BosBes stelt zich voor! Herkenning & Tips

Dank @Alexandra,

Ik ben me nog aan het inlezen over galstenen.

Ik gebruik nu bitterzout, en minder vlees en olie, vetten. De drukkende maagpijn is sinds 2 weken weg, maar dat was eerder ook zomaar weg en dan opeens was t erweer.

Ook vraag ik me af of er iemand is die heliobacter pylori heeft kunnen oplossen met natuurlijke middelen zonder dus daarvoor een zware antibioticakuur te nemen.

Tips?

 
Minder olie en vetten vergroot juist de kans op galstenen! De lever en galblaas kunnen daardoor niet lekker doorstromen en je verergerd uiteindelijk je klachten. Nu begrrijp ik wel wat je probeert te doen, ik heb het ook gedaan. Ik heb zo goed als vegatarisch gegeten, sterker nog, mijn beste dagen waren de dagen waarop ik 6 chocoladerijstewafels at en een bord friet met mayonaise. Uiteindelijk verdroeg ik niets meer en had ik altijd pijn. Ik deed al leverzuiveringen, maar dat alleen was niet voldoende. Pas toen ik volledig wapf erbij ging doen werd ik pijnvrij. Ik ben nog niet steenvrij, maar dat komt wel na verloop van tijd. Duurt bij mij blijkbaar vele zuiveringen :wink:

 
@Alexandra dank voor je reactie..

Ja op aanraden vn mijn huisarts! Geen vetten, ook geen olijfolie, weinig vlees)

In Azie had ik trouwens na het eten van en gekookt ei en na vet eten wel een aanval van pijn. Daar gebruikt men trouwens veel palmolie, en ik hoorde dat dat van een erg slechte kwaliteit was.

Ik ga me verder inlezen, bedankt nogmaals..

 
Tja, die huisarts... Die wil me laten opereren! Ik kan nog steeds zo een verwijzing halen, geen probleem. Ik doe het liever met voeding! En het kan echt!

Trouwens Morritz zegt het ook in zijn boek, maar daar redde ik het dus echt niet mee. Vet eten is het enige dat mij daadwerkelijk helpt. Succes! Er staat al heel veel over geschreven hier op t forum. Zo ben ik hier toen ook terecht gekomen.

 
Ja, durfde het nog niet te vermelden: de huisarts zei (na de ontdekking van de galsteen met de echo)dat het Lab adviseerde een afspraak te maken met een chirurg.

Hij maakte een enorme omweg in zijn verteltrant. Hij heeft me wel Stinkende Gouwe druppels voorgeschreven dat dan weer wel.

Het voelt natuurlijk rebels maar ook ik wil eerst onderzoeken wat ik er zelf aan kan doen. Ook wil ik de heliobacter Pylory zelf eerst proberen aan te pakken voordat ik een heftige a-bioticakuur ga slikken.

Dank ;-)

 
Bij de echo vertelde ze mij al dat er wat stenen zaten. Ik wist dus wat de huisarts voor uitslag voor me had. Vervolgens krijg ik een printje van hem van internet met "voedingsadvies" en heb ik m de verwijzing naar de chirurg niet eens uit laten schrijven. Ik had al een keer gehoord van Morritz en had al besloten dat dus te gaan doen.. Ook tegen de huisarts verteld. Die verklaarde me voor gek. Is goed hoor. Ik ga mijn eigen weg wel! Maar die zuiveringen alleen daar redde ik t dus niet mee, klachten verergerde.... Dus ik blijf bij mijn ding, wapf en zuiveringen! Voel me tegenwoordig zo goed dat ik de zuiveringen aan het vergeten ben. Binnenkort maar weer eens doen!

Ik weet niet wat dat andere is waar je last van hebt, heb dus ook geen advies. Maar ik weet zeker dat er een manier is om ook dat natuurlijk op te lossen!

 
Klinkt Goed Alexandra,

ik ga ook proberen het zelf op te lossen. Dat voelt al stukken beter dan me over te geven aan een ziekenhuis ;-)

Als het nodig is dan is dat zo maar daar ben ik nog lang niet aan toe en hopenlijk nooit niet.

Mijn ervaring is dat de oplossingen zichzelf vanuit het niets dan aandienen ;-)

 
Ik ben me aan het voorbereiden op de grote lever/gal zuiveringen a la Moritz. Nu heb ik wel weer af en toe een soort zeurderige buikpijn en dus last van galstenen en vraag me af of ik het moet doorzetten...

Kan het juist helpen dat het galsteentje dus losschiet bij een (1e) zuivering of juist beter te wachten tot ik me beter voel?

Wie heeft ervaring?

 
Ik heb het idee dat ik er aan toe ben, het gevoel dat er wat uit moet iig.

Spannend dat wel!

Dank Tanja ;-)

 
ja doen BosBes, een paar glazen bitterzout erin en steen eruit :D

Succes!!!

 
Gisteren/vanmorgen de leverreiniging gedaan:

Weinig last gehad van misselijkheid gelukkig maar wel weinig geslapen. Alles stipt op tijd volgens het programma aangehouden.

Na het innemen van het olijfolie/citroen drankje ben ik direct gaan liggen. Na een tijdje leek het alsof er een tijgertje wild door mijn buik heen rende, en voelde ik alles een paar X verschuiven.

Gek genoeg heel weinig, en ook heel kleine steentjes. (met oxypowder kwam er wel eens meer mee)

Ik ga het iig nog eens doen over 2 weken, wie weet komt er dan meer los. (?)

 
Wees blij met alles dat eruit komt. De ene keer is t meer dan de andere keer en de vorm kan ook heel erg verschillen. Fijn dat alles goed is gegaan!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.179
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan