Boeken

Ik weet niet zo goed wat ik moet met al die geometriën, ik zie nog niet zo zeer het verband het spiritualiteit.

Ik zie wel overeenkomsten maar geen meerwaarde zeg maar.

Anders gezegd: hoe je eventueel spiritueel 'ontwaakt' door deze kennis.

 
Geometrie is perfecte symmetrie, dus een perfecte balans tussen yin en yang, de perfecte samenstelting van de tegenovergestelde polen. In deze staat is er perfecte schoonheid, perfecte gelukzaligheid en perfecte gezondheid. Dit is de perfecte materialisatie/creatie van energie uit de oerbron. Dit is te zien in de Gulden Snede, uitgedrukt in het getal phi, dat ons het woord 'fysiek' en 'fysica' heeft gegeven.

Weston Price beschrijft ronde gezichten, met een brede neus en een breke kaak, waarbij er perfecte aansluiting van de boven- en onderkaak plaatsvindt. Dat is de Gulden Snede in menselijke vorm! Deze mensen beschikten niet alleen over fysieke perfectie, maar waren ook spiritueel hoog ontwikkeld.

Mike

 
Ja dat begrijp ik. Maar even heel plat; het ontwaken zelf, hoe zou dat bereikt kunnen worden met de kennis van deze geometrie?

Is het puur het inzicht en het (h)erkennen?

 
Het is inzicht in de sleutel tot creatie. Kennis is macht. Dat is de reden waarom Vrijmetselaars zo heten. Zij waren hoofdzakelijk architecten en hebben o.a. alle grote kerken en kathedralen ontworpen. Deze vertegenwoordigen de Gulden Snede en daarmee dus perfecte symmetrie. Als je dergelijke constructies bouwt, dan zijn deze zeer sterk en weerbestendig. Ze zijn ook te bouwen zonder metselwerk. Alle pre-christelijke stenen bouwwerken (pyramides, steencirkels e.d.) zijn allemaal gebouwd zonder cement. De stenen passen perfect op elkaar en ze staan nog steeds. Weston Price in zijn boek:

Quote:
Een van de grootste stenen in de wereldgeschiedenis die verplaatst en gebruikt zijn voor de bouw van een grote tempel treft men nabij het Titicacameer aan. Bouwkundigen zijn niet bekend met groeves op een gemakkelijk bereikbare lokatie waar dergelijke stenen zouden kunnen zijn uitgehouwen. Men veronderstelt dat deze driehonderd kilometer over berggebied moeten zijn vervoerd.

Het is opmerkelijk dat deze imposante structuren, die overduidelijk toebehoren aan deze oude Tiwanakucultuur, over de gehele Andesbergvlakte van Bolivia tot Ecuador te vinden zijn.

Hun bouwstijl werd gekenmerkt door het opeenstapelen van grote stenen, die zo perfect ten opzichte van elkaar staan dat het bij vele muren moeilijk was een opening te vinden met voldoende ruimte voor de punt van mijn zakmes, ondanks het feit dat deze stenen meerdere zijden hadden, waarvan sommigen een lengte van vierenhalf tot zes meter.

Bovenaan Fig. 82 is een gedeelte van de muur van het grote fort Sacsayhuamán te zien, dat uitkijkt over Cúzco.

Moderne bouwkundigen zijn niet in staat een bevredigend antwoord te geven op de vraag hoe deze mensen in staat waren deze stenen te bewerken met de beperkte faciliteiten die zij tot hun beschikking hadden, noch kan men verklaren hoe zij in staat waren enkele van deze enorme monolieten te transporteren of omhoog te hijsen.

De ommuring en het fort van Macchu Picchu, evenals de inwoners en tempels, waren gebouwd met wit graniet dat kennelijk afkomstig was van groeves aan de oever van de Urabambarivier, zeshonderd meter beneden het fort. Hoe heeft men, zonder moderne hijsapparatuur, deze gigantische stenen omhoog weten te krijgen?


Mike

 
Het kan (als ik het goed begrijp) dus o.a. In je voordeel werken.

Nou ben ik niet direct van plan om een gebouw te ontwerpen ;).

 
ALLE ontwerpen, dus ook die van levende, biologische wezens, zijn hierop gebaseerd. De Gulden Snede vind je terug in het complete universum!

Mike

 
- Sungazing, Ron van Dijen

- Toegang tot de natuurlijke tijd, Peter Toonen

-Handboek spiegelogie, Willem de Ridder

-Bijnieruitputting, James L.Willson

- Gezond door hoge darmspoelingen, A ten Haaf

-MMS, Miracle mineral supplement, Jim Humble

- Kanker is een schimmel, Dr T. Simoncini

- Achter de 2012 Horiszon, jan Wicherink

-nieuw licht op vitamine D, G. Schuitemaker

-wakkere wetenschap, Johan Oldenkamp

5 kleine boekjes van Johan oldekamp:

-opposites attract, over het samenspel van min en plus

-vrije energie, benutting van cosmische ritmiek

-Cosmische code, over de cijfermatige essentie van universele dynamiek

-Geloven in Sinterklaas, wat is waar voor wie?

-Inleiding in de wetenschap, over een integrale verklaring voor alles

 
Ik ben op zoek naar het boek Supernutrition for baby's. Is er iemand die het heeft en graag wil verkopen?

 
Bijnieruitputting is ook verkocht.

Ik ben ook nog het boek "de ongelofelijke lever en galblaas reiniging" van Andreas moritz tegen gekomen.

Dit boek vraag ik €7.50 voor.

De overige boeken gaan voor €5!

De 5 kleine boekjes van Johan oldekamp gaan samen voor €5

 
Hoi,

Weet er iemand iets over Dr. Jan Kwasniewski - Optimal essen?
Het schijnt dat wat hij schrijft neer komt op dat van Weston Price.
Klopt dit?
 
Modderbaard, zou je een overzichtje willen posten van de boeken die je hebt? Alvast bedankt!
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.684
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan