De doodsstrijd van de dollar

In oktober 2008 stond het financiële stelsel op instorten.
Het was zelfs zo erg dat insiders zeiden dat we letterlijk 30 min waren verwijderd van een TOTALE INEENSTORTING van het financiële stelsel!!
Ik hield mij destijds nog bezig met optie trading op de beurs om te kunnen profiteren van de aanstaande beurs crash, welke uiteindelijk ook kwam alleen net iets later dan ik had voorzien.
Typisch geval van "bijna, bijna raak oftewel helemaal mis.." :evil:
Ik hoorde vrijwel gelijk dat dit event zich had voorgedaan maar geen woord in de media!
Niets! Terwijl de westerse wereld ter nauwe noord ontsnapt was aan een enorme collapse! Ik vond het werkelijk ongelooflijk, later hoorde ik ex minister Bos zelfs nog wel even zo tussen neus en lippen bevestigen wat ik toen al hoorde. De desbetreffende hoernalist ging daar zoals gewoonlijk nauwelijks op in..zucht.

We hebben iig wel al 5 jaar uitstel van executie gehad. Maar ja het vervelende met uitstel is natuurlijk dat het geen afstel is...

 
Mijn gewoonte is om direkt naar een nederlandse site te zoeken. dus gewoon: het einde van de dollar.
Daar komt ook een hoop voorbij. En had ik al ergens gelezen.
Wel doodeng. Wat betekent het werkelijk?
Wordt dit uiteindelijk een verandering ten goede?
Ik mag toch aannemen dat er achter de schermen door mogendheden al naar een voor hen gunstige oplossing gezocht wordt.

 
Ik mag toch aannemen dat er achter de schermen door mogendheden al naar een voor hen gunstige oplossing gezocht wordt
Juist ,achter de schermen weten ze allang dat dit systeem ten dode opgeschreven is.
En er wordt naar een voor hen gunstige oplossing gezocht en waarschijnlijk is die er al.
Het vervelende nieuws is echter dat die oplossing voor de elite van deze wereld gunstig is. Voor ons zal deze heel erg ongunstig zijn.

 
Centrale banken kopen achter de schermen alle goud op, het werkelijke geld. De Nederlandse Bank werpt een drempel op (ik geloof van maximaal 3%) naar andere partijen dan de centrale bank zelf voor de hoeveelheid goud die ze mogen aanschaffen. De Nederlandse Bank doet dit op basis van een klassificering van goud als 'metaal' i.p.v. geld. Het is 1 grote zwendel!

Mike

 
Ok ik dacht lange tijd dat zij de crisis gecreëerd hadden maar ook wel in bedwang hielden want zonder economie hadden hun ook niks..
Maar wat je zegt mike is wel heel voor de hand liggend.

Centrale banken kopen achter de schermen alle goud op, het werkelijke geld. 

Logisch..
Ze laten de economie met opzet klappen? De economie gaat dus sowieso in mekaar klappen?

 
Ze hebben een kaarthuis gecreeerd en weten donders goed dat dit vroeg of laat in elkaar gaat vallen. Men bereidt zich dus voor op basis van VOORKENNIS en het merendeel van de wereldbevolking loopt straks achter de feiten aan.

Mike

 
Ik vraag me af wat dat voor onze hypotheken en dus huizen en bedrijven zal betekenen. Als iemand met goud bij ons wil betalen mag ie weer oprotten, ik heb dan liever nieuwe kinderschoenen of arbeid

 
Goud zegt mij niets. Ik kan het niet aantrekken en ik kan het niet opeten. Diensten wil ik hebben. Dus als die rijke patser in zijn designerpakje het gras niet maait, krijgt hij ook niets aan eten mee.

 
Het gaat er niet om of goud je wel of niet iets zegt, het gaat er om dat goud het werkelijke geld is en dit ook altijd is geweest. Als de goudprijs daalt, zal het Mickey Mouse-geld dat wij dagelijks in de knip hebben mee vallen.

Mike

 
Het leven is zo complex geworden, dat je met alleen goud niet hele
economien kan laten draaien. Het klopt wat je zegt, dat het mickey mouse
geld is, maar als je een munt ontwikkeld, dat echt dient als ruilmiddel, en niet
om vette winsten te maken, of rentes op rente erover berekent, dan is er denk ik niet
zoveel mis met virtueel geld. Maar ja....de elite maakt altijd weer misbruik van hun positie,
en willen hun rijke en luxe leven natuurlijk niet opgeven. Dus als de dollar klapt, dan krijgen
waarschijnlijk daarna weer een zelfde variant daarop.

 
Er is niets ingewikkelds aan economie als begrepen wordt wat het werkelijk is: Het creëren van waarde.
Waarde: "een gelukkig leven" is het totaal van dingen die nodig zijn om dat te beleven. Dat houdt o.a. in: gezondheid, vrijheid, vriendschap, verbondenheid. Misschien is het ook wel voldoende om te stellen: alles uit liefde voor elkaar (dat is 2-richtingverkeer).
De schaalgrootte is een zeer belangrijke factor. Grootschaligheid brengt met zich mee dat er grootschalige misstanden kunnen ontstaan die moeilijk op te lossen zijn. Met kleinschaligheid kunnen ook misstanden ontstaan, maar die zijn makkelijker oplosbaar.
Bij de mens past het leven in een groep; als we qua voedingsbehoeften nog jager-verzamelaars zijn, waarom zou dat dan niet voor de manier waarop we leven gelden?
In zo'n groep is het ook meteen duidelijk dat je van elkaar afhankelijk bent, als daar al over nagedacht wordt, het is waarschijnlijk zo vanzelfsprekend dat er niet een over nagedacht wordt.
We kunnen hiermee een begin maken door meer en meer zelfvoorzienend te gaan leven en deze zelfvoorzienendheid te delen met mensen om ons heen. Initiatieven zijn er al volop, zoals o.a thuisafgehaald.nl.
De dollar kunnen we niet redden, ons leven wel, door onafhankelijk van de machtsmiddelen van de elite te gaan leven.

http://www.visionair.nl/ideeen/ideeenbus/hoe-maken-de-elite-overbodig/]Hoe maken we de elite overbodig?[/url]

 
Het grappige is dat je met je Mickey Mouse-geld gewoon goud aan kan schaffen (goud het werkelijke geld) maar wat heb je er aan. Ik beleg liever in mijn gezondheid dan in goud of aandelen

 
Iklustvet zit goed met haar analyse. Door de goudkoppeling los te laten, wordt een munteenheid een fiat-munt, wat betekent dat de waarde ervan afhankelijk is van speculatie op de markt en dus het vertrouwen in die munt. De enige reden waarom de dollar nog heeft weten te overleven is omdat alle energie (olie, kool en gas) wereldwijd wordt afgerekend in dollars, waarmee de dollar een reservemunt is (banken en overheden wereldwijd houden deze munt in reserve om aan hun energiebehoeften te kunnen voldoen).

Dit geeft (nog wel) de dollar een monopoliepositie en daarmee blijft (nog wel) het vertrouwen in de dollar. We zien echter dit vertrouwen dalen en daarmee de koers van de dollar. Als China dollars gaat dumpen op de markt volgt heel Azie en dan zal de dollar in complete vrije val raken en dan is er geen waarde meer aan te koppelen, omdat deze alsmaar daalt. Er zitten meer dollars in Chineze banken dan in Amerikaanse! Als de euro (of de Chineze yuan) een reservemunt wordt voor energie in plaats van de dollar, of zelfs naast de dollar, is het eveneens einde oefening voor de dollar. Nu snap je misschien waarom de Amerikanen sinds 2003 agressief alle olievoorraden in het midden-oosten opslokken.

Dollars waar geen goud meer achter staat kunnen door de Federal Reserve, de Amerikaanse centrale bank, willekeurig worden bijgedrukt en vervolgens met rente worden verstrekt aan de Amerikaanse overheid. Deze rente noemen we inflatie en dit drukt de koopkracht van de burger. Je voegt immers aan 100% een rentepercentage toe, nog voordat de burger dit geld in de zak krijgt (eveneens via een lening bij een bank en dus nog meer rente).

Het geld is dus automatisch gebaseerd op schuld en niet op bezit. De centrale bank creeert het geld uit het niets en is dus helemaal geen 'Reserve'! Men handelt in rente over fictief geld en er wordt van bovenaf een systeem in werking gezet op basis van schuld. Daarnaast is er nog het 'fractional reserve' banksysteem, waarbij gewone banken slechts een fractie (maximaal 10%) van hun uitgeleende kapitaal in reserve hebben. Bij een 'bank run' (iedereen gaat massaal het geld van de bank halen) kan men dus maar maximaal 10% van de klanten uitbetalen! Dit is wat de DSB-bank heeft genekt en je ziet dat onze overheid en Centrale Bank zeer selectief zijn wie ze wel of niet met belastinggeld uit de problemen helpen.

Een economie gebaseerd op schuld komt neer op economische slavernij. De burger is door het centrale bankensysteem in een schuldeconomie beland en als dit systeem in gevaar komt wordt het risico afgewend op de burger. Jarenlang zagen we de goud-, zilver- en koperverkoop stijgen, omdat het vertrouwen in een papieren fiat-munt daalde. Nu zien we ook de goudverkoop kelderen. Je kunt niet zeggen dat je er niets mee te maken hebt, want alles is aan elkaar gekoppeld en uiteindelijk zijn wij als burgers de klos als onze economie niet gebaseerd is op bezit maar op schuld!

Mike

 
Het is overigens in feite niet de goudprijs die keldert maar de papieren goudprijs. Inmiddels rust op iedere fysieke ounce goud een 42-voudige papieren claim. Hier gebeurt dus exact hetzelfde als met het fractioneel bankieren dat Mike hierboven beschrijft, alleen zijn de fracties nog veel kleiner. Wanneer mensen hun claims daadwerkelijk willen innen, zal blijken dat het goud er helemaal niet is! Wat er dan met de goudprijs zal gebeuren is met geen pen te beschrijven. Ondertussen verdwijnt zo'n beetje AL het fysieke goud naar China (en India). Mijn vermoeden is dat China een nieuwe wereldmunt wil instellen, gebaseerd op goud. Als het zover is, zullen ze alle dollars die ze hebben dumpen en is de crash compleet.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.925
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan