cannabis olie

Ik ben heel benieuwd wat Monique verder met haar voeding heeft veranderd. Zoals ik het begrijp heeft ze juist eiwitten opzij gezet hetgeen me toch vraagtekens doet zetten bij haar leefstijl en voeding.

De Westerse mens is er teveel op gericht dat er een (wonder)middel wordt voorgeschreven welke ze gebruiken tot de oplossing daar is en bij voorkeur graag met zo snel mogelijk resultaat anders wordt er al snel weer naar een ander middel gegrepen. Angst en haast/ongeduld regeren. Vervolgens gaat men na het 'genezen' veelal gewoon weer verder met hetgeen ze aan het doen waren, met name zich slecht voeden en waarschijnlijk ook weer midden in de ratrace stappen.

 
Ja Heksje, dat vroeg ik me dus ook al af over Monique.
18 mei hierboven schreef ik al over Monique wat ze in het gastenboek bij St.Mediwiet schreef.
In het eerste filmpje van haar heb ik wel het idee dat ze zich ervan bewust is dat voeding een rol speelt bij ziekte en gezondheid.

De wietolie helpt ook goed in het stervensproces. Geen morfine nodig, je blijft bij de tijd, pijn wordt gereduceerd en er schijnt een zekere berusting/rust te ontstaan bij de patient die vlak voor zijn overlijden is.
Wietolie helpt ook om los te laten van zaken, wat dus ook bij overlijden hulp biedt.
Ik heb dit hier via via redelijk van dichtbij meegemaakt.
 
In het eerste filmpje van haar heb ik wel het idee dat ze zich ervan bewust is dat voeding een rol speelt bij ziekte en gezondheid.

Inderdaad lijkt ze zich wel bewust Marijan maar volgens mij heeft ze de klepel niet bij de klok gevonden. Ze heeft het daar namelijk over uitbannen van vlees enzo (als ik het me goed herinner). Ik denk dat dit niet wijs is, en zeker niet om dit vol te houden na haar genezing.

Er komt natuurlijk veel meer bij kijken. Ik zie mensen die 'genezen' zijn van kanker maar daarna gewoon weer hun oude leven oppakken met sigaretten en alcohol. Tja, dan valt er nog maar weinig te zeggen volgens mij. De boodschap komt blijkbaar vaak niet over. Gemiste kans noem ik dat.
 
Het is dus de vraag welke olie jouw kennis heeft gebruikt en hoeveel hiervan is in

De olie heb ik zelf gemaakt volgens de instructies van Rick Simpson. Hij had meer dan genoeg van dat spul dus daar ligt het zeker niet aan. Ook zat er meer dan genoeg THC in, volgens Simpson is dat het helende ingrediënt.

Ik ben eerlijk gezegd behoorlijk teleurgesteld in die wietolie. Degene waarvoor ik dat spul heb gemaakt geloofde er ook heilig in en is er daar tegen beter weten in, en tegen mijn uitdrukkelijke advies, veel te lang mee door gegaan.
Met als gevolg dat er nu veel meer moest worden weggesneden omdat de BCC was gegroeid ondanks de wietolie.
En dit zat helaas op een nare ontsierende plek bij de neus.

En een BCC is volgens Simpson nou juist de makkelijkste kanker om te genezen met wietolie.
 
Wat sneu voor diegene dat het niet werkte.
Ik zit wel te denken dat het niet handig is om op één paard te wedden. Je zal de olie wellicht volgens de Simpson methode gemaakt hebben, maar er zijn zo ontzettend veel rassen van de plant dat het altijd maar de vraag is of er voldoende THC in de olie zit. Heb je dit laten testen?

Ik begrijp ergens wel dat je teleurgesteld bent, maar zoals hierboven al gezegd is hangt het van ontzettend veel factoren af en het lijkt me niet dat dan de wietolie in het algemeen nu afgeschreven moet worden als genezend voor deze vorm van kanker.

Het is altijd maar de vraag wat nu precies genezend is, welke factor meewerkt en welke factor tegen werkt, precies zoals Lia hierboven ook al schrijft.
 
maar de vraag is of er voldoende THC in de olie zit. Heb je dit laten testen?

Ja door mij persoonlijk en anderen getest. Zelfs bij een kleine inname werd je er super stoned van. Dus zat propvol THC.
Hoeveelheid THC kan onmogelijk het probleem zijn geweest.
 
gezegd is hangt het van ontzettend veel factoren af en het lijkt me niet dat dan de wietolie in het algemeen nu afgeschreven moet worden als genezend voor deze vorm van kanker

Daarom zou ik graag mensen spreken die wel succes hebben geboekt met het genezen van deze vorm van huidkanker (BCC) dmv wietolie.
 
Ik zal oren en ogen open houden Pike en zodra ik wat tegen kom hier plaatsen.

De vraag rijst bij mij of het wel zo is dat de THC kanker geneest of dat er toch ook wat meer CBD bij zou moeten. Tezamen leveren ze immers de hele scala aan cannabinoïden.
 
Maar bij die Monique heeft het weldegelijk iets gedaan, al bleek het niet voldoende. Zelf denk ik dat het voldoende slapen/ontspanning al veel helpt in sommige gevallen. Wel bizar dat ze toch weer aan de chemo gaat trouwens.

Spijtig voor die vriend Pike, kan mij de teleurstelling goed voorstellen. Maar wat ik al zei, wat voor de één werkt doet bij de ander niets, dat is soms best frustrerend, maar geen reden om de therapie/middel totaal af te schrijven, vooral niet als het verder weinig schade aanricht.
 
Wel bizar dat ze toch weer aan de chemo gaat trouwens.

Ja dat vind ik echt heel erg verbazingwekkend. Ik vraag me dan altijd af of mensen wel alle mogelijkheden hebben bekeken en overwogen. Maar al te vaak krijg ik de reactie: ik heb alles al bekeken maar ik heb geen keuze. Als er dan meerdere mensen adviezen geven zie ik dat men helemaal niet alles heeft bekeken maar totaal niet geïnformeerd zijn. Vreemde werking bij de mens om gelijk in de verdediging te schieten en te denken/zeggen dat ze alles al wel weten. Dat is een studie waard ;)
 
Velen hier op het forum zijn 10 jaar of langer bezig met dit soort onderwerpen.
Die tijd heb je niet als je kanker krijgt en je dan pas gaat verdiepen.
Chemo wordt toch nog vaak gezien als laatste redmiddel, ik denk dat ik het een paar jaar geleden het ook nog gedaan zou hebben. Vergeet niet dat het grootste deel van de alternatieve therapieën e.d. ook fout zit. En als je er daar een paar van bent tegengekomen geloof je steeds minder.
(voor de duidelijkheid: chemo is troep)
 
Goed punt, Jp. Maar het is ook een combi van wanhoop en witte-jassensyndroom. Als ik kanker had, zou ik nooit op 1 paard wedden en ALLES doen: ozontherapie, wietolie, alsem, geelwortel, ketogene voeding, etc. Alles behalve natuurlijk chemo en bestraling.

Mike
 
Wel bizar dat ze toch weer aan de chemo gaat trouwens.

Hoi Tanja, over Monique Posthumus die haar darmkanker terugdrong met wietolie: ik weet niet helemaal hoe je het bedoelt dat je zegt dat ze toch "weer" aan de chemo gaat.
Zover ik weet heeft ze eerst korte tijd chemo geprobeerd, maar dat viel gelijk heel slecht bij haar (zoals zo vaak overigens en logisch ook).
En tijdens die chemo al was ze ook begonnen met wietolie.
Maar bedoel je nu dat ze na die wietolie-successen toch nog alsnog weer aan de chemo is gegaan of begrijp ik je woorden verkeerd?
 
Hieronder de tekst zoals die in het gastenboek staat op mediwiet.nl

Monique
DARMKANKER

Update van Monique P. Mijn situatie is helaas behoorlijk aan het veranderen. Van de bijna volledige remissie ben ik nu in een situatie waarbij mijn darmtumor aan het groeien is, veel klachten veroorzaakt en een nieuwe aangetaste lymfeklier in mijn lies heeft opgeleverd. In eerste instantie ging het goed met de cannabiszetpillen, maar deze houden nu de pijn ook niet meer tegen. Ik heb een zwaar besluit genomen, en dat is dat ik weer chemo ga nemen, als ik dat niet doe is het waarschijnlijk een snel aflopende zaak. Ik zal daar zeker cannabis bij blijven gebruiken, en hoop er het beste van.

Lia
 
Wel ontzettend balen zeg dat de kanker weer is teruggekomen. In elk geval zei Monique dat ze veel rustiger aan ging doen op een gegeven moment met de wietolie toen bleek dat de kanker wegging. Ook omdat ze ontzettend sloom werd van de doseringen van de wietolie die nodig zijn om kanker weg te krijgen. Die sloomheid kan ik plaatsen van een keer dat ik een druppel te veel wietolie heb genomen en een dag lang verplicht aan de bank gekluisterd raakte daardoor. Dus de verslapping in het gebruik van de wietolie kan ook verklaren dat de kanker weer terugkwam. Ik lees het vaker: bijv. ook een moeder die ergens op een blog vertelde dat de tumoren van haar inmiddels overleden zoon door ozonsaunabeurten gingen slinken. Toen de tumoren weg waren, stopte de zoon ook met die ozonsauna gebruiken en dat was het stomste wat ze achteraf zei dat hij toen deed.

[...] wat de Laetrile en de chemo niet konden, kon de ozon wel! Na een tijdje begon Benjamins lichaam dood tumorweefsel af te scheiden, dat door een opengebarsten wond naar buiten kwam. Ik nam foto's van wat er uit de wond kwam, omdat ik vreesde dat niemand mij zou geloven. Echter, Benjamins oncoloog herkende het meteen als dood tumorweefsel.

Benjamin gebruikte de ozonstoomsauna dagelijks, totdat hij eindelijk zijn testikel liet verwijderen. Na die operatie was hij er van overtuigd dat hij de kanker had overwonnen. Hij dacht dat de dagelijkse sauna's niet meer nodig waren. Terugkijkend was dat een grote fout, want na die operatie, nadat hij besloot om niet meer dagelijks zijn ozontherapie te volgen, begon zijn gezondheid weer te verslechteren. En voordat we het ons realiseerden was Benjamin wederom een ​​zeer zieke jongeman… http://dejongenenzijndood.blogspot.nl/2013/05/ozontherapie.html Met het weggaan van de tumoren is de kanker nog niet weg, dat is een/de grote misvatting. Regulier maakt men die fout ook vaak: door de tumor als de boosdoener te zien. Ik ken ook een dergelijk verhaal uit mijn omgeving van iemand die een sapcentrifuge ging inzetten tegen haar vergevorderde kanker. Dat ging prima, alleen toen de tumoren wegwaren, stopte die persoon met de sapjes. Tja. Toen kwamen de tumoren weer terug natuurlijk. Wat mensen in feite voor het slinken van tumoren (kunnen) aanvangen, dat zou voor een groot deel ook een levenswijze moeten kunnen zijn ook voor het normale leven.
 
Ook even hier neerzetten, want dat past wel in dit topic:

Ik vraag mij af of die cannabisolie wel enig effect heeft als er nauwelijks THC in zit. Want THC is nu juist het werkzame bestanddeel van die plant

Er zit tegenwoordig veel meer THC en minder CBD in wiet dan vroeger. Wat allerlei vervelende gevolgen kan hebben. THC en CBD in de juiste verhouding versterken elkaars medicinale werking en verminderen de high/stoned die je krijgt. Van THC wordt je high/stoned, hongerig en slaperig. Van CBD wordt je alert/wakker.
De ene persoon zweeft al van 1 drupje THC, een ander pas na 5. En hetzelfde geldt voor CBD. Dat kan voor de een al voor een slapeloze nacht zorgen na 1 druppel, terwijl de ander nergens last van heeft. Je moet, als je dit wil gebruiken, zelf experimenteren met je persoonlijke dosis. Ik ben bijvoorbeeld uitgekomen op 's morgens en 's middags 3 druppels CBD-olie en 1 druppel THC-olie. En voor 's avonds 2 druppels CBD-olie en 2 druppels THC-olie. Maar dat kan dus voor iedereen weer anders zijn!

Ik ben nu zelf mijn mijn wiet aan het kweken om er olie van te maken en heb gekozen voor een plant met 6% THC en 6% CBD, omdat ik het medicinaal gebruik. Recreatieve gebruikers gaan veelal voor planten met minder dat 1% CBD en meer dan 20% THC.

O ja, wietolie = cannabisolie, dat heeft verder niets te maken met de werkzame stoffen. CBD-olie wordt veelal gemaakt van hennepplanten. En er is ook nog zoiets als hennepzaadolie, dat wordt gemaakt door de zaadjes te persen. Daar zit helemaal geen THC in en daar wordt je ook niet high van.

Manon
 
Zojuist gehoord dat bij iemand in mn zeeer naaste omgeving "foute cellen" zijn gevonden. Paar mndn een "hoestje", toch fotos en daarop een vlekje te zien. Op kweek gezet, Bleken "foute cellen".
Zit nu zelf erg in dubio. Je wirdt bijna complot denker. Zijn die cellen echt gevonden of is ie de zoveelste waar ze hun chemie aan kunnen verkopen? Hebben ze t beste met m viir en gaan ze alles doen om te kijken wat t beste is? En wat moet ik nu zeggen. Ik weet dat hij en zn vrouw braaf de dokters geloven en alles doen wat die zegt.... lastig :(
 
Spijtig voor die vriend Pike, kan mij de teleurstelling goed voorstellen. Maar wat ik al zei, wat voor de één werkt doet bij de ander niets, dat is soms best frustrerend, maar geen reden om de therapie/middel totaal af te schrijven, vooral niet als het verder weinig schade aanricht

Klopt Tanja, op zich richt wietolie geen schade aan maar in dit geval is veel te laat begonnen met een reguliere behandeling, wegsnijden dus, waardoor er indirect wel schade is aangericht.
Ik denk nu had ik maar niets gezegd dan was de schade veel minder groot geweest.
Al is hij er dus wel zelf tegen mijn advies in veel en veel te lang mee door gegaan.
 
Ik snap je gedachte Pike. Volgt er eens iemand wel je advies op... ;) Wat ze met je advies doen is wel hun eigen verantwoordelijkheid. Hoe is het nu met hem?
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.471
Berichten
501.518
Leden
8.633
Nieuwste lid
Tarabya
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan