curcuma/kurkuma lees even!

voor de liefhebbers, een vriend van ons koopt dit in Indonesie per pallet (potten van 4 ons) met de combinatie van geelwortel en 10% zwarte peper.

Ik kan evt. zijn emailadres geven als je interesse hebt.

 
Dat vind ik niet zo vreemd. Het filmpje is afkomstig van Dr Michael Greger, een VEGANISTISCHE arts:

http://en.wikipedia.org/wiki/Michael_Greger

Quote:
Michael Greger, M.D., is an American physician, author, vegan and professional speaker. He is a graduate of the Cornell University School of Agriculture and the Tufts University School of Medicine. He became vegan in 1990.


Mike

 
kurkuma niet verwarmd eten: Waar kan ik die info terugvinden Daniellemv4?

In alle recepten hier op dit forum gaat de kurkuma lekker in de soep en de stoofpotjes,dat heeft dus geen zin meer?

waarom is dat nu pas bekend en wordt er nauwelijks op gereageerd?

Gelukkig eet ik het dagelijks ook KOUD,met vet en zwarte peper.

Zou er nog wat meer over willen horen!

Babbe.

 
Babbe, ik ben er niet helemaal zeker van dat de werkzaamheid volledig verloren gaat bij verhitting, omdat al dit soort kruiden en specerijen in Azie van oudsher altijd in warme gerechten zoals curry's zijn verwerkt, en ik gok niet alleen om de smaak, dus zinloos lijkt het me niet. Om het therapeutisch in te zetten en de werkzaamheid te vergroten zal koud gebruiken misschien meer effect hebben, hoewel andere bronnen daar niet over reppen, daarom strooi ik als ik er aan denk wat door de smoothie of op het laatst nog wat extra over het eten.

 
De gezondheid's voordelen van kurkuma zijn vele malen minder als deze niet word verhit

Wat ik een super drankje vind is Goldenmilk; 0,5L melk koken met een lepel Curcuma.

en opdrinken.

 
nou zijn de voordelen weer als kurkuma WEL wordt verhit volgens jou,wie het nog weet mag het zeggen! Ik gebruik het echt elke dag en doe het graag GOED.

 
Kijk gewoon naar de traditie. Ik zie geen enkele cultuur in Azie hun kurkuma rauw eten. Hetzelfde met die hele hype rondom rauwe maca. Die wordt traditioneel in Zuid-Amerika ook verhit. Straks gaan ze nog bedenken dat we gemberwortel ook ineens rauw moeten gaan eten. :roll: Don't believe the hype!

Mike

 
Als Kurkuma zich bindt aan zware metalen, is het dan verstandig het te gebruiken als je amalgaam vullingen hebt? Ik bedoel gaat de kurkuma iets uit de vullingen halen? zou dat kunnen?

 
Als er amalgaam zou lekken, dan kun je het beter afvoeren door de kurkuma lijkt mij. De kans dat het metalen eruit trekt door het te eten lijkt me sterk. Dat heb ik al eens over chlorella gehoord, maar ik kan me er weinig bij voorstellen. Toen ik mijn vullingen er uit heb laten halen kon ik zien hoe de vullingen in de kiezen aan het het lekken waren, het was geen prettig gezicht, allemaal zwarte prut. Ik denk dat je daar meer van te vrezen hebt en dan helpt de kurkuma met het verwijderen/elimineren ervan hoop ik voor jou.

 
THE EFFECT OF CURCUMIN (CURCUMA LONGA) ON BIOFILM FORMATION AND SURFACE PROTEINS OF LISTERIA MONOCYTOGENES

http://scholarworks.umass.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1884&context=theses

 
@Marijan: heb je nog steeds het e-mailadres van iemand in Indonesie? Ik zou graag de combinatie willen stoppen in capsules.

Hoe goedkoper, hoe beter.

 
de combinatie zwarte peper en geelwortel zit al in die pot en een vriend van ons verkoopt dat, heeft zelf persoonlijk in Indonesie ingekocht.

ik wil het graag via de mail doen als je het niet erg vindt.

Misschien kan Poekie of Mike onze email uitwisselen.

 
Ja, Mike heeft sowieso mijn e-mailadres. That would be nice.

 
Quote:
Curcumin can potentially benefit you by:

Promoting your immune system*

Helping you maintain your healthy digestive system*

Supporting your healthy bones, joints, and overall skeletal system*

Helping you maintain cholesterol levels that are already within the normal range*

Promoting your healthy blood and liver functions*

Let me summarize thirteen ways this 100% certified organic-based Turmeric can spice up your whole person:

Supports your antioxidant protection against free radicals*

Helps promote your healthy skin*

Supports your overall eye health*

Provides you immune system support*

Aids your skeletal system and joint health*

Encourages your healthy liver function*

Helps you maintain healthy cells with support against free radicals*

Balances the health of your digestive system*

Aids you in support of healthy blood and your circulatory system*

Helps you maintain normal cholesterol levels to support your cardiovascular system*

Assists your neurological system's healthy response to stress*

Promotes a healthy female reproductive system*

Helps you maintain blood sugar levels already within the normal range*

http://organicindia.mercola.com/herbal-supplements/turmeric.aspx?e_cid=20140705Z1_DNL_YRP_1&utm_source=dnl&utm_medium=email&utm_content=yrp1&utm_campaign=20140705Z1&et_cid=DM51735&et_rid=574673876

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.165
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan