couperose

Wauw, ik ben weer heel wat wijzer.

Thnx @Mike voor het plaatsen van de linkjes.

Ik heb dus begrepen dat ik mijn maagzuur moet ophogen, alhoewel ik geen zuurbranden heb, maar dat blijkt niks te zeggen.

Ook heb ik begrepen dat de meeste mensen met couperose/rosacea een vitamine b gebrek hebben.

Dus ik ga maar eens aan de slag met appelazijn en een goede vitamine b complex te kopen.

Ik zat te denken aan dit merk: Natuurlijke vitamine b complex van Mega foods.

De rauwe melk drink ik al, zo'n liter per dag, met slagroom.

Misschien ook een idee om te gaan experimenteren met kefir korrels.

Iemand nog meer tips, ze zijn van harte welkom, want ik wil graag van mijn gesprongen adertjes en vlekjes af.

Nu word ik alleen maar dood ongelukkig als ik in de spiegel kijk.

Ik heb ook last van adertjes op mijn borstkast, kun je dat ook couperose noemen?

 
Weer wat geleerd! Ik heb hier al last van sinds mijn pubertijd. Mooi dat dit ook om t keren is!

Wat heeft voorrang bijnieren? Of eiwitvertering?

 
Bijnieren. Als je onder chronische stress staat, investeert het lichaam niet in spijsvertering en maak je minder maagzuur aan.

Mike

 
Ok dank! Dan blijf ik gewoon aan de adrenal en drink ondertussen water met citroen / sole / en appelazijn. Oh ja en lekker aan de leverpastei :D

 
Ik las bij één van de linken van Mike dat de nadelige invloed van zon op couperose niet helemaal zeker is.

Bij het verwijderen van couperose wordt ook vaak gebruik gemaakt van lichttherapie met u.v straling en daarmee verdwijnen de ontsierende adertjes.

Nou ben ik een echte zonaanbidster, maar durf nu niet in de zon omdat ik bang ben dat het verergerd.

Weet iemand hier iets meer van, want ik wil de zon weer lekker op mijn huid voelen en lekker vitamine D opdoen.

 
Heb er zelf ook (licht) last van. Ik las in een ander topic dat 3% h2o2 goed was voor alle huidaandoeningen, ook couperose. Hoe dan? Verdwijnen de adertjes door er h2o2 op te smeren? En sproeten dan ook?

 
ja, dat doe ik al, vaak voor de maaltijd wat appelazijn in water en heb ook al wat bica kuurtjes gedaan.

 
Daar ben ik nu mee bezig, door middel van elke ochtend een glas water met 1 eetlepel troebele appelazijn te drinken.

Of zou 2 x per dag beter zijn?

Ook las ik dat er ook sprake kan zijn van een vitamine B tekort.

Ik ben dus ook van plan om een goede vitamine B complex te kopen, want ik wil er gewoon zo snel mogelijk vanaf!

Welke raden jullie aan?

Ik zit nu aan deze te denken: http://www.ergomax.nl/natuurlijke-vitamine-b-complex, maar is dat een goede?

Elke keer in de spiegel kijken en me dood ongelukkig voelen wil ik niet meer.

spijsvertering verbeteren, zou ook voor mij geen kwaad kunnen, heb nl vaak last van harde ontlasting.

Hoe zou ik dat het beste kunnen verbeteren.

Ook hoop ik dat iemand mij nog kan helpen met mijn eerdere vraag over de zon.

Sorry, weer een hoop vragen, maar ik ben dan ook nog maar een beginneling op dit forum. :oops:

 
Als ik Peti goed begrijp lost het lichaam zuurstof gebrek in de cellen op door o.a. couperose te creeren. Mocht het lichaam in staat zijn H2O2 via de huid op te nemen en, al dan niet lokaal, zuurstof te vormen, dan kan het wellicht helpen couperose te verminderen.

Maar het is wel belangrijk te realiseren dat je hiermee de oorzaak niet wegneemt. Het is eigenlijk best wel een 'gevaarlijke' vorm van symptoombestrijding. Want dat gebrek aan zuurstof in de cellen doet zich natuurlijk niet alleen aan de oppervlakte voor, maar in het hele lichaam. Alleen dat zie je dan niet meer.

 
Bedankt Indigo,

Ik zou ook zowel van binnen als van buiten zuurstof gaan toevoegen;). Neem nu geregeld zo'n 4 druppels H2o2. Meer is nog wat te zwaar.

 
@eli

de bica die je neemt is goed om te ontzuren. Maar doe het wel in kuurtjes, want te gelijkertijd is het ook weer slecht voor je maagzuur.

 
had je toen al bijnieruitputting?

Ik ben ook al mijn hele leven beticht van een gezonde kleur, maar zo gezond is het dus waarschijnlijk niet. Het zou wel verklaring dat ik mij niet kan heugen dat er geen witte plekjes op mijn nagels zitten.

 
Naief, Ja blijkbaar??? Zal de foto's eens nakijken van vroeger, kan ook nog wel jonger zijn namelijk!

Witte plekjes op je nagels?

 
Ik denk dat de meeste kinderen tegenwoordig geboren worden met te weinig maagzuur en anders maakt de flesvoeding het wel kapot.

 
Hoe zit het eigenlijk met het zuurstof te kort in de bloedcellen? Dat hierdoor couperose en/of verwijde bloedvaten creeert.

Hoe los je zoiets op? is dat alleen op te lossen met het innemen van H2O2?

 
Ook vitamine C zorgt voor extra zuurstof. Ik ben er mee bezig, alleen te kort om er wat over te kunnen zeggen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.066
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan