brood en broodproducten maar welke?

coco

New member
:

Ik weet werkelijk niet welk brood of crackers ik moet kopen,ik eet nu zowat niets meer omdat granen niet goed zouden zijn.

Ik heb gisteren gekiemd roggebrood gegeten en dat ging wel tot even daarna wat ben ik misselijk geweest tot s avonds aan toe,glutenvrij brood krijg ik echt niet weg.

Kan ik misschien zelf brood bakken ergens van.

 
je kunt speltzuurdesembrood zelf maken, of speltkiembrood kopen.

De sneetjes desembrood vind ik zelf wel het lekkerst als je deze voor het eten even in de broodrooster doet.

 
@coco,

Waarom laat je het brood dan niet voor wat het is. Wij eten geen brood meer en ik mis het geen moment.

Lia

 
Gebakken eieren met kaas en/ of spek, yoghurtsmoothies of rauwe melk met een eigeel en kaneel.

 
Sorry Jp ik wist niet dat je kwaad werd!

Ik zoek me te barsten naar alles.

De een zegt dit de ander dat daarnaast nog je eigen ervaringen.

 
Klopt hoor Coco, het forum is dusdanig dat er moeilijk specifieke info te vinden is ook omdat hij woorden niet koppelt in de zoekfunctie.

 
Quote:
Ik heb gisteren gekiemd roggebrood gegeten en dat ging wel tot even daarna wat ben ik misselijk geweest tot s avonds aan toe,glutenvrij brood krijg ik echt niet weg.


Coco,

Als je toch brood wilt eten, dan had je daar met het gekiemd roggebrood toch wel zo'n beetje het beste wat er is. Gekiemd brood is helemaal, of zo goed als glutenvrij, en bij het kiemen verlies je ook het grootste gedeelte van de fytinezuren.

Probeer het gewoon nog een keertje, wie zegt dat het ook daadwerkelijk aan het brood lag dat je misselijk werd? Het "heerst" ook een beetje he, het gevaarlijke griep"virus" :wink:

 
je kunt ook denken aan yoghurt met wat boekweitvlokken of amaranth. 's morgens zou ik gebakken ei met bacon gaan proberen.

 
Niet kwaad hoor, daar is veeel meer voor nodig, :twisted:

hooguit een beetje kortaf. :oops:

Ik kan nu alleen voor mezelf spreken:

het boek gelezen en ik lees hier al lang mee, de laatste maanden bijna alles, pas de laatste weken schrijf ik hier af en toe wat.

Dit forum wordt steeds populairder, het zou jammer zijn als het gebukt gaan onder de vele vragen die eigenlijk makkelijk te vinden zijn.

Misschien zou er een splitsing moeten komen, met meer subforums o.i.d. of een functie die het makkelijker maakt bij te houden wat wel en niet gelezen is, aan de andere kant is de opzet zo lekker rustig.

Er staat veel in het "alleen lezen gedeelte", daar kwam ik zelf ook pas laat achter.

De rest via de zoekfunctie en daarna eventueel onder aan de zoekpagina via:

"You may also try your search at Google."

Over het eten: als je geen directe klagen hebt zou ik niet te snel dingen veranderen anders trap je in valkuilen zoals het niks meer mogen eten omdat je nog geen andere voeding ontdekt hebt.

Zo merk je ook beter wat er verandert en dat is weer een motivatie om door te gaan.

Van gist naar zuurdesem brood was bij mij een behoorlijk verschil.

(ik heb/had darmproblemen)

Nu met kefir en minder brood is weer een behoorlijk verschil.

succes.

 
Ja janse dat zou kunnen dat ik ten prooi ben gevallen aan het influenza gruwel virus,ha ha

Maar ik heb het kiembrood aan een vriend gevoerd en die ging bijna direct over zijn nek.

Maar het ligt in de vriezer dus wie weet waag ik het er nog eens op

 
@Coco,

wij eten 's ochtends de yoghurtsmoothie. Kijk eens op mijn site daar vind je ons 'eetplan' en informatie over 'juiste voeding'.

Deze site ben ik begonnen met de informatie vanaf dit forum. Overzichtelijk bij elkaar gezet. Ga daar maar eens kijken.
Quote:
Ik zoek me te barsten naar alles.

De een zegt dit de ander dat daarnaast nog je eigen ervaringen.



Je moet ook je eigen waarheid vinden, en luisteren naar je lichaam.

Je kunt het beste zoeken via Google. Tik bijvoorbeeld in: waterstofperoxide en weston price en je krijgt heel veel hits.

En verder gewoon veel lezen op dit forum.

Lia

 
Vandaag in de Volkskrant eindelijk eens een bakker die het snapt:

Volkskrant

In zijn webshop kun je ook verantwoord brood kopen om zelf thuis af te bakken (voorzover je daar nog niet buiten kunt)

Brood van Menno

 
Op Niburu staat het volgende over graan:

Cardioloog: modern graan bevat verslavend opiaat.

Modern graan is een ‘perfect, chronisch gif’, zo stelt cardioloog William Davis, die een boek schreef over ’s werelds meest populaire graan.

Volgens hem is het graan dat we vandaag de dag eten anders dan het graan dat je grootmoeder gebruikte. Het huidige graan is het resultaat van genetisch onderzoek in de zestiger en zeventiger jaren, aldus Davis.

Interview met Dr. William Davis.

 
Je kunt ook zelf boekweitbrood bakken, naar een recept van van volgens mij Louise:

0,5 liter kefir mengen met 500 gram boekweit en wat zout. Dit ongeveer 24 uur laten staan en dan afbakken. Boekweit is sowieso glutenvrij en door de kefir wordt het gefermenteerd en dus beter verteerbaar.

Volgens mij een uur afbakken op 200 graden maar dan weet ik niet meer zeker.

 
Ik zie dat Bastiaan al naar het bericht verwijst;) Brood van Menno was zelfs gisteren op het journaal, als tegenhanger van het voedingscentrum die mensen aanraadt om gemiddeld 7 plakken volkorenbrood te eten per dag. Waarschuwde Menno voor het feit dat mensen veel te veel en te zwaar brood eten. Grappig, want ik kende deze Menno van dit forum. Ben altijd nog een keer van plan zijn brood (met mate!) te proberen!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.780
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan