BosBes stelt zich voor! Herkenning & Tips

Nou ja Bosbes als de movicolon de buikpijn wegneemt dan lijkt er me toch iets aan de hand met opstopping hoe je het ook went of keert. Ik heb die hier ook staan, maar ik kan niet tegen dat vlozaad dat erin zit. Dat is ontzettend klef en zet uit in de darmen. Lijnzaad werkt bij mij om dezelfde reden ook niet. Terwijl het officieel ook goed zou zijn voor de darmen. Nou niet voor die van mij!

 
Mike, daar heb je volledig gelijk in, maar de meeste weilanden zijn vol gestopt met kunstmest en worden gespoten tegen (on)kruid.

Wat ik wel schokkend vindt en me nu sinds een tijdje druk overmaak is de hoeveelheid aan ziekte bij dieren die gehouden worden door mensen. Voorbeeld de hond, hiervan overlijd over de 50% aan een vorm van kanker, gelukkig hebben ze wel chemo en bestraling technieken hiervoor uit gevonden :oops: Positief is dat er al goede voedings mogelijkheden zijn en deze markt is flink aan het groeien.

 
Mike, daar heb ik ook aan zitten denken aan natriumbicarbonaat. Helaas bij de bijwerkingen staat dat je er een opgezette buik van kunt krijgen. Aangezien ik daar bijna elke dag al last van heb als ik buikpijn heb weet ik niet zeker of dat wel een goed idee is. Weet jij daar meer over want daar ben ik dus nog niet uit. Ik heb de topic gelezen en waar het nog meer voor te gebruiken is.

Dirtsa, dank voor je bijdrage, ik gebruik wel veel olijfolie maar ik begrijp dat dat niet hetzelfde is dat het ook om dierlijk vet gaat. Ik eet nu weer (sinds gisteren) yoghert en kefir. Ik ben er nog niet achter wat het verschil in werking is van bitterzout en oxypowder. Zodra ik in NL terug ben ga ik bitterzout kopen.

Lievergezond, Ja dat herken ik ook, lijnzaad en ook psyllum vezels wordt ik beroerd van. Werkt gewoon niet. In movicolon zit vlozaad? Dat zie ik niet als zodanig op de verpakking staan.

Iig ga ik ook nadenken over klysma' s, maar ben bang dat het niet echt mijn ding is.

Ja, ik begrijp dat dit hersteltijd nodig heeft, tenslotte is die obstipatie iets van jaren. Dat zal dan niet zomaar weg zijn. Het heeft er iig wel voor gezorgd dat ik nu bewuster eet, er is sindsdien een wereld open gegaan en om kritischer naar voedsel en medicijnen te kijken ;-)

Geweldig dat jullie meedenken, hier heb ik veel aan!!

Ik merk dat zodra ik uit het symptoombestrijding denken wil komen ik toch automatisch bijna in een cirkel terechtkom. Daarbij doodmoe worden van het zoeken naar de werkelijke oorzaken.

 
Hoi Bosbes, ik bedoelde Colon Clean, sorry. In movicolon zit volgens mij idd geen vlozaad.

Klysma's vond ik eerste zelfs eng om te doen, nu draai ik er mijn hand niet mer voor om.

 
Lievergezond, Ik denk om toch eerst een week de oxypowder te gebruiken en van daaruit verder te kijken. Wie weet 'lost' dit wat op.

Misschien dat ik er wel op terug kom (klysma's)

 
Ik had een vervelende verstopping en (stukje roggebrood gegeten wat ik normaal niet doe) en een laxeermiddel gebruikt na 3 dagen verstopping.

De oxypowder verwacht ik deze week bij de post.

Sindsdien heb ik ook een enorme druk op mn maag en weinig eetlust. De buikpijn is gekgenoeg weg, of ik voel ehm niet meer vanwege mn maag.

Een sol genomen gisteren en vanmorgen maar ook daarvan krijg ik nu last van mn maag/darmingang.

Vandaag weinig kunnen eten behalve wat geitenmelk gedronken.

Geen idee hoe nu verder...

 
@Bosbes

Probeer eens de zout water flush.

Bij ons werkte het prima toen we het nodig hadden.

Verder zou ik niet de milde lever/galreiniging gaan doen maar de 'echte' van Andreas Moritz.

Ons heeft het na 9 reinigingen (dus ook 9 maanden) een betere stoelgang opgeleverd.

Het is een kwestie van volhouden, geduld en vertrouwen hebben in je lichaam dat het allemaal goed komt.

Lia

 
Poekie, Bedankt voor je tip:

Ik vond het erg slecht te drinken, ik was erg beroerd ervan.

Bijelkaar 6 x naar de wc geweest van lichtbruin kerrie tot groenig waterig met drijvende bolletjes.

Het Fantastische Goede Nieuws is wel: Mijn maagpijn van de laatste week is weg en mijn buikpijn waar ik sinds januari last van had is ook verdwenen!!

Ik hoop dat dat zo blijft natuurlijk

Het voelt nu veel rustiger in mijn buik! Vraag is wel wat dat nu geweest is wat die buikpijn heeft veroorzaakt.

Ik ga met iets minder zout proberen en dat mespunt bicarbonaat hou ik er ook in.

 
Bij ons hielp iets minder zout niet we moesten echt een halve liter drinken met die hoeveelheid zout.

Maar je kunt het in ieder geval met minder proberen wie weet werkt het voor jou wel.

Lia

 
Zie trouwens net (sorry) dat het 2 theelepels zeezout is op een 1/2 liter water. :oops:

Dus dat je er beroerd van was kan kloppen. :mrgreen:

Maar ja, het heeft wel geholpen om veel 'shit' eruit te werken.

Geluk bij een ongeluk, moet je maar denken.

Lia

 
Ik heb lange tijd diarree gehad tijdens mijn lange reis in Azie, en waarschijnlijk last gehad van de heliobacterie. In het begin had ik er niet echt last van, ik was niet ziek ervan.

(Nu weer erg last van verstopping)

Toen kreeg ik vaak s nachts last maar soms ook overdag een erg drukkende, benauwend maagpijn aan de midden/rechterkant, vrij hoog van mijn buik. (onder borstkas)Het zit soms ook wat lager, rechts.

Ik heb het idee dat mijn maag slecht verteert ook.

Zou dit galstenen kunnen zijn? Het komt steeds terug en als het weg is word ik ineens giga moe.

Ik heb overigens Triphala besteld nadat ik er in een ander topic over gelezen heb voor de reiniging van mijn darmen, want momenteel ligt alles stil en ik wil niet weer oxypowder gebruiken. Het helpt momenteel niet echt!

Gisteren en eergisteren bica ingenomen een aardige hoeveelheid maar zelfs dat helpt niet. (Ik drink thee met gember/koriander/leverkruiden)

Het is niet dezelfde pijn die ik had opgelost met de (overdosis)zoutflush.

Wie heeft er tips?

Ineke

 
hoi Ineke,

wat vervelend voor je, ik heb ook net Triphala binnengekregen en ga het van de week uitproberen, ben ook heel erg benieuwd.

Voor jou, zou ik zeker bitterzout (magnesiumsulfaat) gaan doen. Op de je nuchtere maag in de ochtend 1 eetl. op glas water en 2 a 3 uur later nog een keer. Het is smerig maar werkt denk ik fantastisch. I.i.g. bij mij.

Van Triphala verwacht ik dat het wat zachter en rustiger werkt en gelezen hier dat het darmwerking ondersteunt.

Als je dagelijks zachte reiniging doet, 2 citroenen-2 eetl. olijfolie-2 eidooiers- el. kokosvet-el.rode palmvet-kefir-gember-geelwortel-kaneel-ijsklontje groot lever en beetje honing (dit is mijn shake s'ochtends) worden je galstenen zacht en met bitterzout werk je de zaak eruit, alvoor ik het glasvol olijfolie/citroenen gedronken heb (bij grote reiniging)

 
Dank Marijan voor je reactie!

Ik heb vandaag nauwelijks gegeten vanwege de erge maagpijn. Ik dacht ook vanmiddag weer aan bitterzout en dat heb ik dus in huis.

Het bitterzout krijg ik trouwens niet goed opgelost in water, het wordt wat klonterig. Vanmiddag toch een aardig (smerig) mengsel gedronken (met neus dicht) en een uur geleden ongeveer begon het naar de wc af en aan. Groenige vettige smurrie.

De maagpijn begint wat af te nemen gelukkig.

Ik denk dat het misschien te maken heeft met te vet eten, maar ben er nog niet uit.

Bedankt voor je recepten!

Ik ga ernaar kijken ..

Ineke

 
Marijan, wil je me op de hoogte houden van je ervaring met Triphala?

Succes!

 
is goed, ik ben zelf ook benieuwd, mijn dochter is bijna altijd verstopt en als het bij mij goed werkt, en dan bedoel ik ook in de zin met geen rare krampen of zo, ga ik het mijn dochter ook geven.

Ze krijgt nu sinds vorige week een mengsel met psyllium maar daar wil ik vanaf, dat schuurt de darmen en die werken al verre van fantastisch.

Fijn dat je maagpijn afgenomen is en je wat rommel hebt kunnen lozen. Geeft opluchting.

 
Ik lees dat je het voor langere tijd kunt gebruiken, ik hoop dat het voor jullie werkt!

Ja, dat bitterzout is een heftig middeltje ;-)

 
Quote:
Groenige vettige smurrie.


Klinkt alsof de galblaas wakker wordt. Volgens mij zit deze bij jou flink verstopt.

Mike

 
Dank voor je reactie Mike

Kan daar mijn maagpijn van komen?

Tips? Ik ga rondkijken op het forum ook hierover.

Bedankt

 
Quote:
Kan daar mijn maagpijn van komen?


Ja. Ik heb hier regelmatig een milde variant van. Als ik op het punt sta om toxische ontlasting los te lateb krijg ik voorafgaand hieraan een ongemakkelijk gevoel en soms ook een beetje pijn. Ook het proces van het ontlasten zelf kan dan ongemakkelijk en (licht) pijnlijk zijn voor mij. Dit komt gelukkig alsmaar minder vaak voor, maar ik ben hier wel jarenlang mee zoet geweest.

Ik merk ook dat mijn alvleesklier gaat opzetten, voorafgaand aan deze lozingen van wat ongetwijfeld giftig afval is. De galblaas en de alvleesklier delen hetzelfde afvoerkanaal, zodoende. 'Maagpijn' kan dan ook alvleesklierpijn zijn, omdat deze zich zo centraal in de buikstreek bevindt.

Quote:
Tips?


Lees mijn verhaal over de alvleesklier en galblaas en je ziet dat natriumbicarbonaat i.c.m. enzymrijk voedsel of enzymsupplementen wonderen kan verrichten.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.849
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan