candida verdelgen

Lievergezond

Well-known member
Ik vond gisteren per ongeluk een website waar ze lufenuron verkopen om

candida mee te bestrijden.

Ik dacht..wat een bekende naam..en i.d.d. als hondenbezitter kende ik het..

Het zit in de pipetten voor vlooien en tekenbestrijding.

Die mevrouw (owndoc) heeft er een pdf-je over

http://lufenuroncandidacure.owndoc.com/lufenuron.pdf

Wat denken jullie hiervan??

Dia.

 
Gevonden op wikipedia:
Quote:
Lufenuron is een insecticide uit de groep van de insectenontwikkelingsremmers, meer bepaald de chitineremmers. Het wordt gebruikt tegen vlooien bij honden en katten; de handelsnaam is Program (Novartis). Program Plus en Sentinel Spectrum (beide Novartis) zijn producten die naast lufenuron nog andere actieve bestanddelen tegen parasieten bevatten.

[bewerken]Werking

Lufenuron is sterk lipofiel en hoopt zich op in het vetweefsel van de behandelde dieren, van waaruit het continu in de bloedstroom afgegeven wordt. De vrouwelijke vlooien nemen de stof op via het bloed van het behandelde dier. Na de opname migreert lufenuron naar de zich ontwikkelende eieren, waar het de vorming van chitinestructuren, en bijgevolg de ontwikkeling van levensvatbare larven, verhindert.


Lijkt me als zoiets ontwikkeling van levensvatbare larven verhindert dat het ook andere dingen kan verhinderen bij het ontwikkelen.

De cellen in je lichaam bijvoorbeeld. Want larven ontwikkelen zich, denk ik, ook door celdeling?

Ik zou het niet graag in mijn lichaam willen.

Als je een kat zo'n vlooienbehandeling geeft, via een pipet, stinkt ze een uur in de wind.

De meeste huisdieren weten niet in welke bochten ze zich moeten wringen als ze zo'n goedje op hebben gekregen.

Zal niet echt goed voor ze zijn.

Ik denk dat als je een huisdier de juiste voeding geeft dat vlooien ook geen kans krijgen.

Zullen vlooien, net als schimmels en bacteriën ook opruimers in de natuur zijn?

Kan trouwens wel begrijpen dat het candida bestrijd, maar dan niet op een natuurlijke manier.

Dus slaat het naar binnen in je lichaam en komt het tezijnertijd op een andere plek weer naar buiten, vaak in een ergere vorm.

 
Insecten zijn, net als micro-organismes, inderdaad opruimers/vuilnismannen van Moeder Natuur. Ze te lijf gaan met gif getuigt van hetzelfde heilloze oorlogsmodel als waar de volledige 'geneeskunde' op is gebaseerd. Bovendien lok je hiermee juist schimmels en andere 'beestjes' uit, want die doen zich dan weer tegoed aan het gif dat je hebt ingezet. Hoe giftiger en zuurstofarmer de omgeving, hoe virulenter de organismes worden. Zoals met alle oorlogen zijn er geen winnaars, alleen verliezers. Het antwoord zit hem in het in positieve zin veranderen van de omgeving (bloed, lymfevloeistof) van de cellen.

Mike

 
Ik neig het met Poekie eens te zijn - nog niet voldoende onderzocht wat voor gevolgen het voor de rest van je lijf zal hebben.

Wel ben ik heel blij met deze topic. Die wilde ik vandaag anders ook starten. Waar kan je het beste mee beginnen als je candidiasis heb?

Ik weet niet of candidiasis een oorzaak of gevolg is, maar ik denk dat een overgroei kan plaatsvinden als de er dysbiose is op de geinfecteerde plekken - huid, maag, darmen.

Ik heb 3 externe infecties (bijv zwemmers eczeem) die af en toe opduiken en ook interne sporen die met 2 onafhankelijke ontlastings analyses en een levende bloed analyse zijn aangetoond. Ik wil het graag goed aanpakken maar de informatie over *hoe* is zo tegenstrijdig! En ik heb al veel geprobeert, maar ik keert telkens terug. Hebben jullie ervaringen/advies voor mij?

1) wel/geen KHs?

De meeste anti-candida dieten raden OF minimale KHs aan OF geen simpele/snelle KHs. Ik heb beide geprobeert.

* Ik heb 3 weken lang <50g KHs per dag gegeten terwijl ik al maanden geen last had van externe infecties en in die tijd werd het zo erg dat ik voor het eerst in mijn leven een antischimmel medicijn bij de doktor heb gehaald.

* Bij de PHD zegt dr. Jaminet dat gisten/schimmels net zo goed van ketonen kunnen leven en dat te weinig KHs je immuunsysteem aantast - dat je beter minimaal 200g KHs of optimaal 20% van je calorieen van KHs kan halen. Hier gaat het om rijst of andere fructoseloze KHs.

* In de tijd dat ik een (raw) pescatarian (vegetarisch+vis) dieet had en veel fruit at had ik geen last van candida klachten.

-> Wat zijn jullie ervaringen mbt KHs en candida-klachten? en fruit in het bijzonder?

2) welke supplementen/medicijnen?

* van wat ik op de forum heb gelezen kan H202 voor zowel interne als externe klachten ingezet worden - de dosering is dat bij de H202 gedeelte te vinden. Dit heb ik nog niet geprobeert, wil het graag doen maar vind het ook een beetje eng (ik ben niet altijd voorzichtig genoeg met potentieel gevaarlijke middelen).

* tea tree oil: in paar druppels in mondwater leek enigzins te helpen, maar het effect was niet duidlijk. het was niet heel effectief op externe plekken.

* berberis: dit heb ik zowel intern als extern gebruikt. intern weet ik niet of het positief heeft gewerkt - ik heb nog steeds darmklachten - maar extern werkte het heel snel

* smeersels van de kruidvat: deze hebben niet op de externe plekken gehulpen.

* nystatine (van huisarts): heeft witte uitslag op tong doen verwijderen (maar het kwam 2 weken na afloop kuur weer terug)

* Butocazol heb ik als snel en effectief bij interne (dames) klachten gevonden

* Itraconazol heb ik als traag, maar effectief tegen zwemmers eczeem op de voet

-> Wat zijn jullie ervaringen met deze of andere supplementen/medicijnen tegen candida-klachten?

 
Ja...daarom had ik de link geplaatst.

Die mevrouw van owndoc..heeft de ziekte van Lyme (is er een paar maal zelfs aan

onder door gegaan) en haar man heeft candida.

Zelf denk ik niet dat ik candida heb..maar afgelopen week heeft Ron Velthuis er me

toch op getest.

Wat hij dan evt. voorschrijft is oil of oregano..heb deze gekocht voor mijn dochter,

die een hele lichte candida heeft.

www.oreganol.com

Maar ook voor deze geld dat hij ook de goede bacterien pakt..dus zou je steeds

een week moeten stoppen.

Dochter merkte niets van de candida..kan dus niet zeggen of ze zich nu beter/slechter

voelt.

Ik vond toch dat www.owndoc.com goed haar huiswerk heeft gedaan...dus vandaar het

pdf-je

Dia.

 
Quote:
* Ik heb 3 weken lang <50g KHs per dag gegeten terwijl ik al maanden geen last had van externe infecties en in die tijd werd het zo erg dat ik voor het eerst in mijn leven een antischimmel medicijn bij de doktor heb gehaald.



Claire, we zitten in hetzelfde schuitje (én candida én Amsterdam ;) ) en ik denk dat je met drie weken te optimistisch bent. Voordat ik afgelopen zomer een mega candida-aanval doormaakte (die uiteindelijk een klein half jaartje heeft geduurd) ging het - met mijn huid - fantastisch op GAPS. Ik bewoog me in de richting van Bee en Tsjakka.., hello candida, ringworm en aanverwanten. Ik denk dat ik vnl iets goed deed en dat mijn lichaam het tijd vond die rommel op te ruimen. Tegelijkertijd ontstonden er ook weer symptomen van voedselallergie en cvs. Wanhopig werd ik ervan maar vertrouwde op het zelfhelend vermogen van mijn lichaam die kennelijk een aantal dingen tegelijk aan het helen en ontgiften was (zie Hering's law of Cure). Ik heb niets aan mijn voeding veranderd in de afgelopen periode. Ondertussen bleven de klachten fluctueren. Nu, ruim vijf maanden later zie ik voorzichtig de laatste resten verdwijnen. Het mooiste vind ik dat ik geen supplementen heb gebruikt als caprylzuur, oregano-olie, GSE etc. In het begin heb ik kort een creme gesmeerd maar daar ben ik - ik kreeg een schop van Mike - mee gestopt. Dus alles op het protocol van Bee met af en toe (1 à 2 maal per week) een beetje glutenvrije granen.

Geduld is ook hier een toverwoord, én het teruggeven van balans aan je lichaam. Als het evenwicht is hersteld lost je lijf het voor je op, daar heb je geen 'pesticiden' voor nodig. Als je pesticiden gebruikt zonder de balans te herstellen ben je in no time terug bij af. Een vervuild lichaam heeft nu eenmaal een schoonmaakploeg nodig.

Ik eet dus volgens Bee, géén fruit, géén granen (af en toe glutenvrij), géén noten (af en toe een paranoot) en géén zuivel (een enkele keer geitenyoghurt) hoewel ik geen bezwaar zou hebben tegen rauwe melk. De adviezen over pompoen, erwt, wortel en biet lap ik aan mijn laars: die eet ik als ik er zin in heb (= niet vaak). Ik maak dagelijks twee keer Bee's Egg Drink (is in totaal vier eieren) en eet twee keer warm. Beide maaltijden met vlees of vis, groenten, ghee/kokosolie/palmolie en knoflook. Smaak variëren doe ik met kruiden en specerijen. Mijn ayurvedisch kookboek ligt standaard in de keuken. Tussendoor eet ik gekookte eieren of een soep. En zo nu en dan doe ik natuurlijk de lever/galflush. Zo ook vandaag.

Even kort de klachten die ik deze zomer 'mocht' herbeleven maar die nu (voorlopig?) verdwenen zijn: candida van binnen en buiten, cvs, ontstoken oogslijmvliezen, verstopte neus, eczeem, rosacea, spierpijnen, jeukende knokkels, koorts, hoofdpijn, hartkloppingen, duizeligheid, wazig zien, concentratiestoornissen, woordvindstoornissen en alles wat ik nu ff vergeet. Het voordeel van dit 'retracen' is dat het meestal van korte duur is. (Wat is nou een half jaar op een mensenleven? :s )

Mijn advies: als je weet dat je het goed doet, geef het dan de tijd en laat je niet verleiden tot een snelle fix (en laat je er ook niet toe verleiden te denken dat je 'kennelijk' iets niet goed doet). Begrijpelijk als je wanhopig bent maar het komt echt goed als je je lichaam goed voedt en het de tijd geeft het eigen evenwicht te hervinden. Heb daar vertrouwen in.

Hilda

 
Claire, even ter aanvulling: ik zou zelf geen enkel bezwaar hebben caprylzuur of oil of oregano o.i.d. te gaan gebruiken náást een goed dieet. Die (chemische) andere middelen die je noemt zou ik met een grote boog omheen gaan. Lees de bijsluiter en je snapt waarom. Die spullen zijn zwaar toxisch en dus een enorme aanslag op je lever. Voor uitgebreide geneesmiddeleninfo: www.fk.cvz.nl

 
super bedankt voor jullie reacties!

@dia ik heb 1-2 weken terug de lufenuron overwogen - volgens mij komen we op dezelfde websites ;) - ik vind toch fijner om een tried and true natuurlijke medicijn - zoals oregano oil te proberen.

ik snap jullie bezwaren tegen allerlei gifstoffen. ik overwoog eventjes in a moment of desperation de huisarts om een recept te vragen, maar natuurlijk wil natuurlijk en van binnenuit ubergezond worden :)

@hilda heel fijn je uitgebreide verslag!!!! niet fijn dat je die klachten had maar wel fijn om een lotgenoot te "spreken". en wat super dat je zo veel winst geboekt heb! ik heb veel van Bee's spul gelezen en vind delen zeer goed maar andere delen geloof ik niet helemaal. de egg smoothies zijn wel lekker... :) ik vind jou benadering van grotendeels haar plan volgen, maar ook af en toe wat andere dingen wel erg goed. gebruik je ook alle aangeraden supplementen? ik moet het allemaal eventjes laten bezinken en een plan voor mezelf uitstippelen en idd niet bij een grote tegenslag wat anders meteen proberen. tsja geduld... ;)

ik overweeg qua voeding Bee's plan of de Body Ecology Diet (wat meer KHs bevat en gericht is op probiotisch voeding zoals GAPS - wat Bee onzin vind). en wil een selectie maken van detox mogelijkheden (klysma, leverreiniging, supplementen tegen de gisten, betoniet klei, H202) en voedingssupplementen. ik denk dat mijn keuze moet afhangen van wat mijn maag het rustigst houdt want die protesteert nog steeds regelmatig maar zonder duidelijke oorzaak.

 
Claire, geen enkel voedingsprotocol is heilig, je moet iets zien te vinden dat bij je past en waarbij je je prettig voelt. Ik ben op dat punt intuïtief ingesteld en dat is uiteindelijk een creatieve versie van Bee geworden. Ik gebruik niet alle supplementen hoewel ik het basic en goed vind. Iets waar iedereen over zou kunnen denken in een herstelfase. De argumenten van Bee tegen GAPS gaan overigens méér over de 'germ theory' dan over het protocol zelf, wat betreft de verschillen in voeding is ze best liberaal, ze raadt het alleen niet aan door te stellen dat háár pakketje je in principe alles geeft wat je nodig hebt om te helen en fruit en (gepast.) melk sowieso not done is.

Voor jou lastig als je rekening moet houden met elke keer opnieuw de kans op misselijkheid. Aan de andere kant is het part of the deal, welk plannetje je ook maakt. Naarmate je meer ontgift zullen die klachten afnemen (maar misschien ook periodes toenemen). Probiotische voeding kan je daar bij helpen. Ik ben er een tijd geleden mee gestopt omdat mijn klachten er toen alleen maar van toenamen, een teken dat het iets doet maar voor mij op dat moment een beetje too much. En wat je zegt: manieren om extra te detoxen zijn er genoeg.. maar het blijft een geduldwerkje. Ik heb er jaren over gedaan om mezelf op de rand van de afgrond te brengen, ik verwacht niet dat ik in een paar weken (of maanden) klaar ben. Misschien ten overvloede maar nogmaals Hering's Law of Cure. Als je dat snapt dan krijg je er vanzelf geduld van en heb je niet zo de neiging bij elke nieuwe klacht of verergering koortsachtig te gaan zoeken naar een nieuwe oplossing. Dat geeft ook rust. Manieren om je klachten te verlichten zijn er daarentegen genoeg. Ik las net (zie ook mijn laatste link in het klysma topic) dat lavendelolie kan helpen bij misselijkheid.

Hilda

 
@hilda super bedankt voor de verdere uitleg. Ik heb er veel aan. Ik ben nog aan het nadenken erover. Ik begin te denken dat ik gewoon te veel wil. Ik heb maagklachten (gastroparese = zeer vertraagde maaglediging) al 8,5 jaar. Ik at daarvoor al best gezond, maar sindsdien heb ik zeer gezond gegeten. eerst raw foods toen scd/gaps - dus wat herrig's law betreft zou het al over moeten zijn (maar goed ook af en toe scheit gehad aan dieten die niet de klachten deden verminderen).

Mogelijk gaat mijn maagziekte gewoon niet over. Ik was geboren met een maagafwijking - dat de overgang van maag naar darmen te klein was. Dit is door een chirurg open gesneden toen ik 6 weken oud was omdat ik alsmaar moest braken en steeds afviel. Daarna nooit last gehad tot de heftige reisziekte wat ik meestal als oorzaak aanhaal. Maar misschien kan ik me beter richten op een dieet dat wel makkelijk door de maag heen gaat (kleine porties, weinig vezels, niet te veel vet en HCL/spijsverteringsenzymen) en tegelijk de candida, darm en hormoonklachten aanpakt. Moet te doen zijn lijkt me!

 
Hallo mike.

Mijn zus heeft een test op Internet gedaan en daar uit bleek vrij duidelijk candida.

Nu vroeg ze mij wat ik er over wist, dat is opzich nog niet gek veel wat ik aan haalde was koolhydraten, moeilijk te verteren plantaardige voeding (rauw/kort gekookt) Slechte maagzuur..

Hier boven las ik van corneliahz, dus ik heb haar op 'bee' gewezen want corneliahz had hier wel goed succes mee.

Ik las van jou verhaal dit nog:
Quote:
Niet lang daarna zette ik mezelf een maand lang op mijn eigen samengestelde dieet. Ik had een nogal drukke baan met onregelmatige werktijden, dus het moest vooral praktisch blijven. Die maand heb ik grotendeels geleefd op droog zuurdesembrood, rijstwafels en volle yoghurt. Makkelijk om mee te nemen en je kunt het altijd en overal eten. Basis van het dieet was géén suikers, géén schimmels en géén gist. ‘s Avonds at ik dan een warme maaltijd. Inmiddels waren mijn vriendin en ik overgeschakeld op honderd procent biologisch of biologisch-dynamisch. Achteraf gezien besef ik dat ik eigenlijk aan het semivasten was. Eén ding is zeker: reinigen en ontgiften deed het!

De heftige ontgiftingsverschijnselen die ik ervoer had ik te danken aan het feit dat ik radicaal het roer omgegooid had. 


Nu hebben het zuurdesembrood maar vooral de rijstwafels veel koolhydraten, wat eigenlijk vermeden dient te worden.

Zit hier toch iets heilzaam s in? Of werkten het goed ondanks de rijstwafels en heb je hier voortschrijdend inzich op?

 
Ik heb me speciaal aangemeld om hier op te reageren. (Ik zal me binnenkort voorstellen, nu geen tijd voor)

Tot een anderhalf jaar geleden had ik vaak last van een candida infectie. Wat bij mij geholpen heeft is stoppen met alle suikers (at nog wel redelijk wat fruitsuikers). En elke dag spoelen met een oplossing van appelcider azijn. 1 deel azijn, 4 delen water in een flesje, op een washandje doen, even schoonmaken en na drie dagen was het weg. Ik heb nog een paar dagen langer de appelazijn gebruikt, maar daarna nooit meer. En het is tot nu toe is het altijd weggebleven.

 
Fem, bedankt! En welkom alvast :D

Quote:
Ik heb nog een paar dagen langer de appelazijn gebruikt, maar daarna nooit meer. 


Beqdoel je ook orale consumptie of alleen het schoon maken met.

Ik lees hier:

http://www.salusi.nl/appelazijn-vermageren-appelciderazijn/

heel veel heilzame werkingen van appelazijn.

Is appelciderazijn en appelazijn het zelfde?

Dit is idd goede tip, ik drink al weer een paardagen elke dag een glas appelazijn, gewoon, omdat het idee me goed leek, maar ik lees nu dat het de vet verbranding bevorderd, wel in verband met afvallen dan maar algemeen in vet verbranding blijven helpt het dan vast ook wel :D

 
Ik bedoel alleen het schoonmaken met acv. Was voor mij echt een wondermiddel!

Ik heb denk ik een beetje de nederlandse en engelse termen door elkaar gehaald. Net even gekeken en ik heb appelazijn gebruikt!

Haha hoop wel dat je de appelazijn verdund hebt ;)

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.779
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan