Complotdenkers?

De toekomst is beter dan jij en ik ons hele leven hebben gekend. Patriots in control.

Geweldig en hopelijk snel want ik kan geen popcorn meer zien.?
 
De toekomst is beter dan jij en ik ons hele leven hebben gekend. Patriots in control.

Oke, mooie slogan.

Maar als je ziet hoeveel mensen er zijn - en ook wetenschappers - die jarenlang een bepaalde opvoeding en school/onderwijs hebben gehad en nu allemaal moeten "omdenken" dan heb ik er een hard hoofd in. Ik weet het, klinkt pessimistisch.
Op den lange duur zal er verandering komen, maar op de korte termijn? Er zal veel weerstand zijn.
 
De toekomst is beter dan jij en ik ons hele leven hebben gekend. Patriots in control.

Het is een enorm proces. Er is al veel gebeurd maar het zal ook nog wel een tijdje kunnen duren. Geduld en positiviteit hebben we nodig. En natuurlijk actie ondernemen!

Romagi, er zal steeds minder weerstand zijn onder de mensen. Het gaat alleen erg langzaam. Maar het balletje rolt en is niet meer te stoppen. Wees hoopvol ?
 
ik kan op deze thread toch niet achterblijven ;-)
ik verwijs even terug naar mijn post over die "voorspellingen"
wat Mike hierover zegt is juist, we zijn volop bezig die voorspellingen mindfuck van sommige gods-diensten te neutraliseren
vergeet niet dat die entiteiten, of hoe zou ik ze noemen, dit spelletje al millennia spelen
zoals gezegd werkten godsdienstfanaten en hun havik-handlangers in de vorige regeringen hier letterlijk naartoe, de ultieme rechtvaardiging (want van God) voor al je misdaden ..
wat nu gebeurt is een oorlog om de geesten van de mens, en dat mag je vrij letterlijk nemen
 
Ik weet ook niet wat dat is dat ze zo aan verouderde ideeen blijven vasthouden.

Geen idee hoe oud je kinderen zijn, maar mensen die nu pakweg boven de 45 zijn kunnen nog vergelijken met hoe het "vroeger" was en zien daardoor hoe in razend tempo en radicaal de wereld ten koste van onze vrijheid en gezonheid is veranderd. Voor iemand die is opgegroeid in het internettijdperk is dat al veel moeilijker. Je ziet dan ook dat veel bekende klokkeluiders 50 plussers zijn. Het is heel moeilijk voor de meeste mensen om buiten hun eigen vertrouwde referentiekader te kijken.

http://en.wikipedia.org/wiki/Flammarion_engraving
 
Ik baal een beetje want ik had een heel stuk getikt dat is opgeslokt door het internet. Daar heb ik echt wel even voor gezeten. Meh :-(
Ik ben hier en daar wat stukken aan het bekijken en lezen. Maar ik denk toch dat wij 2 geloven op 1 kussen blijven. Wat mij betreft geen probleem. Maar misschien wat jullie betreft wel?
 
Alethea, je had op de IMG-knop gedrukt voor de link van Wiki in je post. Dat gaat niet werken, dus ik heb het gefixt.

Mike
 
Clemence, ik heb nogmaals in de backend gekeken, maar je tekst is in geen velden of wegen te bekennen. Voor wat betreft 2 geloven op 1 kussen en of dit een probleem, ik betwijfel of dit forum een warm bedje voor je zal zijn. In de topic over het coronavirus schrijf je doodleuk dat je naar het NOS-journaal en Jinek kijkt en klakkeloos aanneemt wat ze daar zeggen. Tja, dan houdt het wel een beetje op, want aan een dood paard trekken doe ik al jaren niet meer.

Mike
 
@Alethea
als dat boek stof ligt te vergaren mag je het me altijd toesturen, dat ontbreekt hier nog in mijn collectie ;-) tegen vergoeding uiteraard
 
Clemence,

Wat is volgens jou de oorzaak van het instorten van de Twin Towers, op 11 september 2001?
Ga je daarin ook mee met de "officiële" berichtgeving?
 
Ja, want het is heel 'wetenschappelijk' om te stellen dat de hitte veroorzaakt door brandende kerosine die grotendeels buiten WTC2 was opgebrand (te zien aan de oranjekleurige explosie) en vervolgens zwarte rook veroorzaakte (een teken dat de brand zo goed als voorbij was) zo groot was dat een gebouw van beton en staal verticaal binnen zijn eigen voetafdruk zakte met de snelheid van vrije val, iets wat nooit daarvoor of daarna is gebeurd, en dat dit nog nooit eerder is gebeurd met je gasfornuis, terwijl de blauwe vlam toch echt een optimale brand en hittevorming laat zien.

Mike
 
Ik weet niet meer wie het precies vroeg maar er werd me in het corona topic gevraagd naar mijn politieke voorkeur. Ik zal je vertellen, die is zo veranderlijk als het weer. Nou ja, niet helemaal waar. Maar ik ben niet partijvast en ik weet er ook te weinig van. Ik stem niet automatisch bij de landelijke verkiezingen hetzelfde bijvoorbeeld als bij de provinciale staten. Ik heb door de jaren heen verschillend gestemd. Van SP, tot PVDA en van CDA tot PVDD. Maar ik heb ook wel blanco gestemd en zelfs een keertje voor de plaatselijke stadspartij. Er zijn maar zenden partijen waar ik me 100% in kan vinden en dan lees ik hun partijprgramma even door en haal er voor mij belangrijke speerpunten uit, die ook wel weer per verkiezingsronde wat kunnen verschillen en kies ik eigenlijk uit een paar kwaden de minst beroerde hahahaha. Nee maar zonder gekheid: niet stemmen is voor mij geen optie want het is een recht waar veel voor is gestreden maar om nou te zeggen dat ik een echte voorkeur heb: mwa. Ik vind de debatten altijd garant staan voor veel kijkvermaak maar als daar je stem van moet afhangen heb je het denk ik niet echt begrepen.

We kunnen trouwens, terecht opgemerkt, beter even hier verder gaan, anders gaan we op dat andere topic veel te veel off-topic, dat is niet handig.

Is er op dit forum zoiets als een voorstelrondje of dat jullie iets over jezelf kunnen vertellen?
Is dit forum druk bezocht? Ik zie namelijk wel dat het heel actief is maar ik zie ook veel dezelfde namen, klopt dat?
Wie zijn jullie, willen julle daar wat over kwijt?

Ik ben dus Clemence ik ben eind 40, al ruim 30 jaar bij dezelfde man, heb 4 kinderen en werk in een groot ziekenhuis in het midden van het land. En heb een eigen praktijk. Ja wat zal ik zeggen verder? Politieke voorkeur wisselt dus. Ik hou van arthouse films, ik lees van alles van oude russen (Dostojevski was vroeger favoriet maar word ik tegenwoordig niet meer zo blij van) en lees nu voor de zoveelste keer sapiens van Harari, ik lees de NRC op mijn telefoon (en soms nu.nl op de wc) Mijn lievelingseten is de zelfgemaakte hashe van mijn man in de slowcoaker die hij het liefste al 1 dag van te voren klaarmaakt van rundvlees van runderen uit de regio die we bestellen. Ik ben 1m70 en slank gebouwd, heb heel cliche lang blond haar en blauwe ogen, ik doe niet aan dieten en eet alles waar ik zin in heb. Ik doe aan hardlopen 2 x per week en ik mediteer elke dag even en doe zo nu en dan yoga (daar zou ik weer eens mee moeten beginnen trouwens) Ik hou van oude rokerige jazz maar ook van Ramses Shaffy en France chansons maar ook van Bob Dylan en wat nieuwer: Spinvis
We wonen in de stad (heeft vooral met werk te maken) maar houden erg van duurzaamheid en de natuur en zijn veel 'buiten' zodra het kan. We hebben geen huisdieren. Kopen zoveel mogelijk lokaal (ook kleding) maar gaan tegelijkertijd wel graag op vakantie (en dan vliegen we ook)
Ja wat valt er verder nog te zeggen? Volgens mij heb ik al behoorlijk veel weggegeven zo. Nu mogen jullie :)
 
ik lees de NRC op mijn telefoon (en soms nu.nl op de wc) NU.nl op de wc is een goed idee, dan kun je direct de hachee (want zo schrijf je dat, dus niet hashe) (sorry ik kon het niet laten) naar buiten laten komen. Dat gaat het makkelijkste als je een website als NU.nl opent, je bent in 1x van die bruine derrie af. Beter eruit dan erin zegt Mike weleens.

 
Ik weet niet wat ik van jou moet denken Clemence? Ik heb nog steeds het gevoel dat je een staatstrol bent. Hoezo wil je weten of het forum druk wordt bezocht? En wie wij zijn?
Ja ik ben heel achterdochtig can’t help it!Dat mag ook wel in deze tijd.

Je schrijft hachee wel heel raar, zou je niet verwachten van iemand met een ‘eigen praktijk ‘ en die volgens mij wel wat studie heeft gehad? Zulke woordfoutjes kunnen dan gewoon niet. Volgens mij neem je ons in de maling?
 
Maar goed, zoals ik al eerder zei hier ergens boven is dat alles zo met een negatieve inborst wordt benaderd. Alles is slecht, alle bronnen zijn slecht, tv is slecht, netflix is slecht, alle politiek is slecht, dit is slecht en dat is slecht. Ik sta gewoon heel anders in het leven.

Ik sta gewoon heel anders in het leven dan jij hier neerzet. Positief dus. En ik niet alleen. Maar als je geen moeite doet om van alles uit te pluizen dan blijf je gehersenspoeld. Geen tijd voor? Wel voor de krant en tv.
 
Tijd is prioriteit. Je hebt wel tijd om foute films te bekijken met vriendinnen of andere vormen van triviaal tijdverdrijf. Je schrijft dat je het gevoel hebt dat wij jou een slecht mens vinden en dat wij alleen maar negatief zijn. Dergelijke oordelen zijn geheel voor eigen rekening. Ik vind jou helemaal geen slecht persoon en ik denk dat je het oprecht goed bedoelt, zoals zoveel mensen die slaapwandelend door het leven gaan. Maar zoals zoveel vrouwen als jij ben je wel een enorme muts. Als hersenloos tijdverdrijf zo belangrijk voor je is om stoom af te blazen, wat doe je dan in godsnaam hier? Ga gewoon terug naar je mutsenwereld en kruip terug in de bubble waar je vandaan komt, daarmee doe je zowel jezelf als ons een groot plezier.

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
500.148
Leden
8.631
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan