Chronische zenuwpijn na operatie en bestraling

Mike.

Ben je er zeker van dat zenuwen kunnen herstellen? En hoe goed, helemaal?

Wat is hier zoal boor nodig? Veel mineralen (kzz) en zenuwen zijn vet achtig toch? Veel vet dus?

 
Vooral veel vet en vit. B12. De myelineschede, een beschermende VETlaag rondom de zenuwen, moet hersteld worden.

Mike

 
Erg interessant die myelineschede. Ik vond er 5 pagina,s info over en ga het printen.

ook vond ik kruiden die inwerken op zenuwpijn.

Moet lukken toch om de pijn te verminderen. Thanks.

 
Beste B12 bron is toch rood vlees en lever? En als de zenuwen zelf ook schade opgelopen hebben? Is dat blijvend?

Bedankt!

Liestje.

Die 5pagina's vond je op internet? Kun je een link plaatsen?

 
Helmbloem heb ik nog niet gevonden om nu al in te zetten. Ook gezocht op homeopathie, ook niet gevonden.

Wel: genezen met kruiden - amberkruid, valkruid, zilverkaars,St. Janskruid, duivelsklauw, ginseng, guarana. die allemaal in meerdere of mindere mate op de zenuwen inwerken.

Op www.natuurinformatie.nl>homepage>het brein vond ik 5 pag. info over o.a. myelineschede.

Zowiezo het woord typen en er komt veel tevoorschijn.

 
Die Helmbloem lijkt me erg interessant. Maar is NU niet voorhanden. Ik heb gezocht op homeopathie omdat het er misschien via hom.p. al is maar niet gevonden. Zou in buitenland nog kunnen zijn.

website genezen met kruiden: amberkruid, valkruid, zilverkaars, St. Janskruid, duivelsklauw, ginseng en guarana.

Gewoon gezocht op myeline en kwam uit op www.natuurinformatie.nl. plus nog meer info over myeline.

 
Vanmorgen kreeg ik info gestuurd van www.finitro.nl Zij fabriceren finitro Forte Plus in te nemen bij schade aan gewrichten. Lijkt me een goed middel, te zien aan de ingredienten. Kent iemand dit produkt?

Uiteraard zegt dan iedereen ga vet eten. Maar wat als je al een protese hebt? en nooit aan preventie hebt gedaan? en nu met de gebakken peren zit?

Er worden per jaar 700.000 mensen aan hun knie geopereerd resp. ze krijgen knie-proteses.

Wie kent www.ergogenics.org? Veel info te vinden.

 
ik ben het boek 'nieuw licht op vitamine D' van Schuitemaker aan het lezen. 'Een lage concentratie van de vitamine D staat in verband met meer pijn, minder bewegelijkheid en in mindere mate, met grotere spierzwakte bij artrose.' Vervolgens staat er dat levertraan een gunstige werking heeft bij artrose. Nu nemen we waarschijnlijk allemaal al wel levertraan in maar ik vind het een interessant boek om te lezen waar vitamine D allemaal goed voor is en wat je er mee kunt voorkomen.

Daarnaast blijkt uit onderzoek dat bij een meditatietraining van een maand de bedrading in het brein dusdanig te veranderen. Na slechts vier weken of in totaal 11 uur training toonden scans fysieke veranderingen in het brein van de vrijwilligers. Zenuwvezels die bekend staan als ‘witte stof’ brachten meer zenuwimpulsen voort tussen de neuronen. Op hetzelfde moment bleek de dichtheid van myeline, een vettige stof die op veel plaatsen in het zenuwstelsel zenuwvezels isoleert, groter te zijn geworden.

 
Mike, ik loop dus ook met zenuwpijn, kan ik zo aan de zuig tabletten B12 of moet ik eerst weren of ik wel een eventuele tekort heb?

Ik ben momenteel weer zo ver (ga heel langzaam goede kant op) dat ik om de 3 a 3,5 uur een uur op bet lig, en dit na 14 maanden... Als ik het te gek maak krijg ik branden steken en een gevoel alsof ik onder stroom sta in beide armen en benen en een deel van de boven rug en soms op de borst, dit voel ik zoizo maar dan word het echt een ramp..

Ik snap niet hoe dit kan en zo slecht beter word..

Iemand nog tips wat het lichaam helpt dingen.op te ruimen die in de weg zitten?

 
ik loop nu een 3,5 maand bij een acupuncturist maar acupunctuur heeft hij nog niks mee gedaan.

hij doet iets met homeopathische stoffen die de verkalking moet op ruimen zodat de zenuwen weer vrij komen, als het zover is begint hij misschien ook wel met naalden zetten.. niet over gehad eigenlijk maar wanneer het nodig is zal hij daar wel mee komen.

hij heeft me al een stuk meer van bed af, ben nu op een dag zo,n 10 a 12 uur op de voeten, maar dat gevoel jo.. zo klote..

ik eet aardig wapf maar ik hoop dat er nog iemand iets speciaals(ofzo) weet dat ook het lijf helpt met betrekking ruimte creëren en/of de zenuwen te herstellen.

B12 zij mike dus maar kan ik zo wat pillen op eten of is een overdosis ook mogenlijk dat ik dus eerst een bloed test moet.

 
Dankje Tanja, is er nog een merk of afkomst dat aangeraden word hier op het forum?

 
Ik weet dat er op het forum wordt aangeraden om je maagzuur te versterken, stress te reduceren en vitamine uit voeding te halen (in dit geval rood vlees etc), maar dat doe je volgens mij al nietwaar? Ik zou hier kijken: http://www.leefbewust.com/webwinkel/b12/, je moet in ieder geval de bio-actieve vorm moet hebben. Misschien zijn er mensen met meer ervaring op dit gebied die kunnen reageren.

 
maagzuur heb ik geen voelbaar hinder van dus dit lijkt mij goed.

ik eet 6 dagen in de week vlees en dat is eigenlijk altijd rood vlees, eens in ongeveer 2 weken lever.

het ging me er voornamelijk om of er over gedoseerd kon worden of niet, en jou link geeft duidelijk weer van niet.

 
hallo Maarten geen idee of ik dit al tegen je gezegd heb (kon je persoonlijke voorsteltopic niet vinden) maar: heb je je al eens op lyme laten testen met bijv. levend bloedanalyse?

Als je last hebt van die bacterie, daar kunnen je klachten ook van komen, dan heeft ook zin om je daarop te laten behandelen.

Ik heb er heel veel last van gehad: ook zenuwpijnen: allemaal passe bij mij.

Verder kreeg ik ook tintelingen van de straling van computers: ik heb toen alles bekabeld en de wireless modem uitgezet.

Nog een ding ivm rust in je lijf op allerlei mogelijke manieren: aarding.

Zorg dat je snachts geaard slaapt.

 
@ lievergezond, ja klopt, ik heb me nooit netjes voorgesteld.. :oops:

Maar ik kreeg de hernia heel acuut( s'nachts wakker worden en het is hell) en ook nu nog is het voor mij heel duidelijk dat de klachten uit mijn nek komen, dus ik zie de noodzaak niet zo om op lyme te testen.

 
Maarten, bedoel je een nekhernia?

Een nekhernia is geen ziekte (van ziekten zijn de oorzaken bekend).

De echte ziekte die eronder zit: dat is het wel waard om uit te zoeken.

Ik kwam ergens het woord myasthena gravis tegen (wat vast ook weer geen ziekte is).

Had je die (nek?)hernia hier al eerder ergens genoemd?

Als je geholpen wil worden Maarten, dan help je jezelf met een voorsteltopic waarin je je verhaal doet.

Als mensen gaan blaffen, blaf je gewoon terug of je laat ze in hun sopje gaarblaffen.

 
een nekhernia ja, en is op meerdere plekken wel iets besproken maar voornamelijk in het volgende topic gestart die janse gestart heeft op het moment dat ik nog geen lid was.

https://www.fatsforum.nl/topic/nekhernia

Een hernia is idd geen ziekte al kan het natuurlijk wel door een degeneratief voeding patroon bespoedigd worden.

Mijn oorzaak zal hier vast ook een deel in zitten maar het meest door scheef staande wervels (waarschijnlijk door niet correcte spier spanning) en daar bij zware belasting (werkte in de staalconstructie en motorcross was mijn sport)

de scheef staande wervels zijn kort besproken in het topic atlascorrectie en bier kreeg ik een tip van.. Lampje geloof ik, hij/zij wist een vorm van therapie dat zelfde soort klachten verholpen had.

Ik ben hier maandag geweest en ze wist er nog niet goed waar te beginnen, klein dingetje heeft ze gedaan en dit eerst af wachten, pas over een maand er weer heen.

De therapie heet straling counterstrain, in Amersfoort.

Quote:
Als mensen gaan blaffen, blaf je gewoon terug of je laat ze in hun sopje gaarblaffen.


Sorry wat bedoel je hier precies?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.313
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan