BosBes stelt zich voor! Herkenning & Tips

Bij werkte de triphala pas enkele dagen nadat ik het 2x per dag 2 tabletten had ingenomen. Op eens kwam het compleet los en was ik binnen een dag helemaal leeg. Toen realiseerde ik me, dat het aan de triphala moest liggen.

Ik had de triphala niet om die reden gekocht, om leeg te lopen, maar dat was wel het effect. Misschien duurt het bij een ander langer of komt het helemaal niet. Dat kan als je al veel detox hebt gedaan.

Ik blijf het gebruiken en ondervindt er momenteel geen hinder van. Ontlasting gaat prima. Ik kan zelfs zeggen, steeds beter want ik merk dat mijn darmen inderdaad sterker worden.

 
Dank voor je reactie Vrysuyver ;-)

Dat klinkt goed als je darmen er sterker van worden!

Ik heb zojuist ook Adrenal en Superenzymen besteld bij Iherbs, ik wil a d slag met de alvleesklier/gal/lever en hoop dat dan mijn darmen met behulp van Triphala het weer in evenwicht komt.

 
Ik ben ook bezig met de alvleesklier, de bijnieren, de lever en de darmen. Ik probeer ook uit te 'dokteren' wat het beste tijdstip is van de verschillende stoffen in mijn lichaam.

Met name de hormooncyclus en de tijdstippen om supplementen te nemen zoals Adrenal of schildlier-extract of tribulus (testosteron) ben ik nog niet helemaal over uit.

 
Ik ben sinds zaterdagavond begonnen met de triphala. Ik gebruik de volledig dosis van 2 x 2 tabletten per dag. Ik merk er nog niet heel veel van. Ik heb geen problemen met mijn stoelgang, ik heb de triphala puur op gevoel besteld om het ontgiftingsproces te ondersteunen. Ben wel benieuwd of ik er nog veel van ga merken.

 
vrysuyver:
Quote:
Ik ben ook bezig met de alvleesklier, de bijnieren, de lever en de darmen. Ik probeer ook uit te 'dokteren' wat het beste tijdstip is van de verschillende stoffen in mijn lichaam.


Ik ook, met name de galblaas lijkt bij mij de sleutel. Die voel ik al enkele jaren in mijn buik zitten. Niet pijnlijk, maar wel alsof er daar iets opgezwollen is. Bij een volle buik en zittende houding is het gevoel zelfs zeer ongemakkeijk, maar niet pijnlijk. Maar goed, de organen die jij noemt werken allemaal nauw met elkaar samen voor een goede vertering. Ik ben ook nog erge zoekende om te zien wat werkt en wat niet.

 
Tja, nu ik er over nadenk, heb ik al een hele tijd last van dat opgeblazen buikgevoel.

Op dit moment is mijn heftige maagpijn wat afgezakt, letterlijk!

Het zit nu op een lagere plek maar niet meer hevig gelukkig.

Weinig eetlust gehad en ga vanavond nog een x voor het slapen aan de bica.

Ja, het blijft een zoektocht, maar soms weet je gewoon dat je wel op het juiste spoor zit.

Ik heb goede hoop dat het weer op te lossen is ;-)

Ik Wens jullie Sterkte!

 
Ah, de eetlust. Ja, dat is ook een bijwerking die ik zeker aan de triphala toeschrijf of misschien direct met de werking van de galblaas.

Ik merk nu zelf namelijk ook overdag een verloop die elke keer terugkomt:

- Kloppen aan de onderkant van de lever. Ik gok de galblaas.

- Later steken daar onder.

- Later steken onder mijn navel.

- Later steken aan de rechterkant.

- In de avond of de volgende ochtend stevige ontlasting. Niet verstopt, maar stevig en glad.

Dus ja, het doet bij mij zeker wel wat. Ik kan alleen niet zien wat er zich in de ontlasting zelf bevind. En dat is misschien jammer.

Zo nu en dan zal ik ook mijn darmen flink legen. De detox-flush reactie van de triphala is nu namelijk wel over. Dus dan maar magnesium-oxide er in.

Ja, het is heel goed luisteren en voelen en bijstellen.

 
@Vrysuyver

Quote:
Ah, de eetlust. Ja, dat is ook een bijwerking die ik zeker aan de triphala toeschrijf of misschien direct met de werking van de galblaas.


Wat bedoel je hiermee Vrysuyver? Dat dat de gal is die opspeelt denk je?

 
Ja, dat de galproductie meer gestimuleerd word. Ik heb er geen last van, ik merk alleen wel van alles.

Ik heb bijvoorbeeld nog geen nachten wakker gelegen van kolieken o.i.d. Ik merk gewoon meer activiteit dan normaal. Lekker bezig mijn lichaam!

 
Tjonge, normaal smul ik van mijn avondeten.. nu krijg ik met moeite mn bord leeg voor de helft! Totaal geen smaak.

Ik werd soms wakker de afgelopen maanden tegen 5 uur s morgens met enorme drukkende maagpijn. Dan dacht ik dat het voorbij was en dan kwam het weer een week later opzetten.

Lekker bezig, Ja mijn lijf doet mee ;-)

 
Helpt de melkkefir bij jullie niet bij maag en darmklachten ? Of werkt dat dan te mild ofzo ?

 
@Zonne, de kefir is maar een deel van de oplossing. Kefir zorgt wel voor goed darmbacterien en eventueel dus ook voor een goede omgeving om voeding af te breken en te absorberen of af te voeren.

Ik heb bijvoorbeeld niet meer zoveel last van gasvorming. Maar sterk maagzuur is ook belangrijk en een sterke maag-/darmwand is ook belangrijk enz.

 
Het is zo dat ik voor mijn werk veel op reis ben. Ik kan dus niet altijd aan kefir, rauwe melk b.v. komen en zal het voornamelijk moeten doen met supplementen die ik dan ook meeneem.

 
Gevonden, heel goedkoop Triphala ook met verzending naar NL.

Ik zie trouwens wel dat het met lauw water ingenomen dient te worden.

 
@Zonne Nee, deze hevige drukkende maagpijn heb ik sinds kort.

Ik heb een echo laten doen en een bloedtest.

Vanmorgen de uitslag gekregen: de pijn die af en toe opkomt wordt veroorzaakt door een galsteen die ook wat ontstoken is.

Verder kwam uit de bloedtest positief heliobacter.

Nu op onderzoek uit wat ik kan doen tegen die galsteen, ik dronk al gal-leverkruiden thee en in supplement melk distle en paardebloem.

 
Er is al veel geschreven over de leverreiniging van Morritz op deze site. In combinatie met wapf ben ik al maanden koliekvrij. Een absolute aanrader dus!

En heel snel bitterzout in huis halen. Dat zet de galwegen open en dan verdwijnt de pijn.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.772
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan