De doodsstrijd van de dollar

Wat als er idd spotgoedkope of zelfs gratis Tesla-technologie wordt geintroduceers? Dan heb je dus ook geen Bitcoin-schaarste meer en kunnen er (virtueel) dus ook eindeloos Bitcoins ‘bijgedrukt’ worden. Maar edelmetalen zullen dan nog steeds stabiel geld blijven, ook als de banken dicht gaan!

Wordt het met vrije energie ook niet veel goedkoper om goud te gaan winnen of mischien later zelfs creëren? De waarde van goud kan ook veranderen als er weer nieuwe technische toepassingen worden ontdekt. Hoe kan hiervoor worden gecompenseerd?
 
Dat is een goede overweging. Bedenk echter dat de hoebeelheid goud, zolvrr en platina hoe dan ool eindig is. Bovendien liggen er nog gigantische hoeveelheden reeds gedolven goud ondergronds onder het Vaticaan, Buckingham Palace en op andere plekken. Dit zal eerst gebruikt worden om de weelde terug te geven aan de wereldbevolking en een wereldwijde goudstandaard in te voeren (GESARA).

Mike
 
Dit is een stukje vanuit de groene amsterdammer wat ging over het banken landschap


Als bunq wilden wij niet gokken met het spaargeld van onze klanten, maar dat mag niet van DNB. Om een bank te zijn ben je verplicht om “risicodragend vermogen” te hebben. Je wordt dus verplicht risico’s te nemen met het spaargeld van je klanten – dat is toch gek!’ Daarom stalt bunq het geld van de klant bij de centrale bank en in staatsobligaties, de meest veilige opties.


Bedenk dat de DNB een dochter is van de ECB wat weer een dochter is van de BIS.
En wie is dan de eigenaar ...jawel de familie Bauer aka Rothschild.
Een privé familie beheert het financiële systeem en heeft het exclusieve verkregen van politici om geld bij te drukken uit .... lucht en daar betalen wij .... rente over.

Verder heeft Cortez in America terecht geopperd om het schulden plafond los te laten want waarom moeilijk doen over schulden als je ongelimiteerd geld in de economie (lees: je uitkering, bel.voordeel, toeslag etc) kan pompen alles gecreëerd uit lucht.

Middelkoop zegt ook dat de Chinezen de schuld balans hebben opgeblazen en een stap voorwaarts hebben gemaakt met allerlei investeringen in steden, infra etc etc want als je weet dat er een reset komt naar een ander financieel systeem waarbij je niet meer de mogelijk hebt om bij te printen om je investeringen te betalen dan neem je nu je kans waar ....
En daarom is belasting betalen over gecreëerd geld mi. niet rechtsgeldig.

Nu snap je ook waarom de rijke families steeds rijker worden ...

Zo worden het imf etc gefinancierd en gaan zo landen ‘helpen’ met woeker rentes die hun mannetjes wat graag accepteren waar bij het land die rentes nooit meer kan betalen en dan worden de kroon juwelen van het land en of grondstoffen als onderpand verkocht.
Daarom is begrijpen wat op lucht gecreëerd geld is de moeder van de moderne slavernij en de basis van vrijheid.

Henry Ford vertelde het al 100 jaar geleden als men zou weten wat inflatie werkelijk was zou er n revolutie uitbreken.

Misschien wordt nu duidelijk waarom je er niets over te leren krijgt op school.
 
Ik vind het wel boeiend wat je zegt maar nogal ingewikkeld.
Ik heb zelf de indruk dat het Bitcoin systeem ook lucht is. Dit kan je niet invoeren als munt.

Wat hierboven staat over die belegging, banken en verzekeringsmaatschappijen beleggen geld van mensen in verschillende dingen. Zo kan je ook zelf opties kiezen waar je wil dat jou geld in geïnvesteerd word. Ook met pensioenen. En dat terwijl dit helemaal ons geld niet is. We betalen alleen maar premie. Pensioen is gebakken lucht. De banken worden er rijk van maar wij niet.

Bedoel je te zeggen dat je denkt dat die bitcoin dit probleem op gaat lossen? Volgens mij is het namelijk eerder zoals het nu is dan een aantrekkelijk iets om mee te gokken. In het gunstige geval win je en in het slechtste geval verlies je.
 
Middelkoop weet het mooi te vertellen, maar uiteindelijk is hij ook onderdeel van het probleem en niet van de oplossing. Bitcoin is gewoon gebakken lucht, punt.

Mike
 
Ben al een week of twee (oa haha) Rijke pa arme pa aan het lezen van Robert T. Kiyosaki. Gaat over een gebrek aan een gedegen financiele opvoeding en onderwijs. Heel belangrijk, maar niet onderwezen. Fake onderwijs, fake beleggingen, geld bestaat niet meer sinds 1971 met het loslaten van de goudstandaard; money is credit, is debt. Hij legt het verschil uit tussen geld verdienen en geld voor je laten werken in eenvoudige woorden. Ik snap ineens een heleboel. En dan kijk ik hier en zie JokeJoke twee yt-filmpjes van hem posten. Toeval bestaat niet. Thanks. Op Twitter is hij ook te volgen.

The Shocking Truth About Your Future! | Robert Kiyosaki
 
Dat is interessant Natuur! Misschien ga ik dat boek ook wel bestellen.
Geld voor je laten werken is idd de beste investering die je kan doen. Zo doe ik dat wel. Niet zozeer op alleen besparen maar op basis van investeren.
Als je dan ook nog de concurrentie kan minimaliseren door hen voor jezelf aan het werk te zetten resulteert dit nog een keer in extra winst omdat de concurrentie op dat moment niet bij machte is om de focus op aanbod te leggen en deze dus ook niet kunnen bemachtigen op dat moment omdat ze in een uitvoerende rol bezig zijn.
Het gaat om een kwestie van vraag en aanbod. In mijn geval dan.
 
Mike,
Postn #287330
In grote lijn mee eens.
Middelkoop is niet iemand die het systeem zal veranderen hij geeft een inzicht in eea vervolgens is het aan de kijker zelf wat te doen.
Idem voor R. Bernard.
Ieder heeft in het grote geheel zijn/haar rol de een is de boodschapper, de ander van de actie.
In het grote geheel heeft het allemaal zijn waarde.
We gaan zien wat er uitkomt de tijd zal het leren.

Binc,
Probeer er wat meer over te lezen onderaan een erg goede link van edward griffin en patrick gentempo van money revealed geeft inzicht in de fed.
Zodra je gaat begrijpen wat het nep geld met ons doet dan om met cruijff te spreken zodra je het ziet snap je het :) en gaat er een wereld voor je open connecting the dots zou steve jobs zeggen.

Colloquiall,
Goud er is veel over te zeggen, maar een andere kant van goud is ormus.
Ormus en alchemy daar zijn hele fascinerende verhalen en ik ben er van overtuigd dat er mensen/alchemisten zijn (geweest) die in staat waren om goud te creeren.
Hier zomaar een link het zal niet de beste zijn, maar om een beetje een indruk te krijgen wat het is.
https://taughtbydegree.wordpress.com/2019/02/03/my-alchemical-quest-for-immortality/

Mike,
Wat ik begrijp is dat de natuur op eea. manier instaat is om goud te creeren want het is een natuurlijk proces dus de vraag is wat als we de natuur in ere gaan herstellen wat gaat er dan gebeuren met de natuurlijke creatie van goud ...
Ik durf er niet om te wedden, maar het zou mij niet verbazen dat er veel meer goud te voorschijn komt want over al die jaren heen is er ongelooflijk veel goud gedolven en doorverkocht aan ...
Dus dat het eindig is daar heb ik mn twijfels over.

Binc,
Nee bitcoin gaat het probleem niet oplossen, de blockchain gaat wel zaken erg veranderen en zeker in de banken wereld gaan klappen vallen hierdoor. Echter voor ons als consument gaan er veel dingen veranderen je hoeft maar een rondje te doen over het net en je zult verbaads zijn wat er allemaal in het vooruitschiet ligt.
Bitcoin heeft een bepaalde waarde mbt. inflatie zoals eerder door mij uitgelegd.

Natuur,
Ja leuke kerel die erg goed kan uitleggen hoe de vork in de steel zit mn. voor de rijken wat lenen voor hen betekent en wat het cruciale verschil voor ons is als wij lenen.
Waar het op neerkomt is dat financiele wetgeving gemaakt is voor de elite en wij betalen de rekening daar komt inflatie nog overheen.
Daarom is het zo ontzettend belangrijk om het begrip inflatie te begrijpen.
Ik zal morgen een paar links posten waarin eea wordt uitgelegd.
Hier van de serie money revealed met patrick gentempo die edward griffin intervieuwd over de fed.
Erg leerzaam.

Wie overigens interesse heeft in deze serie kan je contact met mij opnemen en kan dan eea kopieren op een usb stick als je dat wilt.

Geld het is en erg interessant onderwerp
 
Als aanvulling op bovenstaande post nog wat links.

Deze 10 vids zijn een must see en als je de waarde er van inziet deel ze dan met een ieder die je kent des te meer mensen beseffen wat voor scam ons geldsysteem is des te groter de tegen kracht die onstaat zo ook het begrip belasting betalen over uit lucht gecreerd geld en de kostbare jaren van ons leven die we daardoor verspillen.

Hier 10 vids van the hidden secrets of money van 30 minuten elk die heel duidelijk maken wat we geld noemen een scam is zo ook het begrip rente het is nederlands ondertiteld.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLE88E9ICdipidHkTehs1VbFzgwrq1jkUJ
Kijk met name aflevering 4 als eerste die zet de toon.
&list=PLE88E9ICdipidHkTehs1VbFzgwrq1jkUJ&index=5&t=0s


Mogelijk in november gaat de FED negatieve rates hanteren.
https://www.zerohedge.com/markets/historic-eurodollar-panic-negative-rates-now-expected-soon-november

In jip en janneke taal wat er zoal gaande is in the USA mbt. financiele plannen en de realiteit.
Klik links op de links in het menu en kies wat je aanspreekt.
https://theeconomiccollapseblog.com/

Perth Mint ziet vraag naar beleggingsgoud explosief stijgen.
https://www.goudstandaard.com/nieuws/perth-mint-ziet-vraag-naar-beleggingsgoud-explosief-stijgen


Zerohedge over waarom Bitcoin wel degelijk te overwegen is gezien de balance sheet van de fed in 2021. Kijk goed naar het balance plaatje en vraag jezelf in hemelsnaam af wat dat gaat betekenen voor je koopkracht (denk weimar zie beneden duitslandinstituut)
https://www.zerohedge.com/markets/paul-tudor-jones-buys-bitcoin-hedge-against-central-bank-money-printing

De weimar republiek effecten zijn veel dichterbij dan je denkt en dat was nog geen 100 jaar geleden bij ons buurland.
https://duitslandinstituut.nl/naslagwerk/50/ruhrbezetting-en-hyperinflatie
Kijk naar het plaatje van wat eea kostte en de tijdspanne de kleine vid rechtsonder laat mensen aan het woord die het nog hebben meegemaakt en daar zie je de geldpersen draaien iets wat hier al minstens 10 jaar gebeurd onder het motto quantative easing = geld bijprinten = koopkracht verlies = weimar effecten.
Dont ignore, be prepared !


Als oplossing.

Deze man legt precies uit waar de oplossing ligt.
 
Mike,
Ik heb gisteren een lange reply gemaakt met links ed die is niet doorgekomen kan je aub checken waar het is.
Bedankt alvast.
 
Joke, misschien zie jij dingen die ik niet zien. Wat ik gelezen heb is dat crypto geld behoorlijk ingewikkeld is. Ook de acceptatie ervan. Wat gaat er dan exact veranderen denk je?

Voor wat betreft de inflatie. Dit word op zoveel manieren toegepast met allerlei achterbakse trucs. Het verminderen van inhoud in verpakkingen. Zogenaamde voordeeltjes die via de achterdeur weer ingeleverd moeten worden via belastingen bv. Sorry, maar ik zie de relatie niet met crypto geld in deze en welke verandering dit teweeg kan brengen. Eerlijk gezegd, ik zie het zo. Een product heeft een waarde. Naar die waarde zou gehandeld moeten worden zonder dat dit van invloed is op de portemonnee van de consument.



 
Ik ben bezig de link die op eea manier niet is doorgekomen weer opnieuw samen te stellen en hoop dat vanavond af te ronden.
Er is veel info die ik persoonlijk een must see acht voor een ieder.
Anderen in de vids kunnen veel beter eea uitleggen dan ik.
Ik hoop dat je dat wil bekijken en laat ons dan weten of eea je meer inzicht heeft gegeven.
 
Tip: werk dit eerst uit in een Word-document. Mocht het verdwijnen bij het posten en lukt het ook niet om te reposten en ik kan het ook in de backend niet terug vinden, dan kun je me het mailen en plaats ik het alsnog, ik heb meer bevoegdheden. Ben zeer benieuwd naar je reactie!

Mike
 
Ik wil er best naar kijken Joke. Alleen momenteel heb ik te weinig tijd aankomende weken. Mijn werk is afhankelijk van vraag en aanbod en dat is momenteel niet bij te houden en veel onderweg. Kan zomaar zijn dat ik ene moment achter me pc zit om vervolgens onverhoopt direct de auto in te stappen. Ik moet dus meteen anticiperen op aanbod anders is het weg. Dat is dus best chaotisch.
 
Mike en anderen.
Voor de goede orde.
Ik probeer hoe naief ook mensen toch te laten inzien dat inflatie en wat we het geld systeem noemen aan de basis staat van heel veel ellende noem het slavernij of wat dan ook.
Mi is het zo dat als je dit snapt dan snap je ook veel beter wat je eigen aandeel is in het in stand houden van dit gruwelijke systeem.
Wat je vervolgens met die info doet is geheel aan jouw de lezer zelf niets of niemand verplicht je iets, maar het is wel een onderwerp wat IEDEREEN werelwijd raakt en armer maakt.
Zoals trump ook zegt in dat verkiezingsfilmpje the rich only enrich themselfs en dat is wat de fed/ecb/inflatie doet over jouw en mijn rug al 107 jaar.
Wachten op de goudstandaard is dan ook NIET de oplossing mi want je hebt geen invloed op dat deel of een kwantum financieel systeem wat je wel kan doen staat helemaal onder in de tekst op praktisch niveau.
Probeer wat groot te denken en niet in details want dan verzink je er in.

Dus met alle goede intenties bedoelt deel ik de volgende links en wens een ieder een geweldig goede tijd met het kijken van deze informatie.
Niet pretenderende de wijsheid in pacht te hebben ben ik toch benieuwd of het nieuwe inzichten heeft gegeven.
Hidden secrets of money
&list=PLK8aHk5TqClBale3rjOeeQ1wdxZgtiJCA
deel 4 is de belangrijkste
&list=PLK8aHk5TqClBale3rjOeeQ1wdxZgtiJCA&index=4

Rich dad, poor dad channel.
&list=PL05CT5ErhZtqOeJdl2hwCUxX0UOB-8nQL
5 series gaat over dat de pensioenen opgeblazen gaan worden.

https://www.goudstandaard.com/nieuws/perth-mint-ziet-vraag-naar-beleggingsgoud-explosief-stijgen
De centrale banken wereldwijd (lees: rothschild) kopen al jaren lang goud op.
3x Raden waarom ze dat doen als diezelfde centrale banken het financiele (inflatie) beleid bepalen.
Als aandeelhouder van een bedrijf is het een teken aan de wand als een directeur die aandelen verkoopt ...en daarmee laat zien GEEN vertrouwen te hebben in zn eigen zaak waar hij zelf verantwoordelijk voor is (aandeelhouder is JIJ en directeur is ecb).

https://jalta.nl/economie/waarom-moet-er-van-de-centrale-banken-inflatie-zijn-en-is-deflatie-het-kwaad-zelf/
Erg goed artikel die precies uitlegt wat een langdurige hoge inflatie betekent voor de overheidsschulden. Laat dat goed tot je doordringen en wat dat betekent voor jouw spaargelden/koopkracht!


Nederlandse uitleg over inflatie van RTL Z in het nederlands
Let bij de woorden pensioenfonds die MOETEN beleggen in staats obligaties.


Uitleg over de problemen van je pensioenfonds en wie de rekening krijgt ...
https://www.dagelijksestandaard.nl/2020/04/gepensioneerden-pas-op-jullie-dreigen-op-te-draaien-voor-de-kosten-van-de-coronacrisis/

De situatie in cypres onder leiding van wie kent hem nog dijsselbloem is een mooie test geweest.
https://nos.nl/artikel/490309-spaarders-cyprus-tot-60-kwijt.html
https://www.spaargids.be/sparen/algemeen-nieuws/crisis-in-cyprus-spaarders-betalen-mee.html

Jeroen Dijsselbloem, voorzitter van de Eurogroep, liet tijdens de bankencrisis van Cyprus het woord ‘template’ (blauwdruk) vallen. Dit is de bevestiging daarvan, want met ingang van 2016 is het bail-in systeem ook op Europees niveau van kracht. In dit systeem vangen aandeelhouders én obligatiehouders de eerste klappen op als een bank omvalt, gevolg door de spaarders met meer dan €100.000 op de bankrekening.
LET OP die 100.000,00 was ooit 20.000,00 wie garandeerd dat dit blijft onder rutte 3/4/5/6 ...

https://duitslandinstituut.nl/naslagwerk/50/ruhrbezetting-en-hyperinflatie
Dit gaat over de weimar republiek (duitsland van de jaren 20 t/m 40) en de hyper inflatie die is gecreerd en wat dat voor Fraulein Erica uit dusseldorf heeft betekent (dat betekend dus JIJ).
Let met name op het schematje van 1 kg brood wat de prijzen hebben gedaan in een periode van 2 jaar.
Kijk ook naar het video schermpje rechtsonder en zie wat 'geld' printen betekend.
Dit proces is ook nu al jaren gaande.


Hyperinflatie is zeer nadelig voor een economie. Werknemers, pensioengerechtigden en mensen met een andere uitkering kunnen minder kopen als hun salaris of uitkering niet worden verhoogd in lijn met de inflatie. De lonen zijn vaak wel geïndexeerd en volgen de inflatie maar dit gebeurt veelal met een vertraging waardoor hun koopkracht toch afneemt. Voor de schuldeisers en spaarders is het catastrofaal, de schuldvorderingen en spaartegoeden luiden in nominale bedragen en worden waardeloos. Investeerders trekken massaal hun geld terug. Consumenten nemen hun geld van de banken op en beleggen in buitenlandse valuta of waardevaste goederen. Dit veroorzaakt de bekende "run op de bank", met als gevolg een golf van faillissementen in het bankwezen. Dit komt ook voor bij hoge inflatie, zoals in Argentinië waarbij men in 2002 dit trachtte te voorkomen door de saldi te bevriezen, wat tot woedende reacties en een politieke en sociale crisis leidde. Men verliest het vertrouwen in geld, en de zeer inefficiënte ruilhandel keert terug. De schuldenaren, waaronder de overheid met de staatsschuld, hebben er voordeel bij want de schulden kunnen steeds gemakkelijker terugbetaald worden. Bij hyperinflatie wordt ook het rekenen met geld steeds lastiger: men moet in duizenden, miljoenen en miljarden rekenen.


Is er een oplossing.
Ja zeker op praktisch niveau voor ons alledaags leven deze van Michel Tellinger.
Ubuntu one small town.





 
Mike en anderen.

Voor de goede orde.

Ik probeer hoe naief ook mensen toch te laten inzien dat inflatie en wat we het geld systeem noemen aan de basis staat van heel veel ellende noem het slavernij of wat dan ook.
Mi is het zo dat als je dit snapt dan snap je ook veel beter wat je eigen aandeel is in het in stand houden van dit gruwelijke systeem.
Wat je vervolgens met die info doet is geheel aan jouw de lezer zelf niets of niemand verplicht je iets, maar het is wel een onderwerp wat IEDEREEN werelwijd raakt en armer maakt.
Zoals trump ook zegt in dat verkiezingsfilmpje the rich only enrich themselfs en dat is wat de fed/ecb/inflatie doet over jouw en mijn rug al 107 jaar.

Wachten op de goudstandaard is dan ook NIET de oplossing mi want je hebt geen invloed op dat deel of een kwantum financieel systeem wat je wel kan doen staat helemaal onder in de tekst op praktisch niveau.
Probeer wat groot te denken en niet in details want dan verzink je er in.

Dus met alle goede intenties bedoelt deel ik de volgende links en wens een ieder een geweldig goede tijd met het kijken van deze informatie.

Niet pretenderende de wijsheid in pacht te hebben ben ik toch benieuwd of het nieuwe inzichten heeft gegeven.

Hidden secrets of money
&list=PLK8aHk5TqClBale3rjOeeQ1wdxZgtiJCA
deel 4 is de belangrijkste
&list=PLK8aHk5TqClBale3rjOeeQ1wdxZgtiJCA&index=4

Rich dad, poor dad channel.
&list=PL05CT5ErhZtqOeJdl2hwCUxX0UOB-8nQL
5 series gaat over dat de pensioenen opgeblazen gaan worden.

https://www.goudstandaard.com/nieuws/perth-mint-ziet-vraag-naar-beleggingsgoud-explosief-stijgen
De centrale banken wereldwijd (lees: rothschild) kopen al jaren lang goud op.
3x Raden waarom ze dat doen als diezelfde centrale banken het financiele (inflatie) beleid bepalen.
Als aandeelhouder van een bedrijf is het een teken aan de wand als een directeur die aandelen verkoopt ...en daarmee laat zien GEEN vertrouwen te hebben in zn eigen zaak waar hij zelf verantwoordelijk voor is (aandeelhouder is JIJ en directeur is ecb).

https://jalta.nl/economie/waarom-moet-er-van-de-centrale-banken-inflatie-zijn-en-is-deflatie-het-kwaad-zelf/
Erg goed artikel die precies uitlegt wat een langdurige hoge inflatie betekent voor de overheidsschulden. Laat dat goed tot je doordringen en wat dat betekent voor jouw spaargelden/koopkracht!


Nederlandse uitleg over inflatie van RTL Z in het nederlands
Let bij de woorden pensioenfonds die MOETEN beleggen in staats obligaties.


Uitleg over de problemen van je pensioenfonds en wie de rekening krijgt ...
https://www.dagelijksestandaard.nl/2020/04/gepensioneerden-pas-op-jullie-dreigen-op-te-draaien-voor-de-kosten-van-de-coronacrisis/

De situatie in cypres onder leiding van wie kent hem nog dijsselbloem is een mooie test geweest.
https://nos.nl/artikel/490309-spaarders-cyprus-tot-60-kwijt.html
https://www.spaargids.be/sparen/algemeen-nieuws/crisis-in-cyprus-spaarders-betalen-mee.html

Jeroen Dijsselbloem, voorzitter van de Eurogroep, liet tijdens de bankencrisis van Cyprus het woord ‘template’ (blauwdruk) vallen. Dit is de bevestiging daarvan, want met ingang van 2016 is het bail-in systeem ook op Europees niveau van kracht. In dit systeem vangen aandeelhouders én obligatiehouders de eerste klappen op als een bank omvalt, gevolg door de spaarders met meer dan €100.000 op de bankrekening.
LET OP die 100.000,00 was ooit 20.000,00 wie garandeerd dat dit blijft onder rutte 3/4/5/6 ...

https://duitslandinstituut.nl/naslagwerk/50/ruhrbezetting-en-hyperinflatie
Dit gaat over de weimar republiek (duitsland van de jaren 20 t/m 40) en de hyper inflatie die is gecreerd en wat dat voor Fraulein Erica uit dusseldorf heeft betekent (dat betekend dus JIJ).
Let met name op het schematje van 1 kg brood wat de prijzen hebben gedaan in een periode van 2 jaar.
Kijk ook naar het video schermpje rechtsonder en zie wat 'geld' printen betekend.
Dit proces is ook nu al jaren gaande.


Hyperinflatie is zeer nadelig voor een economie. Werknemers, pensioengerechtigden en mensen met een andere uitkering kunnen minder kopen als hun salaris of uitkering niet worden verhoogd in lijn met de inflatie. De lonen zijn vaak wel geïndexeerd en volgen de inflatie maar dit gebeurt veelal met een vertraging waardoor hun koopkracht toch afneemt. Voor de schuldeisers en spaarders is het catastrofaal, de schuldvorderingen en spaartegoeden luiden in nominale bedragen en worden waardeloos. Investeerders trekken massaal hun geld terug. Consumenten nemen hun geld van de banken op en beleggen in buitenlandse valuta of waardevaste goederen. Dit veroorzaakt de bekende "run op de bank", met als gevolg een golf van faillissementen in het bankwezen. Dit komt ook voor bij hoge inflatie, zoals in Argentinië waarbij men in 2002 dit trachtte te voorkomen door de saldi te bevriezen, wat tot woedende reacties en een politieke en sociale crisis leidde. Men verliest het vertrouwen in geld, en de zeer inefficiënte ruilhandel keert terug. De schuldenaren, waaronder de overheid met de staatsschuld, hebben er voordeel bij want de schulden kunnen steeds gemakkelijker terugbetaald worden. Bij hyperinflatie wordt ook het rekenen met geld steeds lastiger: men moet in duizenden, miljoenen en miljarden rekenen.


Is er een oplossing.
Ja zeker op praktisch niveau voor ons alledaags leven deze van Michel Tellinger.
Ubuntu one small town.





 
Deze keer stond-ie achterin te wachten op goedkeuring. Veel om op te reageren, wordt vervolgd!

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.473
Berichten
502.376
Leden
8.633
Nieuwste lid
Tarabya
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan