Borax

Spoorelementen als jodium, selenium en ook boor zitten helaas niet of onvolledig in de voeding. Hierdoor ontstaan er misschien wel al vanaf de geboorte tekorten, die alleen maar op deze wijze kunnen worden aangevuld. Welkom in de moderne wereld...

Mike
 
Ik wacht nog even met borax omdat ik nog met candex bezig ben tegen mijn candida ,geen zin dus om het door elkaar te halen.Heb er veel zin in om straks borax te gaan proberen ,vooral om dat ik nog een restje gewrichtsontsteking heb.(ontstekingen zijn sterk verminderd alleen laatste restje wil niet vlotten) Het schijnt ook heel effectief te zijn tegen candida (wel aangepaste dosering)Als ik niets mankeerde liep ik er niet zo hard voor.
 
Hoop echt dat het mijn osteoporose en gebit helpt! Je hebt maar een heeeel klein beetje nodig.
 
Klopt Muis voor mij geld een hoge dosering 1/8 theelepel op 1 liter water ,dit 4 tot 5 x per week drinken (1 liter per dag) voor behandeling van candida.Voor zolang het nodig is.Ik weet alleen nog niet goed hoe ik het op moet bouwen.



Being such an excellent fungicide it is not surprising that borax is being successfully used to treat Candida. There is much interesting information on an Earth Clinic forum called Borax Cures (10). With low to medium-weight people use 1/8 teaspoon of borax powder and with heavier weight 1/4 teaspoon per litre of water. One drinks the water spaced out during the day, and does this for 4 or 5 days a week as long as required.

 
ik gebruik borax nu ruim een jaar en ik heb een stuk minder pijn aan mijn artrose-vingers.
 
Borax reageert met maagzuur waardoor boorzuur ontstaat. Walter Last schreef in het eerder genoemde artikel dat je de borax met magnesium of ascorbinezuur kan mengen (hoeft niet) in water. Maar omdat ascorbinezuur ook zuur is net als maagzuur, vroeg ik me af of er dan in het glas al boorzuur ontstaat en of dat minder effectief zou zijn.

Dus mijnheer Last even gemaild hierover en ik kreeg snel een duidelijk antwoord van hem:

Borax and boric acid are about equally effective. The amount of each in a solution depends on the pH. If you just dissolve borax in water it is rather alkaline, once in the stomach it turns acid and most of it is as boric acid. When it reaches the intestines it becomes alkaline again and most of it is now borax. It does not matter.

Helder!

2 dagen onderweg nu met borax. Tot nu toe wat diarree en sinds vandaag pijn bij nieren. Dit blijkt normaal te zijn en de nierpijn komt waarschijnlijk door de calcium die afgevoerd wordt, las ik in het artikel van Walter Last.

Mark
 
Calcium die afgevoerd wordt? Willen we dat wel. Wand calcium hebben we nodig voor onze botten. Ik lees trouwens die engelse teksten niet of nauwelijks. dus misschien heb ik iets gemist.
Ik gebruik wel af en toe borax.
 
Afgevoerd uit de delen waar het niet hoort (weke delen) en dan IN de delen waar het hoort (botten en tanden).
 
Matthijs de Haan in Ingen (de A2 melk/kaasboer) heeft nu ook borax in huis .
Hij wil het ook op het land toepassen.
 
Hallo,

Interessante draad,


Golden schreef: 25-06-2015

Als je het hele artikel leest van het onderzoek met ratten, dan zie je dat het cholesterolgehalte, ALAT, ASAT en nog meer ongeveer 2.5 keer verhoogt is in de ratten die boron kregen. Dit vind ik vreemd, want hoog ALAT en ASAT betekent dat cellen in de lever en op andere plekken aan het doodgaan zijn? ALAT en ASAT worden bepaald om leverschade te bepalen, hoe hoger ze zijn hoe slechter het is.

Kon niet zo snel een reactie zien op dit bericht, maar wat vinden jullie hiervan? Wat zou de stijging veroorzaken? Hoeft niet meteen Borax te zijn natuurlijk. Geen idee of zij ten tijde van dit onderzoek ook iets anders toegediend kregen, of dat Borax iets losmaakte ergens anders in het lichaam (ontgiftigen wat vervolgens schade in de lever veroorzaakt (puur speculeren van mijn kant).

Wat mij ook opviel in het artikel op http://www.health-science-spirit.com/borax.htm is het volgende:
Boron affects the metabolism of steroid hormones, and especially of sex hormones. It increases low testosterone levels in men and oestrogen levels in menopausal women.

Zou het oestrogeen dan niet bij mannen kunnen laten stijgen? Herkent borax het geslacht? Nee zonder dollen, ik neem speciaal geen lijnzaad om dit te voorkomen (fyto dan wel), in hoeverre dien je hiermee rekening te houden v.w.b. Borax?

Tenslotte, er wordt ook gezegd er is geen verschil tussen borax en borax en food grade borax, omdat alle borax uit dezelfde mijnen komt. Toch een kleine kanttekening: Middelen en stoffen voor menselijk gebruik/consumptie worden anders behandeld t.o.v. middelen die gebruikt worden voor dierlijke consumptie en/of voor industriële toepassingen. Een voorbeeld, een lading zout vervoerd over zee mag wel in een zeeschip die (één lading ervoor is gebruikt voor astbest vervoer) als deze lading niet voor menselijke of dierlijke consumptie gebruikt gaat worden. Wordt de lading zout wel gebruikt voor menselijke consumptie dan moeten hier meerdere ladigen tussen hebben gezeten voordat er foodgrade vervoerd mag worden (ongeacht of er schoongemaakt is). En dit is maar even een voorbeeld in extreme, maar wel de manier waarop stoffen worden behandeld, verhandeld en vervoerd, en dit verscheelt dan ook nog eens per land, zo heeft Australië echt strenge regels t.o.v. bijvoorbeeld Europese landen.

Ik speculeer nu maar even omdat ik niet bekend ben met de borax handel, maar zou het kunnen dat borax gebruikt voor smeden minder schoon is dan borax verkocht voor gebruik als toevoeging bij wasmiddelen e.d. (denk aan baking-soda.nl of bij het brouwen. Wordt Borax hierbij gebruikt??? ik zie het namelijk het op brouwland.com).

Groeten,
Paterk
 
Ben nu met mijn 4e dag van de borax kuur bezig. 1/4 theelepel op een liter water ,dit 4x daags ,(4x daags 1 liter) Ik waarneem geen bijwerkingen en voel me niet slechter.Na de 4 dagen is het 3 dagen rust en daarna weer 4 dagen etc.
 
Is er iemand dit hier nog iets over weet?

Wat mij ook opviel in het artikel op http://www.health-science-spirit.com/borax.htm is het volgende:
Boron affects the metabolism of steroid hormones, and especially of sex hormones. It increases low testosterone levels in men and oestrogen levels in menopausal women.

Zou het oestrogeen dan niet bij mannen kunnen laten stijgen? Herkent borax het geslacht? Nee zonder dollen, ik neem speciaal geen lijnzaad om dit te voorkomen (fyto dan wel), in hoeverre dien je hiermee rekening te houden v.w.b. Borax?


Groeten
Paterk
 
@Paterk,

Ik gebruik borax nu een aantal weken en zit nu op 15 ml borax oplossing per dag en merk dat m'n testosteron gestegen is (en waarschijnlijk oestrogeen gedaald). Beharing komt terug op m'n kuiten en scheenbenen en op binnenkant van m'n armen, ik heb wat meer spiermassa, en ik ben adrenal cortex aan het afbouwen, tot dusver zonder problemen.

Dus bij mij is de testosteron/oestrogeen balans in het voordeel van testosteron aan het uitslaan, wat sowieso ook goed is voor je prostaat.

En in diverse onderzoeken blijkt dat bij mannen de testosteron productie stijgt na gebruik van borax/borium:
http://www.alsearsmd.com/2016/02/rare-mineral-naturally-raises-testosterone-levels/

Mark
 
15ml borax oplossing is een normale onderhouds- dosis ,daar verwacht ik geen gekke dingen van.Zelf neem ik 1/8 tot 1/4 theelepel borax op een liter per dag.(3 dagen rust in de week) ben nu met mijn tweede week bezig.
 
15ml borax oplossing is een normale onderhouds- dosis ,daar verwacht ik geen gekke dingen van.

Ik merk dus wel verbetering bij die dosis. In het onderzoek dat ik aanhaalde, staat het volgende:

A recent study gave 13 men 6 mg of boron for two months. And at the end of the trial, their free testosterone levels had increased by 29.5%.

6 mg boron komt overeen met maar 10 ml borax oplossing, daar zit ik dus al boven.

Ik weet niet waar jij het voor gebruikt, Henry? Voor bijvoorbeeld candida heb je inderdaad een (veel) hogere dosering nodig.

Mark
 
idd Mark tegen candida ,ik gebruik dus 1/8 of 1/4 theelepel per dag het is moeilijk te doseren.1/8 theelepel =500mg 1/4 = 1000mg.
 
Je kunt er ook een voetenbad meenemen ,misschien doet dit wel wonderen voor mijn voet probleem.(artritis) Eerst maar eens kijken wat het met inname doet ,ben nu 2 weken bezig ,af en toe een beetje hoofdpijn gehad maar dit schijnt er bij te horen.Vorige week veel appelazijn gedronken mijn klachten werden erger ,moet wel een zware ontgifting geweest zijn.Heb er veel vertrouwen in.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.700
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan