk) pillen op voor de ondersteuning van de nieren (i.v.m. belasting ontgifting) en de alvleesklier (ik heb moeite met enzymproductie, verteren kost veel energie). Was er jaren geleden al mee bezig, maar kwam door de zoektocht er weer op terecht. Nu toch maar eens proberen! In Nederland zijn ze bij Ergomax te koop.

Mocht je die oogpeptiden gaan proberen, ben benieuwd naar je ervaring!
 
Eerst de
Ja, nou mijn opmerking was eigenlijk los van suppletie met peptiden. Maar dat Ivermectine de natuurlijke peptiden stimuleert. Korte eiwitketentjes zijn breder inzetbaar dan lange.

Maar om iets over je vraag te zeggen, ja dit wordt denk ik versterkt. Peptiden zoals het supplement dat je noemt zijn unieke aminozuur verbindingen die uitsluitend in het betreffende orgaan voorkomen. Het zijn als puzzelstukjes die enkel op die specifieke plek in het lichaam gebruikt kunnen worden.

Heb geen ervaring met hetgeen je noemt. Toevallig wel net (van hetzelfde merk) pillen op voor de ondersteuning van de nieren (i.v.m. belasting ontgifting) en de alvleesklier (ik heb moeite met enzymproductie, verteren kost veel energie). Was er jaren geleden al mee bezig, maar kwam door de zoektocht er weer op terecht. Nu toch maar eens proberen! In Nederland zijn ze bij Ergomax te koop.

Mocht je die oogpeptiden gaan proberen, ben benieuwd naar je ervaring!
Eerst deze maand een supergrondige kuur. Net 5d Avermectine achter de rug en nu 1 met carbon activo en ook morgen nog, daarna 3 Panacur,dan 5d Ivernmect, 2d carbon, 3d Mebendazol, 5d Avermectine, 2d carbon, 3d Konil en weer 5d Ivermec en 2d carbon
 
Visoluten (normaliseert de functie van uw netvlies ) Retina peptiden - is te koop bij Ergomax plus meerdere supplementen, allemaal van het merk Garmonia.
Exteem duur bij Ergomax. 20 caps (63,95) of 100 caps. 100,55.
Hoewel ik op engelse pagina,s ook al hoge dollarprijzen tegenkwam. plus lastig daar te bestellen (zonder comp.verbinding met de bank.
Ik vraag me af of dat via Ali te bestellen is.
 
Het is gepatenteerd door het Russische bedrijf dat deze extractiemethode heeft ontwikkeld. Dus verwacht niet dat het op AlieBaba te vinden is. Dan zou ik eerder een beetje bij Oost-Europese webshops gaan zoeken als het je om de prijs gaat.
 
Kom iets tegen over het innemen van ivermectine met verzadigd vet, om precies te zijn α-lipoic acid derived from caprylic acid. De onderzoekers claimen bij ratten geconstateerd te hebben dat ivermectine schadelijke effecten heeft op de (mannelijke) voortplantingsorganen. Het gelijktijdig innemen met dit type verzadigde vet verminderd deze schadelijke effecten (bron)
Furthermore, injection of ivermectin showed a significant decrease in serum testosterone level, sperm count, motility %, live sperm% and index weight of reproductive organs, and a significant increase in sperm abnormalities. Moreover, IVM induced oxidative stress and pathological alterations in the testes. Meanwhile, the administration of ALA with IVM prevented testicular damage and improved all previous parameters. We concluded that ivermectin has undesirable effects on male fertility and altered expression of IGFBP-3 and HSPA1 genes in the testes, while the administration of alpha lipoic acid can ameliorate the adverse effects of ivermectin.
α-lipoic acid is ook als supplement verkrijgbaar, ik heb er geen ervaring mee.
 
En hier een studie bij albino ratten naar de bescherming van de vetoplosbare vitamine E en het mineraal Selenium (ook betrekking op de mannelijke voortplantingsorganen):
In conclusion, both avermectins induced apoptosis in the living and cultured cells, while those antioxidants; Vit.E and Se, reduced the oxidative stress and cytotoxicity both in vivo and in vitro, either.
Vitamine E maakt(e) ook onderdeel uit van het fenbendazol protocol van Joe Tippens. Zijn verhaal, wat een belangrijke katalisator was in het begin van het pionieren op dit forum, is hier te lezen.
 
Vader voor tweede keer kuur van 3 dagen mebendazol. Hij is toch een partij ziek!

Koorts, stijve spieren en zware benen.

Hoge bloeddruk en bloedsuikerspiegel (diabetes verleden met pillen en prikken).
 
Vader voor tweede keer kuur van 3 dagen mebendazol. Hij is toch een partij ziek!

Koorts, stijve spieren en zware benen.

Hoge bloeddruk en bloedsuikerspiegel (diabetes verleden met pillen en prikken).

Hoe was de reactie bij de eerste kuur?
 
Vreemd dat vader zoveel klachten heeft. Zowiezo minderen met hoeveelheid pillen. lichaam eerst laten wennen. Gezien de reacties hier heeft niemand last van mebendazol. Koorts is denk ik een manier van het lichaam om zichzelf te genezen. Ik zou eerder de lever beginnen te reinigen. Neemt hij nog reguliere pillen?
 
Visoluten (normaliseert de functie van uw netvlies ) Retina peptiden - is te koop bij Ergomax plus meerdere supplementen, allemaal van het merk Garmonia.
Exteem duur bij Ergomax. 20 caps (63,95) of 100 caps. 100,55.
Hoewel ik op engelse pagina,s ook al hoge dollarprijzen tegenkwam. plus lastig daar te bestellen (zonder comp.verbinding met de bank.
Ik vraag me af of dat via Ali te bestellen is.
Ik heb al eens eerder peptiden gekocht, helft van de prijs via Rusland : https://peptideproduct.eu. Was er een beetje huiverig voor, maar keurig en op tijd bezorgd.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.930
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan