De doodsstrijd van de dollar

Oke, nee ik denk het dan ook niet. Ik doelde met mijn ideeën en strategieën eigenlijk op wat ondernemers zouden kunnen doen in deze tijd van Corona waarbij het water aan de lippen staat bij ondernemers. Misschien dwaal ik daar in af, of we zitten in het verkeerde topic hierover te discuseieren. En ja, het systeem is al jaren naar de klote. Helemaal mee eens. Maar wat ik bedoel te zeggen is, ik vind het nogal storend en ervaar dat ook ondernemers zich aan die regeltjes houden die dit kabinet nu hanteert. Niet alleen horeca maar ook anderen. Er valt zoveel over te zeggen en te doen maar zoals gezegd, verkeerde topic en andere golflengte voor wat betreft deze discussie begrijp ik.
 
Kan iemand schetsen hoe de praktijk voor ons mensen er uit zal gaan zien?.

Momenteel ontvang ik AOW en een klein pensioentje.

Dus bv boeren produceren iets maar hebben niets aan ons papieren geld. Ze willen iets in natura terug.
Maar ik zou arbeid aan kunnen bieden. Geen produkt.
 
Kan iemand schetsen hoe de praktijk voor ons mensen er uit zal gaan zien?.

Momenteel ontvang ik AOW en een klein pensioentje.

Dus bv boeren produceren iets maar hebben niets aan ons papieren geld. Ze willen iets in natura terug.
Maar ik zou arbeid aan kunnen bieden. Geen produkt.


Dit blijft een soort van ruilhandel. Zelf heb ik het ook een paar keer gedaan in een moeilijke periode destijds. Maar standaard zouden we dit moeten willen.
Uiteraard goed voor tijdelijk als saamhorigheid en behulpzaamheid.

Mijn punt is wel om even terug te komen op wat Henk aanhaalde dat als men niks doet of in opstand komt tegen deze regels dit wel de standaard gaat worden wat niet goed kan zijn voor ondernemers en de economie. Dus niet alleen hoe het huidige systeem was. Maar hoe het nu is met al die Corona maatregelen erbij.

 
Ik bedoel iets anders.
Ons papieren geld is niets waard. Dus kunnen we met die "luchtbel" niet langer doorgaan.
Ik begrijp het verhaal maar niet hoe onze toekomst er geldelijk uit gaat zien.
 
Zover ik het begrepen heb zoals hierin staat. Tenminste, dat zou de bedoeling moeten zijn.

https://nesara.nl/info/nesara-gaat-wereldwijd-als-gesara/

 
www.youtube.com/watch?v=ftBeTIDv8Vg



www.youtube.com/watch?v=ftBeTIDv8Vg



Inzicht van een econoom bij londonreal waarom de rijken geen belasting betalen en waarom je geen les krijgt in financiën op school
 
finalwakeupcall.info/blog/2019/03/06/qfs-buitenaards-monetair-systeem


Prachtige uitleg in het Nederlands in Jip en Janneke taal over het nieuwe quantum financiële systeem en meer
 
Middelkoop en Broere zitten fout met hun bitcoins. Cryptomunten zijn eveneens fiat-geld want geen gouddekking. De reden waarom crypto’s gepusht worden als een alternatief voor het geld van centrale banken is omdat crypto’s gedecentraliseerd zijn en omdat er een natuurlijk eind aan zit, aangezien maar zoveel computers wereldwijd stroom kunnen verbruiken. Prima, maar je hebt nog steeds een systeem van wat de gek ervoor geeft, getuige de forse schommelingen waaraan ook de bitcoin onderhevig is. Er is nog steeds geen sprake van een stabiele, min of meer vaste munt omdat er geen sprake is van gouddekking. Alleen goud is geld, de rest is krediet!

1 Een munt die 'stabiel' is betekent manipulatie/kartel vorming.
2 Over cryptos daar kan je idd je twijfels over hebben, maar het ging specifiek over bitcoin en niet zozeer over als alternatief als geldsysteem maar als vluchthaven voor de hyperinflatie die er gaat komen.
3 Bitcoin als alternatief voor fiat geld is wel een te overwegen alternatief omdat het a-decentraal is, b-er is een max mbt het aantal en kan dus NIET 'bijgeprint'worden en c- is voor de huidige smartphone generatie wel degelijk easy to get omdat zij goud en zilver als oude meuk zien.
4 in de oudheid is goud en zilver terdege misbruikt door de machthebbers en hebben ze inflatie gecreerd ... hoe, door de zuiverheid van goud/zilver te vervangen door goedkopere metalen er mee te mengen waardoor de zuiverheid steeds minder werd.
5 De komende SDR van de ECB van Lagarde mag dan wel geintroduceerd gaan worden al dan niet in crypto vorm met mogelijk een goud dekking de crux wordt WIE gaat de goud prijs bepalen ...

Ik blijf erbij dat centraal gezag wat overstapt naar crypto / en of goud/zilver oude wijn in nieuwe zakken is.
Kortom goud/zilver is NIET perse de oplossing het gaat er om wie gaat het beheren en daarom is decentraal DE oplossing voor de gewone man in de straat omdat je daarmee de banken en overheid buitenspel zet DAAROM zijn die tegen ze hebben er geen invloed op en het allerbelangrijkste ze kunnen het niet inflateren waarmee ze dr eigen landelijke gecreerde schuld kunnen laten verdampen.
Het adagio is ook inflate or die ....

Iedere fiat munt heeft geen enkele dekking en is dus daarmee net zo waardevol als wc papier zodra de massa dat doorkrijgt en dat de ene stimulans regeling na de andere betaald wordt met nepgeld en koopkracht uitholling betekent voor de pensionados en mensen die zuinig leven zijn de rapen gaar.
Het is dus een kwestie van tijd en daarom ben ik ook 'blij' dat nu de gepensioneerde de rekening gepresenteerd krijgen dat is een grote groep en dan kan de wal het schip gaan keren en hopelijk gaan mensen zich dan eens verdiepen in wat geld en inflatie is en waar al dat geld vandaar komt en dat rente betalen op nepgeld gewoon oplichterij is.
Laten we het maar houden op ook op dat vlak 'the great awakening' gaat komen.



 
En ondertussen verdient Middelkoop zowel.aan goud als Bitcoins. Bitcoin is GEEN alternatief, het is dezelfde opgeklopte hype als fiat-geld. Alleen FYSIEK geld is echt geld, virtueel geld is GEEN geld!

Mike
 
Mike,

Ik had dit al verwacht, maar daar is een discussie forum ook voor.

Middelkoop is gewoon iemand die zijn kijk op zaken geeft over deze 2 onderwerpen en hij snijdt hout hoe je het ook draait of keert en dat is waar het om gaat WAT zegt iemand niet WIE het zegt !
Ook de mensen die jij aanhangt doen ook geld verdienen dat is niet waar het om gaat waar het wel om gaat is dat zij iets doen waar jij en ik beter van worden.

Middelkoop legt gewoon uit in de vid het gruwelijke systeem waarin we zitten en heeft het oa over inflatie een must see voor iedereen.

Verder is bitcoin wat dat kan betekenen als alternatief voor de nu al hevige inflatie die al jaren lang met de euro wordt GECREEERD ! en omdat het een maximaal aantal heeft kan het niet bijgemaakt worden DAT is waarom het een te overwegen optie is.

Bitcoin wordt NIET weggezet als geld systeem en ook niet als betaling systeem omdat het simpelweg veel te langzaam is om alle transacties snel te verwerken. Er zijn volgens mij al veel snellere systemen uitgerold of in ontwikkeling.

Waar je verder aan voorbij gaat is dat goud een commodity is en ook dat heeft een marktwaarde die nu zoals zowat alles financieel gemanipuleerd wordt dus wat de non manipulatieve waarde is is niet echt aan te geven wel dat op basis van het aantal in omloop zijnde dollars er een getal van 10 000 en hoger gegeven is en dat was nog voor de idiote fed opkoop programmas van de laatste weken.
Echter er is heeeeeel veeeeeel goud door de elite gestolen en als dat allemaal op de markt komt dan heb je veel meer aanbod en dus zal daarom de prijs van goud weer dalen ... kwestie van vraag en aanbod.

Als je het stabiel wilt hebben dan hebben we het weer over manipulatie en dat wil je toch niet ?

En dan nog dit.
Ook met goud/zilver kan je inflatie creeren nl. in vroeger tijden heeft men zowel de gouden en zilveren munten ge-inflateerd ... hoe, door de zuiverheid te verlagen nl van zeg 99.99 % naar minder door er goedkopere metalen mee te vermengen.
Maw. het feit dat je een goud systeem inbrengt betekent NIET perse iets goeds het is WIE het beheert en daar is nog wel een discussie op zich over te houden.

Kortom er zit veel meer aan vast dan of het een of het ander en het is juist DAT waardoor zo op het oog niet goede dingen opeens wel interessant worden.

Verder is crypto in zijn geheel decentraal en met crypto doe je WEL het bankensysteem buitenspel zetten en dat alleen al is een reden om er toch eens met wat andere ogen naar te kijken en niet gelijk dit afserveren wat je nu volgens mij wel doet.

Dus bitcoin als te overwegen alternatief voor de giga inflatie die around the corner is en goud als bewezen alternatief voor inflatie en zilver omdat de verhouding goud en zilver nog nooit zo uit het lood was PLUS zilver is een metaal wat in de reeele economie gebruikt wordt.

Mijn 2 centen.
 
Ik ben toch wel benieuwd hoe Joke dit ziet. Stel je moet je huis laten verbouwen. Een aannemer heeft een tarief voor zijn diensten ex materialen en eventuele parkeerkaarten.
Die bitcoins verschillen voorzover ik het begrijp steeds in waarde. Hoe wil je dan zo iemand betalen op het moment dat het zijn waarde verliest? Dat gaat toch niet? Bitcoin is misschien leuk om in te investeren voor erbij. Maar niet als standaard voor een economie denk ik.
 
De koers van Bitcoin fluctueert net zo hard als reguliere munteenheden op de beurs. Het is dus fiat-geld (fiat = vertrouwen). De enige reden waarom Bitcoins een maximum hebben is omdat er een limiet zit aan de hoeveelheid elektriciteit wereldwijd. Je noemt zwakheden verbonden aan edelmetalen. Deze hebben te maken met FRAUDE, niet de metalen zelf. Deze hebben nl. al EEUWENLANG hun waarde behouden. Ik voorspel je dat Bitcoin op afzienbate termijn 'yesterday's news' zal zijn. En wat als de stroom uutvalt? Wat als elektriciteitsnetwerken gehackt worden of Bitcoin zelf? Denk je niet dat er nu ook centrale banken klaar staan om massaal Bitcoins op te kopen om zo de koers te manipuleren? Het enige geld is goud, de rest is krediet. Mijn 2 centen.

Mike
 
Binc,

Kijk hier eens naar

https://nl.investing.com/commodities/real-time-futures

Hier staan vele grondstoffen die jij iedere dag koopt ofwel bij de boer of waar dan ook.

Ik heb ook niet overal een antwoord op meer niet dan wel trouwens dus ik ken mijn plaats in het grote geheel desondanks is er wel iets voor te zeggen voor bovenstaand artikel.

Mbt. jouw vraag zoals zoveel zaken zal er ongetwijfeld er een marge op gehouden worden dat had je vroeger ook toen je nog geen euro had en kon valuta risicos evt. afdekken met verzekeringen ed.



 
Mike,

Het klopt dat bitcoin op dit moment een x% percentage speculatieve waarde heeft wat er voor zorgt dat het op en neer gaat wie dat doet en waarom dat laten we maar in het midden, het gebeurt.

Dat het een keer oud nieuws zal zijn erken ik direct omdat er ongetwijfeld veel betere alternatieven in de pijplijn zitten die de zwaktes van bitcoin op gebruikers gebied zal verbeteren.
Blijft echter over de max. hoeveelheid en daarmee de waardevastheid.

En wat als binnen kort de flappenautomaat op slot gaat ...
De bank ziet jouw geld als hun geld dus jouw spaargeld heb jij in bruikleen gegeven en zolang alles goed gaat geen probleem tot dat de mensen door gaan krijgen hoe de vork in de steel zit en dan gaat alles op slot omdat ze jouw geld hebben geïnvesteerd en het vast zit dat is de reden dat automaten op slot gaan, de bekende bankrun.

Wat als jij bij een systeemcrash met je gouden munten naar de appie gaat gegarandeerd dat je daar niets mee kan en ze niet geaccepteerd zullen worden.
Sterker nog het is maar de vraag of ze het eerdaags niet illegaal gaan verklaren wat ze vroeger ook hebben gedaan.

Kortom er is veel voor te zeggen over beide opties.

In een transitie situatie waar we nu zitten zal het oude systeem alles wat ze afkraken is omdat ze er geen controle over hebben en dat betekent manipulatie en inflatie creeren.
Alles wat daar tegengas tegen geeft is iets om je aandacht op te richten.
De tijd zal leren wat er gaat gebeuren.
Het is belangrijk om met een open mind zaken te bekijken en vooral niet te negeren.



Kortom
 
Ik begrijp niet helemaal hoe ik die gegevens moet lezen eerlijk gezegd. Het lijkt erop dat dit een overzicht is van de waarde op dit moment. Maar wat hebben die grondstoffen te maken met bitcoin munten?

Ja, ik heb ook niet overal antwoord op. Gelukkig maar. Alleen vanuit het huidige perspectief gezien, hoezo marges? Marges op diensten die geleverd worden? Ik denk eerder dat wanneer men de dienst niet af kan rekenen er dikke rente bovenop komt vanuit de persoon die de dienst geleverd heeft en niet betaald heeft gehad. Een overstap naar zo een financieel systeem zoals jij zegt resulteert dan in het afsluiten van verzekeringen? Dat zijn toch dezelfde boeven als de banken? Wat Mike zegt telt ook mee. Wat als er geen internet is. Wat als electra uitvalt?
Hiermee worden de risico’s bij de burger gelegd denk ik als risico drager voor een systeem wat er erg zwak uit ziet.
 
Die link is dat ook onze dagelijkse boodschappen aan prijs handel up en downs onderhevig zijn daarom was de link veel mensen weten dat niet ze verdienen er geld mee.

Nee ik bedoelde marges op valuta schommelingen dat zal vroeger ook gebeurt zijn in het pre euro tijdperk en dat was wel een voordeel van de euro introductie ik denk dat menig bedrijf wat exporteert niet meer terug wil naar die tijd. Het risico van valuta schommelingen kon je vermoedelijk wel met een verzekering afdekken.

Nee marges op de valuta schommelingen dat gebeurt nu ook met oa. de benzine prijs die gaat ook niet omhoog/omlaag met iedere schommeling op de oliemarkt dat is wat ik bedoelde als voorbeeld voor marge.

Mbt energie en internet .. wie zegt dat dat blijf in de huidige vorm ?
Wat als de tesla technologie geïntroduceerd wordt ...

Ik ben ook voor een zuiver financieel systeem, maar zo simpel is het allemaal niet er zal nog heel veel water door de rijn gaan en nogmaals de tijd zal het wel leren, maar het systeem wat de banklobby promoot is nooit ten goede geweest van jan den arbeider en als de DS aan de langste financiële touwtjes blijft trekken gaat ook het nieuwe systeem dat niet doen. Daarom blijft open minded met alle nieuwe alternatieven op financieel gebied en wees bewust wie wat zegt en waar ze op de loonlijst staan ....






 
Ik vertrouw Trump. Trump wil de constitutionele republiek van de Founding Fathers in ere herstellen. In die grondwet staat geschreven dat alleen de federale overheid aan geldcreatie mag doen en dat deze gebaseerd moet zijn op goud vanwege de beperkte beschikbaarheid en daarmee de vaste waarde. Als de overheid op zijn eigen portemonnee moet passen en niet eindeloos kan bijlenen bij centrale banken is er geen inflatie en dus geen waarde- en koopkrachtvermindering.

Alle haken en ogen die joke noemt zijn gebaseerd op het huidige frauduleuze systeem. Natuurlijk kunnen ze goud vermengen met goedkopere grondstoffen en voor dik geld verkopen of waardepapieren verkopen die zogenaamd fysiek goud of zilver vertegenwoordigen en natuurlijk worden de koersen van edelmetalen gemanipuleerd. Binnen het huidige systeem kan dit allemaal, maar bedenk dat als de Amerikaanse grondwet strikt wordt nageleefd dit tot het verleden zal behoren. De federale overheid zal dan garant staan voor de zuiverheid en waardevastheid van de munt, zoals ook het geval was voor de oprichting van het centrale bankenstelsel. Toen betekende een federaal certificaat van echtheid nog iets.

Weet je, geld moet je zo simpel en transparant mogelijk houden. Dus geen virtueel geld dat je niet in je hand kunt houden en wat niet functioneert als dagelijks betaalmiddel. En al helemaal geen internetmakelaars (brokers), zoals dhr Middelkoop. Hij weet het idd alkemaal mooi te vertellen, net als die Ronald Bernard, ze weten allemaal precies hoe het zit. Maar ondertussen verdienen ze prima onder het huidige systeem en zijn ze niet bezig met een werkelijke financiele revolutie (daar valt ook niets aan te verdienen).

Edelmetalen hebben zich door de eeuwen heen al lang en breed bewezen. Al die crypto's en lokale munten zijn gewoon het zoveelste bedrog op geldgebied. Het argument dat Bitcoin schaars is en daarmee waardevast en dat het gedecentraliseerd is en dus 'van ons' is wederom gebaseerd op het huidige systeem. Wat als er idd spotgoedkope of zelfs gratis Tesla-technologie wordt geintroduceers? Dan heb je dus ook geen Bitcoin-schaarste meer en kunnen er (virtueel) dus ook eindeloos Bitcoins 'bijgedrukt' worden. Maar edelmetalen zullen dan nog steeds stabiel geld blijven, ook als de banken dicht gaan!

Mike
 
Ik ga er eens over nadenken. Weet te weinig van het geldsysteem. Maar vanuit logisch perspectief vind ik idd ook dat je geld in handen moet hebben iplv dat het ergens zwevende is. De marge op olie, we betalen nu toch minder bij de pomp. Dat zal straks ook weer meer gaan worden uiteindelijk. Die bitcoins, ik ken wel mensen in me omgeving die dit doen. Maar hoor ze ook wanneer de waarde gedaald is. Het lijkt gewoon. te risico vol om er een hele economie op te laten functioneren. Het is te kwetsbaar.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.477
Berichten
504.896
Leden
8.636
Nieuwste lid
Jerosteo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan