Borax

Ben er even mee gestopt met de borax ,heb flinke pijn aan mijn blaas gehad een paar dagen het begon met donker bruine urine was echt schrikken.Na een dag of 3 was alles weer in orde.Een week later begon ik met een voetbad ik kreeg weer een beetje last van mijn blaas.De volgende keer verminder ik de dosering.
 
Ik hoorder eerder trouwens dat kunstmest gebruik de opname van boron zou verslechteren in planten.

Hier een link, ik moet het nog bestuderen, pittig materiaal, maar een snelle blik op de tabellen lijkt het tegenovergestelde te beweren.

PDF bestand: Download


En nog een Download

Groeten
Paterk
 
paterk ,dit was mijn dosering



15ml borax oplossing is een normale onderhouds- dosis ,daar verwacht ik geen gekke dingen van.Zelf neem ik 1/8 tot 1/4 theelepel borax op een liter per dag.(3 dagen rust in de week) ben nu met mijn tweede week bezig.

 
Omdat de borax-draad hier plotseling ophoudt, ff nieuw leven inblazen:

Borax kun je innemen in een therapeutische opbouwende dagelijkse dosis van 100 mg voor mannen en 50 mg voor vrouwen en daarna als permanente onderhoudsdosis van 10 tot 20 mg per dag om de benodigde voorraad borium op peil te houden.
Ook zeker niet onbelangrijk ivm de hoge concentraties aluminium door 'cloud seeding' 🙄 om die overkill aan ingeademde aluminium deeltjes te kunnen afvoeren.

Boron is de Engelse naam voor borium.
De Nederlandse naam voor borium is boor.






Borium is een element (B) - metalloïde - weergegeven in het periodiek systeem en borax is een natuurlijk mineraal dat in mijnen wordt gedolven en is een kristallijne chemische verbinding (Na₂B₄O₇·10H₂O) die ontstaan is door geologische processen.

Borax bevat ongeveer 11,3% borium.

Om een onderhoudsdosis van 10 - tot 20 mg borium in te nemen kun je verdeeld over de dag ongeveer 15 tot 30 ml van een oplossing van 6 gram borax op 1 liter water innemen. De therapeutische dosis ligt ongeveer een factor 10 hoger voor mannen en een factor 5 hoger voor vrouwen.

Wanneer je een dosis – 6 gram borax op een liter - bij het eten inneemt doe je dat het beste enige tijd na een maaltijd omdat borax erg basisch is en daardoor maagzuur te veel zou kunnen neutraliseren waardoor het voedsel minder goed verteert.

Zo 'giftig' is borax vergeleken met keukenzout:

De ld - 'lethal dose' - waaraan 1 op 2 mensen overlijdt na inname is bij borax rond de 4 a 5 gram per kg lichaamgewicht, de dodelijkheid van keukenzout is een dosis van 0,5 tot 1 gram per kilo lichaamsgewicht.
Als je 50 kg zou wegen en je neemt 25 tot 50 gram keukenzout in, dan kun je daar aan overlijden.
Zou je pure boraxpoeder innemen, dan kun je daaraan overlijden vanaf een inname van een hoeveelheid van 200 tot 250 gram boraxpoeder.

Bronnen:

Keukenzout

Borax
 
Laatst bewerkt:

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.157
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan