Inmiddels heeft mijn vriend een gesprek met de huisarts gehad en die wil hem op de statines. De uitslag van de triglycerines is 0.88, dus dat is prima. Mijn vriend twijfelt heel erg, ook omdat zijn broer hem vertelde dat hij ook een hoog cholesterol heeft en al 20 jaar aan de statines zit, want die noemt zichzelf een wandelende tijdbom. Toen mijn vriend de huisarts vertelde over o.a. het boek van Hartenbach, kreeg hij gelijk een tegengesteld onderzoek naar zijn hoofd. Tja en dan zit je daar als leek en word je overspoeld door feiten die de huisarts vertelt. Hij heeft het nu zo geregeld dat hij over een maand weer laat prikken, maar ik heb hem op dit forum gewezen en op verschillende artikelen, die er toch wel heel duidelijk in zijn, dat een hoog cholesterol gehalte helemaal niet slecht is. Maar je wordt gewoon wel bang gemaakt, voor dichtslibbende aderen en weet ik veel wat voor andere ellende. Terwijl hij best gezond is. Hij is inmiddels bijna 65. Hij heeft inmiddels zijn voeding nog wat meer aangepast. Geen fabrieksbrood meer, maar zuurdesem, meer vis en gewoon lekker vet blijven eten.