Chronische zenuwpijn na operatie en bestraling

Dat je een voorsteltopic moet maken en als je kritiek krijgt, je daar niets van aan moet trekken, mocht dat je ervan weerhouden.

 
Maarten,

Lyme bacterien gaan volgens mijn arts heel vaak in je nek zitten. Je kunt je idd. laten testen door iemand die levend bloed analyse doet, dan heb je meteen de uitslag. Andere testen zijn vaak niet betrouwbaar. Ik heb 8 jaar ondraaglijke zenuwpijnen uit mijn rug in mijn benen en bekken gehad en bijna elke dag pijn in mijn nek en daardoor hoofdpijn. Ik heb Lyme en volgens mijn behandelaar komen deze klachten door de lyme!

 
ok ik snap hem, nee de reden dat ik geen voorstel gedaan heb is dat ik heel lange tijd niet in staat was om een heel verhaal te typen, (niet dat het lang moet zijn maar daar draait soms dan wel op uit en het was/is al heel moeilijk om niet te over belasten) het kunnen lezen is wel mooi opgelost door een stelling te maken waar een tablet onder kan hangen, zo kon ik liggend lezen( jaar 2013 dus véééle uren gelezen.. veel geleerd.

 
hoi Maarten, een hernia wordt volgens mij ook niet betwijfeld, maar het zegt niets over de oorzaak.

Ik denk wel dat je gevoel juist is: o.a. te zwaar werk en je hobby die motor: lichamelijke overbelasting.

Ik las eens over het zogeheten drilboorsyndroom: sinds nog niet zo lang een erkende beroepsziekte.

Het trillen van een motor is volgens mij ook wel zoiets dat niet goed is om te vaak door je lijf te hebben gehad: mensen krijgen er een slechte doorbloeding door (tenminste van drilboren).

Je zal het zelf wel weten.

Je wil weten hoe je ervan af komt.

Ik heb zo geen oplossing, maar ik denk dat de lyme bij jou het probleem niet is bij nader inzien.

Je vriend Janse weet alles van aarding: lijkt mij dat jou dat en je spieren en zenuwen en de doorbloeding goed kan doen.

Dat is niet de oplossing maar wel verzachtend.

Ik denk wel dat je goed een therapeut kunt gebruiken die iets met zijn handen doet.

Een osteopaat/ orthomanueel arts / chiropracter misschien?

Of idd die persoon die je al bezocht.

Veel sterkte en succes op je zoektocht Maarten!

 
Hallo Maarten,

Wat erg dat je zoveel pijn hebt en zo weinig kan. Zoals ik al schreef heb ik 8 jaar lang zenuwpijn gehad (en het komt weer terug als ik te lang zit, sta of loop). Het was veroorzaakt door een plasbuis operatie waarbij ze mijn voeten naast mijn oren hebben gelegd en de dikke grote uroloog heeft lekker op mij geleund om er goed bij te kunnen komen, verklaarde hij mij toen ik na de operatie niet meer kon lopen of bewegen van de pijn. In mijn buik links en vanuit mijn linker SI-gewricht zo door mijn bil naar de voorkant van mijn hele linkerbeen. Waarschijnlijk is dat ook een hernia geweest. Ik kon nooit meer zitten zonder voetenbankje en kussentje achter mijn rug en niet meer lang lopen. Er is nooit naar gekeken. Ik kreeg heel gauw bekkeninstabiliteit in mijn zwangerschap en kreeg er aan de linkerkant heel veel en meerdere soorten pijn. Vooral in het schaambeen en de bekkenbodem, waardoor ik al 22 jaar niet meer kan zitten, maar moet liggen.

Wat mij geholpen heeft is: een speciale training voor bekkeninstabiliteit in Rotterdam, je maakt de spieren van je romp sterker, waardoor je meer aankan met minder pijn. Ik kon 5 jaar niet op mijn benen staan, liep achteruit met een rollator, na 4 weken trainen kon ik weer vooruit lopen zonder nog meer pijn te krijgen. De sportschoolhouder in mijn woonplaats had ook een keer een hernia, hij kon alleen nog maar jankend kruipen. Toen heeft hij een trainingsschema voor zichzelf opgesteld en hoefde toen niet geopereerd te worden en is van de hernia afgekomen. (Ik train op een medische sportschool). Ik train nog steeds 2 x in de week.

Anders ga ik achteruit.

Na 8 jaar ben ik weer vooruit gegaan: Ik heb geleerd om trance oefeningen met visualisaties te doen. Ik heb het 2 jaar elke dag gedaan. Je brengt jezelf in een diepe ontspanning (daar heb je ook bandjes voor) en ik visualiseerde dat 1 voor 1 mijn chakra's open gingen en goed gingen draaien en dat de energie van de kosmos door de chakra's mijn lichaam in werd gebracht en dat de energie door mijn hele lichaam goed ging stromen. Na 3 maanden was de gillend gek makende pijn weg !!!

Na 12 jaar ben ik weer vooruit gegaan: Door chinese massages. Erg pijnlijk, maar ik kon weer langer op mijn benen staan en langer zitten.

Na 30 jaar ziek zijn, bleek dat ik Lyme had. Want waardoor kon ik niet tegen de operatie? De artsen vonden het onmogelijk dat de operatie mijn klachten had veroorzaakt. Demineralisatie volgens Mike.

Neem maar veel sole.

Misschien kun je iets met mijn verhaal, in ieder geval veel sterkte, ik hoop dat je opknapt.

groetjes

 
Jeetje Mayk, wat een verhaal. Heel goed van je dat je ondanks alles toch andere hulp hebt gezocht en gevonden. Want het is, zo blijkt maar weer, belangrijk dat je bij de beste mensen terecht komt. Maar misschien is dat ook nog wel een zoektocht geweest?

En dan die artsen, die niet durven toe te geven dat het door de operatie kwam. En je hebt het allemaal zelf moeten uitzoeken en betalen, ze hebben je niet schadeloos gesteld.

Je ziet hoe belangrijk het is dat positieve verhalen hier gedeeld worden. Dat geeft mensen de moed en de kracht om door te gaan op een andere weg dan de reguliere.

Is alles inmiddels helemaal goedgekomen of heb je nog klachten overgehouden?

Lieve groetjes, Liesje.

 
@Marijan, héj leuk die link, Roelof Baart is een oom van mij met wiplasch ook een stuk verder geholpen.

ik heb ook al kontact gezocht met deze man maar deze melde mij dat hij niet veel voor mij kon doen.

@lievergezond, ja wat oudere crossmotoren hebben een hoge fiberatie in het stuur en dit merk je dan goed tijdens het rijden dat de onderarmen mog sneller als het al is dik/hard/verzuurt raken, als dit hernias zou veroorzaken zouden er veel meer crossers met een hernia moeten zijn denk ik..

chiropractor heeft mijn meer klachten bezorgt, orthomanueel arts (keizer in lelystad) heeft wel wat wel wat los kunnen maken maar verder ook niet.

Een osteopaat, nog niet geweest maar de strain counterstrain waar ik pas geweest ben komt daar uit vandaan.

ik zal janse er over contacten wat aarden betreft.

bedankt.

mayk. ja jeetje wat een verhaal ook zeg!

heb je er nooit wat voor gevoeld om een MRI in te gaan? lost niks op maar het kan misschien wel inspiratie aan therapeuten geven voor een oplossing..

je hebt/had? dus ook lyme.. waar krijg je volgens jou de zenuw klachten van dan? hernia of lyme.

bedankt voor je verhaal, als ik met wat er nu loopt dood loop dan al ik aan je verhaal wel wat hebben en vraag ik misschien nog verder.

 
Hoi Liesje,

Ik bewonder je zeer. Ik heb jouw topic net gelezen en met jou valt het allemaal ook niet mee. Erg heftig.Ik kom je geregeld tegen op het forum en je bent hartstikke goed bezig en je bekommert je om anderen. Dat vind ik belangrijk in een mens :p

Dank je voor je medeleven. Nee, het is allemaal niet goed gekomen helaas, maar wel een stukje beter. Maar 7 jaar geleden kreeg ik dus de lyme in mijn hersenen wat ik vorig jaar juni pas wist en ik heb de lyme aan mijn zoon doorgegeven. Vandaar dat we nog lang niet "beter" zijn of ooit kunnen worden.

 
Hoi Maarten,

Ik heb een paar jaar geleden een MRI-scan gehad, maar daar was niets op te zien.

Je kunt me altijd alles vragen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.872
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan